Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 August 2013, 19:40   #61
Cynthia
Asprirant lid
 
Cynthia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Nog even terugkomen op bovenstaande. Met uw welnemen. Teruglezend wil ik even zeggen dat ik de wens om het gesprek met mij elders voort te willen zetten, kan respecteren en begrijpen. Maar het is jouw persoonlijke wens, om beter overzicht te houden, of weet ik het.......maar met helderheid, of deze willen behouden, heeft het niks te maken. Helderheid is immers nergens van afhankelijk? Dat mijn discussie tussendoor dus aan helderheid op dit draadje zou inboeten, zie ik derhalve als een aanname van jouw kant. Ik word daarin bevestigd door anderen en niet in de laatste plaats Mazhiri zelf, die zich daar (ook)- niet in herkennen. Helderheid, zuiverheid, waarheid, gelden voor iedereen. En zijn ook voor iedereen herkenbaar. Conclusie: dat wat jij helder noemt, heeft niks met "mijn' definitie van helderheid te maken. En dat is waar ik tegen ageer.
Is goed Nadje! JIj hebt helemaal gelijk!
Cynthia is offline  
Oud 1 August 2013, 20:01   #62
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynthia Bekijk bericht
Is goed Nadje! JIj hebt helemaal gelijk!
Ik ben niet uit op (mijn) gelijk. Ik had gehoopt dat je de bereidheid aan de dag zou willen leggen om je eigen beweringen nog eens nader aan een (kritisch) zelfonderzoek te onderwerpen. En door dat te doen mij daarin te stimuleren hetzelfde te doen. Het samen aan te gaan, zeg maar. Termen als gelijk (of ongelijk) (willen) hebben behoren tot het domein van het ego. Ik ben niet in voor(of op zoek naar) strijd. Of gelijk. Ik ben wel op zoek naar handreikingen van anderen, daar waar ik mogelijk een blinde vlek heb. Als we langs elkaar heen praten is het helder dat we op het gebied van communicatie nog wat (van elkaar) te leren hebben. Daar kun je voor open staan of je kunt de boot afhouden. Jij opteert blijkbaar voor het laatste. En daar heb ik het dan maar mee te doen.
Nadje is offline  
Oud 1 August 2013, 20:10   #63
Cynthia
Asprirant lid
 
Cynthia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik ben niet uit op (mijn) gelijk. Ik had gehoopt dat je de bereidheid aan de dag zou willen leggen om je eigen beweringen nog eens nader aan een (kritisch) zelfonderzoek te onderwerpen. En door dat te doen mij daarin te stimuleren hetzelfde te doen. Het samen aan te gaan, zeg maar. Termen als gelijk (of ongelijk) (willen) hebben behoren tot het domein van het ego. Ik ben niet in voor(of op zoek naar) strijd. Of gelijk. Ik ben wel op zoek naar handreikingen van anderen, daar waar ik mogelijk een blinde vlek heb. Als we langs elkaar heen praten is het helder dat we op het gebied van communicatie nog wat (van elkaar) te leren hebben. Daar kun je voor open staan of je kunt de boot afhouden. Jij opteert blijkbaar voor het laatste. En daar heb ik het dan maar mee te doen.


Alweer bij het goede eind!
Jij bent echt TOP!
Cynthia is offline  
Oud 1 August 2013, 20:44   #64
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynthia Bekijk bericht
Alweer bij het goede eind!
Jij bent echt TOP!
Dat weet ik. Ik wou dat ik dat andersom van jou ook kon zeggen. Maar je biedt me de kans niet. Om jou (werkelijk) te leren kennen. Blijkbaar vindt je jezelf niet belangrijk genoeg, getuige je uitspraken als; wat doet het er toe wat ik van je vind? Ik heb meermaals aangegeven dat ik waarde hecht aan jouw bevindingen, maar jij lijkt ervoor te kiezen jezelf "klein" te maken. Onbelangrijk, onverschillig. Niet ter zake doende. Ik vind dat je jezelf daarmee tekort doet. Enorm. Maar dat is mijn simpele mening. Weet dat ik je bijdrages zeer waardeer. Mocht daar enige twijfel over bestaan.
Nadje is offline  
Oud 1 August 2013, 21:35   #65
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Weet dat ik je bijdrages zeer waardeer.
Je zegt dat ieder keer Nadje, dat jij bijdrages waardeert, maar ik heb de indruk dat jij echt niet bewust bent van je geraaktheden.
Je bent zo vaak defensief, en defensief zijn heeft in de basis geraaktheid.
Maar je hebt volgens mij niet geleerd om je subtiele gevoelens te beleven. Kijk naar je impulsen, wat zet je in beweging om een antwoord te geven? Waarom ben je afwerend, en waarop ben je ontvankelijk?
Mensen die gevoelig zijn, nemen je gevoelens/geraaktheid direct waar in je teksten, en vervolgens laten ze je maar beppen, want je zult toch nooit zien wat ze bedoelen.
Volgens mij kijk jij alleen maar naar grove triggers, en de 'dagelijkse' irritaties zie jij als erbij horen.
Begin bij ieder kleine irritatie, of verveling, of naar de momenten dat jij niet lekker in je vel zit.. daar heb ik het over. Die gevoelens ken je niet bij jezelf volgens mij.
En dezelfde kleine impulsen bedoel ik ook in je teksten.. Voor jou voelt als 'speels' zijn, maar ik zie het als triggers/geraaktheden waarvan jij je niet bewust van bent.
Mihaela is offline  
Oud 1 August 2013, 21:53   #66
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je zegt dat ieder keer Nadje, dat jij bijdrages waardeert, maar ik heb de indruk dat jij echt niet bewust bent van je geraaktheden.
De vraag is, of zou moeten zijn m.i., waarom je mij niet geloofd als ik zeg dat ik jouw (en andermans) bijdrages, waardeer. Zegt die twijfel iets over jou of over mij? Of over allebei?



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
JJe bent zo vaak defensief, en defensief zijn heeft in de basis geraaktheid.
Maar je hebt volgens mij niet geleerd om je subtiele gevoelens te beleven. Kijk naar je impulsen, wat zet je in beweging om een antwoord te geven? Waarom ben je afwerend, en waarop ben je ontvankelijk?
Mensen die gevoelig zijn, nemen je gevoelens/geraaktheid direct waar in je teksten, en vervolgens laten ze je maar beppen, want je zult toch nooit zien wat ze bedoelen.
Hoor, zie, lees je eigenlijk wel wat je schrijft/zegt? Ik zal "het" toch nooit zien. Ik ben opgegeven, afgeschreven..........in jouw optiek althans. Dat getuigt niet van (iemand die leeft in) vertrouwen. Van hoop. En mogelijkheden. Jij doet liever de deur dicht. Afgedaan, weg via de zijdeur.....niks meer aan doen. Weg is weg. En wat we niet zien dat is er niet. |Maken we onszelf wijs.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Volgens mij kijk jij alleen maar naar grove triggers, en de 'dagelijkse' irritaties zie jij als erbij horen.
Begin bij ieder kleine irritatie, of verveling, of naar de momenten dat jij niet lekker in je vel zit.. daar heb ik het over. Die gevoelens ken je niet bij jezelf volgens mij.
En dezelfde kleine impulsen bedoel ik ook in je teksten.. Voor jou voelt als 'speels' zijn, maar ik zie het als triggers/geraaktheden waarvan jij je niet bewust van bent.
Ik herken die gevoelens van irritatie of verveling wel. Maar ik heb ervoor gekozen om daar geen aandacht meer aan te besteden. Althans zo min mogelijk. Ik heb ze gezien, onderzocht en doorleefd, en ik ben er klaar mee. Voor nu. En wanneer ze weer aandacht behoeven, dan dienen ze zichzelf wel weer aan en dan deal ik er op dat moment wel mee. Ik zie geen noodzaak om op de zaken vooruit te lopen.
Nadje is offline  
Oud 2 August 2013, 12:06   #67
Mahziri
Asprirant lid
 
Mahziri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Vanmorgen was ik weer bij Anthony. Vanmorgen, tijdens de rit er naar toe kwam het op om geen nieuwe afspraak te maken.
Ik realiseerde me dat hij mijn vangnet is en het is tijd om zonder vangnet te gaan.
Ook gezien dat ik nieuwe vangnetten aan het creeren ben. Hier en nog op een andere plek.
Dus ik blijf goed onderzoeken.

Anthony gelooft 100% in mijn krachtenveld. En ik ook.
Dus, op eigen benen.
En dat voelt geweldig!

Het "afscheid" was intens. Ik heb hem lang vastgehouden en gehuild. Er werd een behoorlijke emotie van afscheid aangeraakt.
En die voel ik nog terwijl ik dit typ.

En het voelt heerlijk. Zoveel vertrouwen.

En natuurlijk is hij er altijd voor me, mocht ik dat willen.
De verbinding is er altijd, hij is nooit weg.
Mahziri is offline  
Oud 2 August 2013, 12:15   #68
Mahziri
Asprirant lid
 
Mahziri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Er kwam ook nog een andere emotie omhoog.
Ik vertelde dat de laatste 2 weken steeds oppopte: "ik moet de beste zijn", of als iemand zei dat ik het goed deed, was er niet alleen een kickje van mijn ikje, maar nam ik dat mee.

Tja dan krijg je natuurlijk een onhoudbare situatie, zie dat maar eens in stand te houden haha. Ik heb zo gelachen toen in het doorzag net.

En die gedachten, ach die komen van al die dingen die in mijn wereld gegooid zijn van niet goed genoeg zijn, afwijzing enzo. Dan reageert het ego daar natuurlijk op door het belangrijk te vinden, goed zijn, de beste zijn.

Nu de emotie aangeraakt is, het verhaal helder zie ik het allemaal weer op een afstandje en is het wel grappig.

In zo'n verhaal heb ik dan altijd zo'n geweldig beeld van mijn ikje. Haha, druktemakertje.

Ja, was echt een fijne sessie.
Mahziri is offline  
Oud 2 August 2013, 13:09   #69
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard off topic

Nada, Mihaela en Cynthia, jammer dat jullie hier en het topic vervuilen. Het zou toch fijn zijn wanneer jullie daar mee zouden stoppen en/of jullie discussie elders zouden voortzetten.

Thks alvast.
Vagebond is offline  
Oud 2 August 2013, 16:32   #70
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

..
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Incarnatie en verlichting. Hein Wolter Keers 8 11 September 2010 10:54


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.