Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 February 2014, 00:01   #601
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Nogmaals ik geloof helemaal niets dus valt er ook nergens van af te vallen.
Dus de vraag is of iemand belang heeft bij geloof in karma om iets dat weliswaar verschrikkelijk lijden (wat ik dan maar van je aanneem) teweeg brengt niettemin toch in stand te houden. Ik heb mezelf in ieder geval niet bij de veter.
En dat geleuve gij?
Sterre is offline  
Oud 8 February 2014, 00:06   #602
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond
Je lijkt Freerider wel Renoir.
Wordt mijn naam daar ijdel gebruikt? Ik protesteer! Niet dat dat helpt, maar dan heb ik dat toch maar mooi gedaan.
Freerider is offline  
Oud 8 February 2014, 00:09   #603
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik had gehoopt op een iets specifiekere aanwijzing hoe ik a la minute van mogelijke verwondingen zou kunnen genezen ...
Tja hopen mag altijd natuurlijk. Kom over een eeuwtje of wat nog eens terug, wie weet.....



Citaat:
? maar dat is misschien wat veel gevraagd aan iemand die haar wonden koestert.
Tja wij zaten al te wachten wanneer Robbie met zijn vuist op ons gezicht zou gaan slaan. Ik begrijp dat je het antwoord niet weet?
Vagebond is offline  
Oud 8 February 2014, 00:20   #604
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Nogmaals ik geloof helemaal niets dus valt er ook nergens van af te vallen.
Dus de vraag is of iemand belang heeft bij geloof in karma om iets dat weliswaar verschrikkelijk lijden (wat ik dan maar van je aanneem) teweeg brengt niettemin toch in stand te houden. Ik heb mezelf in ieder geval niet bij de veter.
Dat denk je maar Renoir. Jij gelooft dat karma een geloof is terwijl karma bestaat als gevolg van geloof. Wanneer je dat subtiele verschilletje niet kan proeven ben juist jij degene die lijden in stand houdt en zichzelf dus bii de veter heeft.

Maaaaar goed....ik ga me maar weer eens met mezelf bezig houden, nog genoeg werk aan de winkel.....WiNk
Vagebond is offline  
Oud 8 February 2014, 00:25   #605
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Dat denk je maar Renoir. Jij gelooft dat karma een geloof is terwijl karma bestaat als gevolg van geloof. Wanneer je dat subtiele verschilletje niet kan proeven ben juist jij degene die lijden in stand houdt en zichzelf dus bii de veter heeft.

Maaaaar goed....ik ga me maar weer eens met mezelf bezig houden, nog genoeg werk aan de winkel.....WiNk
We zijn allemaal leerlingen totdat we het huidige leven voor een ander (en uiteindelijk het eeuwige) wisselen...

Slaap lekker en vele dromen van wijsheid gewenst @all
Sterre is offline  
Oud 8 February 2014, 01:19   #606
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Dat denk je maar Renoir. Jij gelooft dat karma een geloof is terwijl karma bestaat als gevolg van geloof. Wanneer je dat subtiele verschilletje niet kan proeven ben juist jij degene die lijden in stand houdt en zichzelf dus bii de veter heeft.

Maaaaar goed....ik ga me maar weer eens met mezelf bezig houden, nog genoeg werk aan de winkel.....WiNk
Als karma het gevolg is van geloof dan gaat het aan geloof vooraf en bestaat het alleen ten gevolge van de gelovige er in en kom je in de schemerzone waar zelfs betwijfeld kan worden of de wereld wel bestaat. Dat hoofdstuk is gesloten met dat we nou eenmaal in een vermeende wereld leven. Alles is onecht, is een droom of bestaat uit illusie dus hoeven we ons daar niet meer bezig te houden.

In die vermeende wereld doet zich van alles voor wat we voor echt houden. Je bent daar verpleegkundige in een psychiatrische kliniek en gaat niet vertellen dat je geloofd verpleegkundige te zijn in een wat je geloofd dat een psychiatrische kliniek is.

Uit je dagelijkse praktijk blijkt dat je van huis gaat en in een instituut bezig bent waar je verwarde mensen verzorgd. Anderen bevestigen je in grote getale dat je als zodanig werkzaam bent en je krijgt maandelijks een bedrag op je rekening gestort voor verleende diensten aan dat instituut. Zo ook zul je indien je in je vinger snijdt en er bloed uit de wond loopt een verbandje zoeken. Er is in dat leven een zeker mate van consistentie in het dagelijkse verloop, je aanschouwt daarvan ook de bewijzen.

Het voert al snel te ver dat snijden in je vinger in verband te brengen met het behalen van middelmatige cijfers op de middelbare school en toch doet karma dat. Je straft je zelf, of meent straf te hebben verdiend voor een ooit vertoonde middelmatigheid of nalatigheid uit een ver verleden. Het voert al snel tot in het absurde om er ook nog eens een vorig leven bij te halen waar je zulk soort middelmatigheid en nalatigheid aan de dag hebt gelegd.

Binnen de context van de illusie van je bestaan is het verleidelijk om bij onlustgevoelens er van alles bij te halen wat je mogelijk ooit beleeft hebt. De ratio is daarbij het aangewezen instrument om je daarvan weg te houden, om je niet te verliezen in onzin.
Rennie is offline  
Oud 8 February 2014, 01:26   #607
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Als karma het gevolg is van geloof dan gaat het aan geloof vooraf en bestaat het alleen ten gevolge van de gelovige er in en kom je in de schemerzone waar zelfs betwijfeld kan worden of de wereld wel bestaat. Dat hoofdstuk is gesloten met dat we nou eenmaal in een vermeende wereld leven. Alles is onecht, is een droom of bestaat uit illusie dus hoeven we ons daar niet meer bezig te houden.

In die vermeende wereld doet zich van alles voor wat we voor echt houden. Je bent daar verpleegkundige in een psychiatrische kliniek en gaat niet vertellen dat je geloofd verpleegkundige te zijn in een wat je geloofd dat een psychiatrische kliniek is.

Uit je dagelijkse praktijk blijkt dat je van huis gaat en in een instituut bezig bent waar je verwarde mensen verzorgd. Anderen bevestigen je in grote getale dat je als zodanig werkzaam bent en je krijgt maandelijks een bedrag op je rekening gestort voor verleende diensten aan dat instituut. Zo ook zul je indien je in je vinger snijdt en er bloed uit de wond loopt een verbandje zoeken. Er is in dat leven een zeker mate van consistentie in het dagelijkse verloop, je aanschouwt daarvan ook de bewijzen.

Het voert al snel te ver dat snijden in je vinger in verband te brengen met het behalen van middelmatige cijfers op de middelbare school en toch doet karma dat. Je straft je zelf, of meent straf te hebben verdiend voor een ooit vertoonde middelmatigheid of nalatigheid uit een ver verleden. Het voert al snel tot in het absurde om er ook nog eens een vorig leven bij te halen waar je zulk soort middelmatigheid en nalatigheid aan de dag hebt gelegd.

Binnen de context van de illusie van je bestaan is het verleidelijk om bij onlustgevoelens er van alles bij te halen wat je mogelijk ooit beleeft hebt. De ratio is daarbij het aangewezen instrument om je daarvan weg te houden, om je niet te verliezen in onzin.

Renoir, zou je het beeld, de gedachte los kunnen laten dat Karma verbonden is met schuld en straf? Dat is de oude calvinistische gedachte waar je mee bent opgevoed. Er is geen goed en er is geen slecht in het niet-zijn. Daar is alleen ervaren... Het zijn is dienstbaar aan het niet-zijn.....

Door oorzaak en gevolg leert/ervaart zowel het zijn als het niet-zijn: dat is karma....

Leren, ervaren, zijn..... niemand heeft schuld...... het is slechts ervaren. Het menselijk denken straft..... en niet karma.....
Sterre is offline  
Oud 8 February 2014, 01:28   #608
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Renoir, zou je het beeld, de gedachte los kunnen laten dat Karma verbonden is met schuld en straf? Dat is de oude calvinistische gedachte waar je mee bent opgevoed. Er is geen goed en er is geen slecht in het niet-zijn. Daar is alleen ervaren... Het zijn is dienstbaar aan het niet-zijn.....

Door oorzaak en gevolg leert/ervaart zowel het zijn als het niet-zijn: dat is karma....

Leren, ervaren, zijn..... niemand heeft schuld...... het is slechts ervaren. Het menselijk denken straft..... en niet karma.....
Ik ben hier niet mijn eigen gelijk aan het dienen.
Start een onderwerp over karma, ik ben bezig met een vermeende verkrachtingszaak en het lijden dat iemand zegt vanwege karma te ondervinden.
Rennie is offline  
Oud 8 February 2014, 01:33   #609
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Start een onderwerp over karma, ik ben bezig met een verkrachtingszaak.
Het ging hier bij de verkrachting toch ook over karma?

In mijn beleving doe je met liefde aan verkrachten van andersdenkenden.... maar dat is slechts mijn (her)beleving....
..... maar ik zwijg wel, voordat je mij wederom een volledig zwijgen oplegt.... en mij dus verbaal verkracht....
Sterre is offline  
Oud 8 February 2014, 01:50   #610
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Het ging hier bij de verkrachting toch ook over karma?

In mijn beleving doe je met liefde aan verkrachten van andersdenkenden.... maar dat is slechts mijn (her)beleving....
..... maar ik zwijg wel, voordat je mij wederom een volledig zwijgen oplegt.... en mij dus verbaal verkracht....
Het geheel aan ellende steunt inmiddels als ware het een kruk op karma en ik probeer het ding tegen de verdrukking in weg te schoppen. Dus jouw poging het schoppen tegen te gaan is tamelijk contraproductief. Ik vreesde dat met je aanwezigheid hier al want subtiliteit lijkt je vreemd. Je beleving is, zoals al zo vaak gezegd, ego gecentreerd, en ego denkt alleen in termen van strijd en onderdrukking en is als zodanig een onbetrouwbare graadmeter.
Rennie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 02:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.