Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 August 2022, 14:19   #671
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
En jij kunt niet zeggen welke kennis jij hebt opgedaan???
Ik schrijf het hier wel eens, maar ik zit op een forum met diverse zelf-verklaarde verlichten. Dat zijn van die mentaal-gerealiseerden zoals men dat dan noemt. Met de forumbaas voorop. Wat deze users niet weten is dat zij altijd door de mand vallen. Bescheidenheid (en eerlijkheid!) is een deugd in zelfkennis. Maar ja, vertel dat maar eens tegen het ego.......
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 14 August 2022, 15:01   #672
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
-
Tussen 'niks en 'niets is dualiteit een constant evenwicht.. als fenomeen. Die balans is feitelijk onverstoorbaar, en daagt als 'vaststelling, reflectie is een eigenschap van bewustzijn, en relateert het een aan het ander.. oorzaak en gevolg dus.
Guido is offline  
Oud 14 August 2022, 15:04   #673
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
- Bewustzijn kent geen oorzaak en gevolg. Alleen de dualiteit kent oorzaak en gevolg.
Sorry.. foutje.
Het is naar aanleiding van wat je hier zegt.
Guido is offline  
Oud 14 August 2022, 15:30   #674
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht

- De schaduwen op de wand worden niet doorzien maar gezien. Het is de ontologische wende van schaduw-zijn naar niets-zijn. In dat 'gezien' worden de schaduwen dan ook niet tot vermeend verklaard.
Gezien volgt op 'Zien, daarom betreft 'gezien' het geheugen, herinnering, verbeelding en perceptie.. daarin ontbeert het direct 'echtheid.
Guido is offline  
Oud 14 August 2022, 15:46   #675
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht

- In de grot is locatie nog altijd van toepassing. Het zijn immers de schaduwen welke in de ruimte (grot) verschijnen. In het directe zien, is er ook het zien dat de objecten in de ruimte verschijnen. Het is juist de grot die de schaduwen locatie geeft.
Objecten verlenen 'lege entiteit' de mogelijkheid actualisatie te zijn, omdat het reflecties betreft van wat door het subject alreeds is ingevuld object te zijn.. Er zijn dus feitelijk geen objecten, alleen subjectieve verschijnselen.
Guido is offline  
Oud 14 August 2022, 16:08   #676
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht

Het aan mijn vrouw gaan vertellen is zinloos.
Herkenbaar..

Ik krijg steevast een knal voor mijn harses als ik hierover begin. En gelijk heeft ze, 'gelovigen' kun je beter met rust laten.
Guido is offline  
Oud 14 August 2022, 16:23   #677
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht

- Had je de allegorie daadwerkelijk begrepen dan had je begrepen dat het in de allegorie er om gaat om de grot in zijn geheel dient te verlaten. De grot staat voor de zintuigelijk/intellectuele wereld zoals we
Punt is, dat ont,dekt kan zijn dat er niemand is om de grot te verlaten, (No way out) daarmee vervalt de urgentie en de noodzaak, en verschijnt een efficiëntie van hout kappen en water dragen, zonder .. afleiding.
Guido is offline  
Oud 14 August 2022, 16:23   #678
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Tussen 'niks en 'niets is dualiteit een constant evenwicht.. als fenomeen. Die balans is feitelijk onverstoorbaar, en daagt als 'vaststelling, reflectie is een eigenschap van bewustzijn, en relateert het een aan het ander.. oorzaak en gevolg dus.
De enige eigenschap van bewustzijn is dat het ene zich bewust is van het andere.
In de zelf-illusie is het de in het vlees verschijnende persoon die zich dat 'ene' waant. In de zelf-illusie is het dan ook het 'ene' als een van de velen.

In de Werkelijkheid is men al'een in het bewustzijn van het andere.
Waarin men ook tevens het 'zijn' gewaar is.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 14 August 2022, 16:26   #679
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Objecten verlenen 'lege entiteit' de mogelijkheid actualisatie te zijn, omdat het reflecties betreft van wat door het subject alreeds is ingevuld object te zijn.. Er zijn dus feitelijk geen objecten, alleen subjectieve verschijnselen.
Er zijn wel degelijk objecten welke in de ruimte verschijnen. Jij als mens van vlees en bloed bent er een van. (Net zoals ik en net zoals alle andere forumleden)

Ik verschijn als object, zodat anderen zich bewust kunnen zijn van mij als object.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 14 August 2022, 16:29   #680
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Herkenbaar..

Ik krijg steevast een knal voor mijn harses als ik hierover begin. En gelijk heeft ze, 'gelovigen' kun je beter met rust laten.
Als je vreedzaam en gezellig met anderen wilt omgaan dan kun je maar beter niet over zelfkennis gaan spreken. Als ik zie dat een vriend reflecteert op een situatie dan weet ik wat er speelt. Maar het credo is steeds: oordeel niet.

Ik meet mijzelf niet af aan een vriend. Dat kan ook niet want buiten de zelf-illusie ben ik 'niets'. Alleen 'niets' is zonder maat.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afbeelding heeft het verkeerde formaat Lyme Forum; regels, vragen, idee 13 15 November 2011 06:41


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.