Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 June 2013, 08:41   #61
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Wat een negativiteit en vliegenafvangerij weer hier. Het lijkt een methode te zijn, zoals bijv. het gedril in een Amerikaanse gevangenis, of bij de Glen Mills scholen. Misschien ook de methode die gehanteerd wordt (werd) door goeroes als Alexander Smit en Osho?!? Ik weet het niet. Maar wie weet werkt het nog ook, hoort het erbij?!

De vraag blijft voor mij echter wel actueel zo: Wat doe ik hier (nog)? ?
Pionne is offline   Met citaat reageren
Oud 16 June 2013, 08:56   #62
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
De vraag blijft voor mij echter wel actueel zo: Wat doe ik hier (nog)? ?
Waar ben je naar op zoek, Pionne?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 16 June 2013, 08:58   #63
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
Wat een negativiteit en vliegenafvangerij weer hier. Het lijkt een methode te zijn, zoals bijv. het gedril in een Amerikaanse gevangenis, of bij de Glen Mills scholen. Misschien ook de methode die gehanteerd wordt (werd) door goeroes als Alexander Smit en Osho?!? Ik weet het niet. Maar wie weet werkt het nog ook, hoort het erbij?!

De vraag blijft voor mij echter wel actueel zo: Wat doe ik hier (nog)? ?
Waarschijnlijk heb je geen zin in de vaat en de strijk.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 16 June 2013, 09:01   #64
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Waar ben je naar op zoek, Pionne?
Misschien wel naar verbondenheid met anderen, Rob. Naar 'delen' met elkaar. Naar inspiratie. Maar dat zal wel weer helemaal fout zijn?

(Tegelijkertijd zie ik wat Renoir probeert duidelijk te maken, met harde hand, wie niet hore wil? en daar ontvangt hij weerstand. Dát gedoe, die sfeer, ik heb er moeite mee.)
Pionne is offline   Met citaat reageren
Oud 16 June 2013, 09:02   #65
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Waarschijnlijk heb je geen zin in de vaat en de strijk.
Haha, dat ??k! (Ik zit op m'n vent te wachten, tot-ie eindelijk zijn bed uit komt en koffie voor me maakt. )
Pionne is offline   Met citaat reageren
Oud 16 June 2013, 09:09   #66
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
(Tegelijkertijd zie ik wat Renoir probeert duidelijk te maken, met harde hand, wie niet hore wil? en daar ontvangt hij weerstand. Dát gedoe, die sfeer, ik heb er moeite mee.)
Toevoeging op mijn eigen tekst: ik zie niet zo goed wat ik eraan heb. Aan die strijd bedoel ik, bijv. tussen Renoir en Niets-Lamaar. Ik sta erbij en ik kijk ernaar. Wat schiet het op?!?
Pionne is offline   Met citaat reageren
Oud 16 June 2013, 09:18   #67
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
Haha, dat ??k! (Ik zit op m'n vent te wachten, tot-ie eindelijk zijn bed uit komt en koffie voor me maakt. )
Pionne, let op, hier komt zelfkennis in de praktijk;

maak zelf je koffie

maak je vent wakker en zeg dat tie koffie voor je moet gaan maken en wel direct.

Wachten is enkel iets wat de mens vanuit zijn/haar denken kent, het leven kent geen wachten.

Zat je niet op te wachten, toch.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 16 June 2013, 09:21   #68
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Kennelijk koos ik ervoor om te wachten. Okay, dat moet ik accepteren, loslaten. En nu hoor ik vent stommelen. Koffie!
Pionne is offline   Met citaat reageren
Oud 16 June 2013, 09:25   #69
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
Kennelijk koos ik ervoor om te wachten. Okay, dat moet ik accepteren, loslaten. En nu hoor ik vent stommelen. Koffie!
Je kan mij niet kwaaier krijgen met dat; kennelijk koos ik, wachten, accepteren, loslaten.

Ik krijg er pijn in mijn hoofd van.

Ik wil koffie en wel NU.

Wat doe ik hier, IK WIL KOFFIE.

KOFFIE.

(kantje boord wel of niet ontopic)
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 16 June 2013, 09:26   #70
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
Misschien wel naar verbondenheid met anderen, Rob. Naar 'delen' met elkaar. Naar inspiratie. Maar dat zal wel weer helemaal fout zijn?

(Tegelijkertijd zie ik wat Renoir probeert duidelijk te maken, met harde hand, wie niet hore wil? en daar ontvangt hij weerstand. Dát gedoe, die sfeer, ik heb er moeite mee.)
Ik kan je alleen maar aanmoedigen om verder te kijken naar waar je nu precies op zoek bent. Verbondenheid en delen kon ik ook vinden bij de voetbalclub en de schaakclub waar ik ooit lid van ben geweest. Ik zeg niet dat het fout is, wat je schrijft, maar misschien kun je nog wat dieper er in duiken.

Ben je bekend met Zen? Als je een introductie volgt dan is het allemaal heel leuk en informatief. Met een kopje thee en een praatje. Je voelt je als snel verbonden met de anderen die dat ook doen. Maar als je een beetje verder gaat, en tegen die tijd zijn de meesten al wel afgehaakt (die gaan dan weer aan een ander clubje snuffelen) dan komen er andere zaken bij kijken. Voor de buitenstaander lijkt het wel gekken werk. Ook daar heb je dan een (meestal) oude vent die er op een gegeven moment ook nog daadwerkelijk een stuk hout bij pakt om je op je schouder te meppen tijdens de meditatie. Mishandeling, direct 112 bellen, met pek en veren op een open kar door de stad met die oude gek met zijn stok, zo zouden buitenstaanders het tafereel beoordelen misschien. Maar misschien vindt daar nu net dat plaats waar naar gezocht wordt ....

Als klappen krijgen is wat je zoekt, dan kun je beter een SM club zoeken, overigens.
Rob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe doe ik dat ? Rennie Forum; regels, vragen, idee 2 29 September 2011 19:38
Doe je het allemaal voor jezelf ? Rennie Waar gaat het hier verder ook nog over? 2 10 August 2011 12:41


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.