Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 May 2021, 23:24   #61
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Als ik een zelf zou hebben dan zou die beledigd zijn met de vergelijking met Boni.
Een niet-zelf haalt de schouders op.

Ik denk dat er wat schort aan je inschattingsvermogen, Marijke.....
Een verwachte en ingecalculeerde reaktie Bassie
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 28 May 2021, 23:35   #62
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
.....Vanuit welk niveau mijn worstelingen voortkwamen is echter voor niemand, voor zo ver ik dat heb kunnen waarnemen, behalve voor mijn innerlijke leraren/geliefden, bekend geweest en doet er principe ook niet toe want of de lessen nu van niveau 1 zijn of van zeg de hoogste niveau, ze te leren kost op alle niveaus even veel moeite en/of energie tot het spel is uitgespeeld.
.... zet je nu je eigen worstelingen boven die van anderen?
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 28 May 2021, 23:44   #63
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Laat ik het dan zo zeggen: toen je Mihaela en boni ervoer als tegenstanders, vocht je voor jezelf tegen hen... nu ze tijdelijk niet reageren vecht je ook, maar voor hen, of iig voor boni.... dat bedoelde ik met de contramine....

Loslaten van 'zelf' is een opgave....
Beste Sam, wat jij hier schrijft is wat jij en/of anderen ervaren hebben terwijl je naar een tv scherm naar een film aan het kijken was. Wat en hoe ik één en ander ervaren en/of gezien heb is kennelijk langs je heen gegaan en voel ik ook niet de behoefde meer over te zeggen dan ik in het verleden daar al over heb gezegd. Ook nu zie je weer zaken die helemaal niet aan de orde zijn. Ik ben in gesprek met Bassie over iets wat hij gezegd heeft en vreemd is voor iemand die meent klaar te zijn, ene Boni is daar voor mij niet bij in beeld. Dat Bassie e.e.a. steeds terug wil brengen naar Boni ligt niet bij mij die daar steeds bij weg tracht te komen, zoals ik al eerder gezegd heb....


Je kan natuurlijk blijven proberen e.e.a. bij mij te leggen maar daar ga ik hierna verder niet meer op in.


Groet Vagebond.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 28 May 2021, 23:49   #64
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
.... zet je nu je eigen worstelingen boven die van anderen?
Goed lezen Sam, allerminst zoals je had kunnen zien wanneer je goed gelezen had. Worstelen blijft worstelen en alle worsteling is gelijk aan elkaar. Of je nu op niveau 1 van het spel zit of op het hoogste niveau, geen verschil.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 28 May 2021, 23:50   #65
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Beste Sam, wat jij hier schrijft is wat jij en/of anderen ervaren hebben terwijl je naar een tv scherm naar een film aan het kijken was. Wat en hoe ik één en ander ervaren en/of gezien heb is kennelijk langs je heen gegaan en voel ik ook niet de behoefde meer over te zeggen dan ik in het verleden daar al over heb gezegd. Ook nu zie je weer zaken die helemaal niet aan de orde zijn. Ik ben in gesprek met Bassie over iets wat hij gezegd heeft en vreemd is voor iemand die meent klaar te zijn ene Boni is daar voor mij niet bij in beeld. Dat Bassie e.e.a. steeds terug wil brengen naar Boni ligt niet bij mij die daar steeds bij weg tracht te komen, zoals ik al eerder gezegd heb....


Je kan natuurlijk blijven proberen e.e.a. bij mij te leggen maar daar ga ik hierna verder niet meer op in.


Groet Vagebond.
Lieve Vaag, ik leg niet bij jou neer wat ik je bij anderen zie neerleggen.....
Ik stelde slechts wat vragen tussendoor. Die zijn voor Sam een vraag, mogelijk ook nog voor Vagebond... gezien het onbeantwoord blijven. So be it.....
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 28 May 2021, 23:54   #66
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Het gaat overigens niet over een schone of vieze (bevlekte) spiegel....
Het was Bassie die het over vieze (even gezegd in mijn eigen woorden) spiegels had Sam en ik sluit daar met mijn reaktie op aan. Dus goed lezen voor je gaat reageren op iets. Thanks alvast.

Citaat:
Is dat waar?
Dit is niet eens de moeite van een reaktie waard Sam, met excuses.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 28 May 2021, 23:56   #67
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Het was Bassie die het over vieze (even gezegd in mijn eigen woorden)spiegels had Sam en ik sluit daar met mijn reaktie op aan. Dus goed lezen voor je gaat reageren op iets. Thanks alvast.

Dit is niet eens de moeite van een reaktie waard Sam, met excuses.
Dank voor deze verhelderende reactie ;)
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 29 May 2021, 00:11   #68
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Lieve Vaag, ik leg niet bij jou neer wat ik je bij anderen zie neerleggen.....
Zoals gezegd, was ik met Bassie in gesprek mbt een gegeneraliseerde opmerking van hem die vreemd was/is voor iemand die meent klaar te zijn....Boni is en was daarbij voor mij niet in beeld. Let in deze even op het woordje - gegeneraliseerd - wat ik speciaal voor jou even heb toegevoegd om nogmaals en hopelijk duidelijker maakt dat je dingen ziet die er voor mij niet zijn.


Citaat:
Ik stelde slechts wat vragen tussendoor. Die zijn voor Sam een vraag, mogelijk ook nog voor Vagebond... gezien het onbeantwoord blijven. So be it.....
Er zijn voor Vagebond geen vragen mbt tot Vagebond want Vagebond weet precies waarom en/of met welke reden bepaalde dingen in haar leven gebeuren en gebeurd zijn. Dat je vragen onbeantwoord blijven is omdat de tijd dat Vagebond alles nog open en bloot deelde voorbij is vanwege het gegeven dat gebleken is dat daar niet mee kan worden omgegaan.
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 29 May 2021, 05:10   #69
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Het enige wat ik er over wil zeggen is dat ik mezelf het minst van alles boven anderen zet, ik heb geen enkele reden om me daar aan over te geven alleen al niet omdat ik gezegend ben ....
Het feit dat je met stelligheid zegt te concluderen dat je hier geen gerealiseerden hebt kunnen ontdekken impliceert automatisch de deskundigheid dat te kunnen constateren. Dat plaatst jouw hoedanigheid (in relatie tot het gerealiseerd zijn) automatisch boven die van degenen die je zegt hier waar te nemen. Oftewel jij bent gerealiseerd en bij anderen op dit forum is dat volgens jouw kunde niet het geval. Dat is jouw subtiliteit van verhevenheid.

Nogmaals, dit is van geen enkel belang voor wie dan ook om geen aanvang te nemen met het doen van gedegen zelfonderzoek. De staat van wie dan ook is daarvoor niet van belang omdat dat onderzoek binnen de eigen omgeving en met uitsluiting van factoren elders plaats vindt.
 
Oud 29 May 2021, 09:34   #70
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het feit dat je met stelligheid zegt te concluderen dat je hier geen gerealiseerden hebt kunnen ontdekken impliceert automatisch de deskundigheid dat te kunnen constateren. Dat plaatst jouw hoedanigheid (in relatie tot het gerealiseerd zijn) automatisch boven die van degenen die je zegt hier waar te nemen. Oftewel jij bent gerealiseerd en bij anderen op dit forum is dat volgens jouw kunde niet het geval. Dat is jouw subtiliteit van verhevenheid.

Nogmaals, dit is van geen enkel belang voor wie dan ook om geen aanvang te nemen met het doen van gedegen zelfonderzoek. De staat van wie dan ook is daarvoor niet van belang omdat dat onderzoek binnen de eigen omgeving en met uitsluiting van factoren elders plaats vindt.
Laurens, heb je nog niet door dat ik, zoals iedereen hier, met evenveel recht jou kan aanmanen om eindelijk toch eens dat gedegen zelfonderzoek te doen, want voor mij is het overduidelijk dat je buiten wat drogredenen hier of daar, die je in al je goedgelovigheid van anderen hebt overgenomen, nog nergens staat...
Voor mij staat daar één punt voor voorop, nl. de waarheid en niets dan de waarheid zoeken en aanvaarden en dat door alle drogredenen, verleidingen, smoesjes, tijdelijke modeverschijnselen en tijdelijke waarheden over boord te gooien, maar niet alvorens de diepere waarheid achter al die verschijnselen, die inderdaad enkel maar verschijnselen zijn, te hebben doorzien...
Zo en niet anders zul je er misschien op één dag geraken...
Inderdaad de waarheid is, maar jij bent er nog lang niet...
marie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.