Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 December 2011, 23:01   #61
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Ik vind dat Gargamel wel een punt heeft.
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2011, 23:09   #62
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danique Bekijk bericht
Altijd maar in dezelfde soort situaties kan ik mijn mond niet houden.
Het wordt tijd dat ik dat eens wel ga doen.
Het wordt tijd dat ik ook dat eens loslaat.
Dat lijkt mij veel zeggend en leerzaam Danique, veel succes en ik hoor je graag.

(was de i in Danque vergeten)

Wijziging aangebracht door Aart op 13 December 2011 om 23:21.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2011, 23:11   #63
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Ik vind dat Gargamel wel een punt heeft.
Nou kom op dan Naadje, zet jij nou eens ipv de punt op de i, het streepje onder de punt.

M.a.w. wat bedoel je met 'een punt'.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2011, 23:16   #64
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Er wordt gezegd dat Mike hier op dit forum past vanwege een (groot) ego. Daarmee suggererend dat het hebben van een ego (maar wie heeft dat niet?) een voorwaarde is om hier te schrijven en te passen op dit zelfkennisforum. Wat is de toegevoegde waarde van een dergelijke opmerking? Als de constatering is dat we allemaal een ego hebben is het een volkomen overbodige en nutteloze opmerking en zou die niet gemaakt hoeven worden. Het feit dat ie wel gemaakt wordt dient dus blijkbaar een doel. Welk doel? Wat is de behoefte van het definieren van voorwaardes voor het schrijven hier? Of het bevestigen daarvan? Blijkbaar heeft Mihaela de behoefte om zich te profileren of in elk geval haar point of view kenbaar te maken om zichzelf op een bepaalde manier te positioneren. Daarbij volledig voorbijgaand aan het feit dat zij zelf wezenlijk onderdeel uitmaakt van dit forum. Het is geen welkom in de zin van, hey Mike, welkom onder ons de ego-lijdenden......
Dan was er geen bezwaar. Mihaela scheidt zich door opmerking af van de rest van het forum. Zij suggereert op zijn minst enige distantie. Het creëren van een wij-zij gevoel. Tweedracht zaaiend dus. Ik ga mee met Gargamel.
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2011, 23:18   #65
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danique Bekijk bericht
Nee, ik vind het niet pleziering toeven op dit forum.
Toch blijf ik er komen..

Op de andere vragen van je heb ik geen antwoord.
Ziet ernaar uit dat ik je niet helpen ga.

Komt vast omdat ik het zelf van de zotte vind dat ik niets fatsoenlijks meer bij te dragen heb aan dit forum, maar nu weer wel 'meen' iets te moeten zeggen.
Altijd maar in dezelfde soort situaties kan ik mijn mond niet houden.
Het wordt tijd dat ik dat eens wel ga doen.
Het wordt tijd dat ik ook dat eens loslaat.

Succes met je forum.
Ik vind dat een goede keus, je aandacht ergens op richten brengt een zekere verantwoordelijkheid met zich mee.

Alles waar je oog op valt daar raak je bij betrokken.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2011, 23:24   #66
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik wens me dat je me nu met rust laat Gargamel! Ik voel me door jou lastig gevallen.

Genoeg!!
Dat zijn de beste momenten. Die waarop je het leven als (een) last(ig) ervaart. Dan wordt je "gedwongen" om te kijken. Vooral, en met name, naar jezelf. Van dergelijke momenten kun je er niet genoeg hebben.
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2011, 23:30   #67
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danique Bekijk bericht
Werkelijk belachelijk om Mihaela er nu uit te pikken en als voorbeeld te stellen.
Slaat helemaal, helemaal, helemaal nergens op en dient geen enkel doel.
Waardeloos.
Zou je misschien kunnen toelichten waarom je het werkelijk belachelijk vindt dat Mihaela er nu uit gepikt wordt? Waaruit bedoel je precies?

Gargamel geeft aan dat hij bang is dat door de opmerking van Mihaela anderen er mogelijk weer op een bepaalde manier op gaan reageren en we weer een vervelende sfeer zouden kunnen krijgen. En daar zit hij niet op te wachten. Al of niet bewust, herbergt de opmerking van Mihaela, dat risico in zich en daar wordt (preventief) op gewezen. Althans, dat is wat ik lees. Waar heb ik de boot gemist?
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2011, 23:34   #68
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Er wordt gezegd dat Mike hier op dit forum past vanwege een (groot) ego. Daarmee suggererend dat het hebben van een ego (maar wie heeft dat niet?) een voorwaarde is om hier te schrijven en te passen op dit zelfkennisforum. Wat is de toegevoegde waarde van een dergelijke opmerking? Als de constatering is dat we allemaal een ego hebben is het een volkomen overbodige en nutteloze opmerking en zou die niet gemaakt hoeven worden. Het feit dat ie wel gemaakt wordt dient dus blijkbaar een doel. Welk doel? Wat is de behoefte van het definieren van voorwaardes voor het schrijven hier? Of het bevestigen daarvan? Blijkbaar heeft Mihaela de behoefte om zich te profileren of in elk geval haar point of view kenbaar te maken om zichzelf op een bepaalde manier te positioneren. Daarbij volledig voorbijgaand aan het feit dat zij zelf wezenlijk onderdeel uitmaakt van dit forum. Het is geen welkom in de zin van, hey Mike, welkom onder ons de ego-lijdenden......
Dan was er geen bezwaar. Mihaela scheidt zich door opmerking af van de rest van het forum. Zij suggereert op zijn minst enige distantie. Het creëren van een wij-zij gevoel. Tweedracht zaaiend dus. Ik ga mee met Gargamel.
Ik ga plagen hoor, er staat; Succes op dit forum Mike, je lijkt me precies passend hier. Even veel ego als ieder ander.

Even veel zegt m.i. enkel iets over de gelijkheid, niets over de mate van hoeveelheid, toch?

Je zou het theoretisch kunnen vertalen als; jou ego is net zo klein als dat van ieder ander hier.

Al moet ik bekennen dat toen ik het las ik het gevoel kreeg dat er lading op de woorden zat en dat ze niet geheel uit neutraliteit voortkwamen maar dat kan ook geheel bij mij liggen. Mihaela is de enige die daar wat over kan zeggen.

Ik had als Gargamel mogelijk dan ook geen conclusie getrokken maar een vraag gesteld.

Maar ach, we lezen wat en typen wat, altijd beter dan ergens in deze kou een bank beroven toch.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2011, 23:40   #69
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Waar heb ik de boot gemist?
Je hebt niet echt de boot gemist maar ik had liever gezien dat je in mijn bootje was gaan zitten.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2011, 23:45   #70
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bewustzijn Bekijk bericht
Ik ga plagen hoor, er staat; Succes op dit forum Mike, je lijkt me precies passend hier. Even veel ego als ieder ander.

Even veel zegt m.i. enkel iets over de gelijkheid, niets over de mate van hoeveelheid, toch?

Je zou het theoretisch kunnen vertalen als; jou ego is net zo klein als dat van ieder ander hier.

Al moet ik bekennen dat toen ik het las ik het gevoel kreeg dat er lading op de woorden zat en dat ze niet geheel uit neutraliteit voortkwamen maar dat kan ook geheel bij mij liggen. Mihaela is de enige die daar wat over kan zeggen.

Ik had als Gargamel mogelijk dan ook geen conclusie getrokken maar een vraag gesteld.

Maar ach, we lezen wat en typen wat, altijd beter dan ergens in deze kou een bank beroven toch.
Dat had ik natuurlijk wel gelezen. En daarom weet ik ook dat het (zo) niet door iedereen gelezen zal worden. Vandaar de noodzaak erop te wijzen. Als iedereen het zo zou lezen als het er (ook) staat, was er geen reden om bang te zijn voor mogelijke vervelende consequenties. Het is altijd goed om overal op voorbereid te zijn. Maar je hebt gelijk. Je kunt niet altijd alles voor zijn.
Naadje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mogelijk einde forum komt in zicht. Renoir Mededelingen forumbeheer 26 15 January 2021 11:41


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.