Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 July 2014, 17:39   #681
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
@Renoir: Dat ik je momenteel een doorn in het oog ben is mij maar al te bekend.
Ik stel Renoir dan ook voor jou te bannen. Van hetzelfde gehalte zijnde als voormalige forum lid Tandem stel je dat ook niets voor. Ik ben Niets, maar jij bent een '0', dat komt niet in de buurt. Meer als de moederkloek van Tandem uithangen kan je niet.
Puppetji is offline  
Oud 28 July 2014, 17:46   #682
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Ik stel Renoir dan ook voor jou te bannen. Van hetzelfde gehalte zijnde als voormalige forum lid Tandem stel je dat ook niets voor. Ik ben Niets, maar jij bent een '0', dat komt niet in de buurt. Meer als de moederkloek van Tandem uithangen kan je niet.
Vooral doen Puppetji. De liefdevolle gedachten die je jegens de personage die jij Vagebond noemt, er zou net zo goed puppetji kunnen staan namelijk, zijn overweldigend.

Love you to.....WiNk
Vagebond is offline  
Oud 28 July 2014, 17:47   #683
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Hoe kom je daarbij beste Renoir, heb je al gedegen gekeken naar wat daar gebeurd of kom je gewoon maar weer eens om de hoek zeilen zonder gedegen onderzoekt te hebben gegaan? Ik denk het laatste eerlijk gezegd.

Dat ik je momenteel een doorn in het oog ben is mij maar al te bekend Renoir. Renoir wordt namelijk voor de verandering weer eens met zichzelf geconfronteerd en dan moet er geschopt en geslagen worden en/of de boosdoener moet weg. Het is al te bekend, we hebben het al vaker mee gemaakt namelijk.

Zoals gezegd vreest niet, u mag lekker in de comfort-zone blijven zitten, of wat daar voor door moet gaan tenminste, wij nog wel even verder.
Uiteraard ben ik er wezen kijken en zag binnen tien seconden al de bekende persoonsverheerlijking en de onvolprezen overbekende zelfgenoegzaamheid. Jaren op zulke fora vertoeft, no longer my cup of tea. Inderdaad hield ik het mogelijk te vroegtijdig alweer voor gezien, maar zulke fora kunnen mij niet langer meer bekoren. Het spijt me.
Rennie is offline  
Oud 28 July 2014, 17:51   #684
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht

Love you to.....WiNk
Oh maar de liefde is boven alle twijfel verheven hoor Vagebond, dat is niet van zoiets banaals als gedrag afhankelijk.
Rennie is offline  
Oud 28 July 2014, 18:25   #685
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Uiteraard ben ik er wezen kijken en zag binnen tien seconden al de bekende persoonsverheerlijking en de onvolprezen overbekende zelfgenoegzaamheid. Jaren op zulke fora vertoeft, no longer my cup of tea. Inderdaad hield ik het mogelijk te vroegtijdig alweer voor gezien, maar zulke fora kunnen mij niet langer meer bekoren. Het spijt me.
Dat kan Renoir, ik voel zelf die behoefde ook niet. Ik vind echter dat er niks mis mee is om er eens even te gaan kijken. Verder ben ik het met je eens dat er wel het e.e.a. Aan persoons verheerlijk aan te pas komt bij de leden van dat forum, echter er wordt ook zo hier en daar wel een hartig woordje tegengesproken cq geknetterd.

En natuurlijk is het daar niet anders dan hier, nou niet helemaal want ze zitten niet met een geschifte forumeigenaar en Puppetji die zich heerlijk, met de duim in de mond, op zijn schoot heeft genesteld, en wordt er idd wel hier en daar in zelfgenoegzaamheid gezeten. Daar even doorheen kijken en je bedenken dat er voor evt. personage die gek van guru's zijn iets af te leren valt. En natuurlijk geeft dat geen garantie want hardleersen heb je er nu eenmaal bij zitten.

Zoals je weet ben ik van mening dat ieder in vrijheid zijn zelfkennisweg moet gaan, zelfs als dat betekent dat je bedrogen uitkomt. Het op de blaren zitten als gevolg daarvan is slecht een leer voor de volgende keer. Dus laat de kindjes in vrijheid uitvliegen, er niks verloren wanneer zij dat doen.

Maar goed.....
Vagebond is offline  
Oud 28 July 2014, 18:32   #686
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Oh maar de liefde is boven alle twijfel verheven hoor Vagebond, dat is niet van zoiets banaals als gedrag afhankelijk.
Precies zo is dat Renoir. Wij vergeven dan ook, zonder enige probleem, puppetji's gedrag. Wij begrijpen dat hij pijn heeft ergens, En zoals dat met kinderen gaat kan het dan soms zijn dat ze aanschoppen tegen hen bij wie ze zich veilig weten en verzekert van hun liefde jegens hen.
Vagebond is offline  
Oud 28 July 2014, 19:07   #687
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
...Wij vergeven dan ook, zonder enige probleem, puppetji's gedrag. Wij begrijpen dat hij pijn heeft ergens, En zoals dat met kinderen gaat kan het dan soms zijn dat ze aanschoppen tegen hen bij wie ze zich veilig weten en verzekert van hun liefde jegens hen.
Dat proces van losmaking uit de psychologische symbiose met mijn moeder is 29 jaar geleden begonnen vagebond. Ik was toen al 25 jaar en tot dan onbewust van die symbiose.
Arme mens, ze heeft mijn aanschoppen tegen haar vanaf dan een dikke 10 jaar fel mogen ervaren. Tot voor mijn bewustwording ervan mocht niemand iets verkeerd van mijn moeder zeggen. Wat over haar gezegd werd nam ik persoonlijk alsof het over mij was. Zoiets heet dan symbiose...
Vandaar dat ik het herken tussen jou en Tandem. Die 'moederliefde' h?.

Zo neem jij het persoonlijk dat 'de wereld', Renoir, jouw Tandem zijn vrijheid van meningsuiting afgenomen heeft. De baby in jouw buik wordt niet meer gehoord. Het kind genaamd Tandem waarmee jij in symbiose leeft is nu monddood gemaakt op dit forum en het had nog wel zoveel aan deze wereld bij te dragen...
Puppetji is offline  
Oud 28 July 2014, 19:54   #688
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Lieve schat ik zie niet dat Tandem iets is afgenomen hoor, genoeg fora waar ie terecht kan.
Vagebond is offline  
Oud 28 July 2014, 20:22   #689
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Dat proces van losmaking uit de psychologische symbiose met mijn moeder is 29 jaar geleden begonnen vagebond. Ik was toen al 25 jaar en tot dan onbewust van die symbiose.
Arme mens, ze heeft mijn aanschoppen tegen haar vanaf dan een dikke 10 jaar fel mogen ervaren. Tot voor mijn bewustwording ervan mocht niemand iets verkeerd van mijn moeder zeggen. Wat over haar gezegd werd nam ik persoonlijk alsof het over mij was. Zoiets heet dan symbiose...
Vandaar dat ik het herken tussen jou en Tandem. Die 'moederliefde' h?.
Het is niet om iemand af te serveren, alhoewel iemand zelf maar een idee is, maar dit is een schoolvoorbeeld van iets dat voortkomt uit de eigen perceptie en dat vervolgens elders gezien wordt in de wereld, op iemand in een soortgelijke situatie wordt geprojecteerd.
Rennie is offline  
Oud 28 July 2014, 20:28   #690
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Precies zo is dat Renoir. Wij vergeven dan ook, zonder enige probleem, puppetji's gedrag. Wij begrijpen dat hij pijn heeft ergens, En zoals dat met kinderen gaat kan het dan soms zijn dat ze aanschoppen tegen hen bij wie ze zich veilig weten en verzekert van hun liefde jegens hen.
Als je goed gekeken hebt dan is er niet eens een kwestie van schuld en valt ook vergeven buiten deze orde. Al kan er compassie zijn voor al het leed dat in de wereld rondzingt. Maar niet vanwege een zelf verzonnen verhaal zoals in de laatste zin om dat op te roepen, want dan is het heel goed mogelijk dat het afkomstig is uit de eigen perceptie en feitelijk weer een medelijden met jezelf. Die voeding van het begaan zijn met de wereld en indirect het eigen lot (reeds ondergaan of bevreesd voor) kan ook de drijfveer zijn van Tandem zijn handelen.
Rennie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.