Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 January 2014, 00:25   #61
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dat is wel EENS anders geweest. Ha, ha....
Ach Nada wanneer je weer eens stupide dingen mbt mijn persoon gaat beweren zullen we het weer oneens met elkaar zijn, maar voor nu zijn we het eens.

Ik laat het hierbij en ga ook maar eens mijn bed op zoeken.

Trusten.
Vagebond is offline  
Oud 17 January 2014, 09:11   #62
tandem
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 2 January 2014
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
De titel van deze thread kwam 'zomaar' in me op. Pas later ging ik er over nadenken. Het Niets is idd een oase. Een oase in een dorre woestijn welke we 'dualiteit' noemen. Ik vind het prachtig hoe symboliek als 'vanzelf' opkomt.

Ik herken de symboliek vwb kennis van het Niets ook in gedichten, schilderijen, muziek. Mensen hebben die kennis zonder te weten. Iedereen staat in verbinding met het Niets, het behoeft slechts gevoedt te worden. De vonk, het kleine zaadje gaat nooit verloren. Al heet je Dutroux, dan nog is die kiem besloten in je Zelf.

Wat moet je met de woestijn? Jezus zwierf er meen ik 40 dagen? rond. Hij werd er zelfs door de duivel bezocht. Maar ja?hij meende dat hij er beter aan deed om zijn ego te kruisigen en weder op te staan. En dan had hij nog geluk dat Judas hem hielp, anders had hij nog steeds aan zijn mens-zijn vast gezeten.

Zo bezien is Judas eigenlijk best wel een toffe gast.
Ja Freerider, heb je vijand lief, ook Judas heeft je iets te vertellen. Net zoals onzin zin heeft. Hier alvast mijn mea culpa, hoop dat deze draad de jouwe mag zijn en blijven. Omdat je het toch over de woestijn hebt, mensen zijn als vechtende zandkorrels die een plaatsje willen verwerven op het strand.
tandem is offline  
Oud 17 January 2014, 12:36   #63
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard overnieuw

Dag lieve forumgenoten.

Ik wil hier een plekje schapen voor MIJZELF om mijn mijmeringen kwijt te kunnen. Losse gedachten die opkomen en hier een plekje vinden.
Reacties stel ik op prijs, maar een discussie niet.
Toch vraag ik aan Renoir om geen reacties te verwijderen.
Het echte leven wordt immers ook niet gemodereerd.
Freerider is offline  
Oud 17 January 2014, 12:48   #64
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
P.s. het is maar een formaliteit en ik ben beide maar ik wil graag gewoon deelnemer zijn aan het forum, het is I die als Gargamel beheerstaken uitvoert en Renoir als deelnemer.
Ook even een herhaling.
Rennie is offline  
Oud 17 January 2014, 14:34   #65
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Ik vroeg me af waarom niet iedereen in het Niets verschijnt. Maar zo eenvoudig is dat nog niet. Ook tegen welwillende mensen kan ik praten als Brugman, ze gaan het niet zien omdat ik iets zeg. Hoe graag ze me ook geloven. Want als iemand geestelijk lijdt, dan is die persoon bereid om alles te geloven om er aan te ontsnappen.

En dat is nou ook net de crux?.

Het woord 'geloven' wat ik gebruik zegt al genoeg. Mensen zijn wel bereid om mij te geloven, maar 'geloven' is niet voldoende om het Niets te bereiken.

Autorijden is ook niet de theorie leren en dan kun je het.
Freerider is offline  
Oud 17 January 2014, 16:35   #66
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Iedereen komt op en verdwijnt weer in het Niets. Het niets is dan ook leeg van zichzelf, alles is geboren uit het Niets en heeft de kraamkamer weer verlaten. De boreling heeft inmiddels z'n intrede gedaan in het bestaan waar je hem kunt ontmoeten. Daar kun je, desgewenst ook praten als Brugman tegen wel of niet willende mensen en al kun je je ervaringen delen en instemming krijgen, allen hebben toch hun eigen ervaring als kompas waar ze op varen, waarvan ze vinden waar het langs moet gaan.

Het is daarom niet een weg van overtuigen en geloven maar een weg van zelf ontdekken, hetgeen betekend zelf onderzoek te doen. Wat jij kunt doen is het juiste klimaat voor zelfonderzoek scheppen, elkaar in dat proces helpen en liefdevol begeleiden, maar als de belangstelling ontbreekt om onderzoek te doen helpt daar geen lieve moeder meer aan.

Het spreekt dat onderzoek ontmoedigen of ouwehoeren over het monetaire systeem niet het daarvoor aangewezen gunstige klimaat is.

Wat hier op het forum vervolgens het meest duidelijk wordt is dat de vastgeroeste overtuigingen als warme broodjes over de toonbank vliegen in plaats daarvan dat de overtuiging wordt onderzocht of deze nog steeds steekhoudend is. Als je het onderzocht hebt weet je dat gedachten per definitie niet waar zijn en dus is er voor jou eigenlijk niets anders te doen dan tenminste dat geloof in die gedachten aan het wankelen te brengen.

En dan raak je vervolgens automatisch het ego dat zich aangevallen voelt en de kont tegen de krib gooit en het hele leger egobeschermers dat dan in actie komt om jouw slechte bedoelingen bloot te leggen of de bal proberen terug te kaatsen dat je zelf dat onderzoek nog niet hebt afgerond. En dan is er van de goed bedoeling om een klimaat te scheppen voor zelfonderzoek helemaal niks meer over.

Zou het dan nog goed zijn aan die stoorzenders hier op dit forum een platform te bieden, zodat het hier een grote Vedische dans van ego-gekonkel wordt. Ik denk het niet
Rennie is offline  
Oud 17 January 2014, 18:59   #67
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het spreekt dat onderzoek ontmoedigen of ouwehoeren over het monetaire systeem niet het daarvoor aangewezen gunstige klimaat is.
Waar leg je de grens?

Wat te denken van geneuzel over reptielen-besturing?
Rob is offline  
Oud 17 January 2014, 19:14   #68
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Waar leg je de grens?

Wat te denken van geneuzel over reptielen-besturing?
Ik heb niks met reptielenbesturing, noch met het monetaire systeem, om over galactische wiskunde nog maar te zwijgen. Dan Heb ik het nog niet gehad over onvoorwaardelijke liefde geneuzel of spinnen en salamanderperikelen. Dan is er nog de ziekenboeg, het steek elkaar een hart onder de riem draadje......So what? Onderzoek DAT wat zich blijkbaar ergens aan stoort. Omdat e.e.a. niet aan de doelstelling van het forum beantwoord?
Ik zou zeggen pas de 4 stappen van Byron Katie dan eens toe. Spreek ik je daarna weer.
Nadje is offline  
Oud 17 January 2014, 19:18   #69
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Zo ga ik nu eens lekker naar ander dom geneuzel kijken. Even naar DWDD....Kan ik tenminste lekker bij op de bank hangen. En het zal nog wel even duren voor de 4 vragen zijn beantwoord, vrees ik.
Nadje is offline  
Oud 17 January 2014, 19:21   #70
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Spreek ik je daarna weer.
Zo lang kun je toch je mond niet dicht houden ?.
Rob is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Valt er nou wel iets, of niets te doen ? Rennie Waar gaat het hier verder ook nog over? 46 1 August 2011 09:53


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.