Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 November 2014, 15:43   #51
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht

Steeds op uit om je gelijk te krijgen Rob, maar geen moment van eerlijk durven toegeven.
Ik ga je helpen, misschien dringen we met z'n tweeën nog tot hem door.

Ja Rob nondeju kan dat nou niet anders?
Geef dat nou eens eerlijk toe man dat geeft lucht aan je verdorven ziel.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2014, 15:50   #52
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hoogmoed komt hard voor de val.. Achter een upperdog-houding schuilt de werkelijke underdog.
Correct. maar zowel Marie als jij refereren hierbij aan een opmerking van mij namelijk, alleen underdogs zien upperdogs. Jij zag blijkbaar een upperdogs, en dat kan alleen vanuit een positie als underdog. In mijn opmerking lag dan ook de vraag besloten waarom je jezelf in een dergelijke positie zou manoeuvreren? Of je in elk geval bewust te maken van het feit dat je dat deed/doet. Maar helaas is vanuit de identificatie met welke dog dan ook bewustheid en helderheid ver te zoeken, getuige deze reactie van jou nu, als ook de eerdere reactie van Marie. So be iT.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2014, 17:38   #53
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zonder respect voor jouw ego-spelletje: Je legt hier de nadruk op het woord 'probleem', en zo ga je voorbij aan de inhoud van het verhaal.
Dat heet zout op ieder slak leggen Robje.

Voor een deel ? en men gaat ervan uit dat dat voor persoonlijkheidstrekken in 40 tot 50% van de gevallen zo is ? zijn persoonlijkheidsstoornissen aangeboren.

En ik heb het niet alleen over persoonlijkheidsstoornissen, maar ook fysieke ziektes. Sommige ziektes zie je meteen bij de geboorte. Deze ziektes zijn aangeboren. Aangeboren aandoeningen zijn soms wel en soms niet erfelijk.
Hier heb je wel een punt. Dit soort dingen kunnen bv. ook nog later ernstige gevolgen hebben. Ook al zijn het allemaal emoties vanuit menselijke (ego) gewaarwoordingen, je hebt ze dan wel. Wat Rob bedoelt is (denk ik) ook wel wel duidelijk. Je kunt ook problemen maken die er niet zijn en ze uitvergroten. Denken in mogelijkheden, maar ik begrijp zelf heel goed wat jij bedoelt als je zegt op alles slakken zout leggen. Het doel heiligt de middelen, maar de middelen moeten niet het doel worden. Of het al dan niet te kort door de bocht is weet ik voor nu niet, daar buig ik mij even niet over.

Wijziging aangebracht door Ulla op 8 November 2014 om 18:53.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2014, 17:58   #54
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
En de problemen van mijn dochter zijn eerder aangeboren
Marie, wat bedoel je hier met aangeboren?
(als je na alle speculaties geen behoefte voelt om deze vraag te beantwoorden, dan begrijp ik dit.)
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2014, 18:08   #55
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het was jouw insteek, en je bent juist degene die een probleem van maakt, van het gebruiken van het woord 'probleem'.
Welnee dat was het probleem niet. Het ging erom of problemen al dan niet aangeboren zijn. En dat zijn ze per definitie niet. Daar werd Marie op geattendeerd en kan ze haar toelichting op geven. Als ze daar inderdaad nog zin in heeft na alle gebemoei van jou, over iets wat niet aan jou gericht was.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2014, 18:45   #56
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Correct. maar zowel Marie als jij refereren hierbij aan een opmerking van mij namelijk, alleen underdogs zien upperdogs. Jij zag blijkbaar een upperdogs, en dat kan alleen vanuit een positie als underdog. In mijn opmerking lag dan ook de vraag besloten waarom je jezelf in een dergelijke positie zou manoeuvreren? Of je in elk geval bewust te maken van het feit dat je dat deed/doet. Maar helaas is vanuit de identificatie met welke dog dan ook bewustheid en helderheid ver te zoeken, getuige deze reactie van jou nu, als ook de eerdere reactie van Marie. So be iT.
Ik zie je nooit als opperdog Nadje. Je komt op mij over als een onzekere vrouw, die niet in staat is om oprecht het contact aan te gaat, maar zich steeds in bochten wringt om zich beter voor te doen dan dat ze zich werkelijk voelt. Het is uiteraard een surogaat de rol die je speelt, een masker, en zo overduidelijk.
Marie heeft je door, en ze laat je ieder keer ook weten.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2014, 18:50   #57
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Welnee dat was het probleem niet. Het ging erom of problemen al dan niet aangeboren zijn. En dat zijn ze per definitie niet. Daar werd Marie op geattendeerd en kan ze haar toelichting op geven. Als ze daar inderdaad nog zin in heeft na alle gebemoei van jou, over iets wat niet aan jou gericht was.
Als jij niet steeds in je rol van betweter schiet, en als jij je hoogmoed laat varen, dan zal de ander bereid zijn om nog te delen. Je ego schept steeds afstand zo Nadje. Stel oprechte vragen, en wees oprecht, speel niet steeds toneel.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2014, 22:33   #58
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik zie je nooit als opperdog Nadje. Je komt op mij over als een onzekere vrouw, die niet in staat is om oprecht het contact aan te gaat, maar zich steeds in bochten wringt om zich beter voor te doen dan dat ze zich werkelijk voelt. Het is uiteraard een surogaat de rol die je speelt, een masker, en zo overduidelijk.
Marie heeft je door, en ze laat je ieder keer ook weten.
Lekker boeiend hoe jij mij ziet. Daar zit de mensheid op te wachten. Ik vind jou een enorme domme doos, om over Marie nog maar te zwijgen. Hoe jij mij ziet is jouw verantwoordelijkheid en hoe ik jou/jullie zie, de mijne. Het gaat om Wat er gezegd wordt, door wie is niet interessant en op welke manier nog minder. Maar ja zeiken over de randvoorwaarden is een stuk leuker natuurlijk. Doe rustig voort als het je blij maakt. Mijn zegen heb je. Is dat niet mooi?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2014, 23:07   #59
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als jij niet steeds in je rol van betweter schiet, en als jij je hoogmoed laat varen, dan zal de ander bereid zijn om nog te delen. Je ego schept steeds afstand... Stel oprechte vragen, en wees oprecht, speel niet steeds toneel.
Dit zijn echte woorden, bemoedigende woorden die duidelijk maken waarom het in ons spreken zo vaak stilvalt, uiteen valt. Dank Mihaela om dit hier zo klaar te zeggen.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 9 November 2014, 11:13   #60
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Dit zijn echte woorden, bemoedigende woorden die duidelijk maken waarom het in ons spreken zo vaak stilvalt, uiteen valt. Dank Mihaela om dit hier zo klaar te zeggen.
Dat roept de oprechte vraag op wat er dan bemoedigd zou moeten worden?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Advaita in de praktijk, deel 2 Nadje Advaita 215 11 June 2013 22:08
Advaita in de praktijk. Aart Advaita 55 22 May 2013 23:57


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 06:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.