Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 December 2012, 16:00   #61
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Dat hoor ik graag en wens je veel geluk ... en veel van die zondagmorgenden waar je in peignoir gehuld de dag inkijkt ... .
Met dank!
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 16:01   #62
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Jij hebt het over wat jij ziet bij Nada en dat is iets anders dan wat Nada laat zien.

Wat jij ziet bij Nadje is iets anders dan wat Nadje laat zien. Je ziet met het oog der ontkenning, en verdoezelen van geraaktheid. Je moedigt haar niet aan om naar haar trigger te kijken, dat houd in dat jij haar van de mogelijkheid weerhoudt om bewust te worden van wat in haar werkelijk speelt.
Iemand die zo abrupt zegt dat ze vertrekt, en vervolgens blijft plakken, en die de schuld van haar vertrek buiten zichzelf legt, is iemand die niet naar zichzelf kijkt. Zo simpel is het.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 16:02   #63
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Jij hebt het over wat jij ziet bij Nada en dat is iets anders dan wat Nada laat zien.
Zo is dat.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 16:03   #64
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Zo is dat.

Heb je zo erg de bevestiging van de leden hier nodig om je vertrek, die geen plaats vindt, te gerechtvaardigden?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 16:06   #65
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
... Zelfkennis gaat voor mij voor, daaruit zal dat voortvloeien wat zuiver is. Maar dat komt nog.. nu eerst nog stoeien met mijn 'ik', in jullie gedaantes.
Het is niet altijd zuiver wat uit zelfkennis vloeit. Het hangt volledig af van wat je daar 'stoeien' noemt.
Zelfkennis is als een kwaaie hond die zich maar moeilijk temmen laat en voor je 't weet ben je gebeten of nog erger ervan bezeten om het beestje mak te krijgen.
Je laat weer in je kaarten kijken wat bij bluffen nooit de beste strategie bijbrengt. 'Stoeien met mijn ik in jullie gedaantes' is een handvol waarvoor ik pas.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 16:08   #66
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Het is niet altijd zuiver wat uit zelfkennis vloeit. Het hangt volledig af van wat je daar 'stoeien' noemt.
Zelfkennis is als een kwaaie hond die zich maar moeilijk temmen laat en voor je 't weet ben je gebeten of nog erger ervan bezeten om het beestje mak te krijgen.
Je laat weer in je kaarten kijken wat bij bluffen nooit de beste strategie bijbrengt. 'Stoeien met mijn ik in jullie gedaantes' is een handvol waarvoor ik pas.
Looro, je wordt, zoals de rest dat deel neemt nu aan het gesprek, je door je geraaktheden meegesleurd. Woorden die nu heen en weer getypt worden, door een ieder, geven niets aan. Het is simpelweg egogestoei. Je blijft typen dat jij past, of dat jij niet aan mee doet, maar je hebt voluit mee aan gedaan, en partij gekozen. Ontkent het niet Looro, je kan toch niet tegen jezelf liggen .. of wel?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 16:08   #67
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wat jij ziet bij Nadje is iets anders dan wat Nadje laat zien. Je ziet met het oog der ontkenning, en verdoezelen van geraaktheid. Je moedigt haar niet aan om naar haar trigger te kijken, dat houd in dat jij haar van de mogelijkheid weerhoudt om bewust te worden van wat in haar werkelijk speelt.
Iemand die zo abrupt zegt dat ze vertrekt, en vervolgens blijft plakken, en die de schuld van haar vertrek buiten zichzelf legt, is iemand die niet naar zichzelf kijkt. Zo simpel is het.
Mihaela, als jij je nou gewoon eens aan je woord had gehouden om mij onder de negeerknop te zetten en te houden, dan kon ik mij de moeite besparen om steeds opnieuw jouw woorden te weerleggen, omdat het simpelweg niet klopt wat je meent te zien. Mede om die reden en om de andere die ik genoemd heb, ga ik me een tijdje terugtrekken van het forum. Dat is een belofte aan mezelf en een afspraak die ik met mezelf gemaakt heb. Ik behoud me nochtans het recht voor om te reageren op mensen die naar aanleiding hiervan nog een reactie plaatsen. En of jou dat nou al of niet welgevallig is, zal me een zalige worst wezen.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 16:09   #68
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Er is niets werkelijk gebeurt. Er verscheen een tekst op het scherm, en kijk wat een heen en weer plaats gevonden heeft. Als dat geen geraaktheid en getriggert zijn is, dan ..



Ja.. een kans voor een ieder om naar zichzelf te kijken.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 16:10   #69
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Mihaela, als jij je nou gewoon eens aan je woord had gehouden om mij onder de negeerknop te zetten en te houden, dan kon ik mij de moeite besparen om steeds opnieuw jouw woorden te weerleggen, omdat het simpelweg niet klopt wat je meent te zien. Mede om die reden en om de andere die ik genoemd heb, ga ik me een tijdje terugtrekken van het forum. Dat is een belofte aan mezelf en een afspraak die ik met mezelf gemaakt heb. Ik behoud me nochtans het recht voor om te reageren op mensen die naar aanleiding hiervan nog een reactie plaatsen. En of jou dat nou al of niet welgevallig is, zal me een zalige worst wezen.

Als jij je aan je woord had gehouden, zo veel keren dat je vertrok, dan was er geen woord meer verspeeld. Nadje, huil gerust!.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 16:12   #70
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Mihaela, als jij je nou gewoon eens aan je woord had gehouden om mij onder de negeerknop te zetten en te houden, dan kon ik mij de moeite besparen om steeds opnieuw jouw woorden te weerleggen, omdat het simpelweg niet klopt wat je meent te zien. Mede om die reden en om de andere die ik genoemd heb, ga ik me een tijdje terugtrekken van het forum. Dat is een belofte aan mezelf en een afspraak die ik met mezelf gemaakt heb. Ik behoud me nochtans het recht voor om te reageren op mensen die naar aanleiding hiervan nog een reactie plaatsen. En of jou dat nou al of niet welgevallig is, zal me een zalige worst wezen.

Lieve schat, kijk wat in jou leeft. De tekst van Gargamel heeft jou geraakt. Je kans om uit je comfortzone te komen. Of ga je, of blijf je.. maar je bent er niet in staat..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.