Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 February 2014, 02:13   #611
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het geheel aan ellende steunt inmiddels als ware het een kruk op karma en ik probeer het ding tegen de verdrukking in weg te schoppen. Dus jouw poging het schoppen tegen te gaan is tamelijk contraproductief. Ik vreesde dat met je aanwezigheid hier al want subtiliteit lijkt je vreemd. Je beleving is, zoals al zo vaak gezegd, ego gecentreerd, en ego denkt alleen in termen van strijd en onderdrukking en is als zodanig een onbetrouwbare graadmeter.
ik ondervind geen last van Sterre hoor Renoir, verrassend dat jij er kennelijk wel last van ondervindt. Kan jij je aandacht niet verdelen over meerdere mensen en moet Sterre daarom weg uit de conversatie?

Tja die verlichten van tegenwoordig ze zijn niet meer wat ze ooit waren, en dat moet ons dan helpen.....
Vagebond is offline  
Oud 8 February 2014, 02:30   #612
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Renoir, zou je het beeld, de gedachte los kunnen laten dat Karma verbonden is met schuld en straf? Dat is de oude calvinistische gedachte waar je mee bent opgevoed. Er is geen goed en er is geen slecht in het niet-zijn. Daar is alleen ervaren... Het zijn is dienstbaar aan het niet-zijn.....

Door oorzaak en gevolg leert/ervaart zowel het zijn als het niet-zijn: dat is karma....

Leren, ervaren, zijn..... niemand heeft schuld...... het is slechts ervaren. Het menselijk denken straft..... en niet karma.....
Sterre ik heb de indruk dat je eens ietwat verkeerd beeld hebt van wat karma is. Ik zeg het nog maar eens:

Karma komt voort uit geloof. Zolang karma bestaat is er geloof. Voor de rest lijk je een en ander wat door elkaar te husselen. Ik heb wat vragen.

Wat bedoel je met "niet-zijn" bv?

Hoe zie je dat "niet-zijn" dan dienstbaar aan "zijn" zijn?

Wat leert zowel dat "niet-zijn als het "zijn"volgens jou?

Hoe zie je dat " er is geen goed en er is geen slecht" in dat niet-zijn?

Of bedoel met " niet-zijn" eigenlijk wat ik bedoel met ZIIN?
Vagebond is offline  
Oud 8 February 2014, 02:38   #613
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
ik ondervind geen last van Sterre hoor Renoir, verrassend dat jij er kennelijk wel last van ondervindt. Kan jij je aandacht niet verdelen over meerdere mensen en moet Sterre daarom weg uit de conversatie?

Tja die verlichten van tegenwoordig ze zijn niet meer wat ze ooit waren, en dat moet ons dan helpen.....
Last ondervinden is een grofstoffelijke interpretatie van het onvermogen te zien dat er een gebrek is aan invoelingsvermogen.

Sleep well... ik ga het eeuwige voor het tijdelijke verwisselen.
Rennie is offline  
Oud 8 February 2014, 03:16   #614
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Als karma het gevolg is van geloof dan gaat het aan geloof vooraf en bestaat het alleen ten gevolge van de gelovige er in en kom je in de schemerzone waar zelfs betwijfeld kan worden of de wereld wel bestaat. Dat hoofdstuk is gesloten met dat we nou eenmaal in een vermeende wereld leven. Alles is onecht, is een droom of bestaat uit illusie dus hoeven we ons daar niet meer bezig te houden.
1. Nee Renoir wanneer karma het gevolg is van geloof dan komt het uit geloof voort en kan het dus nooit vooraf gaan aan geloof.

2. Idd je kan betwijfelen of de wereld bestaat. Kan uit ervaring zeggen dat dat een redelijk schokkende ervaring is, die er ook niet gelijk alla minuut in gaat, tenminste niet bij mij, waardoor we we weer in die vermeende wereld terecht komen waar we gewoon weer onderhevig zijn aan het rad van karma tot we e.e.a. wel kunnen aanvaarden als realiteit.

3. Idd alles is een droom/illusie, dat heb ik ook gezien, daarom geef ik ook aan dat je binnen de droom iets als bv een snijwondje alla minuut zou kunnen genezen wanneer je de beheersing zou hebben over die droom/illusie. Zo'n snijwondje is namelijk niet echt, snappie? Aangezien je heb aangeven dat je niet in staat bent zoiets als een wondje uit je droom te schrappen ben nog een onbewuste die niet weet waar hij het over heeft wanneer hij zegt dat je moet stoppen te geloven in je gedachten, aangezien je zelf nog gelooft in je gedachten wat we hebben aangetoond middels ons voorbeeld.

Citaat:
In die vermeende wereld doet zich van alles voor wat we voor echt houden. Je bent daar verpleegkundige in een psychiatrische kliniek en gaat niet vertellen dat je geloofd verpleegkundige te zijn in een wat je geloofd dat een psychiatrische kliniek is.
Idd dat ga ik niet zeggen. Iemand kan zijn verlossingswerk gewoon doen zonder van alles en nog wat uit de doeken te doen wat helemaal niet er zake doet voor andere mijzelven. De ervaring leert echter dat mensen wel het e.e.a. zien/voelen/ervaren zonder dat er over gesproken wordt.

Citaat:
Uit je dagelijkse praktijk blijkt dat je van huis gaat en in een instituut bezig bent waar je verwarde mensen verzorgd. Anderen bevestigen je in grote getale dat je als zodanig werkzaam bent en je krijgt maandelijks een bedrag op je rekening gestort voor verleende diensten aan dat instituut. Zo ook zul je indien je in je vinger snijdt en er bloed uit de wond loopt een verbandje zoeken. Er is in dat leven een zeker mate van consistentie in het dagelijkse verloop, je aanschouwt daarvan ook de bewijzen.
Nee schat wanneer ik de beheersing over mijn droom zou hebben zou ik zeker niet met wondje blijven rondlopen wanneer ik het ook gelijk zou kunnen schrappen uit de droom. Ik heb helaas, net als jij, die beheersing nog niet. Ik verwacht wel, wanneer ik weer gezond van lijf en leden ben, dat ik weer mijn werk kan oppakken zoals ik dat voorheen deed, namelijk dat ik bezig ben mezelf te verlossen. Nu ben ik net als de rest van mijn collega's, een verdoolde, met dit verschil dat ik weet dat ik een verdoolde ben en dat ik mezelf aan het helpen ben op een manier die naar mijn idee maar weinigen echt zullen begrijpen, laat staan kunnen aanvaarden.

Citaat:
Het voert al snel te ver dat snijden in je vinger in verband te brengen met het behalen van middelmatige cijfers op de middelbare school en toch doet karma dat. Je straft je zelf, of meent straf te hebben verdiend voor een ooit vertoonde middelmatigheid of nalatigheid uit een ver verleden. Het voert al snel tot in het absurde om er ook nog eens een vorig leven bij te halen waar je zulk soort middelmatigheid en nalatigheid aan de dag hebt gelegd.
Zoals gezegd je begrijpt er vrij weinig van, maakt niet uit. Ik zal nog een poging wagen. In dit topic staat boven het verhaaltje groepsverkrachting in de titel: sleutelleven. Vraag je niet af waarom het die titel heeft of ben je te druk met jezelf en jou gedachten over e.e.a. om je dat überhaupt te kunnen afvragen?

Citaat:
Binnen de context van de illusie van je bestaan is het verleidelijk om bij onlustgevoelens er van alles bij te halen wat je mogelijk ooit beleeft hebt. De ratio is daarbij het aangewezen instrument om je daarvan weg te houden, om je niet te verliezen in onzin.
lieve schat je weet nog helemaal niet waar het over gaat, laat staan dat je er iets zinnigs over zou kunnen zeggen, en dat doe je dus ook niet. We nemen het je niet kwalijk, zo zijn we dan ook wel weer WiNk
Vagebond is offline  
Oud 8 February 2014, 06:39   #615
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Tja hopen mag altijd natuurlijk. Kom over een eeuwtje of wat nog eens terug, wie weet.....
Prima. Ik heb nog wat pleisters op voorraad.
Rob is offline  
Oud 8 February 2014, 10:27   #616
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Idd alles is een droom/illusie, dat heb ik ook gezien, daarom geef ik ook aan dat je binnen de droom iets als bv een snijwondje alla minuut zou kunnen genezen wanneer je de beheersing zou hebben over die droom/illusie. Zo'n snijwondje is namelijk niet echt, snappie?
Punt is dat de "jij" die ergens beheersing over wil hebben zelf een illusie is. Daar begint het mee.
Nadje is offline  
Oud 8 February 2014, 10:31   #617
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
1. Nee Renoir wanneer karma het gevolg is van geloof dan komt het uit geloof voort en kan het dus nooit vooraf gaan aan geloof.

2. Idd je kan betwijfelen of de wereld bestaat. Kan uit ervaring zeggen dat dat een redelijk schokkende ervaring is, die er ook niet gelijk alla minuut in gaat, tenminste niet bij mij, waardoor we we weer in die vermeende wereld terecht komen waar we gewoon weer onderhevig zijn aan het rad van karma tot we e.e.a. wel kunnen aanvaarden als realiteit.

3. Idd alles is een droom/illusie, dat heb ik ook gezien, daarom geef ik ook aan dat je binnen de droom iets als bv een snijwondje alla minuut zou kunnen genezen wanneer je de beheersing zou hebben over die droom/illusie. Zo'n snijwondje is namelijk niet echt, snappie? Aangezien je heb aangeven dat je niet in staat bent zoiets als een wondje uit je droom te schrappen ben nog een onbewuste die niet weet waar hij het over heeft wanneer hij zegt dat je moet stoppen te geloven in je gedachten, aangezien je zelf nog gelooft in je gedachten wat we hebben aangetoond middels ons voorbeeld.

Idd dat ga ik niet zeggen. Iemand kan zijn verlossingswerk gewoon doen zonder van alles en nog wat uit de doeken te doen wat helemaal niet er zake doet voor andere mijzelven. De ervaring leert echter dat mensen wel het e.e.a. zien/voelen/ervaren zonder dat er over gesproken wordt.

Nee schat wanneer ik de beheersing over mijn droom zou hebben zou ik zeker niet met wondje blijven rondlopen wanneer ik het ook gelijk zou kunnen schrappen uit de droom. Ik heb helaas, net als jij, die beheersing nog niet. Ik verwacht wel, wanneer ik weer gezond van lijf en leden ben, dat ik weer mijn werk kan oppakken zoals ik dat voorheen deed, namelijk dat ik bezig ben mezelf te verlossen. Nu ben ik net als de rest van mijn collega's, een verdoolde, met dit verschil dat ik weet dat ik een verdoolde ben en dat ik mezelf aan het helpen ben op een manier die naar mijn idee maar weinigen echt zullen begrijpen, laat staan kunnen aanvaarden.

Zoals gezegd je begrijpt er vrij weinig van, maakt niet uit. Ik zal nog een poging wagen. In dit topic staat boven het verhaaltje groepsverkrachting in de titel: sleutelleven. Vraag je niet af waarom het die titel heeft of ben je te druk met jezelf en jou gedachten over e.e.a. om je dat überhaupt te kunnen afvragen?

lieve schat je weet nog helemaal niet waar het over gaat, laat staan dat je er iets zinnigs over zou kunnen zeggen, en dat doe je dus ook niet. We nemen het je niet kwalijk, zo zijn we dan ook wel weer WiNk
We dwalen met het wederzijds uitleggen af van het gegeven dat je lijdende bent aan een waan en dat je daar van af te helpen bent door je gedachten niet te geloven. Laten we het niet moeilijker maken dan het is. Het zal me worst wezen of er karma is of niet, het is voor jou alleen een extra belemmering. Ik zelf heb zo'n waan niet, ben niet lijdende en hoef mezelf niet te overtuigen dat de waan mijn realiteit is. Ergo ik bemoei me hier niet mee ten mijnen wille. Daarbij geef je nu aan dat je jezelf al behandelt op een wijze die kennelijk het beste voor je werkt. Wie ben ik om dat te betwijfelen dus ik rust mijn zaakje.
Rennie is offline  
Oud 8 February 2014, 13:03   #618
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
We dwalen met het wederzijds uitleggen af van het gegeven dat je lijdende bent aan een waan en dat je daar van af te helpen bent door je gedachten niet te geloven. Laten we het niet moeilijker maken dan het is. Het zal me worst wezen of er karma is of niet, het is voor jou alleen een extra belemmering. Ik zelf heb zo'n waan niet, ben niet lijdende en hoef mezelf niet te overtuigen dat de waan mijn realiteit is. Ergo ik bemoei me hier niet mee ten mijnen wille. Daarbij geef je nu aan dat je jezelf al behandelt op een wijze die kennelijk het beste voor je werkt. Wie ben ik om dat te betwijfelen dus ik rust mijn zaakje.
Liefje het is idd beter je niet ergens mee te bemoeien waar je idd geen verstand van hebt. Wanneer je de basisprincipes al niet snapt kun je alleen maar onzinnigheden uit kramen, laat staan dat je iemand ergens mee kan helpen. Ik ben allang op de hoogte van het gegeven dat men zijn gedachten niet moet geloven. Waar het echter om gaat is de praktijk en jij hebt daar, niet om het e.e.a. al net zo weinig kaas van gegeten als mijzelf, mogelijk heb je er zelfs nog minder van gegeten dan mijzelf. Ik weet bijna wel zeker dat je er minder kaas van hebt gegeten dan mij zelf.

Maar goed omdat we hier op een forum voor zelfkennis zijn hoop ik dat je voor jezelf wat vragen zult gaan stellen. Denk het niet overigens want jij bent prima tevreden met de waanwereld waar je in leeft. Een beetje zoals de vriend van je zoon met de blindheid van Freerider die net als jij zijn gedachten niet gelooft, en bij vragen wat hij om zich heen ziet plots duidelijk wordt dat het slechts om ontkenning van de realiteit gaat. Tja....

Thks voor de conversatie. WiNk
Vagebond is offline  
Oud 8 February 2014, 13:22   #619
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Punt is dat de "jij" die ergens beheersing over wil hebben zelf een illusie is. Daar begint het mee.
Nee daar begint het helemaal niet mee Nada. Het begint met de aanname dat je weet over welke "jij" het gaat en van daar uit je praatje houdt, terwijl wij direct, dankzij je praatje, kunnen zien dat je dat niet weet.

Maakt verder niet uit, evengoed bedankt....
Vagebond is offline  
Oud 8 February 2014, 13:39   #620
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Het ging hier bij de verkrachting toch ook over karma?
Goede vraag Sterre. En idd karma speelt een rol maar een andere rol dan jij wellicht denkt. In mijn geval verdween karma, naast nog wat andere zaakjes die heel helder en duidelijk zichtbaar werden, en was er iets in mij dat dat niet kon verkroppen en dat is iets waar we nog wat werk aan hebben. Wij doen dat graag, het gaat om onze verlossing/bevrijding uit het rad van karma perslot WiNk
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.