Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Soefisme
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Soefisme God die zich uitdrukt in het hele universum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 April 2013, 22:23   #61
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Heb je wel een vaste vriendin of vrouw ? Anders kan de vriend van Mihaela haar jou niet gunnen.
De vriend van Mihaela lijkt me het probleem niet. Die schijnt iets te hebben met Naadje? Wat dat ook betekenen mag, dus daar zie ik geen probleem.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 5 April 2013, 22:35   #62
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Dat klinkt welhaast of er iets mis zou zijn met op je lauweren rusten, dan wel in de kist te (gaan) liggen. Of vergis ik mij?
Gewoon doen hoor wanneer je de balen hebt van alle ups en downs in je leven.

Als ik Aad lees dan is er met mij iets mis wanneer ik aangeef emoties te hebben. Hij zegt ook steeds 'wanneer je nog ?. hebt' oftewel met andere woorden 'er is iets goed mis met je dat je nog ? hebt.'. Valt het niet op dat de vraag 'wat is er mis' niet in eerste instantie aan Aad maar aan de criticaster van Aad z'n opvatting wordt gesteld.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 April 2013, 22:37   #63
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
De vriend van Mihaela lijkt me het probleem niet. Die schijnt iets te hebben met Naadje? Wat dat ook betekenen mag, dus daar zie ik geen probleem.
Ow.. ik had begrepen dat haar vriend haar goede verstandhouding met Rob wel gunde omdat Rob Naadje heeft en geen bedreiging vormt.

Maar ik zit maar wat te dollen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 April 2013, 22:42   #64
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Gewoon doen hoor wanneer je de balen hebt van alle ups en downs in je leven.
Ik heb de afgelopen dagen weer een harde les geleerd. Namelijk dat er niets zeker is in het leven. Je kunt je nergens aan vasthouden. Alles is veranderlijk. Komt en gaat. En je hebt het er maar mee te doen. En wie niet horen wil, moet maar voelen, en daarin voorziet het leven je dan in ruime mate, in situaties de je wel dwingen om de werkelijkheid, in al zijn narigheid, onder ogen te zien. No escape. En je weet het allemaal wel, maar weten en voelen, zijn dan toch zo maar nog heel verschillende zaken.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 5 April 2013, 22:50   #65
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Ik heb de afgelopen dagen weer een harde les geleerd. Namelijk dat er niets zeker is in het leven. Je kunt je nergens aan vasthouden. Alles is veranderlijk. Komt en gaat. En je hebt het er maar mee te doen. En wie niet horen wil, moet maar voelen, en daarin voorziet het leven je dan in ruime mate, in situaties de je wel dwingen om de werkelijkheid, in al zijn narigheid, onder ogen te zien. No escape. En je weet het allemaal wel, maar weten en voelen, zijn dan toch zo maar nog heel verschillende zaken.
Juist, dat bedoel ik, je kunt zomaar uit je comfortabel leven geschud worden en wel omdat je betrokken bent, verbondenheid, compassie ervaart en emoties gewaar wordt.

Ineens zit je in een rollercoaster ipv in je relaxfauteuil.

Wanneer je jezelf niet toestaat bewogen, geroerd en aangedaan te kunnen worden, kortom blij bent geen emoties te hebben, kun je net zo goed meteen in de kist gaan liggen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 April 2013, 22:55   #66
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Inderdaad zoals het er nu naar uitziet zijn bij Aad z'n zinnen en emoties bij leven en welzijn al volledig uitgeblust. Niks kan hem de pis meer lauw maken, daar is nu wel makkelijk en dus verlicht mee om te gaan.
Zoals al gezegd; neti neti -> n?t niet.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 5 April 2013, 22:57   #67
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Juist, dat bedoel ik, je kunt zomaar uit je comfortabel leven geschud worden en wel omdat je betrokken bent, verbondenheid, compassie ervaart en emoties gewaar wordt.

Ineens zit je in een rollercoaster ipv in je relaxfauteuil.

Wanneer je jezelf niet toestaat bewogen, geroerd en aangedaan te kunnen worden, kortom blij bent geen emoties te hebben, kun je net zo goed meteen in de kist gaan liggen.
Stel je, dat iemand die stelt geen emoties te ervaren, ze ontkend?
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 5 April 2013, 23:01   #68
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Stel je, dat iemand die stelt geen emoties te ervaren, ze ontkend?
Laat ik het zo zeggen, als ik van mezelf uitga ervaar ik ze, dus bij een 'beweerd' niet ervaren vraag ik me in gemoede af wat er met de persoon mis is.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 April 2013, 23:06   #69
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Zo lees ik Aart niet. Aart roept juist altijd op om naar de oorzaak, kindmechanismen, op zoek te gaan.
Misschien is Aart wel te moeilijk voor mij.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 5 April 2013, 23:11   #70
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Laat ik het zo zeggen, als ik van mezelf uitga ervaar ik ze, dus bij een 'beweerd' niet ervaren vraag ik me in gemoede af wat er met de persoon mis is.
Maar als je van jezelf uitgaat, waar ga je dan van uit? Van datgene dat jouw ervaring is en jou bekend is. Je zou ook de uitdaging met jezelf kunnen aan gaan en de moed hebben om je, op jouw onbekend terrein, te begeven. Jezelf de moeite te getroosten om je in een ander te verplaatsen, of op zijn minst in overweging te nemen, dat er andere gezichtspunten kunnen zijn.Toch? Die niet per definitie niet waar of minder waar zouden hoeven te zijn.
Guy is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
gedicht, Hazrat Inayat Khan, Soefisme, ziel


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.