Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 September 2015, 12:55   #61
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ach welnee.
Je vertoont alle kenmerken van het 'ego ziet ego' gebeuren en bent niet zichtbaar in 'wat je bent'. Uitleggen heeft geen zin als je geen gedegen zelfonderzoek gedaan hebt.
Ik verval in herhaling, maar in december had je nog een totaal andere visie over mij. Je bent niet eens in staat om er een mening over te hebben.
Ook wil je maar niet begrijpen dat ik iemand zoals jij niet serieus kan nemen.
Je bent zo vol van je zelf en je 'afgeronde zelfonderzoek'?...
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 September 2015, 13:01   #62
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ik verval in herhaling, maar in december had je nog een totaal andere visie over mij. Je bent niet eens in staat om er een mening over te hebben.
Ook wil je maar niet begrijpen dat ik iemand zoals jij niet serieus kan nemen.
Je bent zo vol van je zelf en je 'afgeronde zelfonderzoek'?...
Ik was m'n quote nog aan het bewerken, nu staat er dit en is misschien duidelijker.

Citaat:
Ach welnee, ik heb op al deze suggesties al herhaaldelijk een antwoord gegeven.
Je vertoont alle kenmerken van het 'ego ziet ego' gebeuren en bent niet zichtbaar in 'wat je bent'. Uitleggen heeft geen zin als je geen gedegen zelfonderzoek gedaan hebt. Wanneer je dat gaat doen zien we hetzelfde, dan is iedere uitleg verder overbodig, dat is wat jij het advaita team noemt.
Het is mijn bedoeling eenieder te bewegen tot zelfonderzoek en je al je egomechanismen voor te houden om je te laten zien dat ego je in vrijwel alles beperkt en ook waarom ego voorkomt dat je daar aan begint. Ik heb je nog nooit gevraagd mij serieus te nemen, doe dat gewoon niet maar het credo om toch vooral te beginnen aan dat gedegen zelfonderzoek blijft.
  Met citaat reageren
Oud 12 September 2015, 14:01   #63
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht



Het is mijn bedoeling eenieder te bewegen tot zelfonderzoek en je al je egomechanismen voor te houden om je te laten zien dat ego je in vrijwel alles beperkt en ook waarom ego voorkomt dat je daar aan begint. Ik heb je nog nooit gevraagd mij serieus te nemen, doe dat gewoon niet maar het credo om toch vooral te beginnen aan dat gedegen zelfonderzoek blijft.

Luister nou toch eens, beste man. Ik ben in het zelfonderzoek verder dan het hele advaita team bij elkaar. En dan is het gewoon lachwekkend wat je hier schrijft. Jullie hebben een gezamelijke mening en volgens Rob is het niet de bedoeling dat we in discussie gaan, maar dat we die mening overnemen.

Ik gun jullie je visie, mening of hoe je het ook wilt noemen. Maar het heeft met waarheid niks van doen. Ook de communisten claimden ooit de waarheid.
100 miljoen doden later kwamen we er achter dat het niet zo was.

Ga toch eens een keer aan dat zelfonderzoek beginnen en kraai niet anderen na, maar doe het zelf. Daarom heet het ook zelfonderzoek?.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 September 2015, 14:16   #64
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Jullie hebben een gezamelijke mening en volgens Rob is het niet de bedoeling dat we in discussie gaan, maar dat we die mening overnemen.
Lees even terug, dan zie je dat dat wat je hier boven schrijft niet klopt, althans dat het niet is wat ik geschreven heb.

Ook de rest van wat je schrijft klopt niet, maar daar kunnen we dan daarna over hebben. Zodra je van de schrik bekomen bent dat je vol met aannames zit en met oogkleppen op wat maar wat loopt in te vullen.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 12 September 2015, 14:31   #65
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Lees even terug, dan zie je dat dat wat je hier boven schrijft niet klopt, althans dat het niet is wat ik geschreven heb.

Ook de rest van wat je schrijft klopt niet, maar daar kunnen we dan daarna over hebben. Zodra je van de schrik bekomen bent dat je vol met aannames zit en met oogkleppen op wat maar wat loopt in te vullen.
Ik geef het in mijn eigen woorden weer. Verder kan een ieder lezen hoe jij het geschreven hebt. Het wordt hier steeds gekker. Steeds duidelijker wordt dat er een bepaalde visie (door jullie waarheid genoemd) er in gepompt moet worden.

Dat zoiets met zelfonderzoek niets van doen heeft dat ziet de ware onderzoeker wel. Dus je krijgt hooguit wat schaapjes mee.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 September 2015, 14:46   #66
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ik geef het in mijn eigen woorden weer. Verder kan een ieder lezen hoe jij het geschreven hebt. Het wordt hier steeds gekker. Steeds duidelijker wordt dat er een bepaalde visie (door jullie waarheid genoemd) er in gepompt moet worden.

Dat zoiets met zelfonderzoek niets van doen heeft dat ziet de ware onderzoeker wel. Dus je krijgt hooguit wat schaapjes mee.
Kijk dan even wat ik geschreven heb en hoe je dat in je eigen woorden (geheel vertekend) weergeeft. Als je dat in alle rust doet, wordt vanzelf helder waar je misverstand zit. Dan kun je daarna zien dat je andere opmerkingen ('dat er een bepaalde visie, waarheid genoemd, er in gepompt moet worden') berust op een misverstand ontsproten aan je eigen perceptie.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 12 September 2015, 17:10   #67
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Rob, ik kom al 2 jaar op dit forum. Ook al had je dat gisteren niet zo geschreven, dan weet ik evengoed nog wel hoe de vork in de steel zit.
Er moet en zal naar 'een bepaalde uitkomst' toegewerkt worden.
Anders dan ben je 'contraproductief' en krijg je desnoods een ban als je niet genoeg meepraat met het team.


Zelfs het aller-aller-allereerste principe van zelfkennis wordt niet eens begrepen door het advaita team. En dat is dat waarheidsvinding alleen in volledige vrijheid plaats kan vinden. Je kan niks afdwingen, alleen het idee al is volstrekt belachelijk.

Puppetji omschreef dat heel mooi: God komt nooit te vroeg en ook nooit te laat, maar precies op tijd.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 September 2015, 18:02   #68
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Rob, ik kom al 2 jaar op dit forum. Ook al had je dat gisteren niet zo geschreven, dan weet ik evengoed nog wel hoe de vork in de steel zit.
Er moet en zal naar 'een bepaalde uitkomst' toegewerkt worden.
Anders dan ben je 'contraproductief' en krijg je desnoods een ban als je niet genoeg meepraat met het team.


Zelfs het aller-aller-allereerste principe van zelfkennis wordt niet eens begrepen door het advaita team. En dat is dat waarheidsvinding alleen in volledige vrijheid plaats kan vinden. Je kan niks afdwingen, alleen het idee al is volstrekt belachelijk.

Puppetji omschreef dat heel mooi: God komt nooit te vroeg en ook nooit te laat, maar precies op tijd.
Dat is precies wat ik je probeer duidelijk te maken: je ziet een vork en een steel en je denkt te weten hoe die in elkaar steken, maar je vergist je. Je hebt je eigen kijk op zelfonderzoek en een hoofd vol met aannames waardoor je dat wat voorbij komt in je kader aan het passen bent.

Verder stel je dat je veel verder bent in je onderzoek dan iedereen op het forum, je hebt niks met AV en iedereen hier heeft het mis en snapt er niks van. Maar jouw kijk op de zaak vindt geen herkenning en erkenning. Dan blijft de vraag staan wat je hier op het forum doet.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 12 September 2015, 18:52   #69
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Die vraag heb ik al beantwoordt. Erg opletten doe je niet he?
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 September 2015, 19:21   #70
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Die vraag heb ik al beantwoordt.
Het is 'die vraag heb ik al beantwoord', zonder T, Heo.

Maar goed, het is mooi geweest zo, Theo Dwaallicht ?.
Rob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.