Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 December 2014, 11:51   #61
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Het is typisch een vraag van iemand die duidelijk NIET vanuit het nu en vanuit het ZIJN handelt, want die houdt zich niet bezig met vroeger. Noch met vergelijking in welke vorm dan ook. Daarin komt geen oordeel en geen goed en kwaad op. Dat hoort er niet bij en IS er dus ook NIET. Behalve bij diegene die zich graag iets op de mouw spelden of zichzelf een goed geweten aanpraten. Het kan maar helder zijn toch?
Dat blijkt het nu juist niet te zijn bij de meeste van jullie want jullie vervallen telkens weer terug in het 'oude' denken en jullie slagen er telkens opnieuw niet in om gewoon te ZIJN en vanuit het ZIJN te antwoorden.
Het spijt mij, het is dat wat ik hier telkens opnieuw waarneem en ik deel het jullie enkel mee.
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 December 2014, 11:55   #62
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

En zo is het nog steeds een egospelletje, ik weet het beter, ik zie het wel, jij ziet het niet, jij bent, ik niet, na na na na.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 27 December 2014, 11:58   #63
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ik heb het over de uitwerking in de van ego verloste mens. Of die Theo of Nadje heet, doet er niet toe.
Ik vrees dat ik, net als Maria, dan ook de handdoek in de ring moet gooien. Wat ik begrijp is dat je het hebt over de uitwerking in de van ego verloste mens. Niet perse van Theo of Nadje, maar de mens(heid). Maar dan blijft er toch nog steeds sprake van identificatie? Voor mij staat van ego verlost zijn voor vrij zijn van identificatie.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 December 2014, 11:58   #64
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Het antwoord is je hier al ontelbare malen gegeven Marie, maar jij hoort het niet. Wie oren heeft, die hore.
Ik heb het antwoord gehoord en ik heb mijzelf erop onderzocht en ik heb mijzelf van het nog teveel aan 'ik' ontdaan; maar waarheid blijft waarheid en vele vragen blijken dezelfde te zijn van vroeger, maar nu totaal ontdaan van een persoonlijke inbreng.

Zo veel te meer je in contact komt met dat zuiver ZIJN, zo veel te meer zal dat zuiver ZIJN door alle pori?n van je lichaam naar buiten komen. Het zal niet verborgen kunnen blijven.

Jullie hebben de waarheid ont-dekt; jullie hebben jullie zelf ont-dekt en indien dat zo 'nog' niet werkt of zo 'nog' niet ervaren wordt dan blijft er nog veel ont-dekkingswerk voor de boeg.
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 December 2014, 12:04   #65
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik vrees dat ik, net als Maria, dan ook de handdoek in de ring moet gooien. Wat ik begrijp is dat je het hebt over de uitwerking in de van ego verloste mens. Niet perse van Theo of Nadje, maar de mens(heid). Maar dan blijft er toch nog steeds sprake van identificatie? Voor mij staat van ego verlost zijn voor vrij zijn van identificatie.
Al of niet vrij zijn van identificatie is nog steeds geleid worden door denken en niet door ZIJN; is nog steeds geleid worden door concepten (ook al ziet men zich zelf als conceptenvrij) en niet door WAARHEID.
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 December 2014, 12:07   #66
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
En zo is het nog steeds een egospelletje, ik weet het beter, ik zie het wel, jij ziet het niet, jij bent, ik niet, na na na na.
Zoals Renoir altijd al zegt, men moet het zijn om het te weten....
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 December 2014, 12:17   #67
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Al of niet vrij zijn van identificatie is nog steeds geleid worden door denken en niet door ZIJN; is nog steeds geleid worden door concepten (ook al ziet men zich zelf als conceptenvrij) en niet door WAARHEID.
Vrij zijn van identificatie betekent dat er Niet-Iemand is die waar ook maar, door geleidt wordt, of behept met of vrij is van concepten. Iemand is zelf een concept.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 December 2014, 12:43   #68
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik vrees dat ik, net als Maria, dan ook de handdoek in de ring moet gooien. Wat ik begrijp is dat je het hebt over de uitwerking in de van ego verloste mens. Niet perse van Theo of Nadje, maar de mens(heid). Maar dan blijft er toch nog steeds sprake van identificatie? Voor mij staat van ego verlost zijn voor vrij zijn van identificatie.
Als dit waar wij het hier over hebben in jou leeft als een concept van niet-indentificatie?dan zit je nog steeds in een concept. Je hebt dan het ene idee (ik ben een ik) verruild voor een ander idee (ik ben Al of zoiets)

Maar het verruilen van idee is niet voldoende. Ik zie velen hier zich bekwamen in het zich de theorie eigen maken. Maar uiteindelijk vind je dit alles terug in je eigen 'zijn'. (het 'zijn' van Nadje in jouw geval)

Een persoonlijke indentificatie is ook niet nodig. Het blijkt dat jouw persoonlijke 'zijn' een verschijningsvorm is van Zijn. Als het goed is kan je dat allemaal in je zelf waarnemen. En als dat niet zo is, dan is er nog wat te doen.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 December 2014, 12:43   #69
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Zoals Renoir altijd al zegt, men moet het zijn om het te weten....
En tegelijkertijd weet iedereen het en weet iedereen het anders en weet iedereen dat de ander het niet weet. Het zal mijn tijd wel duren en ik zal zelf alvast zeggen, ik weet het niet!
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 27 December 2014, 12:46   #70
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
En zo is het nog steeds een egospelletje, ik weet het beter, ik zie het wel, jij ziet het niet, jij bent, ik niet, na na na na.
Voor de egomens is dit forum idd een egospelletje. Dat waar we het hier over hebben is echter geen wedstrijdje 'egoloos zijn'. Dat zou een contradictio zijn.
Theo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Inzicht in ego-werking. Mihaela Beginnend zelfonderzoek 2 2 September 2020 13:04


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.