Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 April 2018, 00:40   #61
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
@Katerie: Ik heb nooit beweerd dat alles de wil van God is, dat heb ik gewoon even gepikt van jou.
En ik heb het gepikt van Byron Katie.
Maar je bent het er dus niet mee eens, met het laatste verhaal...

__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 19 April 2018, 00:47   #62
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
En die ik dan die een sociaal anarchistisch standpunt inneemt?
Die heeft vandaag een groen standpunt ingenomen zoals jij al lang een bruin standpunt hebt ingenomen.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 19 April 2018, 01:08   #63
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard Zovele mensen zovele concepten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Voor mij is het helder: alles wat spontaan, natuurlijk gebeurd is de wil van God.
En alles wat dan volgens jou niet spontaan en natuurlijk gebeurd is niet de wil van God.
Nou ja, perceptie als een andere.
Zovele mensen zovele concepten, voor Waarheid aannemen als ze je gemoedsrust brengen.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 19 April 2018, 10:59   #64
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
En alles wat dan volgens jou niet spontaan en natuurlijk gebeurd is niet de wil van God.
Nou ja, perceptie als een andere.
Zovele mensen zovele concepten, voor Waarheid aannemen als ze je gemoedsrust brengen.
Ego is het verzet tegen alles wat spontaan verloopt: willen wat er niet spontaan is en niet willen wat er spontaan is. Als er spontaan geen verlangen terugvloeit van het object van verlangen naar die ego, en ego dat niet accepteert en dus het object van verlangen verkracht, dan is dat de wil van ego, het verzet tegen de wil van God, dat wat is: geen verlangen.

Ego die er, voor zijn gemoedsrust, van maakt dat de verkrachting de wil van God is, om zijn verzet tegen God goed te praten, is waanzin. Hoewel: een perceptie als een ander.

Zie je, waar de verkrachting van een absolute waarheid zit als relatief ego hier mee aan de haal gaat voor zijn eigen gemoedsrust en zo zichzelf en zijn verzet in stand houdt en dan komt klagen dat hij gevangen zit in zijn eigen gevangenis?
Helder toch?
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 19 April 2018, 11:13   #65
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Die heeft vandaag een groen standpunt ingenomen zoals jij al lang een bruin standpunt hebt ingenomen.
Maar de vraag blijft aan wie je dat nu toedicht, of blijf je op twee gedachten hinken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Ik neem een sociaal anarchistisch standpunt in.

Citaat:
Sorry je bent verwarrend, ik dacht dat God dat deed.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
De verwarring is nog steeds langs jouw kant.
Alles wat ik (en iedereen) doe(t) of niet doe(t) is Gods wil. Met andere woorden: Niemand is de doener van zijn daden.


Citaat:
En die ik dan die een sociaal anarchistisch standpunt inneemt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balsekar Bekijk bericht
De bron is altijd met ons verbonden; wanneer het gevoel van doenerschap is verwijderd, is het ego een verlicht ego geworden.
De verwarring die hier ontstaat komt omdat je nog steeds met een ego zit, die zich 'ik' noemt, het is God en 'ik'. Als God alles doet wie is die 'ik' dan? Dat vraagt om nader onderzoek, wie is 'ik'. Het advies van Balsekar is om het gevoel van doenerschap te verwijderen, leuk gedachtensprongetje maar hoe moet dat gedaan worden? Bij Nisargadatta, was onderzoek naar dat ik (oftewel gedegen zelfonderzoek) niet opgekomen en dat had hij hem dan ook nog nooit laten vertalen.
 
Oud 19 April 2018, 11:49   #66
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard Ter overdenking..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ego is het verzet tegen alles wat spontaan verloopt: willen wat er niet spontaan is en niet willen wat er spontaan is. Als er spontaan geen verlangen terugvloeit van het object van verlangen naar die ego, en ego dat niet accepteert en dus het object van verlangen verkracht, dan is dat de wil van ego, het verzet tegen de wil van God, dat wat is: geen verlangen.

Ego die er, voor zijn gemoedsrust, van maakt dat de verkrachting de wil van God is, om zijn verzet tegen God goed te praten, is waanzin. Hoewel: een perceptie als een ander.

Zie je, waar de verkrachting van een absolute waarheid zit als relatief ego hier mee aan de haal gaat voor zijn eigen gemoedsrust en zo zichzelf en zijn verzet in stand houdt en dan komt klagen dat hij gevangen zit in zijn eigen gevangenis?
Helder toch?
Het nodig hebben ongeremd driften uit te leven is onderdeel van Gods schepping van daaruit is ons kerkelijk een moraal opgelegd (Gij zult niet...) maar er is ook bewustzijn dat kan worden ontwikkeld namelijk bewustwording (Wat gij niet wilt dat u geschied...) maar ook dat ligt allemaal nog opgeborgen in de ratio. Als je weet 'wat' je bent en daar gaat onderzoek aan vooraf door de 'wie' je bent aan een kritisch onderzoek te onderwerpen, ben je intrinsiek de ander en laat je het op een natuurlijke wijze, als vanzelfsprekend, uit je hoofd een ander te benadelen.
 
Oud 19 April 2018, 12:04   #67
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Zie je,...
Helder toch?
Ik zie helemaal niets helder in jouw schrijven.
Enige wat ik zie is een drie dimensionaal object dat meent te weten en dus opdeelt in wat God's wil is en wat niet.
Net zoals o.a. Christenen doen.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 19 April 2018, 12:24   #68
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Katerie: Maar de vraag blijft aan wie je dat nu toedicht, of blijf je op twee gedachten hinken?
Hoezo aan wie dicht ik dat toe?
Als ik morgen een paars politiek standpunt inneem is dat de wil van God.
Als ik overmorgen een neo-nazi standpunt inneem is dat de wil van God.
Als ik volgende week Jehova getuige wordt is dat de wil van God.
Als ik volgend maand een atheïstisch standpunt inneem is dat de wil van God.
Etc.

Moet nu wel duidelijk zijn aan wie ik dat toedicht dacht ik.
Het zit simpelweg zo...
Citaat:
Zij die nog slapen denken dat ze een vrije wil hebben.
Zij die ontwaakt zijn weten dat ze er geen hebben.
Dat heeft mijn ziener 15 jaar geleden verteld en ik heb het met zijn toestemming op zijn website gezet (link).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
De verwarring die hier ontstaat komt omdat je nog steeds met een ego zit, die zich 'ik' noemt, het is God en 'ik'. Als God alles doet wie is die 'ik' dan? Dat vraagt om nader onderzoek, wie is 'ik'.
Nee hoor, de verwarring zit zoals altijd al langs jouw kant.
Je denkt nog steeds dat er iets moet gedaan worden dat helemaal nergens over gaat.
Zie post van vandaag...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Het 'doen van Gedegen zelfonderzoek gaat helemaal nergens over!
@Laurens, denk daarom aan mijn woorden die ik je eerder repliceerde ongeveer een week geleden....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Katerie:... Ik probeer (nog altijd) alleen maar een 'ware' zoeker aan het doen van gedegen zelfonderzoek te krijgen. Het is aan jou niet besteed.
Die verbeelding dien je te doorzien.
Daarom heb je ook een forum opgericht, in de eerste plaats voor jezelf, zodat via het geven van onderricht aan anderen je eigen verbeelding zich niet langer met andermans verbeelding gaat bemoeien.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 19 April 2018, 12:32   #69
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
... Het advies van Balsekar is om het gevoel van doenerschap te verwijderen, leuk gedachtensprongetje maar hoe moet dat gedaan worden?
Nou, daarvoor ga je Ramesh Balsekar dan maar is zelf bestuderen, wat je nooit zal doen want je kop zit al vele jaren vol vooringenomenheid en met niet doorziene denkbeelden. Getuige...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ramesh Balsekar, die vervolgens in de publieke opinie komt wegens ontoelaatbare seksuele handelingen.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 19 April 2018, 12:46   #70
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Nou, daarvoor ga je Ramesh Balsekar dan maar is zelf bestuderen, wat je nooit zal doen want je kop zit al vele jaren vol vooringenomenheid en met niet doorziene denkbeelden. Getuige...
Je zet Ramesh Balsekar voor mijn uitspraak, dat staat er niet, ik had het over het verlicht ego dat in de publieke belangstelling komt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balsekar Bekijk bericht
De bron is altijd met ons verbonden; wanneer het gevoel van doenerschap is verwijderd, is het ego een verlicht ego geworden.

Citaat:
Om vervolgens in de publieke opinie te komen wegen ontoelaatbare seksuele handelingen. Praten is mooi maar de realiteit die gezien wordt is doorgaans wat weerbarstiger.
Of Balsekar in opspraak gekomen is boeit me niet eens, maar het zou jou moeten interesseren.

Overigens herkent iedereen Waarheid na gedegen zelfonderzoek en om die reden zie ik de uitspraken van Ramesh Balsekar in een ander daglicht dan jij. wanneer je Waarheid herkent hoef je bij afwezigheid daarvan niet verder te lezen. Al die uitspraken en kreten die niet zijn toe te schrijven aan een intrinsiek 'weten' kun je gewoon vergeten, dat maakt het allemaal een stuk makkelijker.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.