Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Waar gaat het hier verder ook nog over?
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 August 2021, 13:17   #61
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het zelf heeft zelfs een daarmee tegenstrijdig belang het wil helemaal niet aan zichzelf verliezen. Het wil iets verkrijgen. Het moet voor de inspanningen beloond en er beter van worden.
Pffff
Wat een projectie allemaal..
Guido is offline  
Oud 27 August 2021, 14:32   #62
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het zelf heeft zelfs een daarmee tegenstrijdig belang het wil helemaal niet aan zichzelf verliezen. Het wil iets verkrijgen. Het moet voor de inspanningen beloond en er beter van worden.
Ja, dat is hier goed te zien bij al die zogenaamde verlichte users. Het zijn van verlicht, gerealiseerd of whatever is kennelijk statusverhogend voor ze.

Vandaar dat je forum voornamelijk gebruikt wordt om zich te bekwamen in uitdrukkingsvaardigheid.

Als ik Hab over 5 jaar iemand zie tegenspreken die beweert dat de geest voertuig is van bewustzijn, dan is er toch wat gebeurd bij zo'n arme stakker die in het duister tast.

Wat men niet beseft is dat dergelijke malle praat niet te verkopen is bij degenen die GZO doen.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 27 August 2021, 14:40   #63
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Nee, je begrijpt me niet goed. Alle alle vogels zwart zouden zijn, dan heeft het geen zin om over zwarte vogels te praten, maar kun je nog steeds over vogels praten. De toevoeging zwart kan dan weggelaten worden. Snap?
Ik volg toch het spreken over 'vermeend' tegenover 'werkelijk'.
Er is geen mens die zich buiten de Waarheid bevindt.
Alle users van dit forum leven binnen de Waarheid.
Om het kort te zeggen: er is een vermeende essentie en er is een werkelijke essentie.

Verder niks mis met dat wat 'vermeend' is. Zonder illusie zou onze wereld niet kunnen bestaan. Het was prettig toeven in 'menen' een afgescheiden entiteit te zijn. Daardoor kon ik anderen ook daadwerkelijk als 'anderen' ervaren.

En daar ligt ook de kern van de oplossing van dat waar we het over hebben: ik én de ander. Het probleem is niet 'ik' of de 'ander', het zit hem in het woordje 'én'.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 27 August 2021, 14:43   #64
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Voor jou geldt het zelfde, lees het 50x.. als jij het met zijn uitspraak eens bent (Zoals je al aangeeft) dan is dat wederom voor mij een bevestiging van de illusoire werkelijkheid die bij 'jouw verondersteld wordt Realisatie te zijn..

Het is goed dat Bassie is verschenen op het forum.. het maakt veel, zo niet alles duidelijk van hoe jij hierin zit.. Maar goed, jij wenst net als Bassie daar x op x prat op gaat, niet gestoord te worden in je droom.. so be it.
Je hoeft niet te benadrukken dat je bewuste quote niet begrijpt.
Dat was mij al lang al duidelijk. Ik doe hem nog even in de herhaling nu je zo de nadruk legt op je onwetendheid:


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Typisch een uitspraak van iemand die nooit aan Waarheidvinding gedaan heeft.
Waarheid wordt gevonden. D.w.z dat het er het ene moment niet was en het volgende wel. (Precies dát moment dat het zelf zichzelf offert)

Maar naar eigen zeggen is degene die deze uitspraak doet nooit getuige geweest van Waarheid. Dus is het wel vreemd dat hij zo'n uitspraak doet.... Maar dat doen zelven wel vaker!
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 27 August 2021, 15:08   #65
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Voor jou geldt het zelfde, lees het 50x.. als jij het met zijn uitspraak eens bent (Zoals je al aangeeft) dan is dat wederom voor mij een bevestiging van de illusoire werkelijkheid die bij 'jouw verondersteld wordt Realisatie te zijn..
Zoals gezegd 'als Gods woord in een dominee' heeft nul komma niks met begrijpen en eens zijn te maken, maar wat dat dan wel is daarmee is een zelf, een ego, een ik, niet op de hoogte. Ik noem het 'Waarheid herkennen' hoewel daar wellicht best een betere omschrijving van mogelijk is.

Citaat:
Het is goed dat Bassie is verschenen op het forum.. het maakt veel, zo niet alles duidelijk van hoe jij hierin zit.. Maar goed, jij wenst net als Bassie daar x op x prat op gaat, niet gestoord te worden in je droom.. so be it.
Je bedoelt dat het dat jou duidelijk maakt. Dat is fijn voor je. Nou kun je me beter inschatten. Je hebt er alleen niks aan iemand anders te kunnen inschatten. Het is geen heilzaam zien.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.