Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 July 2013, 23:58   #611
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
De tekst bij je Avatar zegt voor mij genoeg, dus let ik niet op je geklets...
Dat is heel verstandig van je. Jij luistert tenminste nog naar papa. Ik wens je een mooie nacht toe, Mihaela. En morgen gezond weer op.
Freerider is offline  
Oud 9 July 2013, 23:59   #612
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Waarom geven mensen niet zo snel toe dat ze geraakt zijn, en dat ze uit geraaktheid reageren? Nu bedoel ik echt iedereen hier op het forum.. Het is een Zelfkennisforum, en is niet anders dan daar buiten, waar iedereen zich anders voor doet dan dat ze werkelijk zijn.
Nadje was geraakt, Vabegond was geraakt, Hans was geraakt, Esradha was geraakt, Ulla was geraakt, Mihaela was geraakt, en iedereen die op het forum reageert, en schrijft, doet dat altijd uit geraaktheid, door een mening te verdedigen, of een kreet te propageren, of iemand iets te willen leren, iets wat ze zelf niet eens weten..
Waarom geven mensen niet toe? Waarom? Waarom doet een ieder zich anders voor dan dat ze werkelijk zijn?
Hoe is men? Bang voor de dood, en niet wetend, gewoon mensjes ....
Waarom ben jij geraakt door ons 'niet toegeven'?

Voor mij was de opmerking op dat moment heel droog. De dingen die mij als tegenstrijdigheden opvallen, zitten vaak meer in logica.

Zou het ook kunnen dat jij vanuit jezelf meer denkt te zien bij ons dan wij zelf ervaren? Je lijkt verhalen bij de ander te zoeken, waar ze voor de ander op dat moment niet zijn. Dat betekent niet altijd datgene wat jij ervoor invult.
Esradha is offline  
Oud 10 July 2013, 00:00   #613
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Dat is heel verstandig van je. Jij luistert tenminste nog naar papa. Ik wens je een mooie nacht toe, Mihaela. En morgen gezond weer op.
Je stugge egotje wordt snel geraakt, en je wilt altijd je gelijk krijgen Niets, dat maakt je onbuigzaam.
Ga gerust slapen, wat je al doet..
Mihaela is offline  
Oud 10 July 2013, 00:03   #614
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Waarom ben jij geraakt door ons 'niet toegeven'?

Voor mij was de opmerking op dat moment heel droog. De dingen die mij als tegenstrijdigheden opvallen, zitten vaak meer in logica.

Zou het ook kunnen dat jij vanuit jezelf meer denkt te zien bij ons dan wij zelf ervaren? Je lijkt verhalen bij de ander te zoeken, waar ze voor de ander op dat moment niet zijn. Dat betekent niet altijd datgene wat jij ervoor invult.
Esradha, als jij zegt dat de manier van Vagebond, of mijn manier van reageren op anderen jou niet raakt, en dat jij niet uit geraaktheid op haar tekst reageerde, zal ik je geloven.
Maar ajb wees eerlijk!..
Mihaela is offline  
Oud 10 July 2013, 00:05   #615
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Alles wat plaats vindt hier op het forum komt voort uit geraaktheid..
Hoe het op mij overkomt... je zoekt reacties bij anderen. Vraagt in dit geval, waarom geven jullie je geraaktheid niet toe. Word jou gevraagd of het misschien jouw geraaktheid is, dan zeg je, ik luister niet. En ga je nog harder naar de ander roepen, waarom kijk je niet? Waarom ben je niet open en eerlijk?

Als observatie... de invulling mag je zelf maken.
Esradha is offline  
Oud 10 July 2013, 00:05   #616
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Dat betekent niet altijd datgene wat jij ervoor invult.
Het is me opgevallen dat jij vaak door de manier van Vagebond geraakt voelt.
Als jij zegt dat dat niet zo is, zal je gewoon geloven, ook al meen ik iets anders te zien/waarnemen..
Mihaela is offline  
Oud 10 July 2013, 00:08   #617
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je stugge egotje wordt snel geraakt, en je wilt altijd je gelijk krijgen Niets, dat maakt je onbuigzaam.
Ga gerust slapen, wat je al doet..
Wat heb jij toch altijd met 'geraakt'? Net alsof ik de hele dag maar zit te geraken. Je geeft je eigen belevingswereld daar mee weer. In de tijd dat ik hier zit ben ik in negatieve zin slechts 1 keer geraakt. Ik laat mij liever in positieve zin raken, maar dat gebeurd alleen als er Liefde in het spel is en dat is hier zelden het geval.

Dit hele gesprekje raakt mij totaal niet. Ik ga zometeen lekker slapen en morgenochtend zijn er vast wel weer andere zaken die mij bezig houden.

Jouw en mijn belevingswereld verschillen als dag en nacht. Dus is het niet verstandig om jouw belevingswereld op mij te projecteren.

En nu echt weg.
Freerider is offline  
Oud 10 July 2013, 00:09   #618
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Esradha, als jij zegt dat de manier van Vagebond, of mijn manier van reageren op anderen jou niet raakt, en dat jij niet uit geraaktheid op haar tekst reageerde, zal ik je geloven.
Maar ajb wees eerlijk!..
Wat is raken? Iets raakt, anders reageer je niet. Iets prikkelt om te willen reageren. Maar van dat raken kun je een groot verhaal maken of een klein verhaal. Het kan gewoon een prikkel zijn of een emotie, licht of heftig en van alles daar tussenin. Het kan interessant zijn om te kijken waarom je iets doet, maar soms kijk je en doe je het gewoon. Niet iedere reden achter een handeling is een groot onderzoek waard. Dan kan ik voordat ik koffie wil mezelf ook wel gaan vragen, waar die behoefte vandaan komt en wat dat nu over mij zegt. Niet alles is interessant en niet alles zegt evenveel als het van buiten misschien lijkt te zeggen.

Dus eerlijkheid? Ik kan niet zeggen dat het me niet raakt, anders zou ik niet reageren. Maar het raakt me niet op de manier dat jij denkt dat het doet. Volgens mij had ik dat al aangegeven, maar misschien zijn deze woorden duidelijker.
Esradha is offline  
Oud 10 July 2013, 00:09   #619
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Hoe het op mij overkomt... je zoekt reacties bij anderen. Vraagt in dit geval, waarom geven jullie je geraaktheid niet toe. Word jou gevraagd of het misschien jouw geraaktheid is, dan zeg je, ik luister niet. En ga je nog harder naar de ander roepen, waarom kijk je niet? Waarom ben je niet open en eerlijk?

Als observatie... de invulling mag je zelf maken.
Als je eerst antwoorden wilt geven op wat mij opvalt Esradha, zal ik ook op dat wat je aangeeft terug komen.
Wat mij in jouw ''manier'' opvalt, is als er sprake van spanning is op het forum, of een soort van conflict plaats vindt, dat jij met jouw reacties op zoek ben naar een soort herstel van harmonie.
En degene die de spanning het hoogst brengt, daar ga jij op reageren. Wat vervolgens eenzijdig maakt, alsof jij iemand aanwijst die de ''oorzakker'' is.
Vaak wijs je juist op degene die het lef heeft om ietwat confronterend en direct, vaak ook uit geraaktheid, een blindevlek naar het licht te brengen.
Waarom doe je dat? Angst voor de realiteit?
Mihaela is offline  
Oud 10 July 2013, 00:10   #620
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als jij zegt dat dat niet zo is, zal je gewoon geloven, ook al meen ik iets anders te zien/waarnemen..
Geloof je me dan werkelijk?
Esradha is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.