Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 July 2013, 13:48   #641
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Kan je dan beweren dat jouw reactie helder en bewust was, open, en gericht om de ander te ontmoeten? Vond je je reactie vanuit vrede ontspruiten?

Als je niet blind was in je reactie, weet je wat jou echt deed reageren? Of is het toch maar een impuls die je deed reageren? Is dat niet blind dan?
Als het niet ontwijkend was, was er bereidheid om de ander te ontmoeten in jouw houding?
Als het niet verdedigend was, was het vredig?

Ja, ik heb de indruk dat jij vanuit blindheid reageerde, je was toen en nu ontwijkend, en je voelde je getriggerd toen, en dus verdedigde je je door haar op haar zwakke plek te attenderen. Zie je dat als vredig?
Uiteindelijk gaat het niet meer om of het wel of niet zo is.
Maar om dat wat zich "meent" te moeten verdedigen. En dat doen wij allemaal als we menen elkaar iets te moeten bewijzen.
Ulla is offline  
Oud 10 July 2013, 13:55   #642
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Waarom prikkelt die ene zin jou zo dat je daar twee reacties op schrijft?
Omdat jij eigenlijk daar het antwoord op gaf Esradha. Je was blind aan het reageren op Vagebond, en ik wees je erop en je verdedigde jezelf. Je reageerde toen naar Vagebond uit een vorm van geraaktheid, en ik attendeerde je erop, maar je staat er niet voor open.
Je kan me van alles wijs maken, en alles wat jij over mij zou gaan zeggen, of gezegd hebt, klopt zonder twijfel.
De vraag alleen is: Ben jij bereid om mijn feedback te ontdoen van mijn 'lading' en om door mijn ogen te kijken?
Het antwoord is volgens mij NEE...

Alsnog, wat jij, of ieder ander hier over mij denkt, en vindt, is helemaal waar.. Dat betekend niet dan vervolgens dat dat wat ik zie geen scherpheid van waarnemen, en geen opmerkzaamheid kan inhouden..
Mihaela is offline  
Oud 10 July 2013, 13:57   #643
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Mihaela, je zoeken naar een bepaalde reactie van mij voelt niet open en ongebonden. Niet vrij om mij iets te laten zien. Voor mijn gevoel ben je op zoek naar een bepaalde reactie die jou wat geeft. Ik ga niet invullen wat het jou geeft, dat mag je zelf doen. Je voelt voor mij dermate sturend en zoekend om mij iets te laten geven, dat ik niet meer open in het gesprek kan staan.
Zolang als ik jou hier gelezen heb Esradha, heb je nooit open voor kritiek of feedback gestaan.
Wel doe je dat graag bij een ander. Eenzijdig!...
Mihaela is offline  
Oud 10 July 2013, 13:59   #644
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Omdat jij eigenlijk daar het antwoord op gaf Esradha. Je was blind aan het reageren op Vagebond, en ik wees je erop en je verdedigde jezelf. Je reageerde toen uit een vorm van geraaktheid, en ik attendeerde je erop maar je staat er niet voor open.
Je kan me van alles wijs maken, en alles wat jij over mij zou gaan zeggen, of gezegd hebt klopt zonder twijfel. De vraag alleen is: Ben jij bereid om mijn feedback te ontdoen van mijn ''lading'' om om door mijn ogen te kijken?
Het antwoord is volgens mij NEE...

Alsnog, wat jij, of ieder ander hier over mij denkt, en vindt, is helemaal waar.. Dat betekend niet dan vervolgens dat dat wat ik zie geen scherpheid van waarnemen en opmerken kan inhouden..
Als ik door jouw ogen kijk, kijk ik door jouw lading.
Feedback is pas zinvol als het ontdaan is van jouw lading.
Het is voor mij op dit moment te ingewikkeld jouw lading eraf te moeten halen.
Het is niet een kant die ik op dit moment op wil gaan, wat ik voor mijn gevoel aangegeven heb.
Dat kan verdedigen zijn, blind zijn of gewoon een eigen grens en eigen wens aangeven.

Maak ervan wat je wilt, mijn pad ligt nu niet hier.
Esradha is offline  
Oud 10 July 2013, 14:01   #645
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Alleen waarom is dit zo belangrijk om te blijven benadrukken? Is het niet voldoende om dit te doorzien?

Het heeft voor jou een grote lading?
Geef zelf antwoord op Ulla, waarom is voor jou nu belangrijk om dat te benadrukken?

en zo gaan wij verder jaar in jaar uit..


Ik liet Esradha zien hoe haar reactie op Vagebon op mij overkwam, en hoe haar reactie op mij was nadat ik haar daar attent op maakte, en ze wilt daar niets mee doen, niet zichtbaar iig..
Dan is het voor mij tijd om het los te laten.. .. .. .. ...

..


.



.
Mihaela is offline  
Oud 10 July 2013, 14:04   #646
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Geef zelf antwoord op Ulla, waarom is voor jou nu belangrijk om dat te benadrukken?

en zo gaan wij verder jaar in jaar uit..


Ik liet Esradha zien hoe ik haar reactie op Vagebon op mij overkwam, en hoe haar reactie op mij was nadat ik haar daar attent op maakte, en ze wilt daar niets mee doen, niet zichtbaar iig..
Dan is het voor mij tijd om het los te laten.. .. .. .. ...

..


.



.
Ja daar heb ik over nagedacht waarom ik nu meen te moeten reageren. Het voelt als behulpzaamheid. En niet om je te stangen of iemand van mijn zien te moeten overtuigen. Wat jij zegt je ontdoen van jouw lading en te kijken met je eigen ogen vind ik daarin een hele goeie. Maar kun jij dat zelf ook dan? Het lijkt soms van niet. En dat is iets wat ik niet hoeft te weten, die vraag is voor jou, niet voor mijn bevrediging van mijn gelijk of dat wat ik dan weer meen te zien.
Ulla is offline  
Oud 10 July 2013, 14:04   #647
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht

Maak ervan wat je wilt, mijn pad ligt nu niet hier.
Waarom geef jij dan aan een ander feedback Esradha, en als de ander ook dat vervolgens bij jou doet, gaat je pad ineens met een bocht omheen?
Mihaela is offline  
Oud 10 July 2013, 14:06   #648
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ja daar heb ik over nagedacht waarom ik nu meen te moeten reageren. Het voelt als behulpzaamheid. Niet om je te stangen of iemand van min zien te moeten overtuigen. Wat je zegt je ontdoen van jouw lading en te kijken met je eigen ogen vind ik daarin een hele goeie. Maar kun jij dat zelf ook dan? Het lijkt soms van niet.En dat is iets wat ik niet hoeft te weten, die vraag is voor jou, niet voor mijn bevrediging van mijn gelijk.
Wat dit forum eigenlijk doelloos maakt is dat als mensen in gesprek zijn, ik liet Esradha zien hoe ik haar reactie op Vagebond zag, vervolgens voel jij je geroepen om mij erop te attenderen, en zo gaan wij verder..
Waarom houd je je niet in, en waarom wacht je niet eerst even om te kijken of Esradha daar iets mee kan?
Is het niet dat jij je weer geroepen voelt om de lading dat op Esradha komt te verlichten, zoals gewoonlijk?

weet je Ulla.. ik laat het hier, is zinloos..
Mihaela is offline  
Oud 10 July 2013, 14:13   #649
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wat dit forum eigenlijk doelloos maakt is dat als mensen in gesprek zijn, ik liet Esradha zien hoe ik haar reactie op Vagebond zag, vervolgens voel jij je geroepen om mij erop te attenderen, en zo gaan wij verder..
Waarom houd je je niet in, en waarom wacht je niet eerst even om te kijken of Esradha daar iets mee kan?
Is het niet dat jij je weer geroepen voelt om de lading van Esradha te verlichten zoals gewoonlijk?

weet je Ulla.. ik laat het hier, is zinloos..
Ik had al aangegeven er nu niets mee te kunnen.
Dan is er ook niets meer om op te wachten.

Mihaela, ik dank je voor jouw visie op mijn reactie. Ik snap waarom je dat erin ziet, maar het is niet iets wat ik op dit moment verder met jou wil verkennen.
Esradha is offline  
Oud 10 July 2013, 14:14   #650
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wat dit forum eigenlijk doelloos maakt is dat als mensen in gesprek zijn, ik liet Esradha zien hoe ik haar reactie op Vagebond zag, vervolgens voel jij je geroepen om mij erop te attenderen, en zo gaan wij verder..
Waarom houd je je niet in, en waarom wacht je niet eerst even om te kijken of Esradha daar iets mee kan?
Is het niet dat jij je weer geroepen voelt om de lading van Esradha te verlichten zoals gewoonlijk?

weet je Ulla.. ik laat het hier, is zinloos..
Nee, want ik zie ook Esjes reactie en op haar heb ik ook op dezelfde manier gereageerd en dat meen ik ook. En zeker heb ik er bewust over nagedacht dat mijn reactie als storend wordt gezien. Reden te meer om je los ervan te maken. Immers dat zou er niet toe moeten doen.

Jij pakt je kans (voor jezelf iets te onderzoeken) niet en wijkt uit.
En nogmaals ik hoef de uitkomsten niet te weten.
Ulla is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.