Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Soefisme
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Soefisme God die zich uitdrukt in het hele universum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 April 2013, 22:50   #61
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela
Daarnaast heb ik bij het gedicht de beleving dat er ook om nog iets meer gaat dan alleen het sterven van het ego. De magie en het beleven van dimensies waarbij wij door de overheersing van onze ego niet meer in contact mee kunnen komen, zullen er beschikbaar worden..
Deze invalshoek heb ik nog nooit overwogen. Bedankt.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 2 April 2013, 23:02   #62
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela
Voor mij is mijn hele dag een vorm van meditatie, en het zoeken naar in contact zijn met mijn intuïtie, zelfs s'nachts merk ik dat het doorgaat.
Iedere situatie, ieder gelegenheid van welke aard dan ook is voor mij een kans om 'het' aan te gaan.
De geest, en dat wat leven heet, is heel interessant eigenlijk, en dat het pijnlijk is, heb ik nu begrepen waar het van komt.

Heb je dan je gewone dingen, en de tijd van intuitie en meditatie?
Ik moet me er op richten. Ik doe het ook nog niet zo lang. Maar ik ben niet 24/7 met intuitie bezig. En met meditatie al helemaal niet. Meditatie doe ik als ik er behoefte aan heb en een enkele keer in een spontane reactie op iets.
Mediteren is moeilijk voor mij, ik zit meestal met mijn hersens in de beta-toestand en ik moet naar een lagere toestand toe. Dat lukt niet altijd even gemakkelijk. Muziek kan er bij helpen of gewoon de natuur.

Dus de meeste tijd zit ik gewoon met de dagelijkse dingen bezig te zijn.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 2 April 2013, 23:48   #63
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ik moet me er op richten. Ik doe het ook nog niet zo lang. Maar ik ben niet 24/7 met intuitie bezig. En met meditatie al helemaal niet. Meditatie doe ik als ik er behoefte aan heb en een enkele keer in een spontane reactie op iets.
Mediteren is moeilijk voor mij, ik zit meestal met mijn hersens in de beta-toestand en ik moet naar een lagere toestand toe. Dat lukt niet altijd even gemakkelijk. Muziek kan er bij helpen of gewoon de natuur.

Dus de meeste tijd zit ik gewoon met de dagelijkse dingen bezig te zijn.
In het verleden ging ik weleens bewust mediteren, en had ik ervaringen die bij meditatie 'horen'. Toen maakte mijn leven ook deel uit twee soorten activiteiten: de dagelijkse dingen, de realiteit zoals werk; kennissen; en vrienden, en daarnaast waren er mijn 'spirituele' bezigheden die voor mij meer als een soort interesse was dat anders was dan de gewone dingen in het leven.
De laatste paar jaar is mijn leven alleen gericht op Zelfkennis, en niet dat ik daarin 'goed' in ben of 'gevorderd' in ben geworden, maar er is niets anders meer waar mijn aandacht naar toe gaat, het is geen soort van interesse meer, maar echt mijn weg.
Trouwens, ik merk wel dat ik totaal anders naar het leven kijk de laatste jaren, en een ander blik heb over de mensheid. Ik ervaar mezelf als een totaal anders kijkend mens, dan dat ik vroeger was.
Alles wat ik mee maak of beleef is voor mij gericht op Bewustwording, ook al ben ik op mijn werk, of waar dan ook. Zelfs ook als ik een film kijk, ben ik ergens observerend van binnenuit, totaal anders dan jaren geleden iig.
Vrienden en kennissen heb er niet veel meer zin in, mits als ze ook belangstelling hebben in wat mij aantrekt.
Dus ja, ik kan gerust zeggen dat ik 24/7 daar op gericht ben.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 3 April 2013, 00:07   #64
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
In het verleden ging ik weleens bewust mediteren, en had ik ervaringen die bij meditatie 'horen'. Toen maakte mijn leven ook deel uit twee soorten activiteiten: de dagelijkse dingen, de realiteit zoals werk; kennissen; en vrienden, en daarnaast waren er mijn 'spirituele' bezigheden die voor mij meer als een soort interesse was dat anders was dan de gewone dingen in het leven.
De laatste paar jaar is mijn leven alleen gericht op Zelfkennis, en niet dat ik daarin 'goed' in ben of 'gevorderd' in ben geworden, maar er is niets anders meer waar mijn aandacht naar toe gaat, het is geen soort van interesse meer, maar echt mijn weg.
Trouwens, ik merk wel dat ik totaal anders naar het leven kijk de laatste jaren, en een ander blik heb over de mensheid. Ik ervaar mezelf als een totaal anders kijkend mens, dan dat ik vroeger was.
Alles wat ik mee maak of beleef is voor mij gericht op Bewustwording, ook al ben ik op mijn werk, of waar dan ook. Zelfs ook als ik een film kijk, ben ik ergens observerend van binnenuit, totaal anders dan jaren geleden iig.
Vrienden en kennissen heb er niet veel meer zin in, mits als ze ook belangstelling hebben in wat mij aantrekt.
Dus ja, ik kan gerust zeggen dat ik 24/7 daar op gericht ben.

Bewustwording maakt idd een ander mens van je. Kennelijk werkt het bij jou toch weer anders dan bij mij. Dat hoeft niet beter of slechter te zijn. Ik zou er gestoord van worden als ik hier 24/7 mee bezig zou moeten zijn. Lang niet al mn vrienden hebben belangstelling voor dit onderwerp. Maar ik vind dat geen probleem. En dan kan ik het ook eens ergens anders over hebben. Ik vind ook dat ik mijzelf niet al te serieus moet nemen. In die zin dat er meer is dan dit.

Ik probeer het geleerde in praktijk te brengen, daar ben ik meer mee bezig. En ik heb het idee dat mn leven daar niet slechter van is geworden. Ik vind het fijn om niet-afgescheiden te zijn. Het voelt als mijn natuurlijke habitat. Daarom vind ik ook dat emoties beleeft moeten worden. Verdriet is een gevoel van afgescheidenheid, dat gevoel moet ik eerst doorgronden en beleven voordat ik de afgescheidenheid weer ongedaan kan maken.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 3 April 2013, 10:02   #65
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
En dan kan ik het ook eens ergens anders over hebben. Ik vind ook dat ik mijzelf niet al te serieus moet nemen. In die zin dat er meer is dan dit.
Je kan ook bewust ergens anders over hebben, en bewust zijn van wat in je leeft, en wat het met je doet. Ook bewust zijn van wat je woorden met de ander doen.
''Meer dan dat'' zoals jij het noemt is juist dat voor mij.
Het leven is bewustzijn, en ongeacht wat men doet, ook al spreek je over politiek, of slinger je jezelf in een achtbaan, alles kan bewust gedaan worden..
Het is niet dit of dat, het is alleen het leven dat bewust geleefd kan worden, in welke activiteit dan ook.
Zo zie ik het.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 3 April 2013, 11:30   #66
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Alles wat ik mee maak of beleef is voor mij gericht op Bewustwording, ook al ben ik op mijn werk, of waar dan ook. Zelfs ook als ik een film kijk, ben ik ergens observerend van binnenuit, totaal anders dan jaren geleden iig.
Vrienden en kennissen heb er niet veel meer zin in, mits als ze ook belangstelling hebben in wat mij aantrekt.
Dus ja, ik kan gerust zeggen dat ik 24/7 daar op gericht ben.
Het gemarkeerde in je bericht herken ik heel goed. Een hele tijd had ik nog maar weinig behoefte aan mensen, die mijn interesse in deze niet deelden. Geen behoefte aan en/of geen zin in. Al had dat ook nog andere voeten in de aarde. Het laatste jaar is dat aan het veranderen. Mijn hoofd is weer vrij en dat kan ik goed voelen.

Het gewoon al dan niet (samen) zijn met iemand en bv. lekker sportief en fysiek bezig zijn geeft tegenwoordig een complete en intense beleving van bewustzijn. Juist ook met die mensen die er anders in staan of er helemaal niets mee hebben. Gewoon zijn. En niet meer zo duidelijk gericht moeten zijn voelt compleet. Iets wat ik dus nooit goed heb gekund.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 3 April 2013, 11:45   #67
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het gewoon (samen) zijn met iemand en wat op mijn weg komt geeft tegenwoordig een complete en intense beleving daarin. Juist ook met die mensen die er anders in staan of er helemaal niets mee hebben. Gewoon zijn en nergens meer op gericht moeten zijn voelt nu al compleet. Iets wat ik dus nooit goed heb gekund.
Altijd deugddoend een rapport uit het ordinaire beleven overeind te zien staan ... Gewoon zijn, wat zalig ... Een aangename dag nog !
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 3 April 2013, 11:51   #68
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht

Het gewoon al dan niet (samen) zijn met iemand en bv. lekker sportief en fysiek bezig zijn geeft tegenwoordig een complete en intense beleving van bewustzijn. Juist ook met die mensen die er anders in staan of er helemaal niets mee hebben. Gewoon zijn. En niet meer zo duidelijk gericht moeten zijn voelt compleet. Iets wat ik dus nooit goed heb gekund.
Ulla welkom in ZIJN! WiNk
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 3 April 2013, 13:15   #69
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 3 April 2013, 13:20   #70
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

@ Miahaela en Niets: boeiende dialoog! Ik heb hem met veel interesse gelezen en overdacht. Het is voor mij altijd leerzaam om de ervaringen van anderen "mee te nemen".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het gemarkeerde in je bericht herken ik heel goed. Een hele tijd had ik nog maar weinig behoefte aan mensen, die mijn interesse in deze niet deelden. Geen behoefte aan en/of geen zin in. Al had dat ook nog andere voeten in de aarde. Het laatste jaar is dat aan het veranderen. Mijn hoofd is weer vrij en dat kan ik goed voelen.

Het gewoon al dan niet (samen) zijn met iemand en bv. lekker sportief en fysiek bezig zijn geeft tegenwoordig een complete en intense beleving van bewustzijn. Juist ook met die mensen die er anders in staan of er helemaal niets mee hebben. Gewoon zijn. En niet meer zo duidelijk gericht moeten zijn voelt compleet. Iets wat ik dus nooit goed heb gekund.
Dit herken ik Ulla: het is heerlijk om BEWUST en ONBEWUST zijn af te wisselen. Nu ik er zo over nadenk heb ik (onbewust) een periode te hard geprobeerd om 24/7 bewust te zijn. Heeft denk ik mede ervoor gezorgd dat ik in een burnout ben beland nu ik er zo over nadenk...
Virgo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.