Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 April 2022, 11:32   #61
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
We hebben onze belangstelling voor elkaar verloren, Laurens.
We spreken elkaars taal niet. Ook nooit gedaan.
Spreek voor jezelf.
 
Oud 2 April 2022, 11:35   #62
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Maak je niet ongerust, het kost mij geen moeite...

Beiden zeggen we dat we naar waarheid zoeken...
Jij wijst mij erop waar ik verkeerd zou zitten, aan mij om dat te controleren...
Idem voor jou...
Nee dat zeggen 'we' niet, ik ben op zoek gegaan naar waarheid en Waarheid heeft mij gevonden. Inmiddels is duidelijk dat het niet gezocht hoeft te worden, het is er al, maar het is bedekt. Het moet van een bedekking ontdaan worden en wat ik jou zie doen is waarheid alsmaar toedekken.
 
Oud 2 April 2022, 12:27   #63
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Spreek voor jezelf.
Ik spreek ook voor mijzelf. Zoiets raars als je gedachten op waarheid onderzoeken, daar heb ik me nooit mee bezig gehouden. Net zo min als dat ik ooit een verbeten jacht op 'ego' heb gemaakt. Laat staan dat ik zo'n ego heb die jarenlang op zijn eigen forum kraait dat hij 'afgerond' is.

Als het je bedoeling was om iedereen weg te jagen, dan is dat uitstekend gelukt.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 2 April 2022, 16:30   #64
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik spreek ook voor mijzelf. Zoiets raars als je gedachten op waarheid onderzoeken, daar heb ik me nooit mee bezig gehouden. Net zo min als dat ik ooit een verbeten jacht op 'ego' heb gemaakt. Laat staan dat ik zo'n ego heb die jarenlang op zijn eigen forum kraait dat hij 'afgerond' is.

Als het je bedoeling was om iedereen weg te jagen, dan is dat uitstekend gelukt.
Al dat geleuter leidt toch tot niks.
 
Oud 2 April 2022, 16:54   #65
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Al dat geleuter leidt toch tot niks.
Waarom heb je dan een forum?
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 2 April 2022, 17:01   #66
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Er is geen tussenweg. De mens is óf gebonden aan het ik óf hij is ontvankelijk.
Een beetje van beiden wat, dat gaat niet.

Het kenmerk van gebondenheid aan ik, is gebonden zijn aan de wereld welke voor ons verschijnt. Vandaar het vasten aan de wereld. Terwijl men tijdens dat vasten gewoon in die wereld verblijft en werkt.
Oei, dan ben ik aangekomen, want ik sta open voor alles... Wat niet wil zeggen dat ik overal blindelings inloop...
Mijn 'ik' is de navelstreng via dewelke het leven, het ZIJN via mijn aderen stroomt...

Eens aangekomen is er inderdaad geen tussenweg meer; maar aangekomen zijn er weinig...
En kom niet af dat men moet verzaken aan de wereld om de hemel te kunnen bereiken... Hemel en aarde zijn één...
marie is offline  
Oud 2 April 2022, 17:09   #67
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Nee dat zeggen 'we' niet, ik ben op zoek gegaan naar waarheid en Waarheid heeft mij gevonden. Inmiddels is duidelijk dat het niet gezocht hoeft te worden, het is er al, maar het is bedekt. Het moet van een bedekking ontdaan worden en wat ik jou zie doen is waarheid alsmaar toedekken.
Ik dek niets toe, Laurens... Waarom zou ik???
En alsof er een verschil zou zijn tussen iets zoeken wat er is of het ont-dekken van wat is...
Sinds wanneer is waarheid maakbaar??? Wat is, is... punt.
Aan ons om dat in te zien en vooral niet afkomen met fabeltjes alsof wat is, ons zou zoeken... 'Wat is' staat open voor iedereen; aan ons om het wel of niet te zien...
marie is offline  
Oud 2 April 2022, 20:07   #68
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Waarom heb je dan een forum?
Niet om te leuteren maar om hulp te bieden bij het vastlopen van gedegen zelfonderzoek. Het is bijna een dagtaak hier om alle onzin alsmaar te moeten weerspreken. Hieronder ook zo'n 'diehard'. Ik vraag me steeds af waarom je, als je niks te melden hebt over gedegen zelfonderzoek, niet ergens anders gaat leuteren er zijn vast wel plekken waar je gehoor vindt.
 
Oud 2 April 2022, 20:17   #69
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik dek niets toe, Laurens... Waarom zou ik???
En alsof er een verschil zou zijn tussen iets zoeken wat er is of het ont-dekken van wat is...
Sinds wanneer is waarheid maakbaar??? Wat is, is... punt.
Aan ons om dat in te zien en vooral niet afkomen met fabeltjes alsof wat is, ons zou zoeken... 'Wat is' staat open voor iedereen; aan ons om het wel of niet te zien...
Waarheid is niet dat wat IS. Wat IS behoeft niet gezocht noch ontdekt te worden. Wat is IS en behoeft geen enkele verdere toelichting. Over wat IS kun je gevoeglijk zwijgen.

Niettemin weet jij daar wel weer betekenis aan te geven middels je verhaaltjes.
Een onzin betekenis want wat is IS, full stop. Wat IS is niet zoekende, staat niet open voor iedereen en heeft maling aan wat er gezien wordt.

Waarheid daarentegen moet ontdekt worden en met verhaaltjes maken over hoe je 'denkt' verwoord je geen waarheid maar bedek je zelfs waarheid of vertroebelt deze.
 
Oud 2 April 2022, 23:02   #70
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Niet om te leuteren maar om hulp te bieden bij het vastlopen van gedegen zelfonderzoek.
Ik bied je hulp, maar je luistert nooit.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Thomas a kempis: de zorg voor zichzelf Heerda Overige religie 31 8 March 2012 21:51


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.