Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Waar gaat het hier verder ook nog over?
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 August 2012, 21:19   #61
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Mijn emotionele pijn heeft moeite andere zienswijzen aan te nemen. Waardoor ik op velerlei manieren wel zie, maar het zien van de emotionele pijn nogal eens bepaalt.
Esradha is offline  
Oud 2 August 2012, 21:29   #62
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Overigens raakt het gesprek met Vagebond mij nu.
In een poging haar iets te vertellen naar aanleiding van mijn reactie is het voor haar aanleiding zich verder op mij te richten.
Ik heb het gevoel dat alles wat ik kan zeggen olie op het vuur is, waar ik enkel mezelf aan kan branden.
En zo voel ik mezelf monddood gemaakt.
Ik kan mezelf vertellen waarom het goed is te spreken en kan mezelf vertellen waarom het goed is te zwijgen.
Ik heb geen behoefte aan strijd en gewelddadigheid.
Heb de neiging te willen roepen, houd mij erbuiten!
Maar ik ken ook mijn eigen waarheid en mijn aanvankelijke intentie.
Ik kan het verhaal plaatsen maar mijn emotionele pijn voelt zich geraakt en te pletter getrapt.
Esradha is offline  
Oud 2 August 2012, 21:33   #63
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Mijn emotionele pijn heeft moeite andere zienswijzen aan te nemen. Waardoor ik op velerlei manieren wel zie, maar het zien van de emotionele pijn nogal eens bepaalt.
Ja herkenning hier. Het ligt gelukkig alweer een tijdje achter me, maar ik ben dan ook een stukje ouder dan jij. Ik zou zeggen: Eat your hart out, girl!
Althans zo was het voor mij. Je moet echt dwars door die pijn heen gaan, als het ware. Je bereidheid moet totaal zijn en dan gaat die over in overgave, loslaten....de bevrijding was voor mij gelegen in het besef/inzicht dat niemand anders dan ik zelf de veroorzaker van die pijn ben (geweest). Dat deed mij enorm veel pijn. Het loslaten van een illusie die ik voor waar had aangenomen. Vergelijkbaar qua pijn, de pijn die ik ervoer toen men mij destijds vertelde dat sinterklaas niet bestond. Die enorme deceptie. Met geen pen te beschrijven.

Het goede nieuws is evenwel, dat als je ten volle beseft dat je als het ware je eigen realiteit creëert, je dus jouw leven elke wending kunt geven die jou belieft. Wat een bevrijding.
Nadje is offline  
Oud 2 August 2012, 21:35   #64
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Overigens raakt het gesprek met Vagebond mij nu.
In een poging haar iets te vertellen naar aanleiding van mijn reactie is het voor haar aanleiding zich verder op mij te richten.
Ik heb het gevoel dat alles wat ik kan zeggen olie op het vuur is, waar ik enkel mezelf aan kan branden.
En zo voel ik mezelf monddood gemaakt.
Ik kan mezelf vertellen waarom het goed is te spreken en kan mezelf vertellen waarom het goed is te zwijgen.
Ik heb geen behoefte aan strijd en gewelddadigheid.
Heb de neiging te willen roepen, houd mij erbuiten!
Maar ik ken ook mijn eigen waarheid en mijn aanvankelijke intentie.
Ik kan het verhaal plaatsen maar mijn emotionele pijn voelt zich geraakt en te pletter getrapt.
Wat is dan voor jou "the worst scenario?"
Nadje is offline  
Oud 2 August 2012, 21:39   #65
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Overigens raakt het gesprek met Vagebond mij nu.
In een poging haar iets te vertellen naar aanleiding van mijn reactie is het voor haar aanleiding zich verder op mij te richten.
Ik heb het gevoel dat alles wat ik kan zeggen olie op het vuur is, waar ik enkel mezelf aan kan branden.
En zo voel ik mezelf monddood gemaakt.
Ik kan mezelf vertellen waarom het goed is te spreken en kan mezelf vertellen waarom het goed is te zwijgen.
Ik heb geen behoefte aan strijd en gewelddadigheid.
Heb de neiging te willen roepen, houd mij erbuiten!
Maar ik ken ook mijn eigen waarheid en mijn aanvankelijke intentie.
Ik kan het verhaal plaatsen maar mijn emotionele pijn voelt zich geraakt en te pletter getrapt.
Daarom voelde ik me geroepen om er op door te gaan. Ik vond dat er voorbij gegaan werd aan jouw pijn. Daar wou ik dus even bij stil staan.

Je boodschap is tegenstrijdig. Je hebt de neiging te willen roepen om er buiten gehouden te worden. Iemand die ergens buiten gehouden wil worden, doet er beter aan niet (hard) te roepen. 't Is maar een tip, natuurlijk. Concentreer je op je eigen waarheid.
Nadje is offline  
Oud 2 August 2012, 21:41   #66
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Voor mijn gevoel zeg ik dan, hier ben ik, ik ga voor je liggen en spring maar.
Ik voel geen open gesprek, maar voel vooral strijd, gewelddadigheid en manipulatie.
Dat maakt mij monddood, maar innerlijk strijd ik des te harder.
En zodra die pijn goed geraakt wordt, ben ik vervolgens eigenlijk zelf op mijn ziel aan het springen en trappen.
Esradha is offline  
Oud 2 August 2012, 21:44   #67
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Je boodschap is tegenstrijdig. Je hebt de neiging te willen roepen om er buiten gehouden te worden. Iemand die ergens buiten gehouden wil worden, doet er beter aan niet (hard) te roepen. 't Is maar een tip, natuurlijk. Concentreer je op je eigen waarheid.
Ik heb daarom ook niet in dat topic gereageerd en wat je noemt was voor mij reden om geheel te zwijgen. Uiteindelijk is mijn wens erbuiten gehouden te worden enkel mijn pijn van een vertrapte ziel.
Mijn monddood gemaakt voelen was reden om op deze plek dan toch mijn mond open te trekken en een weg te zoeken voor mijn gevoel.
Esradha is offline  
Oud 2 August 2012, 21:48   #68
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Overigens raakt het gesprek met Vagebond mij nu.
In een poging haar iets te vertellen naar aanleiding van mijn reactie is het voor haar aanleiding zich verder op mij te richten.
Ik heb het gevoel dat alles wat ik kan zeggen olie op het vuur is, waar ik enkel mezelf aan kan branden.
En zo voel ik mezelf monddood gemaakt.
Ik kan mezelf vertellen waarom het goed is te spreken en kan mezelf vertellen waarom het goed is te zwijgen.
Ik heb geen behoefte aan strijd en gewelddadigheid.
Heb de neiging te willen roepen, houd mij erbuiten!
Maar ik ken ook mijn eigen waarheid en mijn aanvankelijke intentie.
Ik kan het verhaal plaatsen maar mijn emotionele pijn voelt zich geraakt en te pletter getrapt.
Laten we even helder blijven he Esradha...het was Nadje die meende de boel weer op te moeten rakelen, je weet wel degene die je nu als eerste komt troosten mbt Vagebonds vuige daden bladiebla ect, en daar in door te drammen. Ik had geen moeite mij neer te leggen bij jou wens niet ter sprake gebracht te willen worden en heb dat nog niet.

Dus ik hoop dat je zo lief zou willen zijn e.e.a. daar te leggen waar het hoort, bij Nadje dus in dit geval die meende dat Vagebond op een verkeerd spoor zat.

Ik wil alleen nog wel even kwijt dat ik het een redelijk laffe daad vind dat jij hier in dit topic je grief uit en niet daar waar je ter sprake gebracht werd. Dacht je misschien dat ik hier niet zou lezen of zo?

Maar goed dat is dan niet anders, ik zal me hier verder niet mee bemoeien en jou het jouwe laten.

Groetjes V.
Vagebond is offline  
Oud 2 August 2012, 21:54   #69
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Ik schrijf hier om me op mijn eigen proces te kunnen richten en niet daar twee gesprekken door elkaar heen te laten lopen. Het gaat nu om mijn emotionele pijn en hoe ik ermee omga. De reacties in jouw topic waren daarin slechts aanleiding.
Esradha is offline  
Oud 2 August 2012, 21:55   #70
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Laten we even helder blijven hé Esradha...het was Nadje die meende de boel weer op te moeten rakelen, je weet wel degene die je nu als eerste komt troosten mbt Vagebonds vuige daden bladiebla ect, en daar in door te drammen. Ik had geen moeite mij neer te leggen bij jou wens niet ter sprake gebracht te willen worden en heb dat nog niet.
Oh ik zie dat ik te snel op de bokkenkar gesprongen ben. Excuus.

Jammer dat je niet in de daartoe geeigende topic gereageert hebt, want het had daar uitstekend gepast aangezien dit proces daar op gang is gebracht.

Maar goed dit is jou keus en die respecteer ik natuurlijk.

Groetjes en sterkte verder.
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.