Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 January 2018, 21:05   #61
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Daar heb je een punt.

Hier heb je een punt-hoofd.
Beste manier om punthoofd te krijgen is naar een forum als dit komen!
Je kunt op een forum als dit ook lachbuien van jewelste krijgen.
Ramesh Balsekar beschreef het treffend:

Citaat:
"For those with an interest in the subject, it's the most beneficial entertainment in town."
Sommigen krijgen er ook hun buik vol van, het lachen is hen vergaan.
Zo las ik onlangs nog is een email terug van een ex-forumlid hier.

Citaat:
Ik ben beginnen schrijven op het forum van Jan Kersschot. En dan nog wel uit een soort woede.

Ik ben een typisch slachtoffer van de "Indische filosofie rage" uit de begin jaren zeventig van vorige eeuw. En toen ik Kersschot las - zoveel jaren later: dat neo-advaita gezever dus - en merkte dat hij een forum geopend had, besloot ik van leer te trekken en zijn gezwets belachelijk te maken.
Dat forum werd één grote scheldpartij en de arme Jan moest het opdoeken.

Toen vonden we met z'n allen onderdak op het "Zelfkennis-forum" van de voorganger van Renoir - Remon - en het werd weer hetzelfde liedje: oeverloos gezever en gescheld. Remon werd er knettergek van en sloot zijn forum.

Dan maar met z'n allen naar Renoir - driemaal is scheepsrecht - en toen gaf ik het voorgoed op.

Maar: "blijven lachen", als jij het nog leuk vindt!

Ik niet meer dus.

Wat een circus zijn advaita socksangs en fora toch.
Ik kan nog dagelijks lachen dankzij dit forum.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
En om nog even terug te komen op dat ontdoen van het ik. Dat was eigenlijk toch niet zo goed verwoord. Ik kan zich niet ontdoen van ik. Dat zou zijn als een haas die vrijwillig de stoofpot in zou springen.
in de forumdoctrine zoals die zich hier toont langs o.a. de geschriften van professor pastoor Lo T. Nowee kan ik zich niet ontdoen van ik maak kan ik wel het ik als ego doorzien met als resultaat dat ik God doorzien heb (ego is God aldus Diederik Wolsak).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Het enige dat de haas kan doen is beseffen dat hij vroeg of laat onvermijdelijk in de stoofpot terecht gaat komen en zich dus beter niet meer te veel verzet tegen het onvermijdelijke. Het enige dat de haas kan doen is beseffen dat het niet om de haas gaat, maar om de stoofpot.

Beter verwoord dus: ontdoe je van het geloof dat het om je "ik" gaat, besef dat het enkel gaat om waar het ik in verschijnt en uiteindelijk, onvermijdelijk ook weer in zal oplossen.

Ik kan ik niet in de stoofpot steken, alleen God kan dat met zijn genade(slag). En God dat is wat je werkelijk bent, dus dat wat je werkelijk bent is dat wat het kan. Het enige dat het ik moet doen is zijn "het draait allemaal om mij" illusie op te geven.
Dat is een variant van een neo-advaita doctrine dat je hier verkondigt en dus contraproductief aan de doelstellingen van dit forum.
Hier moet gewerkt en verwerkt, doorzien, doorgepakt en afgerond worden, wat samengevat gedegen zelfonderzoek doen heet maar waar slechts een enkeling zoals professor pastoor Lo T. Nowee aan toe is in navolging van Laurens en Ben / Guido die gedegen zelfonderzoek afgerond hebben.
Rob legde de vinger al op de zere plek op 1 dec. 2015.
Zie...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
@Laurens:...Niet iedereen is blijkbaar in staat om direct in de modus van 'gedegen zelfonderzoek' te stappen. Sterker nog: bijna niemand is in staat om direct in die modus in te stappen.
Dat 'ik', die haas is niet te pakken hé Rob. En vrijwillig wilt ie niet in de stoofpot springen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Je zou dit ook eens 180 graden kunnen omkeren. Jouw inkt is tegenwoordig oneindiger dan de mijne.
Dat is omdat ik een keerpunt bereikt heb en de juiste werkwijze aan te reiken heb!
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 24 January 2018, 21:31   #62
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
, ach ja, dan heb je toch wat om te observeren bij jezelf wat het met je doet
Ik vind het leuk dat je weer schrijft Dorje.

Ik reageer niet zo veel op de inhoud verder.
Ik merk dat ik voornamelijk de focus wil houden op mijn 'oefeningen', alles wat verder uit zou kunnen monden in een 'idei' verdedigen, laat ik achterwege, bij iedereen hoor..
Mihaela is offline  
Oud 24 January 2018, 21:40   #63
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik vind het leuk dat je weer schrijft Dorje.

Ik reageer niet zo veel op de inhoud verder.
't is ook zo'n onverbeterlijke kletskous.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Dorje:...Ik merk dat ik voornamelijk de focus wil houden op mijn 'oefeningen', alles wat verder uit zou kunnen monden in een 'idei' verdedigen, laat ik achterwege, bij iedereen hoor..
Moest Dorje nou is doorhebben dat je met de "Choose again" methode van Diederik Wolsak bezig bent zou hij zijn adyashanti verslaving misschien wat kunnen afremmen..
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 24 January 2018, 21:44   #64
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Dat is omdat ik een keerpunt bereikt heb en de juiste werkwijze aan te reiken heb!
Oh, zo zit dat.
Sorry kerel dat ik dat nog niet doorhad.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 24 January 2018, 21:53   #65
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik reageer niet zo veel op de inhoud verder.
Ik merk dat ik voornamelijk de focus wil houden op mijn 'oefeningen', alles wat verder uit zou kunnen monden in een 'idei' verdedigen, laat ik achterwege, bij iedereen hoor..
Geen enkel probleem. Keep the focus! Je hebt groot gelijk. En bedankt voor het delen. Het is een verademing hier op het forum.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 24 January 2018, 22:06   #66
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Oh, zo zit dat.
Sorry kerel dat ik dat nog niet doorhad.
Zo zit dat ja.
En als je niet gespijbeld had in de forum-klas had je geweten dat de juiste werkwijze de choose again methode van Diederik Wolsak is.
In NLP is er een kenmerkende uitspraak: 'Als iets werkt, doe er meer van. Werkt het niet, doe iets anders'.
Zo hebben Miha en ik veel gedegen zelfonderzoek gedaan wat voor ons niet werkt en doen we dus nu de choose again methode.
Is zien wat we daar van kunnen bakken.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 24 January 2018, 23:02   #67
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het is dus zaak om het nu door te zetten..
Dat is het zeker, en ook ik zet door met oefenen, al is het dan op mijn eigenste manier, niet gedegen en niet met doorpakken en dieper doorpakken, of misschien zonder ik het weet wel, en zijn het gewoon die woorden die voor mij een negatieve connotatie hebben, maar is waar ze naar verwijzen gewoon hetzelfde. Wie weet. Ik hoef het althans niet te weten.
Mijn forum begrippenlijst voor dummies ( los bericht link) maakt je ook niets wijzer?
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 25 January 2018, 08:36   #68
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Wie weet. Ik hoef het althans niet te weten.
...
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 25 January 2018, 10:59   #69
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Zo hebben Miha en ik veel gedegen zelfonderzoek gedaan wat voor ons niet werkt en doen we dus nu de choose again methode.
Is zien wat we daar van kunnen bakken.
Hoho.. je hebt wat zelfonderzoek gedaan maar nooit of te nimmer nog doorgepakt naar gedegen.
 
Oud 25 January 2018, 11:51   #70
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zo.. om verder de lijn te volgen van mijn 'oefening' in observeren van 'wat zich voordoet':

Ik ervaar alsof het ego
afkick-verschijnselen vertoont.
Wat ik vaak heb is dat ik in plaats van de ' oefening' door te zetten, dat ik 'vergeet'. Na een tijdje begin ik weer, en het gaat zo door..

Het is dus zaak om het nu door te zetten..
Heb je al eens een plank geprobeerd ... Je observatie is er houterig genoeg voor. ???
Nowee is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.