Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Hans Laurentius
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Hans Laurentius Na elf jaar satsangs gegeven te hebben is hij sinds april 2009 gestopt. Sinds 2012 zijn er weer bijeenkomsten.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 June 2015, 21:31   #61
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Voor mij ook geen rijen maar één woord op Youtube te horen van Ramesh Balsekar i.v.m. het ultieme begrijpen van advaita in het actuele leven:

> Youtube / Advaita is a One Word Teaching: ACCEPTANCE... of what is... in the moment
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 3 June 2015, 21:37   #62
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht

Waar haal je nou ineens weer die zelfovergave vandaan, breng je een nieuwe joker in?

Ik zeg wat ik altijd al zei op een andere manier.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 June 2015, 21:41   #63
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Voor mij ook geen rij en maar één woord op Youtube te horen van Ramesh Balsekar i.v.m. het ultieme begrijpen van advaita in het actuele leven:

> Youtube / Advaita is a One Word Teaching: ACCEPTANCE... of what is... in the moment
Helaas niet ondertiteld. Advaita voor engelstaligen?
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 June 2015, 22:05   #64
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Helaas niet ondertiteld. Advaita voor engelstaligen?
nee, helaas niet ondertiteld.
Maar het is makkelijk: "accepteren, aannemen, ontvangen wat is", dát is advaita.
Je kan het ook dankbaarheid noemen zoals Nadje deed. Maar dankbaarheid zie ik eerder als voorwaarde om te accepteren, want zonder dankbaarheid accepteer, ontvang, neem je niets aan zoals het is. Het moet anders en dat is de bron van lijden.

Ook het ego moet geaccepteerd worden. Is dat niet uniek?

"Vecht niet tegen het ego. Accepteer het ego. Waarom? Omdat 'jij' het ego niet gecreëerd hebt. De Bron, god, heeft het ego gecreëerd, en de Bron is in sommige gevallen ook bezig het ego te vernietigen. Daarom zit je hoofd in de muil van de tijger. Er valt niet aan te ontsnappen. Er valt niet aan te ontsnappen als je vecht met het ego. Dat is mijn punt. Als je het ego blijft bestrijden, zal de tijger zijn muil oneindig lang openhouden. Als je het ego accepteert, zal de tijger zijn kaken snel dichtklappen."

bron: boeken-over-zelfrealisatie/detail/153/nou-en---ramesh-s-balsekar
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 3 June 2015, 22:20   #65
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
nee, helaas niet ondertiteld.

Maar het is makkelijk: "accepteren, aannemen, ontvangen wat is", dát is advaita.
Hoe kom je daar nou bij, dat is geen advaita maar iets dat Ramesh er van heeft gebrouwen. Zoals Natan hier die denkt het veel beter in zijn eigen woorden te kunnen zeggen dan advaita dat doet en daarmee vervolgens de plank volkomen mis slaat.

Het is ook geen véchten tegen het ego maar het onderzoeken van gedachten en dus ego want dat bestaat nou ten enen male uit gedachten. Je hebt het ego wel degelijk zelf gecreëerd want jij maakt van je gedachten een image een concept en dat je dat gedaan hebt daar kom je achter wanneer je gedegen zelfonderzoek doet. En daarna verdwijnt het ook weer als zijnde een concept en daarom is het dus iets wat jij zelf geschapen hebt.

Omdat God jou geschapen heeft wil dat niet zeggen dat je zelf niet de schepper van iets in zijn schepping kunt zijn. Maar ja Ramesh Balsekar is dan ook geen man die komt uit de sector van gedegen zelfonderzoek hij oreert liever maar wat voor een gretig toehorend publiek, zoals jij Pup.
  Met citaat reageren
Oud 3 June 2015, 22:30   #66
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Hoe kom je daar nou bij, dat is geen advaita maar iets dat Ramesh er van heeft gebrouwen. Zoals Natan hier die denkt het veel beter in zijn eigen woorden te kunnen zeggen dan advaita dat doet en daarmee vervolgens de plank volkomen mis slaat.
Ik had niet anders verwacht van je.
Je grondige hekel aan Ramesh die als een rode lap voor je werkt zal je nooit van je kunnen afzetten.
Maar ik accepteer dat jij net als ik, Ramesh, Hitler, Mao, Pol Pot en elk mens op deze aarde dienaren van God zijn.

ECIW - LES 154 - Ik ben een van de dienaren van God. (< link)
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 3 June 2015, 22:32   #67
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Ik had niet anders verwacht van je.
Je grondige hekel aan Ramesh die als een rode lap voor je werkt zal je nooit van je kunnen afzetten.
Maar ik accepteer dat jij net als ik, Ramesh, en elk mens op deze aarde dienaren van God zijn.

ECIW - LES 154 - Ik ben een van de dienaren van God. (< link)
Ook wéér een aanname, ik heb geen hekel aan Ramesh ik bekritiseer zijn woorden omdat ik geleerd heb niet zomaar alles aan te nemen wat ik denk of wat er aangeboden wordt.

Ik zie dat je de argumenten die de woorden van Ramesh tegenspreken en die ik weergeef liever niet aanhaalt. Je wilt niet weten Pup je wilt alleen maar geloven. Geloof houdt je op de been.
  Met citaat reageren
Oud 3 June 2015, 22:35   #68
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ook wéér een aanname, ik heb geen hekel aan Ramesh ik bekritiseer zijn woorden.
Als één van de dienaren van God mag jij iedereen zijn of haar woorden bekritiseren omdat die jouw advaita-invalshoek niet delen volgens jouw aannames of zelfs zonder reden.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 3 June 2015, 22:41   #69
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Als één van de dienaren van God mag jij iedereen zijn of haar woorden bekritiseren omdat die jouw advaita-invalshoek niet delen volgens jouw aannames of zelfs zonder reden.
Je kunt Waarheid dienen en dan dien je God Pup, subjectieve waarheden die persoonsgebonden zijn en die de eigen visie weergegeven zoals die van Ramesh dienen geen Waarheid.
  Met citaat reageren
Oud 3 June 2015, 22:46   #70
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ik zeg wat ik altijd al zei op een andere manier.
Nee je vertaalt advaita naar een eigen concept en verkracht het daarmee. Het effect van advaita is weg als je vertaalt. Lees dat stukje hierboven betreffende Natan nog maar eens door
  Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.