Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Advaita
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Advaita Advaita is niet voor doetjes

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 June 2011, 15:02   #61
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Renoir, dat doe ik dan even per PB.
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 23 June 2011, 10:20   #62
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het is te gek dat dit soort dingen nog uitgelegd moeten worden omdat je niet van je geloof af wil dat lijden onontkoombaar is. Afgezien daarvan blijf je (vooral jij) bij een veelvuldig aantonen van onzinnige gedachten gewoon bij het ingenomen standpunt. Zo' n uitspraak dat het onontkoombaar is is niet eens meer verrassend bij zoveel onbereidwilligheid om zelfs maar een minder omstreden gedachte los te laten.
Wat ik te gek vind dat is dat je onderscheid maakt tussen zinnige en onzinnige gedachten. En zelfs niet ziet dat het (al of niet) geloven van gedachten, op zich ook weer een gedachte is. Evenals de gedachte dat het mogelijk is om je gedachten (al of niet) los te laten. Het doet zich, of het doet zich niet. Dat hoef ik jou toch niet uit te leggen? Ga jij maar 's lekker uitwaaien op de grieks/turkse wateren. Zal je goed doen. KiSs
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 June 2011, 23:38   #63
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Wat ik te gek vind dat is dat je onderscheid maakt tussen zinnige en onzinnige gedachten. En zelfs niet ziet dat het (al of niet) geloven van gedachten, op zich ook weer een gedachte is. Evenals de gedachte dat het mogelijk is om je gedachten (al of niet) los te laten. Het doet zich, of het doet zich niet. Dat hoef ik jou toch niet uit te leggen? Ga jij maar 's lekker uitwaaien op de grieks/turkse wateren. Zal je goed doen. KiSs
Wat ik, op mijn beurt dan weer, gek vind is 'n neiging om zich buiten het effect van een proces te plaatsen, dus te menen daar geen onderdeel van uit te maken.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 June 2011, 18:10   #64
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Wat ik, op mijn beurt dan weer, gek vind is 'n neiging om zich buiten het effect van een proces te plaatsen, dus te menen daar geen onderdeel van uit te maken.
Vreemde gevolgtrekking. Ik wil toch nog even terugkomen op dat lijden. Ik maak er een nieuwe string van.
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 June 2011, 10:35   #65
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Duidelijk Ar. Ik wens je ook fijne weken.
voor nada.

[VIDEO] Knuffelen met haaien
http://bit.ly/lssqjm

groetjes antiqua

(saint john,s)
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 26 June 2011, 11:39   #66
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Wow, impressive hoor Ar.
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 August 2011, 21:24   #67
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Maria, ik las dat je net terug was van een weekje varen op de turkse wateren. Ik wil al zo lang een keer gaan zeilen in de Griekse wateren, maar de turkse lijken me ook wel wat. Het komt er bij mij, om de een of andere reden nooit van, mogelijk omdat ik eigenlijk nooit solo gezeild heb en zo'n vakantie, naar het zich laat aanzien, uiteindelijk toch alleen moet maken.

Hoe regelde je dat of boekte jij zoiets ?
renoir...beste jongen.

zeilen is een bijzondere 'ervaring/'beleving'.
ik zeil zelf al bijna 15 jaar met veel genoegen. als kind had het mijn fasinatie al (piraten, kapiteins, de v.o.c, de vikingen, e.n.z). we hebben er nu bijna een 'rondje atlantic' op zitten, (de eerste) hoop 'ervaring' opgedaan o.a met hoge zeegang (6 meter en meer) voor de wind varen...wat een kunst apart is' op alles in een overzicht allert zijn...hoeveelste kleine golf het is 'en de hoeveelste hoge golf (klein zeegebied 7 kleine 3 grote, oceaangebied 13 kleinere 7 grote) wat je weer in een oogopslag kunt lezen in de brekers...

verder is de navigatie zonder instrumenten of kaarten op open water zeer interessant .(wel handig om aparatuur en kaarten bij de hand te hebben..)
s'nachts kun je dat doen op de sterren stand ..het zuiderkruis (alleen te zien, zuidelijk vanaf de evenaar) de orion, de grote beer, de poolster e.n.z
oude stammen en volken deden het op die manier en legde in niet meer dan een soort grote kano's duizenden mijlen af...van eiland groepen naar continenten en andersom....ook een gevoel en intuities voor zeeklimaat speelde uiteraard mee. klam,kilte,droog,broeierig, stoffig?..het soort zeeleven,plankton,kwallen, algen,,de kleur van het water...blauw, blauwer, groen.....

nu hebben we deze trip voornamelijk met z'n vieren gemaakt (wat voor mij na een half jaar echt wel genoeg is,nu weer ff wat trips doen met z,n tweeen of alleen..solo.) en dat is best wel gezellig en relaxt allemaal..maar het solo zeilen op een handzaam schip heeft mijn favoriete voorkeur. solo ben ik rond engeland/ierland/schotland geweest, scandinavie. indische zee (malediven)..en new zealand en een paar keer middelandse zee -(havengelden sterfens duur) met gehuurde boten.
solo zeilen geeft een ultiem 'bestaans' gevoel..net als met berg/rots klimmen of goud zoeken in de binnenlanden van australie. puur op jezelf zijn aangewezen..de verassingen en ont-dekkingen bij euforie en kritieke momenten......handelingen,sensaties die verschijnen en verdwijnen in..alléén zijn.

dus mocht je gaan..good luck, 'je' leeft maar een keer tenslotte.

groeten freshwater bay...(isle of wight.)
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 4 August 2011, 15:31   #68
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gazelle Bekijk bericht
renoir...beste jongen.

zeilen is een bijzondere 'ervaring/'beleving'.
ik zeil zelf al bijna 15 jaar met veel genoegen. als kind had het mijn fasinatie al (piraten, kapiteins, de v.o.c, de vikingen, e.n.z). we hebben er nu bijna een 'rondje atlantic' op zitten, (de eerste) hoop 'ervaring' opgedaan o.a met hoge zeegang (6 meter en meer) voor de wind varen...wat een kunst apart is' op alles in een overzicht allert zijn...hoeveelste kleine golf het is 'en de hoeveelste hoge golf (klein zeegebied 7 kleine 3 grote, oceaangebied 13 kleinere 7 grote) wat je weer in een oogopslag kunt lezen in de brekers...

verder is de navigatie zonder instrumenten of kaarten op open water zeer interessant .(wel handig om aparatuur en kaarten bij de hand te hebben..)
s'nachts kun je dat doen op de sterren stand ..het zuiderkruis (alleen te zien, zuidelijk vanaf de evenaar) de orion, de grote beer, de poolster e.n.z
oude stammen en volken deden het op die manier en legde in niet meer dan een soort grote kano's duizenden mijlen af...van eiland groepen naar continenten en andersom....ook een gevoel en intuities voor zeeklimaat speelde uiteraard mee. klam,kilte,droog,broeierig, stoffig?..het soort zeeleven,plankton,kwallen, algen,,de kleur van het water...blauw, blauwer, groen.....

nu hebben we deze trip voornamelijk met z'n vieren gemaakt (wat voor mij na een half jaar echt wel genoeg is,nu weer ff wat trips doen met z,n tweeen of alleen..solo.) en dat is best wel gezellig en relaxt allemaal..maar het solo zeilen op een handzaam schip heeft mijn favoriete voorkeur. solo ben ik rond engeland/ierland/schotland geweest, scandinavie. indische zee (malediven)..en new zealand en een paar keer middelandse zee -(havengelden sterfens duur) met gehuurde boten.
solo zeilen geeft een ultiem 'bestaans' gevoel..net als met berg/rots klimmen of goud zoeken in de binnenlanden van australie. puur op jezelf zijn aangewezen..de verassingen en ont-dekkingen bij euforie en kritieke momenten......handelingen,sensaties die verschijnen en verdwijnen in..alléén zijn.

dus mocht je gaan..good luck, 'je' leeft maar een keer tenslotte.

groeten freshwater bay...(isle of wight.)
Eey Ar, ik heb je zeilavontuur met belangstelling gevolgd hoor.

Ik was een maand in de buurt van Haarlem en daar werd veel gezeild met zeilboten van optimist tot kajuitjacht, op de binnenmeren zowel als met lasertjes op zee. Ik heb niet vanuit mijn vroege jeugd al gezeild maar circa tien jaren geleden de smaak pas te pakken gekregen en op een zeilclub gegaan om m'n brevet te halen. Nu ik weer zo dicht bij het zeilen betrokken raakte begon ik zin te krijgen om dat weer eens te gaan doen.

Ik zat tot nu toe alleen nog maar op boten als een Valk met zo'n zestien kwadraat meter zeil. Het kwam in me op dat ik het wel avontuurlijk zou vinden om eens in de griekse wateren te gaan zeilen maar ik heb nog nooit solo gezeild en ken verder ook niemand met zoveel belangstelling voor zeilen bij wie ik wel eens zo'n balletje kan opgooien. De mogelijkheden die Maria mij aangaf met grotere groepen sprak me niet zo aan. Dus toen bedacht ik me dat het me altijd al leuk leek om op de wadden te gaan zeilen en trof mezelf aan me te orienteren op een kleine kimkieler die daar droog kan vallen. Ik heb via internet wat wadzeilers geraadpleegd maar die vonden het met mijn kennis absoluut noodzakelijk dat ik een gecertificieerde zeilschool zou bezoeken voor een gedegen groot-water-zeilopleiding om te leren naviger, varen op stroom en dergelijken. De waddenzee zou geen ongevaarlijk zeilwater zijn e.d.

Maar mijn belangstelling was al weer tanende, ik wil zoiets graag spelenderwijs leren, misschien meer zoiets als door schade en schande wijs worden, dus dat bezoeken van een zeilschool en al dat gedoe dat trekt me eigenlijk niet zo. Nu ik weer in de buurt van Nijmegen ben kom ik nauwelijks nog met het zeilen in aanraking en daarmee is ook de visuele trekpleister weer verdwenen.

Wat jij aan het doen bent is voor mij het veel zwaardere werk, dat is meer het echte zeeleven en ik weet nog niet eens of ik wel echt zeeziek bestendig ben. Maar ik volgde je wederwaardigheden tot op heden met veel belangstelling.

Het Isle of Wight heb ik een paar keer bezocht op een van mijn jaarlijkse vakanties in Zuid Engeland. Mijn verblijfplaats aldaar, Christchurch, ligt daar pal tegenover.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 August 2011, 00:08   #69
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Eey Ar, ik heb je zeilavontuur met belangstelling gevolgd hoor.

Ik was een maand in de buurt van Haarlem en daar werd veel gezeild met zeilboten van optimist tot kajuitjacht, op de binnenmeren zowel als met lasertjes op zee. Ik heb niet vanuit mijn vroege jeugd al gezeild maar circa tien jaren geleden de smaak pas te pakken gekregen en op een zeilclub gegaan om m'n brevet te halen. Nu ik weer zo dicht bij het zeilen betrokken raakte begon ik zin te krijgen om dat weer eens te gaan doen.

Ik zat tot nu toe alleen nog maar op boten als een Valk met zo'n zestien kwadraat meter zeil. Het kwam in me op dat ik het wel avontuurlijk zou vinden om eens in de griekse wateren te gaan zeilen maar ik heb nog nooit solo gezeild en ken verder ook niemand met zoveel belangstelling voor zeilen bij wie ik wel eens zo'n balletje kan opgooien. De mogelijkheden die Maria mij aangaf met grotere groepen sprak me niet zo aan. Dus toen bedacht ik me dat het me altijd al leuk leek om op de wadden te gaan zeilen en trof mezelf aan me te orienteren op een kleine kimkieler die daar droog kan vallen. Ik heb via internet wat wadzeilers geraadpleegd maar die vonden het met mijn kennis absoluut noodzakelijk dat ik een gecertificieerde zeilschool zou bezoeken voor een gedegen groot-water-zeilopleiding om te leren naviger, varen op stroom en dergelijken. De waddenzee zou geen ongevaarlijk zeilwater zijn e.d.

Maar mijn belangstelling was al weer tanende, ik wil zoiets graag spelenderwijs leren, misschien meer zoiets als door schade en schande wijs worden, dus dat bezoeken van een zeilschool en al dat gedoe dat trekt me eigenlijk niet zo. Nu ik weer in de buurt van Nijmegen ben kom ik nauwelijks nog met het zeilen in aanraking en daarmee is ook de visuele trekpleister weer verdwenen.

Wat jij aan het doen bent is voor mij het veel zwaardere werk, dat is meer het echte zeeleven en ik weet nog niet eens of ik wel echt zeeziek bestendig ben. Maar ik volgde je wederwaardigheden tot op heden met veel belangstelling.

Het Isle of Wight heb ik een paar keer bezocht op een van mijn jaarlijkse vakanties in Zuid Engeland. Mijn verblijfplaats aldaar, Christchurch, ligt daar pal tegenover.
als het in je 'leeft' word de 'ervaring' onvermijdelijk...in welk opzicht dan ook.
ik duik erin...een twijvelaartje' die heb je heel veel in die engelse b&b's,
zal wel komen omdat het eilanders zijn...veilig dicht tegen elkaar aan...

zondag gaan we op huus aan..waypoint den helder.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 5 August 2011, 07:49   #70
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik zat tot nu toe alleen nog maar op boten als een Valk met zo'n zestien kwadraat meter zeil. Het kwam in me op dat ik het wel avontuurlijk zou vinden om eens in de griekse wateren te gaan zeilen maar ik heb nog nooit solo gezeild en ken verder ook niemand met zoveel belangstelling voor zeilen bij wie ik wel eens zo'n balletje kan opgooien. De mogelijkheden die Maria mij aangaf met grotere groepen sprak me niet zo aan. Dus toen bedacht ik me dat het me altijd al leuk leek om op de wadden te gaan zeilen en trof mezelf aan me te orienteren op een kleine kimkieler die daar droog kan vallen. Ik heb via internet wat wadzeilers geraadpleegd maar die vonden het met mijn kennis absoluut noodzakelijk dat ik een gecertificieerde zeilschool zou bezoeken voor een gedegen groot-water-zeilopleiding om te leren naviger, varen op stroom en dergelijken. De waddenzee zou geen ongevaarlijk zeilwater zijn e.d.
Ik denk dat die wadzeilers gelijk hebben. Ik heb zonder 1 uur zeilles te hebben gehad een klein kajuitzeiljachtje gekocht (nu helaas niet meer ...) en mezelf (met wat hulp van een vriend met zeilervaring) behoorlijk wegwijs gemaakt op het water. Eerst een tijdlang de Kaag onveilig gemaakt bij alle mogelijke weersomstandigheden en vervolgens steeds groter water opgezocht. Iedere volgende stap was een gigantische ervaring. Ik weet nog dat ik voor het eerst het Markermeer op voer en helemaal stil was van de enorme hoeveelheid water die mij toelachte. Ik heb ook op het wad gevaren en hoewel dat onder gunstige omstandigheden goed te doen is, is dat zeker vaarwater van een andere orde. Na een keer onaangenaam verrast te zijn geweest (solo) op het IJsselmeer met windkracht 7 en slecht zicht kreeg ik toch veel respect voor het water. Onder die omstandigheden had ik niet graag op het wad gezeten. Onder stroom een jachthaven invaren is daar ook nogal een kunst. Al je op Vlieland bent moet je eens gaan kijken bij de jachthaven aldaar. Een vrij smalle ingang met veel houten palen waar mening jacht al tegenaan heeft gezeten. Er staat daar ook altijd publiek te kijken om te zien hoe je het er van af brengt ...

Ik heb ook met belangstelling de avonturen van Ar gevolgd.
Wanneer is de dia-avond met mooie plaatjes en sterke verhalen?
Rob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Voorstel tot zomerreces. Aart Forum; regels, vragen, idee 19 21 June 2013 14:32


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.