Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Niet verlicht
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Niet verlicht Mooi nu kan er wat gedaan worden.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 October 2012, 19:09   #61
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik heb geen idee wat je me wilt zeggen.
Als een kind niet wil luisteren krijg het een tik, ik straf iemand die niet begrijpelijk wil schrijven door een quote verwijderen. Wat is de relatie tussen straffen en een ambtenaar of politicus, al dan niet verroest ?
Kan mij moeilijk voorstellen dat je dat echt niet begrijpt.

Zo simpel ligt het niet altijd, een kind krijgt of hoeft bij lange na geen tik meer als he niet wil luisteren, want niet altijd zijn de ouders in hun "recht" als ze tikken uitdelen en heeft dat kind gewoon een punt. Die de ouders alleen niet willen zien vanuit een goed bedoelde maar vaak toch ook beperkte zienswijze. En hun eigen waarden, die niet automatisch relevant hoeven te blijven en te zijn.

Dat je überhaupt op de stoel wilt gaan zitten van iemand die de behoefte of noodzaak voelt om te straffen zou al reden tot serieus zelfonderzoek kunnen zijn.

En als je het systeem van de soms verroeste bureaucratie niet kent heb je er blijkbaar weinig mee te maken gehad. De vergelijking trok in in de zin van regels zijn regels en daar heb je je aan te houden. Soms zijn regels nuttig en soms dienen ze gewoon je persoonlijk belang, of je dat wel of niet wilt zien. En al dat heeft niets te maken met weten wat je niet bent. Maar juist met verzanden in dat wat je niet bent.

Maar idd het is jou forum en jij bent de forum baas.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2012, 19:13   #62
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Kan mijn moeilijk voorstellen dat je dat echt niet begrijpt.

Zo simpel ligt het niet altijd, een kind krijgt of hoeft bij lange na geen tik meer als he niet wil luisteren, want niet altijd zijn de ouders in hun "recht" als ze tikken uitdelen en heeft dat kind gewoon een punt. Die de ouders alleen niet willen zien vanuit een goed bedoelde maar vaak toch ook beperkte zienswijze. En hun eigen waarden, die niet automatisch relevant hoeven te blijven en te zijn.

Dat je überhaupt op de stoel wilt gaan zitten van iemand die de behoefte of noodzaak voelt om te straffen zou al reden tot serieus zelfonderzoek kunnen zijn.

En als je het systeem van de soms verroeste bureaucratie niet kent heb je er blijkbaar weinig mee te maken gehad. De vergelijking trok in in de zin van regels zijn regels en daar heb je je aan te houden. Soms zijn regels nuttig en soms dienen ze gewoon je persoonlijk belang, of je dat wel of niet wilt zien. En al dat heeft niets te maken met weten wat je niet bent. Maar juist met verzanden in dat wat je niet bent.
Ulla je zeikt als een dronken tempelier, op overtreden volgt straf ik heb geen geduld voor moreel gezeik of dat wel of niet verantwoord is. Ik geloof dat kinderen tegenwoordig zelfs al gevraagd worden mee te beslissen over de mate van toegekende straf en meedenken of ze dat hebben verdiend.
Het is niet voor niks dat de jong volwassenen allemaal zulke filosofisch onderlegde miepen zijn.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2012, 19:22   #63
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ulla je zeikt als een dronken tempelier, op overtreden volgt straf ik heb geen geduld voor moreel gezeik of dat wel of niet verantwoord is. Ik geloof dat kinderen tegenwoordig zelfs al gevraagd worden mee te beslissen over de mate van toegekende straf en meedenken of ze dat hebben verdiend.
Het is niet voor niks dat de jong volwassenen allemaal zulke filosofisch onderlegde miepen zijn.
Je antwoorden zijn nogal standaard en snijden geen echt hout.
Het zegt al genoeg dat je je blijft rechtvaardigen. Van mij hoeft dat niet.
Maar daarmee verzand je dus in het gedoe er omheen en bedonder je je alleen maar zelf. Mij om het even, ook ik wilde je alleen maar behulpzaam zijn.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2012, 19:25   #64
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Je antwoorden zijn nogal standaard en snijden geen echt hout.
Het zegt al genoeg dat je je blijft rechtvaardigen. Van mij hoeft dat niet.
Maar daarmee verzand je dus in het gedoe er omheen en bedonder je je alleen maar zelf. Mij om het even, ook ik wilde je alleen maar behulpzaam zijn.
Ulla sommige dingen zijn evident daar moet je niet lang bij stilstaan, druk op A dan krijg je A, en geen mitsen of maren via C,D en F terug naar A.

Rechtvaardigen zo zie ik dat niet ik stel mijn gedrag ter discussie. Dan hebben we hier nog wat te doen wat iedereen's belangstelling heeft.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2012, 19:30   #65
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ulla sommige dingen zijn evident daar moet je niet lang bij stilstaan, druk op A dan krijg je A, en geen mitsen of maren via C,D en F terug naar A.

Rechtvaardigen zo zie ik dat niet ik stel mijn gedrag ter discussie. Dan hebben we hier nog wat te doen wat iedereen's belangstelling heeft.
Wat jij wilt, Renoir. KiSs
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2012, 19:33   #66
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Wat jij wilt, Renoir. KiSs
Wat vind je van mijn gedrag Ulla ? Eerlijk zeggen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2012, 19:51   #67
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je bent vaag en ik kan uit hoofde van forumbeheer niet met twee maten meten, dus doe ik alle moeite om mijn beslissing voor de goegemeente een rechtvaardiging te geven.

Ik zie als deelnemer haarfijn welk spel er gespeeld wordt maar dat mag ik in mij handelen als forumbeheerder niet laten meewegen. Ik heb mijn persoonlijke noot dan ook terug gehouden maar toch in mijn laatste bericht aan Blikje nog opgenomen.

Ik heb absoluut op geen enkele wijze interesse in het spelen van spelletjes daarom is het niet uit te sluiten dat ik door het doorzien feller dan gebruikelijk reageer, dit tevens als motivatie waarom ik bij de een wel en bij een ander bij vaagheid niet optreed.
Ok?, tot hier dan. Ik heb dit draadje nog eens herlezen.
Wanneer forumbeheerder en deelnemer twee gezichten zijn, is er een probleem om te zien wie van de twee de 'ik' is waarmee je spreekt.
Wanneer je uit hoofde van motivatie en rechtvaardiging voor de goegemeente moet optreden bij vaag taalgebruik, dan ben ik de aangewezen persoon om te bestraffen of mij een tik te verkopen. Ik gebruik vaak vaag taalgebruik dat de meeste deelnemers van dit forum niet lezen. Omdat jij al die moeite gedaan hebt om het te begrijpen vraag ik geen strafvermindering.

Laat ik 'spelletjes spelen' in koeterwaals verstaan als 'experimenteren met voorkomen'. Jijzelf Renoir bent een hoofdrolspeler in het voordragen van meervoudige persoonlijkheid. Een kat herkent haar jongen niet in het nest dat hier gezoogd moet worden.
Dat je dan nog zegt in deze opvoering absoluut geen interesse te hebben, is zoveel zeggen dat je Elvis Presley bent.

Maar goed, laat de straf maar horen.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2012, 20:02   #68
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Wat vind je van mijn gedrag Ulla ? Eerlijk zeggen.
Voor mijn gevoel vind ik niet zo veel. In die zin van dat ik hier geen persoonlijk last van heb. En een mening ook maar een mening is en er ergere dingen zijn waar het wel nuttig kan zijn om een standpunt in te nemen. Er zijn altijd verschillende kanten te belichten en een zienswijze is maar persoonlijke rompslomp. Behalve daar waar het de elementaire basis raakt en ergens zit die altijd wel in verscholen. En zaak is dan of je het kunt scheiden van levensbelangrijke zaken of niet. En dat is het niet. We gaan niet dood als je het nodig vind om ons hier af te straffen.

Ik zeg overigens altijd eerlijk wat mij opvalt en wilde alleen maar behulpzaam zijn. En dat heb ik al gedaan. Ik kan niet voor jou bekijken in hoever het raak is wat mij is opgevallen. En ik claim ook niet dat ik ermee goed zit of niet. Ook al weet ik dat ik er zelden naast zit. Maar het voordeel van de twijfel krijg je altijd, want jij moet het ermee doen, ik niet.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2012, 20:21   #69
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Ok?, tot hier dan. Ik heb dit draadje nog eens herlezen.
Wanneer forumbeheerder en deelnemer twee gezichten zijn, is er een probleem om te zien wie van de twee de 'ik' is waarmee je spreekt.
Wanneer je uit hoofde van motivatie en rechtvaardiging voor de goegemeente moet optreden bij vaag taalgebruik, dan ben ik de aangewezen persoon om te bestraffen of mij een tik te verkopen. Ik gebruik vaak vaag taalgebruik dat de meeste deelnemers van dit forum niet lezen. Omdat jij al die moeite gedaan hebt om het te begrijpen vraag ik geen strafvermindering.

Laat ik 'spelletjes spelen' in koeterwaals verstaan als 'experimenteren met voorkomen'. Jijzelf Renoir bent een hoofdrolspeler in het voordragen van meervoudige persoonlijkheid. Een kat herkent haar jongen niet in het nest dat hier gezoogd moet worden.
Dat je dan nog zegt in deze opvoering absoluut geen interesse te hebben, is zoveel zeggen dat je Elvis Presley bent.

Maar goed, laat de straf maar horen.
Ok? welke quote zou je zelf willen laten verdwijnen, wanneer ik met dezelfde strafmaat meet moet er namelijk één voor straf af.
Een uitvoering voor de goegemeente, het spel spelen, voor mij hoeft dat niet.

Onder spelletjes spelen versta ik iets heel anders dan experimenteren met voorkomen, dat ik een meervoudige persoonlijkheid moet voordragen is een rol met twee petten die ik al ongaarne vervul, absoluut niet heb verkozen en toebedeeld aan iemand anders die er de brui aan gaf toen er politieagentje gespeeld moest worden.

Het leven voorziet in z'n eigen spelers, ik hoef die niet te scheppen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2012, 20:24   #70
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Voor mijn gevoel vind ik niet zo veel. In die zin van dat ik hier geen persoonlijk last van heb. En een mening ook maar een mening is en er ergere dingen zijn waar het wel nuttig kan zijn om een standpunt in te nemen. Er zijn altijd verschillende kanten te belichten en een zienswijze is maar persoonlijke rompslomp. Behalve daar waar het de elementaire basis raakt en ergens zit die altijd wel in verscholen. En zaak is dan of je het kunt scheiden van levensbelangrijke zaken of niet. En dat is het niet. We gaan niet dood als je het nodig vind om ons hier af te straffen.

Ik zeg overigens altijd eerlijk wat mij opvalt en wilde alleen maar behulpzaam zijn. En dat heb ik al gedaan. Ik kan niet voor jou bekijken in hoever het raak is wat mij is opgevallen. En ik claim ook niet dat ik ermee goed zit of niet. Ook al weet ik dat ik er zelden naast zit. Maar het voordeel van de twijfel krijg je altijd, want jij moet het ermee doen, ik niet.
Waarom heb je het niet over mijn gedrag ? Waarom draai je om de hete brei heen ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.