Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 6 October 2021, 12:32   #61
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Oké, maar geef jij dan eens een voorbeeld van wat jij recentelijk in de door mij geplaatste quotes vind getuigen van wartaal en onbegrijpelijke duiding. Uiteraard wat dan binnen de tendens van de forum duidingen verondersteld kan worden begrijpelijk of onbegrijpelijk te zijn voor lezers alhier.
Je bent begrijpelijker geworden.
  Met citaat reageren
Oud 6 October 2021, 12:52   #62
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je bent begrijpelijker geworden.
Ke je nagaan..
En d'r zit nie iens een beloning, compliment, upgrade van status of anderszins achter, dat belooft nog wat met mij.
Guido is offline   Met citaat reageren
Oud 6 October 2021, 13:30   #63
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard is Guido begrijpelijker geworden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Ke je nagaan..
En d'r zit nie iens een beloning, compliment, upgrade van status of anderszins achter, dat belooft nog wat met mij.
Zo schiet me een quote van jou te binnen van gisteren, zie hieronder.

Dat verhaal hè..
Het is continu niks zeggend, en toch investeren mensen er ziel en zaligheid in om het zeggenschap te geven.


Het lijkt idd begrijpelijk maar zie hieronder de uitleg die Boni eraan geeft.

ja, die Guido zijn taaltje is me wat bij wijlen. 🙂 Ik vertaal wat hij 'channelt' als de echtheid die mensen aan hun zelf verzonnen verhalen toekennen. Ze hebben zich geïdentificeerd met hun verhaal.

Aan het antwoord kan je duidelijk zien dat je dus idd een stuk begrijpelijker bent gewoorden
Fer is offline   Met citaat reageren
Oud 6 October 2021, 14:16   #64
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Zo schiet me een quote van jou te binnen van gisteren, zie hieronder.

Dat verhaal hè..
Het is continu niks zeggend, en toch investeren mensen er ziel en zaligheid in om het zeggenschap te geven.


Het lijkt idd begrijpelijk maar zie hieronder de uitleg die Boni eraan geeft.

ja, die Guido zijn taaltje is me wat bij wijlen. 🙂 Ik vertaal wat hij 'channelt' als de echtheid die mensen aan hun zelf verzonnen verhalen toekennen. Ze hebben zich geïdentificeerd met hun verhaal.

Aan het antwoord kan je duidelijk zien dat je dus idd een stuk begrijpelijker bent gewoorden
Het doet me goed om begrijpelijker te zijn.. gewoorden.😁
Guido is offline   Met citaat reageren
Oud 6 October 2021, 15:14   #65
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het antwoord aan jou op deze vraag 'Dat valt te 'weten' en wanneer dat het geval is dan is het geen grond meer voor speculatie'. Zelf stel ik mij zulke vragen niet.
'Weet' jij dan ook waarom Bassie dit schreef bij zijn arriveren op 2 januari '21?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
De denkbeelden ontkennen heeft geen zin, die zijn er. Maar ik ben gehecht aan mijn eigen denkbeelden, dat is een beetje mijn probleem. Ik wil als persoon in denkbeelden manifesteren in de toekomst. Mijn vraag aan jullie is dus min of meer, hoe kan ik dat dwangmatige denken over de onvervulde toekomst stoppen? Want die dwang stopt nooit als ik er geen actie op onderneem. De theorie is mij redelijk bekend, maar de praktijk is wat anders.
Ik vraag mij werkelijk af hoe zo iemand kan beweren dat hij enkelvoudig bewustzijn gerealiseerd heeft en dan vandaag dit elders schrijft...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Realisatie is niet iets om over te pochen op een forum zoals de nep-gerealiseerden doen, realisatie bevestigd zich op allerlei manieren in de dagdagelijkse praktijk.
Ik zou Bassie wel is willen ontmoeten in het echt en zien wat hij dan doet ter bevestiging van zijn realiseren van enkelvoudig bewustzijn.
Hoe kan iemand die gehecht is aan zijn eigen denkbeelden 'enkelvoudig bewustzijn' gerealiseerd hebben?
Wat houd dat in, doet hij alleen nog 'het goede'?
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 6 October 2021, 15:33   #66
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Het lijkt idd begrijpelijk maar zie hieronder de uitleg die Boni eraan geeft.
Zijnde 'in dienst van waarheid' komt er bij het lezen op wat er wil opkomen.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 6 October 2021, 16:28   #67
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Ik heb "singulariteit" bereikt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Waarom zou hij ook, vraag je zelf af waarom je er belang in stelt daarvan kennis te dragen.
Ja maar, Bassie komt begint dit jaar binnen als nieuweling op het forum met een probleem. Je weet wel, zijn gehecht zijn aan zijn denkbeelden (zijn post).
Nu blijkt dat hij "enkelvoudig bewustzijn" gerealiseerd heeft. Wanneer is dat gebeurt? Tijdens zijn 9 maanden tot hiertoe deelnemen aan het forum of was dat ervoor ook al het geval?
Kan iemand "enkelvoudig bewustzijn" gerealiseerd hebben en toch gehecht zijn aan zijn denkbeelden vraag ik me dus af.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Als je dat grondig onderzocht hebt zie je meteen waarom je zo loopt te dwepen met al die anderen van naam en faam, zoals eerder Ramesh Balsekar en nu hier Jed McKenna.
Ik dweep niet me anderen van naam en faam, ik heb mezelf doorgespoeld. Wie waarheid wil vinden moet door het zwarte gat. Ik ben daar doorgegaan.

Het boek droomstaat van Jed McKenna viel me van de week toevallig toe in chat met Fer. Mijn oog viel op het hoofdstuk "De kaart van de droomstaat", de rest van het boek heb ik niet gelezen en ga ik ook niet lezen.
Mijn intuïtie deed me op dat hoofdstuk uitkomen, meer lezen was niet nodig.
Ik dat hoofdstuk heeft hij het over het zwarte gat en wormgat. Dat las ik met een glimlach van herkenning want zelf zo ervaren. Zie maar mijn vroegste posts nog geschreven onder Guustflater op 29 augustus 2020 > De waarnemer wordt het universum.

Met deze wil ik je toch wel bedanken om mij de ruimte te geven erover te schrijven. Waar zou ik dat anders gekunnen hebben. Drugsforum-NL is niets voor mij.
Met Jed McKenna's schrijven over het WORMGAT gelezen te hebben zijn alle puzzelstukjes perfect in elkaar gevallen voor zover ze dat nog niet waren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Citaat:
WORMGAT
Wanneer het laatste stukje ego is weggerukt, heb je singulariteit bereikt en woeshhh!, daar schiet je door de pijplijn van het wormgat terug naar waar je begonnen bent. Nu ben je gezond van geest en zijn alle anderen ongelofelijk gestoord, dus amuseer je daar dan maar mee!

Jed McKenna

Ik heb dus "singulariteit" bereikt, dat is wat François me al 20 jaar geleden voorhield met "het' zal gebeuren met jou, er is geen weg meer terug'.

Ik ben dus niet meer gehecht aan mijn denkbeelden. Hoe zit dat met Bassie die "enkelvoudig bewustzijn" beweert gerealiseerd te hebben?
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 6 October 2021, 16:32   #68
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard Boni in dienst van de waarheid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Zijnde 'in dienst van waarheid' komt er bij het lezen op wat er wil opkomen.
Ja die is echt heel leuk om je te bescheuren .

Zijnde 'in dienst van waarheid' kwam er gisteren nog onderstaande bij jou op

Misschien zit Ben / Guido wel aan de psychedelica en channelt hij entiteiten. ik vermoed dat die Jed McKenna zelf ook al aan de psychedelica gezeten heeft joh! Hij weet er te veel van zo te zien in zijn boek erover

Verder gaf forumlid Boni al eerder aan geen personen te zien alleen Guido die misschien wel aan het trippen is en van alles aan het channelen is

Nou Guido Boni zit met vermoedens over jou en Jed, Jed wordt lastig maar jij zou toch wel uit de doeken kunnen doen of je psychedelica gebruikt en wat je zoal channelt?

Ben je als lezer eenmaal hier beland dan nemen we maar even aan dat bovenstaande ook gelezen is. Let nu goed op wat er allemaal tijdens het lezen is opgekomen en hou altijd in je achterhoofd.............het is in dienst van de waarheid
Fer is offline   Met citaat reageren
Oud 6 October 2021, 16:35   #69
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Ja die is echt heel leuk om je te bescheuren .

Laurens is dat ook, zie maar gisteren...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Zijnde 'in dienst van waarheid' komt er bij het lezen op wat er wil opkomen.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 6 October 2021, 17:06   #70
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je bent begrijpelijker geworden.
Vertaal mij dan eens deze quote van Guido:

https://www.waarheidvinding.nl/showp...26&postcount=7


Citaat:
Niet-zelf is nog geen bewustzijn omdat voor bewustzijn een fenomeen cq verschijnsel nodig is om de beweging van reflectie te kunnen constateren.
Hier schrijft hij nonsens. Wat is in godsnaam 'beweging van reflectie'?
Leg me dat eens uit nu jij Guido schijnt te begrijpen.

Citaat:
Anderzijds is niet-zelf nog geen bewustzijn omdat niet-zelf nog steeds een bepaling ondervind van 'zijn an sich. 'Zijn wat onbeweeglijk is maar niet onbewogen.
En leg me dit eens uit.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Western masters of non duality. Rennie Overige religie 120 19 October 2012 23:41


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 08:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.