Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Niet verlicht
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Niet verlicht Mooi nu kan er wat gedaan worden.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 July 2012, 11:20   #61
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Moderatieteam

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
en soms...
soms kan ik ook niet anders...
en vind ik/is het terecht...in mijn ogen...
dan maak ik gebruik van de negeeroptie in de forumsoftware...
kweetniet waarom.
ik wil een ander deze pijn niet doen die ik (te) goed ken.
Na aanleiding van dit stukje.

Ik vraag me af of iemand die door iemand onder de negeerknop is gezet daar een berichtje krijgt. Ik heb zelf namelijk ook wel eens iemand onder de negeerknop gezet en vroeg me later af of die iemand dat eigenlijk zelf wel wist want ik daar toen zelf geen mededeling tegenover die persoon over gedaan.

Het was niet op dit forum maar op een forum met dezelfe forumsoftware. Vandaar dat ik nu hier in zijn algemeenheid deze vraag stel.

Thanks alsvast.

Groetjes Vagebond
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2012, 11:39   #62
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
jij hoeft mij helemaal niets te vertellen!!!
jij weet niet (en niemand niet)welke ervaring(en) ik heb.
en die ga ik je niet vertellen ik niet ook niet.
en ja..ik leef ook nog...dat wel...

iemand anders bannen/negeren/doodzwijgen is voor mij altijd een brevet van onvermogen voor mezelf/onszelf.
Nou nou je hoeft niet zo geprikkelt te reageren hoor. Natuurlijk weet ik niet wat jou ervaringen zijn want je verteld er niet over dus hoe zou ik dat moeten weten dan?

Ik ben het wel met je eens hoor dat iemand bannen/negeren/doodzwijgen een brevet van onvermogen is. Mag iemand misschien onvermogend zijn is dan mijn vraag? Van mij mag dat ik ben zelf ook niet altijd even vermogend namelijk. Dus waarom zou ik daar mij dan door gekwetst weten. Of is het misschien mijn eigen onvermogen dat me kwetst? Ik ga voor het laatste Glans wat jij doet moet jij natuurllijk zelf weten.

Ik laat het onvermogen van die ander gewoon lekker over aan die ander in die zin. Lekker onvermogend zitten zijn als je daar zin in hebt. Dat geeft mij de kans mijn eigen onvermogen en gekwetstheid te onderzoeken. Tja het is niet leuk en het doet best een beetje pijn idd. maar de wereld is wel wat groter dan dat 1e groepje of die ene persoon die jou liever niet in je nabijheid wensen.

Voor mij is het verschil, want ik ga dat natuurlijk toch vertellen, dat wanneer ik op een forum schrijf er er mogelijk idd mensen zullen zijn die voor zichzelf een goede reden menen te hebben mij uit de weg te gaan. Ik kan me daar namelijk van alles en nog wat bij voorstellen zonder al te veel moeite, echter er zijn nog op zo'n forum zoals dit bv ook nog andere mensen met wie ik zou kunnen praten o.a. bv, in het kader van zelfonderzoek, over wat het met me doet wanneer iemand weigert het woord tot je te richten en anderen kunnen nog altijd het woord tot jou richten zonder dat verder iemand daar last van heeft, tenminste dat hopen we dan maar.

Bij een ban echter worden ook mensen benadeeld die met de gebannene aan het praten waren en geen probleem had met de gebannene. Kijk en dat vindt ik persoonlijk dan weer wel een probleem. Dat mensen moeten buigen en basten onder het onvermogen van diegenen die die niet aan zelfkennis willen doen op een zelfkennisforum. Want dat begrijp ik dan weer niet en is mijn totale onvermogen om dat überhaubt te kunnen begrijpen. Je gooit degene die oproept tot zelfkennis van een forum en laat de mensen die niks te hebben met zelfkennis lekker zitten.

Het zal aan mij liggen maar dat vind ik persoonlijk heel vreemd. Ik zou zeggen direct terughalen als het even kan. Bannetje eraf klaar is kees iedereen gelukkig.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2012, 11:48   #63
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dank je Vagebond.
Ik ervoer het gesprek met Jadi als een pril contact dat heel interessant werd. Ik begrijp nu dat Jadi Anja is, en ik begreep ook dat ze een forum heeft. Uiteraard had ik dat vermoede dat het zo was, zoals ieder ander dat ook had, maar het is voor mij fijn dat het vanuit haar dat komt, en niet vanuit het gegis (gissen).
Ik vond het gesprek in deze setting ontspannen, als ik nu direct via mailen het contact aan ga is het voor mij heel abrupt. Vaak heb ik de behoefte om eerst een contact op te bouwen, en als de behoefte groeit via PB dichter in het contact komen. Om vervolgens zo snel te mailen heeft het voor mij wat meer tijd nodig.
Als ik nu direct via mail contact zou nemen, zou ik voor mezelf een beetje forceren, en me eigenlijk een beetje voor het blok gezet voelen door de omstandigheden.
Gezien het feit dat ik heel erg benieuwd naar haar antwoord was, betreffende mijn vraag: ''hoe wek ik uit mijn dagdroomen'', wil je aan Jadi aub doorgeven dat ik binnenkort haar forum opzoek.

Voor mij is het heel interessant hoe dit allemaal gaat op dit moment, wat het met me doet, en hoe ik hier in sta.
Ik laat het nu heel even rusten, want ik vind het nog steeds heel onprettig, en voelt voor mij nog steeds als onrecht wat mij, als lezer van dit forum en als deelnemer, aangedaan wordt.

Dat wat Renoir aangedaan werd door Ramon, wordt nu weer aan Jadi (A) gedaan volgens mij.
Door haar een ban te geven word ik ook geraakt.
Men kan een mooie uitleg aan geven, en allerlei details bij pakken, maar in de kern is het onrecht en macht misbruik volgens mij, en met twee maten meten.

Even voelen wat het met mij doet, en wat dit over mij te zeggen heeft. Ik neem nu even de tijd in stilte voor.

Liefs,
Mihaela
Ok? Mihaela, ik zal boven staande tot aan ....binnenkort haar forum opzoek..... zo aan haar mailen zoals je het geschreven hebt. Dan zit mijn taak er wat mij betreft verder op.

Thanks en

Groetjes V.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2012, 12:13   #64
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wasbeertje Bekijk bericht
Had het niet goed begrepen, ze kan wel meelezen. Anja was hier voor een kort intermezzo, omdat ze werd geroepen, zegt ze. Ze zou zelf zijn vertrokken na haar antwoorden aan Mihaela en niet meer zijn teruggekeerd. Ze komt niet meer terug, niet onder een andere naam en ook niet als de ban zou worden opgeheven.Swiebertje.
Kijk en dat vind ik nu zo'n flauwekul. Anja weet helemaal nog niet of zij misschien niet nog een keer geroepen gaat worden. Wat gaat ze dan doen? Weer via een achterdeur naar binnen om vervolgens weer gebannen te worden ect. ect. ect.

Ik kan d'r niks mee met dat voor'n soort gezegdes. Dus hup de prullebak in d'r mee wat mij betreft.

Gewoon open en bloot, eerlijk en geen gesjoemel. Ik hou d'r niet van, spreek gewoon lekker dingen met elkaar uit en dan achter je laten, zo simpel is het voor mij.

Dus Anja als je dit leest, je weet het ik sta klaar voor je.

Groetjes en liefs van mij
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2012, 12:32   #65
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Dit moet ik even kwijt...

Krijg potdomme net een mail van Anja waarin ze durft te beweren dat dat zij geen behoefde heeft om terug te komen.

Heeft dat stomme mens nu echt niet door dat zij niet in de hand of zij nog weer eens geroepen zal worden of niet.

Ik kan daar toch pissig om worden. Stom wijf.

Ik heb haar gezegd mij een lol te doen en gewoon met Bromsnor te gaan praten bladiebla ect

Ik heb toch geen meer in deze flauwekul allemaal, mai mai stelletje idioten.

Tjonge.

Zo dat ben ik weer even kwijt.

Anja klaar d'r mee hoor, je moet gewoon doen wat je doen hebt en het allemaal open laten bladiebla ect. Dat wil dus zeggen er niet zelf tussen gaan zitten met je flauwekul ik hoef niet meer terug geleuter.

Renoir zeg jij d'r nu toch eens wat van wil je anders zit hier in mijn eentje Anja de mantel uit te vegen en ik kan d'r in mijn eentje niet aan hoor.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2012, 12:37   #66
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Mihaela

Mihaela, ik heb een mail gekregen van **** waarin ze zegt dat je het goed onder woorden gebracht hebt en dat zij het begrijpt hier onder een kopie van haar bericht:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ****
Mihaela heeft dit heel goed onder woorden gebracht. Ik begrijp het.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2012, 13:23   #67
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Verder heb ik het enorm gewaardeerd dat er mensen waren die het op het Remon forum voor mij opnamen toen ik een ban kreeg. Ik was daar een rebel en ben dat nog steeds en ben om redenen van bannen zelf een forum gestart.

Dat geeft aan dat ik met het type mens zoals ik zelf ook ben alleen maar kan sympathiseren, het kan met mij ook flink knallen. Anja is echter het toelaatbare, volgens mijn tolerantie boekje, ver te buiten gegaan. Ik blijf altijd voor een hernieuwde kans en zou haar, zelfs onder nieuwe naam, gewoon hebben laten deelnemen maar wel in de peiling gehouden.

Echter heb ik de leiding aangaande 'hoe te handelen' in handen gegeven van de moderatie en nogmaals, ook ik conformeer mij daaraan.
Mooi Renoir ik hoop dat wij dat dan ook weerspiegeld mogen zien. Want het is mij wat al te gemakkelijk om nu verantwoordelijkheid af te schuiven op het moderatieteam terwijl jij het beheer bent. Spreek er gewoon met Anja nog een paar woordjes over, zonder gelijk in de gordijnen te vliegen mag ik hopen, en dat geld wat mij betreft voor beiden, en let by gones by gones. Please
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2012, 13:31   #68
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Wat wil je nu eigenlijk Vagebond? De hele discussie opnieuw gaan aanzwengelen? Anja heeft zelf aangegeven hier niet meer te willen komen en de moderatie heeft aangegeven haar hier niet te willen hebben. En Renoir heeft aangegeven het bij de moderatie te laten. Wat probeer je nou te forceren?

Verder zou ik het op prijs stellen als je hier niet de inhoud van de prive-mailwisseling die jij met Anja voert, zou posten. Als Anja hier niet meer mag schrijven, vind ik het ook niet gepast om dat te doen.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2012, 14:02   #69
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Het gaat je eigenlijk niet aan Nadje maar ik zal het je toch vertellen.

Ik moest dit doen voor mij. Ik heb nu de antwoorden die ik nodig had. Ongezegd van zowel Renoir als van Anja (universum).

Ik ga er verder niet over uitwijden want dat is wat mij betreft prive

Het is nu goed voor mij en weet wat mij te doen staat en dat is goed.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2012, 14:14   #70
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Alles gaat ons uiteindelijk aan, wat ons erin raakt/triggert reactie uitlokt.
Alleen jij bepaalt wel of je het deelt of niet. Gelukkig maar, want anders zou het nooit meer ophouden, dat zie je wel weer aan mijn reactie.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.