Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 July 2013, 23:13   #601
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Mihaela, het was geen kant kiezen. Ik heb niets gezegd over de rest van het gesprek. De rest van het gesprek vond ik niet bepaald de moeite van een reactie waard en dat vind ik nog steeds niet. Wat mij kan triggeren tot een reactie is als ik een tegenstrijdigheid zie. Het is hetgeen mij als wijsneus doet overkomen, denk ik. Ik zie ze vaker dan dat ik ze benoem. Ik heb geen zin ze altijd te benoemen. Het hangt maar net af van de mate waarin het mij opvalt en hoe mijn pet staat, of ik wel of niet reageer.
Ja, zeker. Zo denkt een ieder: ''het is iets wat mij opvalt, en wat tegenstrijdig is..''

maar vaak is het eigenlijk iets, wat iets over onszelf te zeggen heeft.
Mihaela is offline  
Oud 9 July 2013, 23:16   #602
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Ik bedoel, waarom zei je bv niets over de vel van Hans dat heen en weer over zijn kop ging, of over hoe Nadje eerst een gesprek aanging, en vervolgens het uit de weg ging? Waarom reageerde jij alleen op Vagebond, die volgens mij, zoals ieder ander die deel nam aan het gesprek, uit geraaktheid deed?
De hele situatie was vol tegenstrijdigheden, en rare dingen.. waarom reageerde jij alleen op dat?
Mihaela is offline  
Oud 9 July 2013, 23:33   #603
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Waarom geven mensen niet zo snel toe dat ze geraakt zijn, en dat ze uit geraaktheid reageren? Nu bedoel ik echt iedereen hier op het forum.. Het is een Zelfkennisforum, en is niet anders dan daar buiten, waar iedereen zich anders voor doet dan dat ze werkelijk zijn.
Nadje was geraakt, Vabegond was geraakt, Hans was geraakt, Esradha was geraakt, Ulla was geraakt, Mihaela was geraakt, en iedereen die op het forum reageert, en schrijft, doet dat altijd uit geraaktheid, door een mening te verdedigen, of een kreet te propageren, of iemand iets te willen leren, iets wat ze zelf niet eens weten..
Waarom geven mensen niet toe? Waarom? Waarom doet een ieder zich anders voor dan dat ze werkelijk zijn?
Hoe is men? Bang voor de dood, en niet wetend, gewoon mensjes ....
Mihaela is offline  
Oud 9 July 2013, 23:39   #604
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Waarom geven mensen niet zo snel toe dat ze geraakt zijn, en dat ze uit geraaktheid reageren? Nu bedoel ik echt iedereen hier op het forum.. Het is een Zelfkennisforum, en is niet anders dan daar buiten, waar iedereen zich anders voor doet dan dat hij werkelijk is.
Nadje was geraakt, Vabegond was geraakt, Hans was geraakt, Esradha was geraakt, Ulla was geraakt, Mihaela was geraakt, en iedereen die op het forum reageert, en schrijft, doet dat altijd uit geraaktheid, door een mening te verdedigend, of een kreet te propageren, of iets of iemand te leren..
Waarom geven mensen niet toe? Waarom? Waarom doet een ieder zich anders voor dan dat ze werkelijk zijn?
Bang voor de dood, en niet wetend zijn, gewoon mensjes....
Misschien zijn mensen niet door de dingen geraakt waarvan jij denkt dat ze geraakt zouden moeten zijn, Mihaela. Ik kan mij met de beste wil van de wereld geen geraaktheid voorstellen bij die discussie. Je projecteert je eigen geraaktheid op anderen. Uiteraard kan ik niet voor de door jou genoemde personen spreken, maar ik acht het geheel en al denkbaar dat ze totaal niet geraakt zijn.

Citaat:
Waarom doet een ieder zich anders voor dan dat ze werkelijk zijn?
Dit is ook een aanname. Ik doe mij niet anders voor dan ik ben, daarom vinden de meesten mij ook zo' n lastpak:)
Freerider is offline  
Oud 9 July 2013, 23:40   #605
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Uiteraard kan ik niet voor de door jou genoemde personen spreken
Doe dan dat niet Niets.

Kijk naar wat jou bewoog om te reageren dan...
Mihaela is offline  
Oud 9 July 2013, 23:47   #606
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Doe dan dat niet Niets.

Kijk naar wat jou bewoog om te reageren dan...
Waarom moet er een reden zijn om te reageren? Ik zag dat jij een onwaarheid verkondigde, misschien was dat wel de reden? Ik weet dat niet meer. Ik doe altijd wat mijn gevoel mij ingeeft zonder over consequenties na te denken.
Freerider is offline  
Oud 9 July 2013, 23:48   #607
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Ik weet dat niet meer.
Schrijf dan als je weer weet waarom jij doet wat je doet, voor die tijd ..
voordoe mijn tijd niet!
Mihaela is offline  
Oud 9 July 2013, 23:52   #608
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Schrijf dan als je weer weet waarom jij doet wat je doet, voor die tijd ..
voordoe mijn tijd niet!
Je mag mij gewoon negeren hoor, dat doe ik ook met sommigen hier. Sowieso heb ik dat liever, want straks ga ik Hans zijn rol nog vervullen en daar bedank ik voor.
Freerider is offline  
Oud 9 July 2013, 23:54   #609
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Je mag mij gewoon negeren hoor, dat doe ik ook met sommigen hier. Sowieso heb ik dat liever, want straks ga ik Hans zijn rol nog vervullen en daar bedank ik voor.
De tekst bij je Avatar zegt voor mij genoeg, dus let ik niet op je geklets...
Mihaela is offline  
Oud 9 July 2013, 23:57   #610
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hoe is men?
Iets spreekt ons aan, en dat maakt ons blij.. - Dit komt voort uit geraaktheid..
Iets strookt niet met ons mening, en gaan wij vervolgens de ander zeggen hoe het werkelijk zit .. Dit komt voort uit geraaktheid..

Alles wat plaats vindt hier op het forum komt voort uit geraaktheid..
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.