Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 December 2012, 17:13   #61
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht

Waarom had je een vermoeden?

Waarom houdt het je bezig?

Het gaat enkel om wat er bij jou speelt toch?

Waarom dat ego/grens bij je maar aan het roer blijft staan.

Een klein kind is benieuwd of het wel te eten en de juiste verzorging krijgt, vandaar de voelsprieten naar buiten gericht.

Tocht?
Als ik jouw teksten lees, krijg ik de indruk dat je altijd zit te dollen, alsof jij het forum niet zo serieus neemt. Alsnog, vroeg me af wat de reden is dat jij het forum blijft bezoeken, buiten mijn indruk om. Een vraag stellen leek me een manier tot antwoorden te komen, al wist ik dat het niet zo soepel zou gaan, en dat blijkt..

Als ik in de natuur loop, en zie een holletje waarin iets beweegt, kan de vraag bij mij zich voor doen van: Goh, zou het een muisje zijn, zoals ik laatst op tv heb gezien, een muis dat geen ogen heeft, want namelijk het geluid dat uit het holletje kwam leek daar veel op.

Zo kwamen er dus de vragen die ik je stelde, ook in mij op.. Belangstelling, leek mij..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 12 December 2012, 17:28   #62
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sagnaar Bekijk bericht
Looro...

Jij hebt 1001 Belangen' naar en tot en als een..Innerlijk !, dat speelt Hier' al 29 jaar niet meer
All?z, omdat je zo'n toffe peer bent en het zo dikwijls reeds hebt willen schrijven zonder het echt gevraagd te zijn ... wat is er in 1981 sagnaar overkomen? Vertel het maar, het zal je deugd doen om die bekering tot de Leegte hier te delen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sagnaar Bekijk bericht
Met je laatste zinnen geef jij aan moeites te ervaren en te beleven. Ter compensatie van dat schrijdende ongemak (Het lichamelijke ouder worden) heb jij een vluchtend en vluchtig heil gevonden in de tijdloze wereld van...dromen. Het overdreven en roze gemaakte idealisme dat zich concreet wil maken is de grond die je nog onder je voeten voelt....'Waan' in 'Waan'.
Maar met hardcore Duidelijkheid'....heeft het allemaal niks van doen.
Draai het nog wat rond en vooral, lees niet wat een ander ook te schrijven heeft en meer nog luister niet naar een ander wat hij of zij te zeggen heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sagnaar Bekijk bericht
Verder ben ik er van overtuigt dat je een aardige en plessante kerel bent.
Dank voor deze complimenten maar ze passen niet bij mij. Ik ben meer die persoon waar je overziet en wie je reeds vergeten bent voor je hem hebt aangesproken.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 12 December 2012, 17:40   #63
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sagnaar Bekijk bericht
Jij hebt 1001 Belangen' naar en tot en als een..Innerlijk !, dat speelt Hier' al 29 jaar niet meer
He, volgend jaar een jubileum!!

http://www.youtube.com/watch?v=SWDcseOzZSc
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 12 December 2012, 17:59   #64
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Waar zie jij een veroordeling Looro?
Een negeren?
Een ontkennen?
Een nul en geen waarde?
Al die macht?

En zijn dat veroordelingen of zijn ze dat niet?
En is dat waan of is 't dat niet?
Zeven vragen mijn geluk...
1. Laat ik beginnen met wat ik zie ... Wat ik ben is een oordeel, een verbond tussen mijn persoon en het voorkomen van mijn persoon met of zonder een persoonlijkheid in de wereld(en).
2. Zien is de gelegenheden van bewustzijn waarnemen als werelden waarin ik voorkom: de ene keer met persoonlijkheid, de andere keer zonder persoonlijkheid. Dat zien toont dat ik een geest in zichzelf ben.
3. Instemming tussen de werelden maakt het mogelijk in al die werelden aanwezig te zijn, echt te zijn.

4. Door wat ik ben, geest in zichzelf die zich voordoet als 'iemand', te ontkennen of te negeren maakt het verbond tot een veroordeling waardoor zien een vastklampen wordt aan: bevrijd zijn van angst, helderheid en inzicht, waarheid en macht en tenslotte wijsheid en oordeel.
Ik, als iemand klamp mij niet vast maar heb mij los van gemaakt van angst, helderheid, waarheid en tenslotte wijsheid.
5. Het vastklampen aan duidelijkheid (inzicht) en waarheid (macht) holt het waardevolle zijn van binnen uit. Dat uithollen van zichzelf tot een niemand zijn is een zichzelf herleiden tot nul en van geen waarde.

6. Dit vaststellen, dit zien is geen veroordeling maar een vernieuwen van het oordeel, het verbond dat ik in mijzelf 'weet' als bron van genade.
7. Dit zien van een verbond is geen waan maar een echt leven van iemand in de wereld met anderen. Dit zien is geen waan maar blijheid om deze dag te zijn in deze wereld als iemand met anderen.

Een groet van blijheid ...
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 12 December 2012, 18:30   #65
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
He, volgend jaar een jubileum!!
Prima....
Iedereen is welkom.

http://youtu.be/kYOKU8_KmIo

(Volume op z'n hardst...)
I just love this shit.
Alive and kicking.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 12 December 2012, 22:11   #66
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
All?z, omdat je zo'n toffe peer bent en het zo dikwijls reeds hebt willen schrijven zonder het echt gevraagd te zijn ... wat is er in 1981 sagnaar overkomen? Vertel het maar, het zal je deugd doen om die bekering tot de Leegte hier te delen.



Forum ;
]Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden[.
Topic ; ]Het is mij overkomen.[

(Niet in 1981.)
(Alles behalve bekering )

24/7 ''Helderheid'' !
Harcore Duidelijkheid' !
10 sterren Non-dualiteit !

Not for sale. Not possible to buy. rare to get. Unable to sell. Useless to do something with it. extremely subtle to recognize, therefore it comes as a blow of nature ,out off the blue. impossible to find.

Take it or leave it .
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2012, 08:51   #67
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als ik jouw teksten lees, krijg ik de indruk dat je altijd zit te dollen, alsof jij het forum niet zo serieus neemt. Alsnog, vroeg me af wat de reden is dat jij het forum blijft bezoeken, buiten mijn indruk om. Een vraag stellen leek me een manier tot antwoorden te komen, al wist ik dat het niet zo soepel zou gaan, en dat blijkt..

Als ik in de natuur loop, en zie een holletje waarin iets beweegt, kan de vraag bij mij zich voor doen van: Goh, zou het een muisje zijn, zoals ik laatst op tv heb gezien, een muis dat geen ogen heeft, want namelijk het geluid dat uit het holletje kwam leek daar veel op.

Zo kwamen er dus de vragen die ik je stelde, ook in mij op.. Belangstelling, leek mij..
Mihaela, het leven is van nature een dolletje of er moet een hongerige leeuw achter je aan zitten met een bordje om zijn nek; Mihaela ik ga je nu opeten.

Als we het leven niet altijd als een dolletje/ontspanning ervaren dan DOEN we iets goed fout.

Ik neem het forum niet serieus waarom zou ik?

Wat zou ik serieus moeten nemen?

Ik heb voor mezelf geen reden om hier te zijn, er zal mogelijk een idioot zijn waarvoor 'mijn energie' hier gewenst is anders zou ik hier niet meer zijn.

Als ik iets zie bewegen dan zie ik enkel iets bewegen.

Dan begint niet dat denkproces wat mij gelijk uit de werkelijkheid haalt.

Belangstelling, wat is inderdaad jouw belang?

Gaat het om mij of om jou?

Ik heb geen belangstelling in jou.

Ik gun je wel een natuurlijk, vrij leven maar ik laat je vrij om wel of niet te onderzoeken waarom dat er niet altijd bij je is.

Toch?
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2012, 10:06   #68
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Aart wil je zeggen dat het geen dolletje is wanneer er een leeuw met een bordje:" ik ga je opeten .......," om zijn nek achter je aan zit?

Wijziging aangebracht door Vagebond op 13 December 2012 om 10:38.
Reden: Zinsbouw.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2012, 11:38   #69
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sagnaar Bekijk bericht
Forum ;
]Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden[.
Topic ; ]Het is mij overkomen.[

(Niet in 1981.)
(Alles behalve bekering )

24/7 ''Helderheid'' !
Harcore Duidelijkheid' !
10 sterren Non-dualiteit !

Not for sale. Not possible to buy. rare to get. Unable to sell. Useless to do something with it. extremely subtle to recognize, therefore it comes as a blow of nature ,out off the blue. impossible to find.

Take it or leave it .
Frederiki stelt het ergens in dat draadje dat dit gehele hoofdletter gedoe van jou een napraten is, een nadoen van wat je bij anderen opmerkt. Na het lezen van die lange lijst berichten blijf je alleen maar dat getal van toen noemen. Je slaagt er niet één keer een gepast weerwoord te geven bij zijn vaststelling in bericht #227
Citaat:
...
Ik ben geïnteresseerd in ernstig onderzoek naar wat bewustzijn is.
Bewustzijn is beseffen dat je bestaat. En het is niet een "het" dat beseft dat het bestaat. "Ik" besef dat ik besta.
... Als je schrijft: "Er is niemand die ervaringen heeft, er is niemand die hier op dit forum reageert. 'Het' heeft ervaringen, 'het' reageert enz.", dan heb je alleen maar het woord "ik" door het woord "het" vervangen.
Meer is het niet.
Waarom doe je dat... dat weet ik niet. Om interessant te zijn binnen de wereld van een zekere new-age-spiritualiteit misschien?
Of omdat je ge?ndoctrineerd bent en dat niet in twijfel kunt trekken.
...
Er is inderdaad meer nodig dan een paar woordjes te vervangen of er enkele nieuwe aan toe te voegen.
Om daar te zijn waar ik niet is maar leven, is er zien van instemming. Instemming is doen wat leven doet.
En kijk, dat zien dat kan je nagaan van seconde per seconde.
Maar die 10 sterren non-dualiteit ... die zie ik niet en kan ze dus niet nagaan.
Nagaan bedoel ik hier als navolgen, als dopen en onderdompelen waardoor het navolgen wordt. Nagaan bedoel ik hier als grijpen, als vasthouden aan wat ik ben: een geest in zichzelf zoals leven in zichzelf is.
Het navolgen is de vereniging van geest en leven. Om dat te verenigen is er een doener ... Dus wat 'ik' doe is het navolgen van de doener, in het spoor gaan van de doener.

Ogenblik-sem zegt ergens in dat draadje
Citaat:
"Het zelfgevoel is mijn doenerschap."
(#191)
Bij mij is het zelfgevoel het navolgen van de doener. Er is in mij geen doenerschap maar een spoor van de doener. Ik ben de doener niet maar de volger die in doen opga als in de eenheid van leven.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2012, 16:23   #70
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Ik heb voor mezelf geen reden om hier te zijn, er zal mogelijk een idioot zijn waarvoor 'mijn energie' hier gewenst is anders zou ik hier niet meer zijn.
Tja, zo gaat dat met sub-persoonlijkheden, er is blijkbaar een stuk in je dat je hier aan het schrijven zet. Idioot is dat, als je goed over na denkt..


Toch?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Voorbij de spiegel marie Beginnend zelfonderzoek 13 29 August 2021 17:54


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 03:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.