Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 March 2013, 23:05   #61
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zoals gewoonlijk, zit je ernaast.
Het is zo omdat men in de ''wij'' vorm de schaamte of de verantwoordelijkheid niet alleen hoeft te dragen..
Ben bang dat Ulla niet zo helderziende was om jou gedachtengang van post #24 in dit topic te kunnen waarnemen en dat daardoor nu miscommuncatie aan de gang is.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 18 March 2013, 23:12   #62
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Miscommunicatie is wat Mihaela zoekt denk ik, conflict verhuld in goede bedoelingen.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 18 March 2013, 23:18   #63
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Miscommunicatie is wat Mihaela zoekt denk ik, conflict verhuld in goede bedoelingen.
Wat een vooringenomenheid Hans, wordt je daar beter van?
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 00:08   #64
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ben bang dat Ulla niet zo helderziende was om jou gedachtengang van post #24 in dit topic te kunnen waarnemen en dat daardoor nu miscommuncatie aan de gang is.
Mijn antwoord nr 18 had alleen betrekking op post 17 en dat was voor mijn gevoel gewoon een algemene vraag, snapte haar antwoord al niet en dat heb ik later ook aangegeven. Post 24 moet ik overheen gescrold hebben , althans kan mij niet herinneren het gelezen te hebben. Zijn het in tussen al twee misverstanden die elkaar overlappen. Maar maakt het een of ander wel duidelijk.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 06:32   #65
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Je hebt in bericht 46 wel op genoemde quote gereageerd, dat overdrijven ook een vak is. Waarop Mihaela vond dat je er weer niets van snapte. Ik snapte van jullie beiden niet veel. Jullie leken beiden niet te lezen wat de ander zegt, dan zijn misverstanden inderdaad snel het resultaat.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 07:18   #66
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Ik snapte van jullie beiden niet veel.
Ik ook niet. En ik heb het opgegeven dat dat nog gaat komen.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 08:24   #67
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Je hebt in bericht 46 wel op genoemde quote gereageerd, dat overdrijven ook een vak is. Waarop Mihaela vond dat je er weer niets van snapte. Ik snapte van jullie beiden niet veel. Jullie leken beiden niet te lezen wat de ander zegt, dan zijn misverstanden inderdaad snel het resultaat.

Misverstanden zijn het punt niet, die kun je gewoon herstellen. Zolang je ze niet persoonlijk neemt en/of er geen halszaak van maakt. De berichtgeving heb ik minimaal 2 keer gelezen omdat ik de samenhang niet snapte. Dat had ik zelf ook aan kunnen geven, maar wist niet eens wat ik mistte. Ik heb het tijdens de conversatie wel tot 2 keer toe benoemd.

En ik heb in bericht 46 niet gereageerd op de genoemde quote. Hetzelfde bericht (waarop ik eerder heb gereageerd) nog een keer gequoteerd. Meestal pas ik mijn reactie in hetzelfde bericht aan, deze keer niet.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 08:30   #68
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik ook niet. En ik heb het opgegeven dat dat nog gaat komen.
Misschien moet je dat ook maar niet willen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 09:13   #69
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Misverstanden zijn het punt niet, die kun je gewoon herstellen. Zolang je ze niet persoonlijk neemt en/of er geen halszaak van maakt. De berichtgeving heb ik minimaal 2 keer gelezen omdat ik de samenhang niet snapte. Dat had ik zelf ook aan kunnen geven, maar wist niet eens wat ik mistte. Ik heb het tijdens de conversatie wel tot 2 keer toe benoemd.

En ik heb in bericht 46 niet gereageerd op de genoemde quote. Hetzelfde bericht (waarop ik eerder heb gereageerd) nog een keer gequoteerd. Meestal pas ik mijn reactie in hetzelfde bericht aan, deze keer niet.
Ok? sorry, nu heb ik zelf even niet opgelet. Ik ging er vanuit dat het bericht wat vagebond gequote heeft, die bewuste post 24 was en ik herinnerde me dat je daar wel op gereageerd had (het stuk wat vagebond quote). Zie net dat bericht 24 een ander bericht is. Sorry haha. Laat maar gaan, wordt er niet duidelijker op zo .
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 09:20   #70
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Wellicht ophouden ook maar wie dan ook te willen snappen en het zogenaamde niet hebben begrepen, maar tomeloos te blijven uitleggen tot de "ander" het nadien zal snappen.
VERGEEFSE MOEITE!

Zodra er moeite gedaan moet worden ook maar ergens voor, behelst het al weerstand.
Het herkennen van dat gegeven, maakt het niet dat je nooit ergens meer moeite voor hoeft te doen hoor, als je maar ziet dat er dan ergens een weerstand/onbegrip is ontstaan en jij het wilt oplossen/uitleggen om zelf maar begrepen te worden in je eigen verhaal.

Maar waarom al die moeite als je het zelf maar begrijpt toch?
Zo, menselijkerwijzer kan ik het niet uitleggen WiNk

Moi vanwaar al die moeite?
Uhmmmm geen idee
moi is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het is mij overkomen. sagnaar Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 574 28 August 2023 22:55


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 06:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.