Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 May 2020, 19:48   #611
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ze riep ook gelijk: "Sufferd!"
Ik denk dat als je even je excuses aanbiedt aan de deur
dat het dan wel weer goed is ....

Rob is offline  
Oud 18 May 2020, 20:36   #612
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Al was dat voor Laurens bedoeld.
No problem!! Laurens is inmiddels weer het konijnenhol in gekropen.
Fer is offline  
Oud 18 May 2020, 21:18   #613
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik denk dat als je even je excuses aanbiedt aan de deur
dat het dan wel weer goed is ....

Dat vind ik een goed idee van je Rob.
Mihaela is offline  
Oud 30 May 2020, 10:46   #614
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
.

Dat ken ik niet.
Padwerk.
Ik ga hier een kleine omschrijving zetten, het is door iemand anders geschreven.

'Wanneer je je weerstand om naar jezelf te kijken hebt opgeruimd en vervolgens - zonder jezelf te rechtvaardigen, zonder te rationaliseren, zonder de zaken mooier voor te stellen - heel diep in jezelf kijkt naar wat je liever afwijst dan liefhebt, waar je liever afweert dan vertrouwt, waar je liever wegkijkt dan onder ogen ziet, waar je liever ontkent dan erkent en waar je de waarheid liever verdraait dan oprecht te zijn, daar zie je de plek waar jij verdriet en frustraties creëert.'
lezing 221, Geloof en Twijfel


"Padwerk leert ons in de spiegel van het aardse leven te kijken, om te ontdekken dat we onze eigen werkelijkheid scheppen. De paradox is dat we leren via en zelfs dankzij de beperkingen van de uiterlijke persoonlijkheid om vervolgens te ontdekken dat we die niet werkelijk zijn maar het onnoembare, de bron van alles, daaraan voorbij.

Dit is geen gemakkelijke weg. Het Padwerkproces vraagt om een diepgaand verbinden. Het vraagt om de eerlijkheid jezelf onder ogen te zien tot in de donkerste, vaak verborgen delen in jezelf. Het Padwerkmateriaal geeft aan hoe destructieve aspecten in onszelf terug gebracht kunnen worden tot hun oorspronkelijke, waarachtige en constructieve aard.

Door middel van acceptatie van deze negatieve aspecten en door inzicht te verkrijgen in de werking van spirituele wetten bevrijd je jezelf van fixaties, angsten en illusies. Je heft de splitsing in het dualistisch denken op en je herontdekt je werkelijke staat van zijn, die eenheid met alles is. Je verkrijgt inzicht in oorzaak en gevolg en word je bewust dat je medeschepper bent in de manifestaties en ervaringen in jouw leven.

In dit proces heel je niet alleen jezelf, maar draag je bij aan heelwording van de wereld waarin we leven, want de worsteling in jezelf staat niet los van de conflicten in de wereld.


De inhoud van het materiaal (258 lezingen), ontvangen door het medium Eva Pierrakos, vormt een prachtige combinatie van psychologische concepten en inzichten van spirituele waarheid. Zo zet de Padwerkgids bijvoorbeeld de pijn van het kind t.a.v. de onvolmaaktheid van ouders en het aardse leven in het licht van eigen zielegroei, keus van incarnatie en uiteindelijk eigen verantwoordelijkheid. Compassie en acceptatie zijn hierbij belangrijke sleutels.


Thema's als seksualiteit, de overgang van dualiteit naar eenheid en van ego naar zelf worden diepgaand besproken. De Padwerk Gids geeft heldere en liefdevolle aanwijzingen hoe om te gaan met onze innerlijke conflicten en onvolmaaktheden tot aan de bewustwording van onze oorspronkelijke staat van heelheid"

Toch weer interessante dingen lees ik in de lezingen van Padwerk.
Ik lees nu de lezing:" Je innerlijke ruimte, de echte wereld."
Wil ik straks hier iets over delen.
Mihaela is offline  
Oud 30 May 2020, 12:04   #615
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wil ik straks hier iets over delen.
Als ik mediteer kom ik in een ruimte, waar rust, stilte en lichtheid is.

Ik ervaar op de achtergrond een gevoel van berusting, vertrouwen. Nu na bewust onderzocht te hebben wat god voor mij betekent noem ik dat nu 'het goddelijke'.

Ik ervaar dus stilte als ik mediteer, en het gevoel/ beleving dat god bestaat is bij mij op de achtergrond aanwezig, en toch is er iets wat ik soms als 'ontevredenheid' ervaar. Ik zou het ook een soort verkramping kunnen noemen: 'alsof het mij niet zou gaan lukken'.
Ik kon dat niet zo goed rijmen, want er is wel vertrouwen, maar soms naast het gevoel van vertrouwen is er een kramp. Ik was daar mee aan het stoeien, en onderzocht ik dat stuk..
Toen ik de tekst hier onder las, kreeg ik inzicht in dat stuk.
Let op, het woord leegte heeft hier een 'treurige/ontevreden' betekenis.
De tekst is rond 1970 geschreven.

De innerlijke ruimte-de echte wereld.
"Gerichte leegheid groeit, zowel bewust als spontaan, als je innerlijke blokkades opruimt.
In het begin ervaar je precies dat: leegte, niets.
Als je gedachten tot rust komen, kom je in de leegte: dat is wat het zo angstjaagend maakt.
Het lijkt je wantrouwen te bevestigen dat er in jou niets is, dat je echt alleen maar je uiterlijke, sterfelijke zelf bent. Daarom ben je zo vol luidruchtige gedachten - om aan de stilte te ontkomen die de voorloper lijkt te zijn van het niets. Ook in dit geval zul je de moed weer moeten opbrengen om door een tunnel van onzekerheid te gaan. Je zult het risico moeten nemen en de grote stilte moeten toelaten die eerst doelloos is, zonder ook maar iets dat leven of bewustzijn inhoudt.
Ik denk dat de meesten van jullie al ervaren hebben hoe de stem van je innerlijke God, van het hogere zelf, zijn ingevingen door je geest stuurt, niet altijd meteen na een meditatie of gebed, maar later, als je totaal niet meer aan denkt. Dan is je geest ontspannen genoeg en voldoende vrij van eigenwilligheid, zodat de innerlijke wereld kan doorkomen. Met het ervaren van de innerlijke ruimte-de echte wereld-is dat net zo."

Het is dat ik de taal van Padwerk ken, dus heb ik daarmee een klik.
Mihaela is offline  
Oud 10 June 2020, 20:41   #616
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als ik mediteer kom ik in een ruimte, waar rust, stilte en lichtheid is.

Ik ervaar op de achtergrond een gevoel van berusting, vertrouwen. Nu na bewust onderzocht te hebben wat god voor mij betekent noem ik dat nu 'het goddelijke'.

Ik ervaar dus stilte als ik mediteer, en het gevoel/ beleving dat god bestaat is bij mij op de achtergrond aanwezig, en toch is er iets wat ik soms als 'ontevredenheid' ervaar. Ik zou het ook een soort verkramping kunnen noemen: 'alsof het mij niet zou gaan lukken'.
Ik kon dat niet zo goed rijmen, want er is wel vertrouwen, maar soms naast het gevoel van vertrouwen is er een kramp. Ik was daar mee aan het stoeien, en onderzocht ik dat stuk..
Toen ik de tekst hier onder las, kreeg ik inzicht in dat stuk.
Let op, het woord leegte heeft hier een 'treurige/ontevreden' betekenis.
De tekst is rond 1970 geschreven.

De innerlijke ruimte-de echte wereld.
"Gerichte leegheid groeit, zowel bewust als spontaan, als je innerlijke blokkades opruimt.
In het begin ervaar je precies dat: leegte, niets.
Als je gedachten tot rust komen, kom je in de leegte: dat is wat het zo angstjaagend maakt.
Het lijkt je wantrouwen te bevestigen dat er in jou niets is, dat je echt alleen maar je uiterlijke, sterfelijke zelf bent. Daarom ben je zo vol luidruchtige gedachten - om aan de stilte te ontkomen die de voorloper lijkt te zijn van het niets. Ook in dit geval zul je de moed weer moeten opbrengen om door een tunnel van onzekerheid te gaan. Je zult het risico moeten nemen en de grote stilte moeten toelaten die eerst doelloos is, zonder ook maar iets dat leven of bewustzijn inhoudt.
Ik denk dat de meesten van jullie al ervaren hebben hoe de stem van je innerlijke God, van het hogere zelf, zijn ingevingen door je geest stuurt, niet altijd meteen na een meditatie of gebed, maar later, als je totaal niet meer aan denkt. Dan is je geest ontspannen genoeg en voldoende vrij van eigenwilligheid, zodat de innerlijke wereld kan doorkomen. Met het ervaren van de innerlijke ruimte-de echte wereld-is dat net zo."

Het is dat ik de taal van Padwerk ken, dus heb ik daarmee een klik.
Ook hier blijven we vertrekken van de verstandelijke kennis... om stap voor stap naar de innerlijke wereld door te groeien... Een hele omweg...
Gebruik je verstand zoals het hoort; enkel als waarnemend orgaan van wat is en weet dat alles wat is in jezelf aanwezig is... Weet dat je instinct is opgebouwd uit je eeuwenlange ervaringen... Vertrouw daarop... en je zult veel vlugger met het direct leven, die innerlijke wereld zoals je hier zegt, in contact komen...
Laat bij alles dat je doet de vervreemding door de voortdurende omweg via het verstand vallen...
marie is offline  
Oud 11 June 2020, 09:21   #617
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
je eeuwenlange ervaringen... Vertrouw daarop..
... (een intuïtief doordenkertje ?)
Nowee is offline  
Oud 11 June 2020, 21:01   #618
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard (...)

De 'wereld'.. brood en spelen, straf en beloning.

Gedegen zelfonderzoek levert niks op en is geen vermaak.
Er is niemand die beloond noch gestraft kan worden.

(...)
Guido is offline  
Oud 11 June 2020, 21:34   #619
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
De 'wereld'.. brood en spelen, straf en beloning.

Gedegen zelfonderzoek levert niks op en is geen vermaak.
Er is niemand die beloond noch gestraft kan worden.

(...)
Wie spreekt over belonen of straffen? Wie spreekt er over vermaak...
Alles draait om zijn tegenover schijnen...
marie is offline  
Oud 11 June 2020, 23:09   #620
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ook hier blijven we vertrekken van de verstandelijke kennis... om stap voor stap naar de innerlijke wereld door te groeien... Een hele omweg...
Gebruik je verstand zoals het hoort; enkel als waarnemend orgaan van wat is en weet dat alles wat is in jezelf aanwezig is... Weet dat je instinct is opgebouwd uit je eeuwenlange ervaringen... Vertrouw daarop... en je zult veel vlugger met het direct leven, die innerlijke wereld zoals je hier zegt, in contact komen...
Laat bij alles dat je doet de vervreemding door de voortdurende omweg via het verstand vallen...

Er is geen vastomlijnd pad, het leven..

Je ziet verstand aan het werk, ik zie het leven zich openbaren, en soms keren oude landschappen terug. Alles zet zich in: het verstand; de intuïtie; de openheid om niets uit te sluiten. Omsluiten.
Stap voor stap, of in één beweging verstilt.
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.