Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 July 2012, 13:03   #61
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik kan mezelf niet los zien van de ander. De pijn en de strijd van die ander is de herkenning van mijn eigen pijn en strijd die ik voer dan wel reeds gevoerd heb.
Wij blijven ieder in haar overtuiging ons herhalen Nadje.
Ik vind jou gewoon om de pijn heen draaien.

Waarom wil jij Jadi hier niet?
Wat raakt ze in jou?
Wat is jouw angst, waar ben je bang van, wat triggert ze in jou..

Mens toch, wat lul je hier jaar in jaar uit over bewustwording, noem een keer wat jouw irriteert in mensen, en wat dat eigenlijk over jouzelf te zeggen heeft.
Het is jouw furie, onbewustheid en rigiditeit die je in haar ziet, los van wat dat over haar te zeggen heeft.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 13:05   #62
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Men noemt mijn keuze, om haar niet op te zoeken, lafheid of angst. Ik noem het terughoudendheid en voorzichtigheid.
Ik met mijn letters attendeer vervolgens jullie op, op dat wat in mijn ogen als angst en onbewustheid overkomt bij julliezelf. Jullie zouden het zelfbescherming kunnen noemen.
Het beroerde is dat hier van alles en nog wat door iedereen beschermt wordt en dat het voor personen gemakkelijker is wanneer jij (Mihaela) naar Anja's terrein vertrekt zodat zij hier buiten schot blijven of iets in de geest.

Tis te doorzichtig allemaal m.i.

@ Esradha: gelijkwaardigheid is iets wat je zelf creeert en is dus niet afhankelijk van wat een ander wel of niet doet en/of laat.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 13:12   #63
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zo te lezen heeft een ieder een voorwaarde, of moeite met duidelijk Nee of duidelijk Ja te zeggen.

Iemand voelt zich genoodzaakt om NEE te zeggen.

Een ander, tegen het beter weten in, zegt wel Ja al komt het antwoord op mij over als: ''Als ze weer een fout maakt, wat wel te verwachten is, heb ik toch al geweten? Ik ben een goed mens, en ik voorzie de toekomst, ik zeg JA omdat ik een vergevend hart heb, maar de ander blijft fouten maken volgens mij''.

Een ander vraagt eerst dat er spijt betoogd wordt, eigenlijk een gekapte NEE. Want men weet dat de persoon geen sorry zou gaan zeggen.

Een ander stelt voorwaarden, dat er niet over het boek gesproken wordt. En nog iemand anders is daar er mee eens.

Sommigen laten hun 'neusje' zien, maar geven geen antwoord op de vraag, al spreekt hun houding boekdelen.

Ik doe uiteraard dit Onderzoek voor mezelf, en de situatie diende zich voor.

Buiten deze situatie om bekeken naar mezelf. IK heb moeite om mijn hart te openen voor iemand die in mijn ogen 'fouten' maakt. Ik heb ook moeite met mezelf vergeven als ik iets doe wat in mijn ogen 'fout' is.
Kan ik NEE zeggen tegen het gedrag van iemand zonder mijn hart ervoor te sluiten? IK niet, mij luk dat niet.
Kan ik onvoorwaardelijk JA zeggen? Ik niet, mij luk dat niet.

Geruststellend om te zien dat jullie daar ook zo mee sukkelen.
Juist een nee kan net zo "hartverwarmend"/liefdevol zijn dan een ja.
( en ook kan beide net zo liefdeloos zijn)

Juist ook in de betrekking tot de persoon zelf. Je doet niemand een plezier mee door hem maar klakkeloos met ongewenst gedrag door te laten gaan.
En dan heb ik het niet over Anja. Maar vooral ook algemeen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 13:12   #64
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
@ Esradha: gelijkwaardigheid is iets wat je zelf creeert en is dus niet afhankelijk van wat een ander wel of niet doet en/of laat.
Dat is dan een boodschap aan Mihaela. Zoals ik haar lees, ontvangt zij graag gelijkwaardigheid van de ander. Daarom antwoordde ik dat Anja dat niet zal geven.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 13:15   #65
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Nee Esradha het was een boodschap aan jou omdat jij beweerd dat je voor gelijkwaardigheid niet bij Anja moet zijn. Maw het gaat hier dus over jou overtuiging die ik overigens niet deel omdat ik uitga van zelfcreatie zoals duidelijk mag zijn.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 13:16   #66
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

IK bedank een ieder voor aan mee doen aan het Onderzoek.

Ik lees uiteraard verder het draadje, maar ik heb, wat mij betreft, alles geuit en gezegd wat het gebeuren met mij deed.

Ik ben een ieder dankbaar voor haar bijdraag, en om niet te vergeten dank ik mezelf.
Waarom ik mezelf dankbaar ben, is omdat ik keer op keer bij mezelf mijn lichte veranderingen zie.
Het voelt alsof ik minder fel in mijn strijdlustigheid ben, al blijf ik me uiten en dat zeggen wat ik denk/ervaar en beleef.
Alsof ik minder bang ben van mezelf, minder resoluut.

Daar waar nog steeds onbewustheid bij mij is, is bewustzijn wenselijk.

Ik wens een ieder zachtheid en helderheid, mezelf ook..
Fijne zaterdag, en tot later.
Mihaela
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 13:17   #67
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het komt op mij over alsof jij ieder keer de clou mist.

Het gaat mij in wezen niet om Anja, maar om wat het gebeuren met mij doet.
Ik zoek haar niet op in mijn acties, maar mezelf.

Ik vraag me echt af of jij open staat voor mijn beleving.
Blijkbaar sta ik ook niet echt open voor de beleving van degene die haar hier echt niet willen hebben, voor jou beleving dus.

Men noemt mijn keuze, om haar niet op te zoeken, lafheid of angst. Ik noem het terughoudendheid en voorzichtigheid.
Ik met mijn letters attendeer vervolgens jullie op, op dat wat in mijn ogen als angst en onbewustheid overkomt bij julliezelf. Jullie zouden het zelfbescherming kunnen noemen.

De waarheid zou ergens in het midden liggen.

Ik wens een ieder succes in het voor zichzelf vinden waarover het echt gaat.
Elke terughoudendheid/voorzichtigheid enz. berust uiteindelijk op een angst. Als ik een telefoontje krijg met bv. een ongewenste reclame ben ik uiteindelijk gewoon "bang" om een of ander contract aangesmeerd te krijgen, maar daarom sta ik nog niet te bibberen. Gezonde grenzen aangeven komen gewoon voort vanuit een gezonde vorm van angst.

Ook al is het een beetje overdreven dit zo te noemen.
Niet per definitie ongezond om iets niet te willen, als het niet past, niet goed voelt enz. Of je nu ja of nee zegt tegen het forum van Anja of wij hier zeggen ja of nee tegen Anja. Of het niet uitmaakt.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 13:21   #68
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wij blijven ieder in haar overtuiging ons herhalen Nadje.
Ik vind jou gewoon om de pijn heen draaien.

Waarom wil jij Jadi hier niet?
Ik heb niet gezegd dat ik Jadi hier niet wil. Maar ja jij wilt liever lezen/zien wat jij wilt. Ik vind het prima. Ik heb wel weer genoeg van dit domme geneuzel. Ik ga maar weer iets zinnigs doen. De ballen.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 13:21   #69
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Elke terughoudendheid/voorzichtigheid enz. berust uiteindelijk op een angst. Als ik een telefoontje krijg met bv. een ongewenste reclame ben ik uiteindelijk gewoon "bang" om een of ander contract aangesmeerd te krijgen, maar daarom sta ik ook niet te bibberen. Gezonde grenzen aangeven zijn uiteindelijk ook een soort van angst.

Ook al is het een beetje overdreven dit zo te noemen.
Nooit verkeerd om iets niet te willen.
Helemaal er mee eens Ulla. Maar als ik zie dat ik ijverig er naar kijk, en de ander alleen maar zit te lullen, heb er geen zin meer in om dat te delen.

Ik lees verder mee, zoals ieder ander
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 13:23   #70
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Mihaela, ik snap best dat je het voor jezelf wilt onderzoeken. Maar je hebt zelf veel in dit topic ook gekoppeld aan Anja. Daarom meldde ik enkel een toevoeging.

Ik heb mensen al vaak een tweede kans en meer gegeven. Maar wanneer mensen over mijn grenzen heen blijven walsen en mij niet accepteren, zoals ik ben, dan is er eens een einde aan de kansen. Je hebt immers prive veelal te kiezen met wie je omgaat. In bepaalde sociale kringen heb je die keuzevrijheid niet. Dit forum is ook zo plek. Ik heb geen behoefte aan haar terugkeer, maar als ze terugkeert, so be it. Ik ga me er ook niet tegen verzetten.

Anja heeft interessante ideeen, maar ik vind haar ook onmogelijk om mee te praten. Ze bedient zich van manipulatieve en ontwijkende antwoorden. Ze is aardig, zolang je het met haar eens bent en gaat met modder gooien wanneer je het niet eens bent. Haar visie is rigide, extreem en zwart-wit. Haar weten is alles en wie het niet met haar eens is, die is nog blind.

Hoe vaak wil je nog lezen waarom mensen moeite hebben met Anja? Meerdere mensen hebben hier de afgelopen dagen al uitgebreid over gesproken.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.