Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 July 2013, 14:23   #651
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Mihaela, ik dank je voor jouw visie op mijn reactie. Ik snap waarom je dat erin ziet, maar het is niet iets wat ik op dit moment verder met jou wil verkennen.
Is Ok Esradha, maar wil je ajb in het vervolg ook geen vragen meer aan mij stellen, als je meent iets te zien bij mij.
Je bent uiteraard vrij om te doen wat je wilt, maar ik zal je vragen ook niet meer serieus nemen, zoals jij ook niet door de lading heen kan/wilt kijken.
Je hebt tot nu toe nooit iets van mij aangenomen, niets willen verkennen, zo komt het ieder keer over..
Ik heb in mijn beleving bijna altijd je vragen, omtrent dat wat jij bij mij zag aangegaan, en jij komt altijd op zo een antwoord terecht zoals nu als ik jou iets aanreik: ''Is niet mijn weg!''
Voor mij té eenzijdig, je manier van mee omgaan met Zelfkennis, dus dat jij alleen feedback wilt geven, maar niets wilt verkennen wat jou aangaat, als ik jou feedback geef.

Ik voel me niet boos, ook niet teleurgesteld, wel geef ik mijn grens ook aan nu...

Uiteraard lees ik je verder met belangstelling in het vervolg, en wens ik je het beste, en draag je een warm hart.. maar ik beschouw je niet meer als iemand met wie ik een gelijkwaardig gesprek kan voeren, maar zie ik je als iemand die het gesprek met mij niet aan kan, of niet aan wilt.

Of twee richtingverkeer, of geen!
Mihaela is offline  
Oud 10 July 2013, 14:30   #652
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Nooit bestaat niet. Ik heb echt wel eens wat van jou aangenomen en andersom ook. Het leven is niet zwart wit. Tegen zwart wit uitspraken heb ik het gevoel dat ik moet opboksen. Dat raakt veel in mij en meer dan me nu lief is.
Esradha is offline  
Oud 10 July 2013, 14:32   #653
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Is Ok Esradha, maar wil je ajb in het vervolg ook geen vragen meer aan mij stellen, als je meent iets te zien bij mij.
Je bent uiteraard vrij om te doen wat je wilt, maar ik zal je vragen ook niet meer serieus nemen, zoals jij ook niet door de lading heen kan/wilt kijken.
Je hebt tot nu toe nooit iets van mij aangenomen, niets willen verkennen, zo komt het ieder keer over..
Ik heb in mijn beleving bijna altijd je vragen, omtrent dat wat jij bij mij zag aangegaan, en jij komt altijd op zo een antwoord terecht zoals nu als ik jou iets aanreik: ''Is niet mijn weg!''
Voor mij té eenzijdig, je manier van mee omgaan met Zelfkennis, dus dat jij alleen feedback wilt geven, maar niets wilt verkennen wat jou aangaat, als ik jou feedback geef.

Ik voel me niet boos, ook niet teleurgesteld, wel geef ik mijn grens ook aan nu...

Uiteraard lees ik je verder met belangstelling in het vervolg, en wens ik je het beste, en draag je een warm hart.. maar ik beschouw je niet meer als iemand met wie ik een gelijkwaardig gesprek kan voeren, maar zie ik je als iemand die het gesprek met mij niet aan kan, of niet aan wilt.

Of twee richtingverkeer, of geen!
Voor wat hoort wat.
Ulla is offline  
Oud 10 July 2013, 16:03   #654
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Mijn kleine ik is te klein en te vaak vertrapt, om het leven volledig te accepteren. Renoir schreef me laatst, er moet wel iets zijn om over te geven, een gezond ego. Je hoeft je ego niet groter te maken, maar ook niet kleiner. Verstandelijk heb ik de vermogens illusies te doorzien, te onderzoeken en verder te kijken. Emotioneel heb ik echter de neiging mezelf in een gat weg te laten vallen. Hoe kan ik dan voorbij illusies gaan, als de basis te klein is? Dus ja, ik verdedig af en toe dat kleine meisje. Om mezelf toestemming te geven op aarde te mogen staan. Mijn ego onderuit trappen helpt me niet, want ik val enkel in dat gat. Ik moet eerst op twee benen staan. Mag dat ook op dit forum?
Goh, maar zie je het echt niet het verband Esradha?
De''tegenstrijdigheden'' die jij bij een ander opmerkt, dat eigenlijk ook een soort van ego onderuit trappen is, en het kleine in de ander, ook al maakt de ander zich groot door fel te zijn, als je de 'tegenstrijdigheid' wilt ontmaskeren, dat er iets over jouzelf te zeggen heeft?
Is het anders wat jij bij een ander doet, dan dat wat jij niet fijn vindt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Het gaat meer om aandacht geven en aanwezig mogen zijn tegenover afwijzen en afkeuren.
Keur jij dan niet de ander af ?


Doe een ander niet wat jij niet aangedaan wilt hebben?
Dat zei toen Lilylief ook tegen jou, maar dat begreep je toen ook al niet, al was het in duidelijke taal geschreven..


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Mag dat ook op dit forum?
Als jij geen Zelfkennis wilt, maar je je veilig wilt voelen, is de vraag of dit de geschikte medium is inderdaad..
Mihaela is offline  
Oud 10 July 2013, 16:31   #655
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Goh, maar zie je het echt niet het verband Esradha?
De''tegenstrijdigheden'' die jij bij een ander opmerkt, dat eigenlijk ook een soort van ego onderuit trappen is, en het kleine in de ander, ook al maakt de ander zich groot door fel te zijn, als je de 'tegenstrijdigheid' wilt ontmaskeren, dat er iets over jouzelf te zeggen heeft?
Is het anders wat jij bij een ander doet, dan dat wat jij niet fijn vindt?

Keur jij dan niet de ander af ?


Doe een ander niet wat jij niet aangedaan wilt hebben?
Dat zei toen Lilylief ook tegen jou, maar dat begreep je toen ook al niet, al was het in duidelijke taal geschreven..




Als jij geen Zelfkennis wilt, maar je je veilig wilt voelen, is de vraag of dit de geschikte medium is inderdaad..
Als deze naam verschijnt toch even komen piepen.

Als ik eens stout was heeft Esje op mijn vingers geslagen als de oplettende juf. Die interventie vond ik inderdaad opmerkelijk.
Ze slingerde van alles naar mijn hoofd en ik slingerde dat terug en dat vond ze niet zo lief.
Eigenlijk is het inderdaad een gulden regel dat je best alleen iets doet wat je zelf graag hebt dat mensen bij je doen en dat je het laat het andere te kwetsen. Maar ja we doen het toch omdat we dat zo nodig vinden?
Lily is offline  
Oud 10 July 2013, 17:15   #656
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Je kunt je altijd van alles afvragen, maar het gaat uiteindelijk om het eigen proces en niet om elkaar behagen in ons proces. En als daarbij hoort dat je even terug naar jezelf moet en rust nemen dan is dat gewoon zo. De vraag is dan kun je dat accepteren of waarom ga je dan nog door? En deze keer kom ik zeker voor Esje op maar probeer gelijktijdig ook iets duidelijk te maken.
Je voed je eigen ego onder de noemer van Zelfkennis. Ook dat is "schijnheilig". En dat wil blijkbaar niet gezien worden. Mij best maar zo loop je zelf ook telkens vast.
Ulla is offline  
Oud 10 July 2013, 17:16   #657
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Je kunt je altijd van alles afvragen, maar het gaat uiteindelijk om het eigen proces en niet om elkaar behagen in ons proces. En als daarbij hoort dat je even terug naar jezelf moet en rust nemen dan is dat gewoon zo. De vraag is dan kun je dat accepteren of waarom ga je dan nog door? En deze keer kom ik zeker voor Esje op maar probeer gelijktijdig ook iets duidelijk te maken.
Je voed je eigen ego onder de noemer van Zelfkennis. Ook dat is "schijnheilig". En dat wil blijkbaar niet gezien worden. Mij best maar zo loop je zelf ook telkens vast.
Hear hear.
Freerider is offline  
Oud 10 July 2013, 17:49   #658
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
En deze keer kom ik zeker voor Esje op
zoals gewoonlijk..
Mihaela is offline  
Oud 10 July 2013, 17:52   #659
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
zoals gewoonlijk..

En jij wijkt hier uit en gaat je eigen ding hierin dus niet aan.

Es geeft nadrukkelijk haar grenzen aan en ik vind dat je die moet respecteren. Jij richt in je "domheid" soms meer aan dan dat je goed kunt doen. Zoiets noem je ook een olifant in een porseleinen kast. En daarom reageer ik dus.
Ulla is offline  
Oud 10 July 2013, 17:55   #660
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
En jij wijkt hier uit en gaat je eigen ding hierin dus niet aan.

Esther geeft nadrukkelijk haar grenzen aan en ik vind dat je die moet respecteren. Jij richt in je "domheid" soms meer aan dan dat je goed kunt doen. Zoiets noem je ook een olifant in een porseleinen kast. En daarom reageer ik dus.
Je bent duidelijk geraakt, maar het gaat niet om Esradha, Ulla, het gaat om jou. Jij bent geraakt!!
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.