Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 31 March 2012, 10:23   #61
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Je kunt 't veel beter uitleggen dan ik!
Uiteindelijk dus een geloof in het denken dat verstarring meebrengt.
Een conclusie te ver het brengt geen verstarring
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 31 March 2012, 10:37   #62
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Rob...
Caramel...

Wat de moverende redenen ook zijn...het doet er niet toe.
Maar' er zijn altijd motieven.. voor zolang er bestaan' is.
Het betrokken Belang bij het motief' vitaliseert de richting van een doen of laten.
Dat vitale moment van een Bewegelijkheid word door de verbeelding, Zelf-beeld (Reflexie) opge?ist als daarvan oorzakelijk te zijn....
Maar dat is een 100% Fantoom overtuiging, omdat het doen' of gedaan' hebben altijd al geweest is als de zogenaamde Doener' de boel claimt.

Verwijzingen naar dat je' (Als Iemand) iets zou kunnen doen' is gebakken spek voor het Fantoom spook (Ik, Mijn, Doener).
Verwijzingen naar dat je beter iets kunt Laten'.....kan ook gewaardeerd worden door een 'schijnbare' Doener' ,(en Laten' is wat anders dan iets niet doen.) maar het onthoud veel efficenter Voeding' aan de 'schijnbare' Doener'..... waardoor het Fantoom Af-sterft.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 31 March 2012, 10:53   #63
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Je kunt 't veel beter uitleggen dan ik!
Uiteindelijk dus een geloof in het denken dat verstarring meebrengt.
Kijk je uit voor fixatie !,..het zijn slechts concepten he.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 31 March 2012, 11:15   #64
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keen Bekijk bericht
Verwijzingen naar dat je' (Als Iemand) iets zou kunnen doen' is gebakken spek voor het Fantoom spook (Ik, Mijn, Doener).
Verwijzingen naar dat je beter iets kunt Laten'.....kan ook gewaardeerd worden door een 'schijnbare' Doener' ,(en Laten' is wat anders dan iets niet doen.) maar het onthoud veel efficenter Voeding' aan de 'schijnbare' Doener'..... waardoor het Fantoom Af-sterft.
Die doet dat niet, er staat veel te veel aan investering op het spel.

Rob en ik hebben een tegengeluid, namelijk niet als idee maar uitgaande van iemands realiteit de doener te zijn. Het is gewoonweg noodzakelijk om van het idee van de doener uit te gaan omdat dat het meest aangehangen idee is.

Wat mij betreft gaat het me om de manier waarop je het brengt. Het is alsof je met allerhand moverende redenen iets als idee ingang wilt laten vinden. Als idee spreekt het Blikje (al) aan en wie weet nog meer lezers die hier vervolgens collectief zo'n idee gaan aanhangen en beargumenteren.

Dat druist in tegen mijn opvatting dat realisatie een idee is, het is maakbaar en wel dan wanneer de doener heeft laten afweten. Daarvoor moet gewerkt worden en het beweren dat er geen doener is maakt degenen die daartoe bereid zijn inactief, immers er is geen doener of er kan niks gedaan worden.

Als dat je realiteit is, zoals Rob zegt zelfs door maar een idee aan te hangen, is er een doener in je werkzaam en dat is dan ook je werkkapitaal.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 31 March 2012, 12:03   #65
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Oja nog even dit (je zult het vast aanvoeren).

Er is doorgaans een argument tegen het werken aan de doener, en die is in zoverre correct indien het werken aan de doener de opbouw betreft. Echter het voorgestane idee is afbraak vanwege het leren doorzien van de ware aard van de doener. Een proces dat mooi ervaringsgewijs kan plaatsvinden vanuit juist dat idee van het zijn van een doener. Dan pas is er sprake van een 'weten' niet de doener te zijn.

Doorzien van het belang dat er door investering in de persoon is gedaan, bijvoorbeeld, verklaard onmiddellijk de weerstand die er is om open te staan voor verandering. Hulp die wordt geboden bij dat inzichtelijk maken helpt de doener van het idee van het zijn van een 'ik' af te stappen in plaats van weer nieuwe ideeën te omarmen.

Onderzoek voorkomt het klakkeloos aannemen van ideeën.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 31 March 2012, 12:31   #66
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keen Bekijk bericht
Kijk je uit voor fixatie !,..het zijn slechts concepten he.
Maar wel concepten die een re?l(ere) 'kijk' geven op 'Leven.'
Nl. een ontfixerende/ontverstarrende.

En voor wie dat niet zo is, voor die is dat niet zo.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 31 March 2012, 12:40   #67
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Maar wel concepten die een re?l(ere) 'kijk' geven op 'Leven.'
Nl. een ontfixerende/ontverstarrende.

En voor wie dat niet zo is, voor die is dat niet zo.
Wanneer was de laatste keer dat je met je onverstarrende/ontfixerende kijk een nieuw, niet zijnde een jou bekend, idee omarmde als op zijn minst 'ook' waar ?
Gezien de forumervaringen met je opgedaan staat alles bij jou in dienst van de versterking van een inmiddels onwrikbaar geworden idee.

Door (of zelfs maar om) een ander dan jouw idee kom je nog steeds niet heen.

Een doener doet en dat is vanuit zijn optiek bedoeld handelen.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 1 April 2012, 00:25   #68
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Die doet dat niet, er staat veel te veel aan investering op het spel.

Rob en ik hebben een tegengeluid, namelijk niet als idee maar uitgaande van iemands realiteit de doener te zijn. Het is gewoonweg noodzakelijk om van het idee van de doener uit te gaan omdat dat het meest aangehangen idee is.

Wat mij betreft gaat het me om de manier waarop je het brengt. Het is alsof je met allerhand moverende redenen iets als idee ingang wilt laten vinden. Als idee spreekt het Blikje (al) aan en wie weet nog meer lezers die hier vervolgens collectief zo'n idee gaan aanhangen en beargumenteren.

Dat druist in tegen mijn opvatting dat realisatie een idee is, het is maakbaar en wel dan wanneer de doener heeft laten afweten. Daarvoor moet gewerkt worden en het beweren dat er geen doener is maakt degenen die daartoe bereid zijn inactief, immers er is geen doener of er kan niks gedaan worden.

Als dat je realiteit is, zoals Rob zegt zelfs door maar een idee aan te hangen, is er een doener in je werkzaam en dat is dan ook je werkkapitaal.
Totdat er opeens Twijfel' is.....aangaande de investering.


Elk tegen' of voor' geluid kan alleen maar als vrijblijvende suggestie in de vorm van n' idee , visie of begrippen constatering' ten berde gebracht worden.

Je kunt niet uitgaan van 'Iemands' realiteit de Doener te zijn...je kunt alleen uitgaan van Iemands 'Werkelijkheid' een Doener te zijn !, en die 'Werkelijkheid' heeft niets te maken met de Realiteit....omdat daar nergens een Doener te vinden is.
Mensen hangen niet aan het Doenerschap'....veel meer aan de 'waan' om te kunnen Kiezen !, daar zit de Crux' net voorafgaand aan de 'beleving' een Doener te zijn. Onderscheid mijn vriend, Onderscheid.

Jij hebt een Belang' als rode draad in jouw 'persoonlijke' 'Werkelijkheid', en dat is dat je mensen graag Bewust' wil laten Zijn' van iets...
Voor het Behoud' van dat jou motiverende Belang...gebruik je als excuus het argument dat mensen nou eenmaal naief' zijn...
Maar met een beetje duidelijke' concepten en verwijzende beschouwing, is het merendeel der mensen vrij gauw in staat om te beamen dat er eigelijk geen Doener' is....het settelen aan die constatering (OP-MERKEN) is de zogenaamde Mentale realisatie.

Dus, dat mensen gigantisch met zichzelf aan de slag moeten, weerhoud ze er eerder van ...eenvoudig omdat bijna iedereen ergens allang al beseft eigelijk niet' De Doener te zijn.

Ieders enigste kapitaal is...de Essentie' van het Werkzame bewustzijn,('LEDIGHEID) en daar hoeft niet voor gewerkt te worden.

Waar de Essentie van Bewustzijn 'LEDIGHEID' is...(Zelf-realisatie)
Daar is de Essentie van Bestaan'...''LEVEN'' zelf. (Realisatie)
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 1 April 2012, 00:26   #69
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht

En voor wie dat niet zo is, voor die is dat niet zo.
Zo is dat.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 1 April 2012, 10:26   #70
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keen Bekijk bericht
Totdat er opeens Twijfel' is.....aangaande de investering.


Elk tegen' of voor' geluid kan alleen maar als vrijblijvende suggestie in de vorm van n' idee , visie of begrippen constatering' ten berde gebracht worden.

Je kunt niet uitgaan van 'Iemands' realiteit de Doener te zijn...je kunt alleen uitgaan van Iemands 'Werkelijkheid' een Doener te zijn !, en die 'Werkelijkheid' heeft niets te maken met de Realiteit....omdat daar nergens een Doener te vinden is.
Mensen hangen niet aan het Doenerschap'....veel meer aan de 'waan' om te kunnen Kiezen !, daar zit de Crux' net voorafgaand aan de 'beleving' een Doener te zijn. Onderscheid mijn vriend, Onderscheid.

Jij hebt een Belang' als rode draad in jouw 'persoonlijke' 'Werkelijkheid', en dat is dat je mensen graag Bewust' wil laten Zijn' van iets...
Voor het Behoud' van dat jou motiverende Belang...gebruik je als excuus het argument dat mensen nou eenmaal naief' zijn...
Maar met een beetje duidelijke' concepten en verwijzende beschouwing, is het merendeel der mensen vrij gauw in staat om te beamen dat er eigelijk geen Doener' is....het settelen aan die constatering (OP-MERKEN) is de zogenaamde Mentale realisatie.

Dus, dat mensen gigantisch met zichzelf aan de slag moeten, weerhoud ze er eerder van ...eenvoudig omdat bijna iedereen ergens allang al beseft eigelijk niet' De Doener te zijn.

Ieders enigste kapitaal is...de Essentie' van het Werkzame bewustzijn,('LEDIGHEID) en daar hoeft niet voor gewerkt te worden.

Waar de Essentie van Bewustzijn 'LEDIGHEID' is...(Zelf-realisatie)
Daar is de Essentie van Bestaan'...''LEVEN'' zelf. (Realisatie)
Anderzijds kun je er evenmin van uit gaan dat het zich zomaar aan je voltrekt, kun je er niet van uitgaan dat er niks gedaan kan worden. Daarbij zijn het merendeel van de mensen die ik ken doeners ze geloven in een maakbare wereld. En met mijn 'je bestaat niet' heb ik nog maar zelden iemand geïnteresseerd zien geraken om van gedachten te wisselen over mijn ideeën.

Het is me niet moeilijk gevallen ze te laten inzien dat ze geen keus maken, maar dat de keus gemaakt wordt waarna er geen verdere belangstelling of verandering van inzicht optrad, dus je bewering klopt wat mij betreft niet.

Bewustwording is mijn 'second best' na willen weten wat je bent. Dat is, zoals zo vaak gezegd niet mijn belang of mijn streven maar dat zou, in mijn optiek, de eerste motivatie moeten zijn in ieders leven. Ik hoop dat te stimuleren. Ik vind na?viteit de mooiste eigenschap die ik ken dus je idee dat aangaande klopt niet.

Ik reageer niet om jouw beeld over mij te vervolmaken maar omdat het belangrijk voor mijn zeggingskracht is dat er niet aan de zuiverheid van de bedoeling wordt getwijfeld.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De dood Mihaela Overige religie 8 16 April 2012 06:42


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 07:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.