Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 February 2013, 21:42   #61
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Mensen hebben helemaal meer of mindere talenten, of gaven. Laatst had iemand gruwelijke pijn in de rug, ik legde mijn hand erop en de pijn was weg. De persoon bedankte me en zei: ''Oh, wat ben ik je dankbaar, wat ben jij begaafd zeg!! Ik loop hier al 4 weken mee zei ze, en binnen 5 minuten bij jou, en is de pijn helemaal weg!''.. Het bleef ook weg de pijn trouwens, na een paar maanden liet ze me dat weten.
Ik heb niet de indruk dat hier een duidelijke lijn is op dit forum wat bij Zelfkennis hoort en wat niet. Je noemde ook de vernauwing van je vriendin, wat op mij meer op roddelen of oordelen overkwam.
Was dat zo zinvol om op dit forum te noemen? JA, voor jou had dat zin. Dus JA!, voor mij is zinvol om te noemen dat ik begaafd ben. Als het je niet bevalt Ulla, lees eroverheen, zelfs heb je ook de mogelijkheid om mij op negeer te zetten als je moeite hebt met wat ik zeg.
Maar het raakt je volgens mij, en zelfs heb ik de indruk dat het nog meer dan dat is. Je komt me heel erg beladen over, en gedreven in je tekst, en naar mij toe. Doe daar wat mee Ulla als het je raakt, en struikel niet over mijn gave!...

De "gave" pijnen verlichten en buitengewone zin tuigelijke waarnemingen kan in beginsel iederen ontwikkelen. Er zijn er ook beroepsopleidingen en cursussen voor en de meeste van mijn vrienden en kennissen inclusief mezelf zijn ermee bezig.

Het kusje van moeder op de pijnlijke plek geven is hiervan nog een slap overblijfsel. Het fenomeen dat mensen je wonderbaarlijk kunnen gaan vinden herken ik wel. Juist deze egostreling van de mensen die je helpt is een uitstekende groeimogelijkheid. Deze gave optimaal gebruiken betekent ook dat je je eigen persoon niet te belangrijk gaat vinden in dit gebeuren. En dat is een proces. Ook voor diegene die je helpt. Want het gaat om het zelfgenezende vermogen van diegene wat je helpt te activeren.

Je rol daarin is een deelnemend onderdeel hierin maar in feite kan iedereen dit zelf. Alleen beseffen mensen dat (nog) niet voldoende en daarom hebben ze je nodig. Al zie je mensen ook daarin steeds meer hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Waar ik zelf heel blij mee ben.

Ik struikel namelijk niet over je gave maar wel over wat ik noem anderen in de illusie van afhankelijkheid laten d.m.v. egostreling omdat je deze gave hebt en je lijkt te "laven" aan de dankbaarheid.

Voldoening voelen dat je anderen kunt helpen is heel fijn. Ook dat ze je dankbaar zijn voor je moeite en de tijd.

Ik wordt daar zelf ook gelukkig van als ik iemand kan helpen. Maar bergt dus juist wel het gevaar van mensen van je afhankelijk te maken. Tenminste als je dat zo laat staan als mensen dit benoemen. Want het gaat serieus niet om jou, ook al speel je daar een rol in en heb je daarin ook je eigen proces. Ook niet te verwaarlozen. Je leert zoveel over jezelf daarin. Ook los te laten. Juist in betrekking tot dit soort onderwerpen.

Noem het gerust een vorm van (lichte) beroepsdeformatie. (geef cursussen/coaching/begeleiding in o.a. energiewerk en healing), want normaal zou ik dit hier nooit zo benoemen.

Sommige dingen die je verder nog in betrekking op mij benoemt en nergens op slaan daar ga ik niet eens meer op in. Dat je zelf zo afwijzend reageert zou juist jezelf ook aan het denken kunnen zetten.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 21:45   #62
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Als je er niks aan hebt/mee kunt, hoe kun je dan zeggen dat je klaar bent? Het is toch pas klaar als alle puzzelstukjes op hun plaats gevallen zijn?
Jij (= Guy) hebt er niks aan.

Het zoeken is klaar.
Verder is er nog zat te doen.
Mijn vriendin zei net dat ze nog eens naar Ierland wil.
Lijkt me wel wat, dus dat gaan we doen.
Volgend jaar of zo.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 21:48   #63
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht

Want mensen helpen is mooi, maar daarnaast gaat het vooral om die mens zelf, die mag leren zichzelf te helpen. Je doet daarmee die mensen die je helpt te kort en jezelf ook. En als je dat niet wilt horen, mag je er ook gerust over heen lezen.
Ik vind dat je jezelf tekort doet, door te suggereren dat men gerust over je heen mag lezen. Alsof het niet van belang is, hetgeen je te melden hebt. Het is wel degelijk van belang alleen wat een ander ermee doet is "out off your hands".
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 21:49   #64
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Jij (= Guy) hebt er niks aan.

Het zoeken is klaar.
Verder is er nog zat te doen.
Mijn vriendin zei net dat ze nog eens naar Ierland wil.
Lijkt me wel wat, dus dat gaan we doen.
Volgend jaar of zo.
Als het zoeken klaar is, wat heb je dan in Ierland te zoeken?
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 21:50   #65
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Ik vind dat je jezelf tekort doet, door te suggereren dat men gerust over je heen mag lezen. Alsof het niet van belang is, hetgeen je te melden hebt. Het is wel degelijk van belang alleen wat een ander ermee doet is "out off your hands".
Zo had ik het nog niet bekeken, grappig genoeg besefte ik dat blijkbaar ook, ik heb het net weg gelaten in de correctie van mijn tekst.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 21:51   #66
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Zo had ik het nog niet bekeken, grappig genoeg besefte ik dat blijkbaar ook, ik heb het net weg gelaten in de correctie van mijn tekst.
Good for you.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 21:51   #67
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Zijn geboorte en dood niet een verhaal op zichzelf?
We kunnen elkaar iig verhaaltjes er over vertellen.
Vari?rend van hoe wonderlijk het is tot en met dat het niet bijster bijzonder is.
En dat is dan weer afhankelijk van de stemming waarin we verkeren.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 21:53   #68
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Als het zoeken klaar is, wat heb je dan in Ierland te zoeken?
Ik heb niet de illusie dat ik in Ierland iets kan vinden wat niet elders ook te vinden is.
Maar het schijnt een mooi land te zijn, heb ik me laten vertellen.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 21:55   #69
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Want het gaat serieus niet om jou, ook al speel je daar een rol in en heb je daarin ook je eigen proces. Want natuurlijk is het fijn om mensen te kunnen te helpen.
Als je mensen daadwerkelijk wilt helpen gaat het wel degelijk ook om jou. Je kunt een ander alleen helpen als je in staat bent om jezelf te helpen.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2013, 21:57   #70
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik heb niet de illusie dat ik in Ierland iets kan vinden wat niet elders ook te vinden is.
Maar het schijnt een mooi land te zijn, heb ik me laten vertellen.
Maar jij hebt het reeds gevonden, en dus hoef je niet meer naar Ierland, toch?
Guy is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Paranormal begaafd Mihaela Beginnend zelfonderzoek 8 21 January 2021 21:38
DVD leven in helder bewustzijn. Heerda Eckhart Tolle 294 7 October 2014 13:52


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 08:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.