Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 January 2018, 21:36   #61
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
ja natuurlijk, je bent niet toevallig op die partner gevallen. Heel de aantrekkingskracht tot verliefdheids-gebeuren is één grote projectie.
Volgens mij heeft dat niets met waarheidsvinding te maken. Wordt in de methode van Katie ook onderzocht op of gedachten achter in dit geval de verwijten waar zijn? Ik kan me daar niet aan herinneren. Heb haar boek wel gelezen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
klinkt heel erg Byron Katie
En natuurlijk ook Diederik Wolsak's Zes stappen naar vrijheid.
1 Ik voel onvrede / Ik erken dat ik onvrede voel en in conflict ben.
2 Mij. Dit gaat alleen over mij. / Wanneer ik in onvrede ben of in conflict, gaat het nooit over iemand anders of over een omstandigheid buiten mijzelf.

...
Kun je dat daarna ook in de praktijk brengen?

Wat je vertelde over je moeder herinnerde ( een beetje) aan mijn verhaal in een recente situatie. Ik weet niet wat er er speelt maar ik dacht er opeens aan. Ik voelde me niet gezien, niet gekend in mijn verdriet. Ik ben dat toen gaan onderzoeken op waarheid. Er klopte helemaal niets van. Opgelucht. Verlicht. Gelukkig heb ik het nooit verteld, en heb ik haar diegene niet voor niets ongerust gemaakt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Met wat, met Byron Katie of Diederik Wolsak methode de verwijten wegtoveren?
Volgens mij niet, je komt uiteindelijk bij de beleving dat er daarbuiten niemand is en ook niet hier. Dat staat zelfs gewoon op de homepage van dit forum....
Diederik ken ik niet, ik begrijp dat je daar een stappenplan moet volgen. Byron Katie vind ik te ingewikkeld. De 4 vragen zijn handig, maar ik vind deze methode makkelijker. Direct en ter plekke alles uit kunnen zoeken. Niemand hoeft er iets van mee te krijgen en ik hoef niets uit mijn hoofd te leren en een verhaaltje te onthouden. Ben ik benieuwd hoe jij dat dan doet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Diepgaand onderzoek naar het bestaan van 'ik'.

Wat 'ik' via zelfonderzoek ont'dekt heb is dat de werkelijkheid zoals 'ik' die ken als zodanig niet bestaat, dat alles wat ik zie en rondom mij gebeurt geen realiteitswaarde heeft. De 'ik' staat tussen aanhalingstekens omdat de 'ik' evenmin bestaat. Wat we met z'n allen doen is 'geloven' dat het 'ik' bestaat, het heeft een leven in onze hersenen als gedachte en vervolgens bevestigen we elkaar in het bestaan er van. Als je hebt doorzien sla je steil achterover over de absurditeit. Bij Buddha voltrok zich dat in een enorme lachbui.

http://www.waarheidvinding.nl/homepage/index.php

En Ramesh Balsekar zet het lachende Boeddha verhaal nog meer in de verf door zijn luisteraars en lezers aan te raden om in de omgang met anderen gewoon te doen alsof de vrije wil bestaat, maar tegelijkertijd beter te weten. Hij illustreerde dat keer op keer aan de hand van een uitspraak van Boeddha: 'Gebeurtenissen vinden plaats, handelingen worden uitgevoerd, maar er ligt geen individuele doener aan ten grondslag.'
Ik begrijp de samenhang niet tussen het stuk op deze homepage en wat buddha adviseert. Wat wil je hiermee zeggen? Ik ken het stuk, af en toe lees ik het over.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Dat is precies wat ik marie vruchteloos 'aanreikte' met mijn horizontaal - verticaal verhaal.
Ok, dan kan ik je niet altijd volgen, dan gaf je dus een soort van praktische handleiding.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Natuurlijk is empatisch luisteren geen must, net zoals accepteren dat ook niet is. Ramesh zegt ook dat je het ego moet opgeven.
Zie...En over 'accepteren' is heel veel te zeggen. Men ziet / hoort het de laatste decennia te pas en te onpas overal voorbij komen in de goed-gevoel, vrouwenbladen, facebook etc.Dit heb ik net gelezen, goed uitgelegd > https://www.depsycholoog.nl/accepteren/
Accepteren is 'in'.
Houd jij je bezig met psychologie of pedagogiek?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Alles is een verhaal, het leven is een droom..
Het zijn altijd van die leuke kreten maar hoe zoek je zoiets uit?
Ik vergelijk het zelf met een toneelspel.
Ulla is offline  
Oud 30 January 2018, 03:16   #62
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Volgens mij heeft dat niets met waarheidsvinding te maken.
Voor mij heeft het er alles mee te maken, maar ik leer dan ook vooral door dramatische ervaringen en daarna duik ik de literatuur en trainingen in om uit te vissen wat me overkomen is, wat er gebeurd is en waarom ik reageer zoals ik reageer, waarom de ander reageert zoals hij reageert. Waarom ik 28 jaar geleden verzoop in rebirth-adem sessies, waarom in het geval van 'verkeerde' vrouwen ik buitensporige hartkloppingen krijg. Ego's relatiecrisis is de snelste weg voor mij om tot waarheidvinding te komen.

Citaat:
Wordt in de methode van Katie ook onderzocht op of gedachten achter in dit geval de verwijten waar zijn? Ik kan me daar niet aan herinneren. Heb haar boek wel gelezen.
Vanzelfsprekend.
Zie o.a....
Citaat:
Pijn, woede en frustratie vertellen ons wanneer het tijd is om onderzoek te doen. We geloven wat we denken of we onderzoeken het: een andere keuze is er niet. Onze gedachten onderzoeken is de vriendelijkste benadering. Het onderzoek maakt altijd liefdevollere mensen van ons.'

Uittreksel van: Byron Katie. 'Ik heb je liefde nodig, is dat waar?'. iBooks.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Kun je dat daarna ook in de praktijk brengen?
Da's de bedoeling nietwaar, maar daar is de mens een heel leven mee bezig. Ik bereik misschien nog zelfrealisatie in de volgende 6 jaar, daarna is mijn kans verkeken.
Zie...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
"Ziener: ...En dan rond de 60 heeft het zich belichaamd. Als het na de 60 zich niet heeft belichaamd, doordat het rond de 40 niet actief is geworden, dan lukt het nooit niet meer. Na de 60 of 63 jaar lukt het nooit niet meer. Dan moeten ze er mee leven tot ze dood gaan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
...Ik ben dat toen gaan onderzoeken op waarheid. Er klopte helemaal niets van. Opgelucht. Verlicht.
Natuurlijk klopt daar niets van.
Wie we denken te zijn is een pakket van overtuigingen dat wij samengesteld hebben op jonge leeftijd. Dit zijn overtuigingen, niet de waarheid. De waarheid over wie ik ben is nooit aangetast door al deze overtuigingen.

zie pdf op internet > Kies opnieuw en kom uit de gevangenis van je overtuigingen / Door Fleur Smelt (internet link)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Diederik ken ik niet, ik begrijp dat je daar een stappenplan moet volgen. Byron Katie vind ik te ingewikkeld. De 4 vragen zijn handig, maar ik vind deze methode makkelijker.
Diederik Wolsak's methode is makkelijker ja.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Direct en ter plekke alles uit kunnen zoeken. Niemand hoeft er iets van mee te krijgen en ik hoef niets uit mijn hoofd te leren en een verhaaltje te onthouden.
Ben ik benieuwd hoe jij dat dan doet.
Wel ik doe zijn zes-stappen (als ik uit mijn lol-broekenmodus ben), luister / kijk intensief naar alles wat ik kan vinden op YouTube van hem.
Verder maak ik een cocktail van alle benaderingen die ik ook geleerd heb en sinds Diederik Wolsak stel ik me nu bij elke stresserende gedachte nog meer de vraag of ze waar is. Wat mij aantrekt bij Diederik Wolsak is zijn zware jeugd (Japans concentratiekamp), daar herken ik me in en denk 'als hij eruit, erover geraakt kan ik het ook'.
En natuurlijk ook zijn ervaring met holotropic breathing.

Citaat:
Ik begrijp de samenhang niet tussen het stuk op deze homepage en wat buddha adviseert. Wat wil je hiermee zeggen? Ik ken het stuk, af en toe lees ik het over.
Wat wil ik daar mee zeggen...
Dat er geen doeners zijn, geen vrije wil, geen lotsbestemming, geen verlichting.
Zie ook...
Citaat:
- Waarheid kan niet worden beschreven of uitgelegd. Waarheid is 'wat-is' en de acceptatie van 'wat is'.
Elk woord dat geuit wordt met betrekking tot waarheid kan slechts een vingerwijzing zijn. Het begrijpen van waarheid kan niet worden nagestreefd of actief verkregen, het kan alleen maar uit zichzelf plaatsvinden. En het kan alleen maar gebeuren als de geest stil is en geen gedachten bevat. als het begrijpen komt, dan kan het slechts aanvaard worden als de geest zich ontdaan heeft van het 'ik' en het hart gevuld is met liefde.

- Verlichting of ontwaking is niet een zijnskwaliteit, zoals die van een rots of een plant. Het is een staat die volgt op de diepts mogelijke overtuiging van de eenheid van Wat-Is en het feit dat er geen verschil bestaat tussen Wat-Is en wat-verschijnt. Ze ontstaat na een gedegen Zelfonderzoek, waarbij uiteindelijk alle mentale conditionering van dualisme volkomen verdwijnt. Het is een staat van volkomen vrijheid (kaivalaya). Alles wat verschijnt en alles wat gebeurt, wordt aanvaard als een integraal onderdeel van 'Wat-Is' en daarom is er niet de minste wens om wat dan ook te veranderen of anders te laten zijn.

bron: Balsekar's boek ULTIEME WAARHEID
@Laurens, LAURENS!
Zie wat Ramesh Balsekar zegt!

"Ze ontstaat na een gedegen Zelfonderzoek,..."

Maar ik weet het, hij heeft het niet gedaan volgens jou, alleen jij, professor pastoor Lo T. Nowee, Ben / Guido, Alexander Smit en Wolter Keers en nog zo'n paar onbenullige Hollandertjes die wat gehoord hebben in India en dachten ook wat te zeggen te hebben daarna..


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Houd jij je bezig met psychologie of pedagogiek?
Sorry Ulla, bovenstaande gericht aan Laurens kon ik weer even niet laten.

Ja, ik houdt me bezig met psychologie, pedagogiek en met alles wat met de innerlijke mens te maken heeft. Al 30 jaar.
Hoe 'de nieuwe mens' in Bhagwan Osho's optiek zou kunnen ontstaan heeft me altijd bezig gehouden.
Toen ik wat positiefs in Osho's boeken over Thomas Gordon las sprak hij me nog meer aan.
Ik had lang ook een grote interesse voor de schaduw van de mens. Ik werd vroeger in 'spirituele' kringen de schaduwbaas genoemd. De bron van menselijke destructiviteit, persversiteit, heb ik allemaal uitgespit. Heeft allemaal te maken met angst voor vrijheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het zijn altijd van die leuke kreten maar hoe zoek je zoiets uit?
Door aan meditatie te doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik vergelijk het zelf met een toneelspel.
Het is een kosmische grap volgens Osho-Bhagwan.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 30 January 2018, 08:36   #63
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Kun je dat daarna ook in de praktijk brengen?

Wat je vertelde over je moeder herinnerde ( een beetje) aan mijn verhaal in een recente situatie. Ik weet niet wat er er speelt maar ik dacht er opeens aan. Ik voelde me niet gezien, niet gekend in mijn verdriet.
oh, je bedoelde in praktijk brengen naar mijn moeder. Doe, probeer, ik al 30 jaar op allerlei manieren maar is blijkbaar nog niet opgelost, althans 4 jaar geleden niet, want toen kwam ik haar weer tegen in een 'verkeerde stoute vrouw' waar ik tot over mijn oren verliefd op werdt (en wederzijds). Maar dat was dus binnen 3 maanden weer afgelopen.
Fysiek zie ik mijn moeder maar enkele keren per jaar en de laatste drie jaar helemaal niet meer. Ze is 90 jaar en woont in Benidorm / Spanje waar ze samen met - bij wijze van spreken - de Benidorm basterds ((komisch TV programma (wiki-link) ) de dijk onveilig maakt.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 30 January 2018, 19:55   #64
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard accepteren of niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik vroeg het omdat Ramesh het over accepteren had, dat je ego moest accepteren en je daaronder schreef dat je het daarmee eens was. Zo
begreep ik het.
Ik vond nog wat over accepteren en de vragen daarover aan Byron Katie in haar kleine boekje, Een introductie op The Work van Byron Katie. (pdf link)
Zie:
Citaat:
Vraag: Dus wat je zegt is dat ik de werkelijkheid maar gewoon zou moeten accepteren en er niet tegenin gaan. Klopt dat?

Katie: Het is niet aan mij om te zeggen wat iemand zou moeten doen of moeten laten. Ik stel simpelweg de vraag, 'wat is het gevolg van je verzet tegen de werkelijkheid? Hoe voelt het?' The Work verkent oorzaak en gevolg van het hechten aan pijnlijke gedachten en in dat onderzoek vinden we onze vrijheid. Om simpelweg te zeggen dat we ons niet zouden moeten verzetten tegen de werkelijkheid voegt alleen maar weer een ander verhaal toe, een andere filosofie of religie. Dat heeft nooit gewerkt.
Daarmee ben ik het eens Ulla.
Vervang gewoon 'de werkelijkheid' door 'ego' en het komt op hetzelfde neer wat Ramesh Balsekar zegt in zijn onderricht.

Ik merk nu trouwens dat ik het met forumlid Dorje ook al is over accepteren heb gehad.
Zie mijn bericht van 15 okt. 2017..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht

@Dorje:...'k heb het betreffende stuk in je url over het gesprek tussen Ramesh en Sandra over acceptance gelezen. Niks nieuws voor mij, ik ken Ramesh's concepten door en door. En ze zijn zoals zo vaak gebeurt bij spirituele leraars makkelijk verkeerd te begrijpen.

In deze context zou je dus kunnen gaan geloven dat je moet leren accepteren of liefhebben hoe iemand is, wat hij zegt, schrijft, wat zich voordoet, wat-is in het algemeen etc.
Wel ik kan je zeggen dat dit een denkfout is in de denkbeeldigheid van de verwarde spirituele zoeker!

In zijn boek 'peace and harmony in daily living' beschrijft Ramesh hoe een simpel onderzoek van iemands ervaring zal onthullen dat wat gewoonlijk iemands vrede en harmonie verstoort, een gedachte is over iets dat we denken dat wijzelf - of iemand anders - zou moeten of niet mogen gedaan hebben.

De spirituele misérabele verwarde zoeker betrekt daar nu ook 'accepteren' in. Want Ramesh heeft toch wel gezegd zeker dat we moeten leren accepteren
...
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 30 January 2018, 22:55   #65
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
oh, je bedoelde in praktijk brengen naar mijn moeder. Doe, probeer, ik al 30 jaar op allerlei manieren maar is blijkbaar nog niet opgelost, althans 4 jaar geleden niet, want toen kwam ik haar weer tegen in een 'verkeerde stoute vrouw' waar ik tot over mijn oren verliefd op werdt (en wederzijds). Maar dat was dus binnen 3 maanden weer afgelopen.
Fysiek zie ik mijn moeder maar enkele keren per jaar en de laatste drie jaar helemaal niet meer. Ze is 90 jaar en woont in Benidorm / Spanje waar ze samen met - bij wijze van spreken - de Benidorm basterds ((komisch TV programma (wiki-link) ) de dijk onveilig maakt.
Als je van jouw kant het zou kunnen oplossen d.m.v. je waarheidsvinding onderzoek zou het dan nog een probleem zijn?
Ulla is offline  
Oud 30 January 2018, 23:08   #66
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Als je van jouw kant het zou kunnen oplossen d.m.v. je waarheidsvinding onderzoek zou het dan nog een probleem zijn?
Het is geen probleem meer doordat ik met veel verbazing en plezier honderden uren naar Byron Katie heb geluisterd / gezien de voorbije drie jaar, zoals dit op YouTube: My Mother is Selfish and Controlling (link)

je kunt dat waarheidsvinding onderzoek noemen (wat het ook is) maar ik doe dat niet op dit forum omdat ome Laurens Byron Katie slechts een opstapje naar gedegen zelfonderzoek noemt.

Als ik nog wat is voor een vrouw zou voelen ooit, me aangetrokken voel, zal zij de test zijn hoeveel 'lichter' ik ben geworden of niet.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 31 January 2018, 22:42   #67
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Het is geen probleem meer doordat ik met veel verbazing en plezier honderden uren naar Byron Katie heb geluisterd / gezien de voorbije drie jaar, zoals dit op YouTube: My Mother is Selfish and Controlling (link)

je kunt dat waarheidsvinding onderzoek noemen (wat het ook is) maar ik doe dat niet op dit forum omdat ome Laurens Byron Katie slechts een opstapje naar gedegen zelfonderzoek noemt.

Als ik nog wat is voor een vrouw zou voelen ooit, me aangetrokken voel, zal zij de test zijn hoeveel 'lichter' ik ben geworden of niet.
Fijn, dat het is opgelost.
Ulla is offline  
Oud 31 January 2018, 23:12   #68
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Fijn, dat het is opgelost.
Nou, wij wachten het maar af..
Eerst moet hij weer een Famme fatale treffen, om het uit te zoeken of hij weerbaar is, of speelgoed.
Mihaela is offline  
Oud 1 February 2018, 00:32   #69
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Nou, wij wachten het maar af..
Eerst moet hij weer een Famme fatale treffen, om het uit te zoeken of hij weerbaar is, of speelgoed.
Maakt t wat uit?
Fer is offline  
Oud 1 February 2018, 21:10   #70
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Deze was het die ik nog zocht:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Grappig hé. Je bent maar één keer bij Ramesh Balsekar thuis in Bombay / India op zijn dagelijkse gratis satsangs geweest en trok al verder, op zoek naar een goeroe, bron, die je meer lag.
Ah ja, hee, Katerie, het is niet omdat ik het roerend eens met hem kan zijn, dat ie me ligt.
Ik ben er twee keer of drie keer geweest, boeiend, zeer zeker, maar anders dan ik verwacht had. Ik was op die moment verslingerd aan boeken van Nisargadatta en een Beglische vrouw nam mij mee naar Balsekar, de belangrijkste leerling van Nisargadatta volgens die vrouw, dus ik was redelijk excited, maar hij was anders en zei andere dingen dan Nisargadatta. Ik had deze laatste toch liever ontmoet, maar ja, dan had ik iets vroeger moeten geboren zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Mijn ziel had me het juiste boek doen kopen.
Ja, zo gaat dat, nu ja ziel, of hoe je het ook wilt noemen, je innerlijke guru

Ik had dat met die boeken van Maharaj. Ik was een rasechte boeddhist, hondstrouw aan de Boeddhistische leer, al de rest was ook goed (zo zijn boeddhisten), maar toch nooit helemaal zo goed als de leer van boeddha.
In een winkel sloeg ik bij toeval zijn dik boek "Ik ben. Zijn" open en las een paar zinnetjes en was meteen verkocht, maar toch wou ik het boek niet kopen, het was geen boeddhisme. Maar toen is mijne euro gevallen: "zie mij hier bezig, ik ben helemaal weg van het absolute en eenheid, maar deel in werkelijkheid alles op in boeddhisme en niet-boeddhisme, koop dat boek en doorbreek dat onnozel gedoe!". En zo geschiedde. Door dat boek ben ik het boeddhisme pas echt gaan begrijpen en ben ik meer bij de non-dualistische tak ervan terecht gekomen: dzogchen. En ben ik mij ook gaan openstellen voor andere benaderingen: advaita, soefisme, satsangs, ... en laatst ook de headless way van Douglass Harding, ook niet mis.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Ik na 6 weken terug de trein genomen van Poona naar Bombay met vele vragen voor Ramesh!
Heb dan 14 dagen zijn satsangs bezocht en dan met meerdere boeken van hem de trein naar Goa genomen.
Een maand later nam ik weer de trein in Goa en stond ik weer terug bij Ramesh in Bombay met nog meer vragen!!!
Cool, boeiende reis, zo te zien. Fijn hee als je zo kan reizen en je impulsen kan volgen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Heb dan al zijn boeken gekocht (van sommigen 5 exemplaren) en verscheept naar België. Mijn 3 maanden verblijf in India zat er op toen. Wat een geweldige tijd...
Ja, heerlijk land toch hee. Ik ben er wel 8 keer geweest, vooral in het hoge noorden, tegen Tibet aan, maar ook midden en Zuiden. Het kriebelt weer om er terug naar toe te gaan, maar met kleine kinders is dat niet meer zo evident. Met ons oudste, nu 8 jaar, zijn we wel naar Nepal geweest toen ze 3,5 jaar oud was, Nepal is toch nog ietske minder overweldigend als India, was erg leuk daar met haar. Als mijn jongste rond de drie jaar is, plannen we terug die kanten op te gaan. 4 maanden ouderschapsverlof opnemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
En hier op het forum, al is Laurens een fervente tegenstander van Ramesh Balsekar, zet het vaak hilarisch satsang gedoe zich verder. Geniaal, beste vermaak op internet voor hen met interesse in het onderwerp...
Het is inderdaad vermakelijk, ik kan soms mijn ogen niet geloven, er wordt hier wat afgetikketakt en afgeslacht in de naam van waarheidsvinding. De beste houding is de humor er van in te zien en dat doe jij als de besten.

Devine madman is een titel die ook echt is gegeven aan een wel heel onorthodoxe dzogchen meester, die heel het boeddhisme op zijn kop heeft gezet, je zou er eens iets van moeten lezen, ik denk dat je je er erg gaat in herkennen.

Je kan al een stuk ervan lezen hier:
http://keithdowman.net/books/divine-madman.html

Schitterend hoe hij zijn aars veegt aan de gevestigde gebruiken.

Fijne avond nog devine madman van dit forum!
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.