Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 September 2020, 22:14   #61
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Alle tijdsmomenten bestaan gelijktijdig maar het idee van van 'vorige levens' kan zinvol zijn want ons bewustzijn heeft de voorstelling van een lineaire structuur en van tijd nodig om op het polaire bestaansniveau ontwikkelingen te kunnen beschouwen. In deze zin is ook het idee van 'vroegere levens' een noodzakelijke en zinvolle manier om te kijken naar de leerprocessen van het bewustzijn.

Zie ook Ik moest doodgaan om mezelf te genezen.
Nou kijk an, je neemt me de woorden uit te mond, redelijk goede omschrijving idd

Met het ene been in de tijd en het andere been buiten de tijd, zo voelt het voor mij...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 23 September 2020, 22:48   #62
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Wacht even...mijn oog blijft steken bij: de welke modder is met een zuurstofpomp onder...
Wat betekend dat? Is dat een Belgisch spreekwoord of zo?
Is geen spreekwoord. Ik fantaseerde gewoon een vijver met buizen op de bodem waar luchtbellentjes uitkomen. Over die buis ligt een laag modder waar de luchtbelletjes toch doorkomen als de modder bewogen wordt van bovenaf.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 23 September 2020, 22:51   #63
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Ook ben ik Moi niet.
Wil je oe zeggen welke namen je gebruikt hebt, of liever niet?

Trouwens, hadden wij ruzies? Het zou wel, want ik heb bijna met iedereen ruzie gehad
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 23 September 2020, 22:59   #64
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Iona: Trouwens, hadden wij ruzies? Het zou wel, want ik heb bijna met iedereen ruzie gehad
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 24 September 2020, 10:22   #65
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Is geen spreekwoord. Ik fantaseerde gewoon een vijver met buizen op de bodem waar luchtbellentjes uitkomen. Over die buis ligt een laag modder waar de luchtbelletjes toch doorkomen als de modder bewogen wordt van bovenaf.
Oké dan, even voor mijn begrip....
Er liggen dus buizen op de bodem van de vijver maar er ligt modder op en daarom kan de lucht(belletjes) die in die buizen zit niet ontsnappen wat dus wel kan wanneer de modder wordt bewogen...Zoiets?
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 24 September 2020, 11:16   #66
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

@ Laurens en Guido:
Dit draadje nog eens grondig doorlezend, zijn de aanwijzingen om van kennis naar weten te komen een 'gedegen' tegenwicht in wat in het actuele complot denken zoal aan de orde is. Dank voor jullie bijdragen om realisatie van weten aan te wijzen.

@ Dorje:
Met het Zelfonderzoek (r of g) dat in dit draadje aangewezen wordt is er in de 'klare taal' waarin het voorkomt een voordeel te doen. Het duurde bij mij nog een tijd voor het moment zich aandiende omdat ik vasthield aan kennis. Succes !

@ kabu:
Aan de manier waarop je dit draadje presenteert, is het een circusact geworden. Een circus waarvan de ondertoon in een complot denken roert. De 'redelijkheid' heb je ingeruild voor de zinledige mijmeringen van de ziener. Maar niet getreurd alle verschijnen is een bijdrage om tot Zelfonderzoek (r of g) te komen. Als de intentie er is om de waarheid te weten van wat is, ben je al goed op dreef.
Nowee is offline   Met citaat reageren
Oud 24 September 2020, 13:15   #67
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Dit draadje nog eens grondig doorlezend, zijn de aanwijzingen om van kennis naar weten te komen een 'gedegen' tegenwicht in wat in het actuele complot denken zoal aan de orde is.
Wanneer de kat van honk is dansen de muizen op tafel, alle draadje starters zouden er op moeten toezien dat men zich aan het onderwerp houdt.

  Met citaat reageren
Oud 24 September 2020, 14:20   #68
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wil je oe zeggen welke namen je gebruikt hebt, of liever niet?

Trouwens, hadden wij ruzies? Het zou wel, want ik heb bijna met iedereen ruzie gehad
Wij ruzie, niet dat ik weet.

De namen die ik gebruikte zijn niet ontmaskerd door heldere ogen.
Dan maar zelfontmaskering.
Op het forum van Remon was het de naam Anne.
Verder waren het de namen Lezer en Mion
__________________
niets is alles, alles is niets

Wijziging aangebracht door Iona op 24 September 2020 om 16:12.
Iona is offline   Met citaat reageren
Oud 24 September 2020, 14:41   #69
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Wij ruzie, niet dat ik weet.

De namen die ik gebruikte zijn niet ontmaskerd door heldere ogen.
Dan maar zelfontmaskering.
Op het forum was het de naam Anne.
Verder waren het de namen Lezer en Mion
Erg leuk dat je deelt.
Volgens mij was lezer een lastpostsje. Kwam zomaar uit het niets vaak.
Stiekem vind ik jammer dat je 'lezer' ontmaskerd hebt, ik vond de Durak best iets 'identiteidsloos' hebben, maar heftig voor zijn mening opkomen. Ik dacht altijd dst het een msn was..
Erg leuk..
Mion en Anne, zeker bekende namen, even lezen wat je toen schreef.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 24 September 2020, 16:33   #70
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Zwijgen als synoniem voor keer op keer..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
@kabu: Oké dan, even voor mijn begrip....
Er liggen dus buizen op de bodem van de vijver maar er ligt modder op en daarom kan de lucht(belletjes) die in die buizen zit niet ontsnappen wat dus wel kan wanneer de modder wordt bewogen...Zoiets?
Het zit zo, sagnaar-caine-Ben-Guido en Nowee nemen de vrijheid om betekenissen aan woorden te geven die niet in onze Nederlandse taal voorkomen. Zie het 'doorpakken' (mijn post #171 in gelijknamig topic) wat zij als synoniem voor "keer op keer door blijven gaan" gebruiken.

Met het begrip "zwijgen" doen zij hetzelfde.
Daar geven zij ook een betekenis / synoniem aan dewelke niet gekend is in onze Nederlandse taal. De betekenis van zwijgen is nochtans duidelijk:
Citaat:
1) Mond houden 2) Mondhouden 3) Niet spreken 4) Niets zeggen 5) Ophouden met praten 6) Ophouden te praten 7) Stil zijn 8) Stilte 9) Stilvallen 10) Stilzwijgen 11) Stoppen met spreken.

Bron = puzzelwoordenboek.
Mijn François bv; die besloot 10 jaar geleden te zwijgen tegen iedereen en deed dat dan ook, die begon niet opnieuw te spreken.

Voor Guido en Nowee daarentegen is zwijgen synoniem aan keer op keer door blijven gaan.
Vandaar is hun zwijgen als woorden die ooit uit de modder van de rivier mee opgestegen zijn met een luchtbel dewelke boven het wateroppervlak uiteenspat.
Dan zinken die woorden na een tijdje weer naar beneden waar zij de modderige bodem bewegen en zo ontsnappen er weer dezelfde of nieuwe woorden in luchtbellen mee naar boven.

Begrijpelijker zo?
__________________
🐸 & 🐸

Wijziging aangebracht door kabu op 24 September 2020 om 17:53.
kabu is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.