Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 July 2014, 10:06   #651
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik wil niet moeten oppassen wat ik zeg.
Je hoeft ook niet op te passen wat je zegt. Als je je zelf de vrijheid gunt om te zeggen wat je wilt, dan is dat inclusief de eventuele consequenties daarvan. Het niet accepteren van de consequenties betekent dat je je zelf die vrijheid niet gunt.
Rob is offline  
Oud 25 July 2014, 10:39   #652
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het zit mij ook niet helemaal lekker. En ook omdat ik voor mijn gevoel toch indirect diegene ben die min of meer als middel diende omdat ik blijkbaar iets interessant vind wat hier blijkbaar niet besproken mag worden. Door mijn toedoen dus gebeurd. Gaat dat allemaal niet te ver, met die vraag zit ik ook in mijn maag. Wat valt dan nog onder algemene forumregels. Waar trek je de grens. Voor Tandem vind ik het niet leuk maar ik heb ook zoiets van we weten dit al langer en kunnen weg gaan als het ons niet aanstaat. Laat maar denk ik dan steeds.
hou eens op met deze flauwekulla zeg.
het gaat hier al jaren zo.
het gaat helemaal niet om jouw persoontje.
kijk nou eens wat er gebeurd.
nu je DENKT dat je er zelf bij betrokken bent is het opeens erg.
hou toch op zeg.
waar was je al die andere keren?
druk met jezelf bezig?
glans is offline  
Oud 25 July 2014, 10:43   #653
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Een reactie op je ongefundeerde klachten staat hier.
Wat jij daar schrijft is slechts een bevestiging van wat ik
hier schrijf. Ik heb daar verder niks aan toe te voegen.
Vagebond is offline  
Oud 25 July 2014, 11:09   #654
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Op hier geplaatste bemerkingen niet te weten waar je aan toe bent, wat je hier wel of niet mag schrijven, en de daaruit voortvloeiende totale onzekerheid wat hier nou eigenlijk is toegestaan en of je hier voor je forumleven moet vrezen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het wordt ook onduidelijk zo, wat mag je nog wel zeggen en wat niet en dat is ook niet bevorderlijk voor een vrije en open mind op dit forum. Zelfs niet meer in je eigen hoekje. Dat is niet zoals ik wil communiceren met niemand niet. Ik wil niet moeten oppassen wat ik zeg.
Er zijn hier mensen die nog nooit een waarschuwing hebben gehad, die hebben ook nog nooit wat te duchten gehad. Er zijn hier mensen die regelmatig waarschuwingen hebben gehad hun boekje te buiten te gaan, die hebben zich in acht te nemen om wat ze zeggen. Er zijn hier mensen die een zee van waarschuwingen hebben gehad om zich nog meer dan al gedaan in acht te nemen. Er zijn mensen 'geweest' aan wie gezegd is dat nu, eindelijk na diverse waarschuwingen, de maat vol is. Tja als je op geen enkele waarschuwing acht slaat heb je toch zelf de keus gemaakt om hier niet meer te schrijven en niet de moderator. Maar gelukkig is er voor degenen die altijd de klos zijn of denken te zijn een slachtoffer, die kunnen in de slachtofferrol duiken en het plaatsvervangend voor zichzelf gaan opnemen.

Niks nieuws onder de zon.
Rennie is offline  
Oud 25 July 2014, 12:35   #655
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
...maar goed.....Puppetji zal blij met je zijn vermoedelijk, een gat in de lucht zal hij springen. Ik hoop dat hij er een goed gevoel aan over houdt
Nu heb ik geen strontvlieg meer om op te meppen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
...Ondertussen vraag ik met terdege af wat er nu zo verschrikkelijk niet te kunnen is aan de posting van tandem dat hij er voor gebannen dient te worden.
Daar je dat niet begrijpt zal ik mijn vliegenmepper dan maar op jou richten als plaatsvervangend voor Tandem. Maar een tweede als hij ben ik nog niet tegengekomen op fora. Dus ik weet niet of ik je een interessant doelwit vind.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het zit mij ook niet helemaal lekker. En ook omdat ik voor mijn gevoel toch indirect diegene ben die min of meer als middel diende omdat ik blijkbaar iets interessant vind wat hier blijkbaar niet besproken mag worden. Door mijn toedoen dus gebeurd. Gaat dat allemaal niet te ver, met die vraag zit ik ook in mijn maag.
Klinkt als een schuldgevoel. H?h?, voel het maar, adem maar, en ga terwijl naar de gedachte: 'ik ben echt onschuldig, ik mag er zijn' en onderzoek wat er nog opkomt, over wie of wat je jezelf nog schuldig voelt :)

Wat Tandem betreft, geen nood, die is niet plat te krijgen zoals het een goed ego betaamd.
Zijn befaamde tabellen heeft hij 4 dagen geleden nog in de babbelbox op freethinkers.nl gepost >
http://www.freethinker.nl/forum/view...426334#p426334

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik heb niet het idee dat het aan jou ligt Ulla. Wanneer dingen niet besproken kunnen worden omdat iemand niet in staat is anderen ruimte te laten, dan is er m.i. iets zeer grondig mis.
Het ligt zeker niet aan Ulla, waar het jou aan ontbreekt is wel een inzicht in Tandem?s geest. Het is duidelijk dat die mens een cocktail is van intelligentie en dwangneurose. Als een forumlid als Tandem 70 topics met dezelfde drie sleutelwoorden start in een half jaar - alleen op dit forum dan nog maar! - dan mag wel is in de richting van een aandoening gekeken worden.
Renoir dan nog beschuldigen van hem geen ruimte te laten is mijn inziens grondig mis. Zulke types als Tandem bewijst men geen dienst door hen steeds maar het zelfde te laten herhalen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
@Vagebond: Ik weet dat het niet aan mij ligt, maar ik heb hier wel een rol in genomen?
Ach, jij was gewoon luisterend oor nr. zoveel die Tandem zijn verhaal is wou laten doen wat hij al duizend keer gedaan heeft en doet op verschillende fora.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Wanneer het licht door de duisternis verjaagd wordt wordt ik altijd overmand door emotie, dat is deze keer niet anders. .
Jij meent dat dus, jij vind Tandem een licht in de duisternis...
Nu ja, ieder zijn mening. Voor mij was hij een niet te stoppen opgedraaide pop om voor de fun met een loodjes-geweer op te schieten.
Op Freethinkers.nl liet een moderator me in privé bericht dit weten: 'Prosument heeft al zoveel last bezorgd dat hij dan ook een Babbelbox only account heeft'.
In mijn ogen is dat een heel ervaren moderator die zomaar niets overhaast besluit.
Dus pluim voor Renoir ook bij deze.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
@Gargamel: Het wordt ook onduidelijk zo, wat mag je nog wel zeggen en wat niet en dat is ook niet bevorderlijk voor een vrije en open mind op dit forum. Zelfs niet meer in je eigen hoekje. Dat is niet zoals ik wil communiceren met niemand niet. Ik wil niet moeten oppassen wat ik zeg.
Niet voor het één of ?t ander hoor, maar mijn eerste posts op dit forum in het topic over Tony parsons liepen direct op een aanvaring met Renoir uit, en wat ik er daar allemaal uitgeslagen heb als ?Sieg heil Forum Mitarbeiter Renoir!? zou op freethinkers.nl bv. al meteen een offici?lle verwittiging opgeleverd hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
...Maar gelukkig is er voor degenen die altijd de klos zijn of denken te zijn een slachtoffer, die kunnen in de slachtofferrol duiken en het plaatsvervangend voor zichzelf gaan opnemen.
Niks nieuws onder de zon.
Je zegt er zowat, ik heb Vagebond niet toevallig de beschermde grootmoeder van Tandem ergens genoemd in één van zijn vele topics die steeds over hetzelfde gaan.
Nu is ze boos dat Tandem verbannen is, ja zelfs woedend. Zie >
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
@ulla: ik wilde dat ik mijn mond zou kunnen houden maar ik ben zo woedend dat me dat niet lukt...
Vagebond, ben je klaar om te ontwaken of blijf je een 'poor little me'?

Youtube > Alan Watts ☮ The Way of Waking Up.
At 3:25 - you won?t wake up until you feel you payed a price for it.
At 3:53 - christianity makes you feel guilty for existing. Somehow, the very fact that you exist is a affront. You are a fallen human being?
That sense of quilt is the veil across the sanctuaria. "Don?t you dare come in!?.
At 7:30 (end): it?s a question fundamentally: do you define yourself as a victim of the world, or as the world?

Wijziging aangebracht door Puppetji op 25 July 2014 om 16:46.
Puppetji is offline  
Oud 25 July 2014, 14:28   #656
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
hou eens op met deze flauwekulla zeg.
het gaat hier al jaren zo.
het gaat helemaal niet om jouw persoontje.
kijk nou eens wat er gebeurd.
nu je DENKT dat je er zelf bij betrokken bent is het opeens erg.
hou toch op zeg.
waar was je al die andere keren?
druk met jezelf bezig?
Dat wil je echt niet weten.
Ulla is offline  
Oud 25 July 2014, 15:16   #657
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Ulla, ben je klaar om te ontwaken of blijf je een 'poor little me'?
Ontwaken in dit wespennest is een echte opgave. Je reageert hier overigens op een post van Vagebond, ik heb niets gezegd over mond houden. Wat je zegt over schuldgevoel, ik heb soms de neiging om (niet relevante) dingen op mijn schouders te nemen dat klopt en ik weet ook dat dat onzin is.

Wijziging aangebracht door Ulla op 25 July 2014 om 16:35.
Ulla is offline  
Oud 25 July 2014, 15:24   #658
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Je hoeft ook niet op te passen wat je zegt. Als je je zelf de vrijheid gunt om te zeggen wat je wilt, dan is dat inclusief de eventuele consequenties daarvan. Het niet accepteren van de consequenties betekent dat je je zelf die vrijheid niet gunt.
Rob, jij hebt helemaal gelijk.
Ulla is offline  
Oud 25 July 2014, 16:53   #659
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ontwaken in dit wespennest is een echte opgave. Je reageert hier overigens op een post van Vagebond, ik heb niets gezegd over mond houden.
Sorry Ulla!
Dat was aan vagebond gericht. Fout meteen gecorrigeerd. Mijn excuses.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ontwaken in dit wespennest is een echte opgave
Bedoel je dit forum of de wereld in zijn geheel?
Ik denk eerder aan de wereld dan, na een hele rits wespensteken is het voor sommigen genoeg geweest en worden ze wakker! Kwestie van voorbestemdheid natuurlijk ook.
De rest denkt nog verder zijn kruis - het kruis van de hele wereld - te moeten dragen (Zie Eckhart Tolle op het einde in zijn 'kracht van het nu' boek).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Wat je zegt over schuldgevoel, ik heb soms de neiging om (niet relevante) dingen op mijn schouders te nemen dat klopt en ik weet ook dat dat onzin is.
Die neiging heb ik ook hoor! Op zijn minst herken ik ze, want heel lang gedaan. Kruis van heel de wereld op mijn schouders gedragen. Ik dacht dat dit zo moest. Maar het lag niet in mijn lot om zo verder te blijven denken. Ik kreeg in de laatste 3 jaren zowat plots het gevoel dat ik mijn prijs betaald had. :)
Puppetji is offline  
Oud 25 July 2014, 17:50   #660
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Sorry Ulla!
Dat was aan vagebond gericht. Fout meteen gecorrigeerd. Mijn excuses.


Bedoel je dit forum of de wereld in zijn geheel?
Ik denk eerder aan de wereld dan, na een hele rits wespensteken is het voor sommigen genoeg geweest en worden ze wakker! Kwestie van voorbestemdheid natuurlijk ook.
De rest denkt nog verder zijn kruis - het kruis van de hele wereld - te moeten dragen (Zie Eckhart Tolle op het einde in zijn 'kracht van het nu' boek).

n ik ze, want heel lang gedaan. Kruis van heel de wereld op mijn schouders gedragen. Ik dacht dat dit zo moest. Maar het lag niet in mijn lot om zo verder te blijven denken :)
Is prima zo. Er is niets mis met vergissen totdat men zich erop stort en het vaak een heen en weer wordt. Dat kun je alleen zelf stoppen door te zien waar de pijn zit. Het wespennest zit overal (verstopt) , hier net zo. Als je echt wakker begint te worden zie je ook hoe groot en sneeky de af- en verleiding is. Van Eckhart Tolle heb ik "De stilte spreekt" gelezen. Herkenning en openbaring, en ook mooi hoe hij dat zo treffend en simpel kan verwoorden.
Ulla is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 04:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.