Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Overige religie
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Overige religie Gnosis, geschriften

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 February 2013, 11:05   #61
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
....

Everyone is saved in the chair of being....only the movie seems to be scary.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 13 February 2013, 11:41   #62
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Als het licht aangaat in de filmzaal,
welk personage moet dan nog gered worden ?
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 13 February 2013, 11:52   #63
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Als het licht aangaat in de filmzaal,
welk personage moet dan nog gered worden ?
Geeneen !.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 13 February 2013, 13:51   #64
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Eey Ullaatje, hoe is het op Ameland ?

Hier in Berg en Dal bij Nijmegen ligt een berg halfontdooide en weer ingevroren sneeuw dat het wandelen vrijwel onmogelijk maakt wil je geen gebroken botten.

Op de binnenwegen waar niet gestrooid wordt glimt het van het ijs erop.

Om on-topic te blijven heb je god vandaag nog gespot ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 February 2013, 15:50   #65
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ongelijkwaardigheid is vooral een probleem voor degene die het als zodanig ervaart.

Een therapeut, noch een guru gaat uit van ongelijkwaardigheid.
Ongelijkwaardigheid zit zeker vooral bij degene die het als zodanig ervaart. Daarnaast kunnen mensen werkelijk een houding hebben waarin ze zich boven de ander willen zetten, en vaak komt dat bij therapeuten voor. Vaak doen ze dan niet omdat het nodig is om de
''patiënt/klant'' te behandelen, maar simpelweg omdat ze zelf nog issues hebben die ze niet onder ogen zien, en zich achter hun rol van therapaut schuilen.
Rollen en maskers zijn dat, waarmee ik niets mee te maken wil hebben. Zeker is het begrijpelijk dat er zo weinig oprechte therapauten rond lopen, zelfkennis of bewustwording vraagt veel inzet en bereidheid om jezelf mee te confronteren met je ''menselijkheid'', en weinig mensen zijn er bereid om zichzelf aan te gaan.
Je lult maar wat in de wilde weg Rob, dat een therapeut of een guru vanuit gelijkwaardigheid uit gaan, wie houd je voor de gek? Er zijn vaker slechte therapauten en fake guru's, dan bekwame oprechte eerlijk mensen die zo een vak uitoefenen.
Ik geloof dat er ook veel goeie therapeuten daar ergens rond lopen, maar ik moet je bekennen dat ik vaker mensen ontmoet heb die bol zijn van hunzelf, en in de rol van de ''wetende'' rond huppelen.
Ongeacht hoe het zit, ik heb zelf geen belangstelling in guru's of therapauten, als ik ergens mee zit zoek ik het zelf uit, en dat doe ik door zelf er naar te kijken, of met vrienden erover te praten.
Laatst las ik een boekje over Pesso therapie, ik vond zeer interessant wat erin stond, en de manier van oefenen sprak me aan. Mogelijk ga ik ooit weer met een groep vrienden dat doen, ik heb eerder met een groep vrienden ''geweldloze communicatie'' gedaan, en een paar keer samen naar E.Tolle dvd's gekeken, en ook nog een paar andere vormen samen uitgediept. Soms zien wij elkaar jaren niet, en dan heeft ineens een van ons een ingang, of iets waardoor hij/zij zich geïnspireerd voelt, en gaan wij samen iets mee doen. Is wat mij het meeste aanspreekt, gelijkwaardig delen, en uitdiepen, en door elkaar ogens kijken.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 13 February 2013, 16:04   #66
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Ter verduidelijking: ik heb niets tegen therapeuten. Ik wilde alleen benadrukken dat vaak men met een ietwat té groot gemak zich achter de titel dat hij draagt schuilt, en de mens achter de titel weinig zelfkennis heeft, met het gevolg een slechte hulpverlener..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 13 February 2013, 16:35   #67
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
God is dat wat definitie niet kan omvatten.
Mars, wat voel jij als je aan God denkt? Wat voor ervaringen heb jij met God in je leven? Wat neem jij waar bij dat wat jij God noemt?
Je gaat in de winkel ook niet iets bestellen en zegt dat je daar geen woorden voor hebt, ook al vind je dat product onbeschrijfelijk lekker.?
Mensen communiceren met woorden, en het is mogelijk om je ervaring te omschrijven, dus ga met jouw worden God omschrijven, maar vooral JOUW ervaring met God!!..
Mag niet uit als het klungelig overkomt, ik laat me er ook niet door hinderen, door mijn gebrekkigheid zoals je ziet, dus omschrijf gerust jouw ervaring met God...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 13 February 2013, 16:44   #68
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Er zijn vaker slechte therapauten en fake guru's, dan bekwame oprechte eerlijk mensen die zo een vak uitoefenen.
Dan maar beginnen met de vraag die je zelf ook vaak stelt: is dat je ervaring?
Heb je ooit wel eens een therapeut bezocht?
Ooit een guru met een bezoek vereert?

Of zijn dat ook maar meningen, is het vooringenomenheid, iets wat je wel eens in een boekje of een blaadje gelezen hebt?

Ik ben benieuwd.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 13 February 2013, 17:23   #69
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dan maar beginnen met de vraag die je zelf ook vaak stelt: is dat je ervaring?
Heb je ooit wel eens een therapeut bezocht?
Ooit een guru met een bezoek vereert?

Of zijn dat ook maar meningen, is het vooringenomenheid, iets wat je wel eens in een boekje of een blaadje gelezen hebt?

Ik ben benieuwd.
Ik heb een periode gehad dat ik met vrienden regelmatig naar lezingen ging. Een paar guru's bezocht, ik wilde mijn eigen beeld vormen als ik iets geweldig over iemand hoorde. Het was me duidelijk dat ze een rol vervulde voor de massa, en vaak was mij overduidelijk dat ze genoten om op handen gedragen te worden. Fake en oneerlijk zoiets, ze moeten met zichzelf leven uiteraard, maar het is niet mijn ding..
Ik heb weleens via Joutube korte stukjes gezien van Satsangs, en die kwamen mij wel oprecht en in waarheid met hunzelf over. Er zijn er dus ook genoeg oprechte bekwamen mensen. Ook zie ik nu en dan (Zoals Moeder Amma), mensen die wel oprecht iets te geven hebben, en die ook werkelijk geven.
Wat hulpverlenen betreft, heb ik ooit toen ik 30 was, overwogen om ergens steun te zoeken, de paar mensen die ik toen benaderd had straalde zo onoprecht uit, en beperkt, dat ik besloot om zelf alles uit te zoeken en te verdiepen.
Ik heb toevallig, jaren geleden, veel vrienden en kennissen die in de Geestelijke gezondheids-zorg werkte.
Het ontstond in het verleden altijd snel een klik bij mij met mensen met zulke werk wegens mijn belangstelling in de psychische en spiritualiteit.
Wat mij opviel was hun houding van (nep)onkwetsbaarheid wat mij uiteindelijk afstoot. ik weet nog goed dat een vriendin aan het vertellen was hoe haar zus veel at, en ze noemde het haar zus onbeheerst, en labiel. Omdat de vriendin ook zo graag at, attendeerde ik haar daar op, en ze keek me zo verbaasd aan en zei: Wat, nee hoor bij mij is het alleen omdat ik van iets hartigs houd. En daarna benadrukte ze ook: Ik ben zelf hulpverleenster, ik weet hoe zo iets werkt.
Zulke houdingen zijn mij in de loop der jaren daarna vaker opgevallen, ik heb die vrienden nu niet meer. Ook al was er wel iets wat ik als gemeenschappelijks toen ervoer, en dat was de belangstelling in de geest, later merkte ik dat bij hun alleen maar de belangstelling was om de geest van de ander te analyseren, maar in zelfkennis wilde ze zich niet verdiepen, integendeel. Alles lag altijd buiten hunzelf, en ze wisten altijd heel goed hoe bij een ander zat .. Ik ervoer vaak dat ze zelf hulp nodig hadden, maar dat ze zo gewend waren om als ''de wetende'' zich op te stellen, dat er iets onnatuurlijk groeide, een masker. Ik vond dat niet echt inspirerend, dus heb de contacten laten verwateren.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 13 February 2013, 18:21   #70
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Eey Ullaatje, hoe is het op Ameland ?

Hier in Berg en Dal bij Nijmegen ligt een berg halfontdooide en weer ingevroren sneeuw dat het wandelen vrijwel onmogelijk maakt wil je geen gebroken botten.

Op de binnenwegen waar niet gestrooid wordt glimt het van het ijs erop.

Om on-topic te blijven heb je god vandaag nog gespot ?
Hey Renoir,

het is hier afwisselend ijzig koud en grijze lucht bezwangerd van sneeuw. Ligt eraan hoeveel wind er is. Van de week ijzige oostenwind. Lopen gaat op zich prima, er ligt geen sneeuw meer maar af en toe valt er nog wel wat. Ben het beetje zat, dus ben aan het klussen momenteel.



God gespot leuke uitdrukking.
Wat dacht je van de foto hieronder? Maandag ochtend rond 8.00 genomen.
https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 20:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.