Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Alles is bewustzijn
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 April 2013, 23:46   #61
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Sommige mensen zijn best vaardig in dat rol spelen. Ik trap er ook wel eens in. En om nog eens een open deur in te trappen: veel mensen zijn fake. Ze zijn iets wat ze denken te zijn of wat ze willen zijn. Sowieso leven we allemaal in een illusie, maar creeer dan iig een fatsoenlijke illusie.
Dat brengt ons op de vraag wat een fatsoenlijke illusie is?
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 8 April 2013, 23:55   #62
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Dat brengt ons op de vraag wat een fatsoenlijke illusie is?
Nou, in het algemeen zou ik zeggen: zoek een illusie die je past. Waarvan jij vindt dat je daarmee kan leven. Je hoeft geen illusie van geluk na te jagen, das zinloos. Maar een illusie van ongeluk (zoals de slachtofferrol) acht ik nou ook weer niet zo slim.

Ik heb voor mijzelf de illusie gecreeert dat ik een vreedzaam mens ben die geen geweld toepast. Die niet uit is op confrontatie. Die in staat is om liefde te geven aan zn medemens. En zo nog het e.e.a. Best wel een mooie illusie en als je je best doet ga je er nog in geloven ook.

En vergeleken met vele andere illusies ben ik er best content mee. Het is soms hard werken en afzien, maar dan heb je ook wat.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 9 April 2013, 00:04   #63
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Nou, in het algemeen zou ik zeggen: zoek een illusie die je past. .
Het is mijn illusie op zoek te gaan naar de waarheid. Althans naar dat waar het voor mij aan beantwoord.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 9 April 2013, 08:07   #64
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Het is mijn illusie op zoek te gaan naar de waarheid. Althans naar dat waar het voor mij aan beantwoord.
De waarheid bestaat niet Guy, ook dat is een illusie. In een illusionaire wereld kunnen geen waarheden bestaan. Er bestaat alleen jouw waarheid en mijn waarheid.

Als jij in de illusie leeft dat Rotterdam de hoofdstad van Nederland is, dan is dat jouw waarheid. En die zal ik nog respecteren ook. Maar ik zal je nimmer volgen in die "waarheid".
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 9 April 2013, 08:17   #65
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
De waarheid bestaat niet Guy, ook dat is een illusie. In een illusionaire wereld kunnen geen waarheden bestaan. Er bestaat alleen jouw waarheid en mijn waarheid.

Als jij in de illusie leeft dat Rotterdam de hoofdstad van Nederland is, dan is dat jouw waarheid. En die zal ik nog respecteren ook. Maar ik zal je nimmer volgen in die "waarheid".
De waarheid bestaat niet?
Heeft Nederland geen hoofdstad dan?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 9 April 2013, 08:28   #66
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
De waarheid bestaat niet Guy, ook dat is een illusie. In een illusionaire wereld kunnen geen waarheden bestaan. Er bestaat alleen jouw waarheid en mijn waarheid.

Als jij in de illusie leeft dat Rotterdam de hoofdstad van Nederland is, dan is dat jouw waarheid. En die zal ik nog respecteren ook. Maar ik zal je nimmer volgen in die "waarheid".
Met zulke al zo onwankelbaar geworden kennis krijgt de echte onwankebare Waarheid (met een hoofdletter) geen enkele kans. Je kennis is illusie, Waarheid IS.
Er is Waarheid die boven jou en mij uitgaat maar die zul je tengevolge van je onwankelbaar geachte opvatting niet meer vinden omdat de reden er naar te zoeken je nu ontbreekt.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 April 2013, 10:33   #67
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
De waarheid bestaat niet?
Heeft Nederland geen hoofdstad dan?
In jouw waarheid mag je iedere plaats tot hoofdstad maken, Rob.
De algemene consensus is dat Amsterdam de hoofdstad is. Dat is een gezamelijke illusie. Zo zijn er veel illusies die we delen. PVV-aanhangers delen de illusie dat moslims een groot gevaar zijn. (ik noem maar iets geks)
Extremistische moslims delen de illusie dat ongelovigen bestreden moeten worden of zoiets. Allemaal illusies waar mensen in (willen) leven.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 9 April 2013, 10:34   #68
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Met zulke al zo onwankelbaar geworden kennis krijgt de echte onwankebare Waarheid (met een hoofdletter) geen enkele kans. Je kennis is illusie, Waarheid IS.
Er is Waarheid die boven jou en mij uitgaat maar die zul je tengevolge van je onwankelbaar geachte opvatting niet meer vinden omdat de reden er naar te zoeken je nu ontbreekt.

Misschien heb ik hem al gevonden? Zou zomaar kunnen natuurlijk. Maar dat kan jij alleen weten als jij hem ook gevonden hebt?.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 9 April 2013, 11:04   #69
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
De waarheid bestaat niet Guy, ook dat is een illusie. In een illusionaire wereld kunnen geen waarheden bestaan. Er bestaat alleen jouw waarheid en mijn waarheid.
Er is iets dat waar is, voor iedereen, onder alle omstandigheden. Dat noem ik voor het gemak dan maar even de waarheid. En dat gaat aan alle vorm/illusie voorbij. Of vooraf.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 9 April 2013, 11:21   #70
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Misschien heb ik hem al gevonden? Zou zomaar kunnen natuurlijk. Maar dat kan jij alleen weten als jij hem ook gevonden hebt?.
Nee dat kan niet daarvoor geef je te veel blijk van vreugde in het vinden van de volgende aanname.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Maharshi over het 'ego' Nathan Ramana 4 17 June 2013 10:19


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.