Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 January 2015, 19:30   #61
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Gelijk, wat koop je nou voor gelijk? Het minst dat je zou kunnen leren is dat het bij anderen niet loopt via datgene wat er daarover is te vinden in jouw eigen perceptie.
Kun jij nu uit de reactie van Alliswell niet afleiden dat dat precies is, wat er gezien/ geleerd is?
Nadje is offline  
Oud 4 January 2015, 19:40   #62
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Kun jij nu uit de reactie van Alliswell niet afleiden dat dat precies is, wat er gezien/ geleerd is?
Welke reactie van Alliswell? Je stak hem net op een ander draadje een veer in de reet omdat hij, zoals het ego's betaamt het zo schitterend vond dat jij Marie met je hug van het zelfreflectie moment heeft afgehouden. Dat veren in elkaars reet steken is wat ik ego's veelvuldig zie doen, en hetgeen ze bind, waarvan jij met je 'ego ziet ego'-kenmerken onmiddellijk misplaatst meent te zien dat Renoir jaloers is en ook een hug wil en andere ego's je daarin bijvallen blind als ze zijn voor de valkuilen van ego.
Dat 'wat' ik ben heeft deze poespas helemaal niet nodig.
Rennie is offline  
Oud 4 January 2015, 19:59   #63
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
maar ik wil hier wel eens gewoon kunnen converseren zonder onmiddellijk allerlei interventies.
Volgens mij lukt dat niet echt als ik het hier zo verder lees.

Je vraag over energiewerk heb ik ook beantwoord. Als je nog meer vragen hebt hoor ik het graag.
Ulla is offline  
Oud 4 January 2015, 20:14   #64
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Welke reactie van Alliswell? Je stak hem net op een ander draadje een veer in de reet omdat hij, zoals het ego's betaamt het zo schitterend vond dat jij Marie met je hug van het zelfreflectie moment heeft afgehouden. Dat veren in elkaars reet steken is wat ik ego's veelvuldig zie doen, en hetgeen ze bind, waarvan jij met je 'ego ziet ego'-kenmerken onmiddellijk misplaatst meent te zien dat Renoir jaloers is en ook een hug wil en andere ego's je daarin bijvallen blind als ze zijn voor de valkuilen van ego.
Dat 'wat' ik ben heeft deze poespas helemaal niet nodig.
Je maakt er anders knap veel poeha over. Voor verder ego geneuzel verwijs ik je naar de andere topics. Ik heb er hier geen zin in.
Nadje is offline  
Oud 4 January 2015, 20:14   #65
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dankjewel Ulla. het is wel duidelijk dat iedereen er weer iets anders onder verstaat. Ik versta onder gronden gewoon stevig met beide beentjes op de grond staan en veel op blote voeten lopen doe ik graag en schijnt ook goed te zijn. En alles is opgebouwd uit energie inderdaad. Je voelt het ook als je bv een ruimte binnenloopt of er een prettige energie hangt of niet.
Oh, oke ik had je antwoord over het hoofd gezien. Met gronden in het algemeen is bedoeld dat je idd goed "geaard" bent. Je kent misschien het verschijnsel als je erg licht in je hoofd bent, en niet helemaal goed in je vel zit. Hierbij kun je allerlei oefeningen voor bedenken. Maar soms helpt ook gewoon wat eten dan is dat de oorzaak. Eten is aards immers en zorgt dat je lichaam goed blijft functioneren. Het is eigenlijk vrij simpel. Volg je je lichaam en intuïtie/instinct gaat dat haast vanzelf. Zo vond ik het vroeger altijd heerlijk om na een lange vergadering of werken met je hoofd te gaan koken, dat valt onder aardende activiteiten. Maar heb je daar vaak last van klopt er toch iets niet en moet je dieper kijken en onderzoeken. Want leef je zo natuurlijk mogelijk gaat dat vanzelf.
Ulla is offline  
Oud 4 January 2015, 20:26   #66
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ulla we zaten in een andere sfeer, dat kan. Geeft ook niks. En op dit moment valt het voor jou allemaal even niet mee en ben je niet in een feeststemming. Prima. Het is echter geen feesttopic, maar ik wil hier wel eens gewoon kunnen converseren zonder onmiddellijk allerlei interventies. Hier ook geen problemen met het plaatsen van citaten.
Die andere sfeer zoals je dat noemt is de trigger en niet de oorzaak. Ik vroeg mij ook even af waarom ik niet welkom was alleen omdat ik even niet zo gezellig ben. De een geef je idd een hug en de ander gooi je eruit die het even niet zo ziet zitten. Maar jou kennende weet ik ook dat je zoiets nooit persoonlijk bedoelt. Het viel me wel op. Je deed me ook aan mij denken als ik ergens even de pest in heb dan heb ik zoiets even niet aan mijn kop zeuren. Ik heb gewoon het idee dat ik soms voor jou wat lastige vragen stel. Daar heb ik dan zelf ook geen zin in. En dat is niet eens de bedoeling, ik doe dat blijkbaar gewoon. En de een stelt dat op prijs maar jij volgens mij niet. Je praat er mooi omheen.
Ulla is offline  
Oud 4 January 2015, 20:29   #67
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
@Renoir: Kun jij nu uit de reactie van Alliswell niet afleiden dat dat precies is, wat er gezien/ geleerd is?
Nee, dat kan hij absoluut niet. Jij en ik kunnen het meteen, maar voor Renoir heeft dat zoals gewoonlijk niets met zelfonderzoek te maken. is niet ingewikkeld genoeg of zoiets. Ik weet niet precies wat er allemaal precies in Renoir zijn zonnebril staat geschreven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
@Renoir: Ja jammer is dat hé , als alles ok is? Kun je jouw loftrompet over het veelgeprezen zelfonderzoek niet langer afsteken.
Hij is de meester van zijn klas hé Nadje. Gedegen zelfonderzoek, en vooral het afronden ervan is het doel van zijn forum-school.
Ook deze klas als eigen initiatief van één van zijn school bezoekers (jij) kan hij niet links laten liggen.
Gedegen zelfonderzoek zal er gepleegd moeten worden onder zijn deskundig toeziend oog als directeur.
Puppetji is offline  
Oud 4 January 2015, 20:51   #68
InX
Jubilaris
 
Geregistreerd: 11 December 2014
Berichten: 288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Dit is de uitleg die gegeven wordt door de persoon waar ik wel eens een workshop volg. De muziek past zich aan aan de stroom van dat moment, die zijn niet allemaal mooi en leuk. De uitdaging is op alles te kunnen dansen en op die manier expressie te geven aan wat er in je lichaam gebeurt.
Thnx voor deze uitleg Eshrada! Het is wat ik ervaar tijdens dansen om allerlei soorten van energie te ontladen, al gebeurt dat gewoon spontaan en niet tijdens een workshop o.i.d.
InX is offline  
Oud 4 January 2015, 21:18   #69
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Je hebt gelijk Ulla het was allemaal ongevraagde informatie.

Mijn excuus daarvoor.

Blij te horen dat je genoot van een wandeling.
Geen probleem verder.
Ulla is offline  
Oud 4 January 2015, 21:27   #70
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ik heb niks met reinigen en gronden en weet ik veel wat men bedenkt.
Ik ben ook beslist niet paranormaal o.i.d.
Het is de werking van de ongeziene wereld.
Energiewerk heeft niets met paranormaal of een gave te doen. Iedereen kan het ook leren bewust toe te passen. Energie stroomt altijd ook nu tussen jou en mij. De een kan het voelen de ander niet. Zit je goed in je vel hoef je daar ook geen last van te hebben. Ook dat is weten wie/wat je (niet) bent.
Ulla is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.