Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 July 2013, 09:25   #631
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynthia Bekijk bericht
Ik kom je even een hele fijne dag toe wensen Mihaela!

Dank je Cynthia. Wat lief van je.

Hier is het heerlijk weer, bij jou ook?
Mihaela is offline  
Oud 10 July 2013, 09:27   #632
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Wie kent goeie tips om mieren buiten de deur te houden?



''Vriendelijk bestrijden

Natuurlijk heb je de beestjes liever niet in huis en in je voorraadkast. Het voorkomen is gemakkelijk, strooi wat zout op de drempel bij de deur aan de buitenkant, voor binnen kun je nootmuskaat of kaneel gebruiken. Mieren hebben een hekel aan de lucht en zoeken hun heil elders. Strooi de kaneel of nootmuskaat rondom het aanrechtblok op de grond. Als je de mieren al binnen hebt probeer dan de looproute te onderbreken door middel van een cirkel met een pad naar buiten.''
Mihaela is offline  
Oud 10 July 2013, 09:32   #633
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Als iemand tips heeft, die gewerkt hebben.. graag doorgeven..
Mihaela is offline  
Oud 10 July 2013, 11:19   #634
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Jemig Mihaela, wat kun jij er veel bij halen. Hoe kun je van mij nu openheid verwachten als je zelf zo overtuigd bent en zo'n volledig plaatje hebt ingevuld van wat er allemaal achter mijn reactie steekt? Met hand en tand verdedigen ziet er bij mij anders uit. Hier kan ik gewoon niets meer mee. Natuurlijk heb ik best in het verleden bemiddelend op conflicten gereageerd, maar dat speelde in deze situatie niet. Ik ga niet in situaties uit het verleden duiken, want deze spelen nu niet en ik merk dat ik ook niet meer automatisch bemiddelend in conflicten ga staan, dus situaties uit het verleden bespiegelen ook niet meer wie ik nu ben. Maar goed, vind me maar blind, ontwijkend, verdedigend en wat nog meer. Het spijt me, ik kan niet open zijn als je al zo'n compleet plaatje gemaakt hebt en eigenlijk alleen zit te wachten op het moment dat ik het met jouw plaatje eens ben.
Esradha is offline  
Oud 10 July 2013, 11:37   #635
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Maar goed, vind me maar blind, ontwijkend, verdedigend en wat nog meer.
Kan je dan beweren dat jouw reactie helder en bewust was, open, en gericht om de ander te ontmoeten? Vond je je reactie vanuit vrede ontspruiten?

Als je niet blind was in je reactie, weet je wat jou echt deed reageren? Of is het toch maar een impuls die je deed reageren? Is dat niet blind dan?
Als het niet ontwijkend was, was er bereidheid om de ander te ontmoeten in jouw houding?
Als het niet verdedigend was, was het vredig?

Ja, ik heb de indruk dat jij vanuit blindheid reageerde, je was toen en nu ontwijkend, en je voelde je getriggerd toen, en dus verdedigde je je door haar op haar zwakke plek te attenderen. Zie je dat als vredig?
Mihaela is offline  
Oud 10 July 2013, 11:43   #636
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Maar goed, vind me maar blind, ontwijkend, verdedigend en wat nog meer.
Wij willen gezond voelen, en een gelukkig leven lijden, maar wij zijn niet bereid om naar de blindheid te kijken waaruit wij handelen.
Cursusje hier en daar, een theorietje leren, maar als men ons op heterdaad betrapt, dan voelen wij ons beledigd als men ons op onze blindheid, ontwijkend gedrag, of verdedigend gedrag attendeert..
Mihaela is offline  
Oud 10 July 2013, 12:02   #637
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Waarom prikkelt die ene zin jou zo dat je daar twee reacties op schrijft?
Esradha is offline  
Oud 10 July 2013, 12:13   #638
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Mihaela, je zoeken naar een bepaalde reactie van mij voelt niet open en ongebonden. Niet vrij om mij iets te laten zien. Voor mijn gevoel ben je op zoek naar een bepaalde reactie die jou wat geeft. Ik ga niet invullen wat het jou geeft, dat mag je zelf doen. Je voelt voor mij dermate sturend en zoekend om mij iets te laten geven, dat ik niet meer open in het gesprek kan staan.
Esradha is offline  
Oud 10 July 2013, 13:31   #639
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Iets spreekt ons aan, en dat maakt ons blij.. - Dit komt voort uit geraaktheid..
Iets strookt niet met ons mening, en gaan wij vervolgens de ander zeggen hoe het werkelijk zit .. Dit komt voort uit geraaktheid..

Alles wat plaats vindt hier op het forum komt voort uit geraaktheid..
Ja, voor mij is dat logisch, dat wij mensen vanuit geraaktheid/triggers reageren. Actie-reactie dat komt voort uit de eerste instincten maar ook uit de aangeleerde overtuigingen enz. Vanaf het moment dat ik begon door te krijgen dat mijn mening maar een mening is die je in kunt wisselen verdween mijn behoefte om altijd maar te moeten reageren.

Wat niet betekent dat niet reageren in elk geval betekent dat ik daarom niet meer geraakt ben. Alleen waarom is dit zo belangrijk om te blijven benadrukken? Is het niet voldoende om dit te doorzien?

Het heeft voor jou een grote lading?
Ulla is offline  
Oud 10 July 2013, 13:46   #640
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Mihaela, je zoeken naar een bepaalde reactie van mij voelt niet open en ongebonden. Niet vrij om mij iets te laten zien. Voor mijn gevoel ben je op zoek naar een bepaalde reactie die jou wat geeft. Ik ga niet invullen wat het jou geeft, dat mag je zelf doen. Je voelt voor mij dermate sturend en zoekend om mij iets te laten geven, dat ik niet meer open in het gesprek kan staan.

Uiteindelijk gaat het niet meer om of je het wel of niet hebt gedaan.
Maar om dat wat zich "meent" te moeten verdedigen. En dat doen wij allemaal als we menen elkaar iets te moeten bewijzen.
Ulla is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 02:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.