Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 August 2011, 19:24   #61
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aad Bekijk bericht
Agnes en een ieder, maakt het uit wat je bent, zou je kunnen leven zonder dat je weet wat je bent.

Ik heb echt geen flauw idee wie of wat ik ben en het zal me puntje puntje zijn.

Wat is het nut om te weten wie of wat je bent.
Kun je dat überhaupt weten?
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 August 2011, 19:42   #62
Agnes
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 1 June 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aad Bekijk bericht
Agnes en een ieder, maakt het uit wat je bent, zou je kunnen leven zonder dat je weet wat je bent.

Ik heb echt geen flauw idee wie of wat ik ben en het zal me puntje puntje zijn.

Wat is het nut om te weten wie of wat je bent.

Het is echt je dag niet he vandaag?


Citaat:
Dat wat niet te beschrijven valt...dat wat voor mijn gevoel dat is wat ik ben....

Aad..als iets niet te beschrijven is..dan valt het watje..het wietje..en de hele boel gewoon weg.....er is gewoon...weet ik veel wat er is...maar er is..

Weet je wat in mijn geval het nut was?....dat raadseltje oplossen wat er vanaf kidsafaan al lag...het had totaal geen nut..heeft het nu nog niet....maar het mocht blijkbaar gebeuren dat er werd gezocht naar iets wat er altijd al was...leuk spel..raad het iedereen aan..
Agnes is offline   Met citaat reageren
Oud 10 August 2011, 20:01   #63
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Kun je dat überhaupt weten?
Wie wil dat überhaupt weten.

Die vraag komt hier al niet op.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 10 August 2011, 20:05   #64
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aad Bekijk bericht
Wie wil dat überhaupt weten.
Nou dan moet je bij Ronnie zijn. Ik mag geen Rennie meer zeggen, daar krijgt ie het zuur van, de arme jongen. Die hamert er voortdurend op hoe belangrijk het is om te weten wat je bent.
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 August 2011, 20:13   #65
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agnes Bekijk bericht
Het is echt je dag niet he vandaag?

Aad..als iets niet te beschrijven is..dan valt het watje..het wietje..en de hele boel gewoon weg.....er is gewoon...weet ik veel wat er is...maar er is..

Weet je wat in mijn geval het nut was?....dat raadseltje oplossen wat er vanaf kidsafaan al lag...het had totaal geen nut..heeft het nu nog niet....maar het mocht blijkbaar gebeuren dat er werd gezocht naar iets wat er altijd al was...leuk spel..raad het iedereen aan..
Agnes, ik ben blij met je bevestiging, gelukkig nog maar een kleine 4 uur.

Ik hoop maar dat je ook niet meer struikelt over 'maar er is ..' maar ja, weet ik veel wat er is...

Zonder het zoeken zou het raadseltje zich niet opgelost hebben.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 10 August 2011, 20:21   #66
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Nou dan moet je bij Ronnie zijn. Ik mag geen Rennie meer zeggen, daar krijgt ie het zuur van, de arme jongen. Die hamert er voortdurend op hoe belangrijk het is om te weten wat je bent.
Ja dat kan ik me heugen, hamertje tik.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 27 August 2011, 13:17   #67
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Ik begrijp niet wat jij met jouw avatar wilt zeggen Aad.

Het kwam op me over als iets kinky, ik wilde een paar keer aan je vragen waarom jij zo een beeld koos, maar ik merkte op dat mijn interesse halverwege verdween, en de vraag niet meer stelde.

Had ook de gedachten bij: Ach joh, laat maar... Hij laat zichzelf graag zien.

Ik merk dat het me nog steeds moeite kost om dit te schrijven, heb de gedachten bij dat iemand graag aandacht wilt, en met zo een beeld het manipuleert om dat te krijgen, en dat ik toch ''erin trap''.

Ik deel zomaar wat in me opkwam bij het zien van je avatar.
Nu jouw versie als je wilt.

Wat wil je met je avatar uitdrukken Aad? Wat bewoog jou om zo een keuze te maken?

**********
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 27 August 2011, 13:31   #68
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Zit er ook pijn in? Het doet me aan mij eigen pijn denken. Het niet geliefd voelen hoe hard ik ook maar voor aandacht gil.. weer zomaar een gedachte die ik opmerk, en een gevoel dat ik voel..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 27 August 2011, 14:14   #69
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aad Bekijk bericht
Potverdrie, had ik toch de illusie dat 'mijn spiegelen der mensheid' geheel belangeloos was, mis dus, ik heb er baat bij begrijp ik, he jakkes, dank voor het inzicht.
Jij bedankt voor het inzicht! KiSs
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 29 August 2011, 11:13   #70
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Van jongs af aan heb ik geweld gekend.
Snel werd ik weerbaar en fel in mijn gedrag.
Ik was trots op mijn weerbaarheid en keek neer op zwakte en kwetsbaarheid.

De laatste 17 jaar heb ik mijn eigen conflictsituaties bestudeerd en er aan gewerkt, met het doel zelfkennis, harmonie en vrede te verkrijgen.
Het geweld in mij wordt met de jaren subtieler en subtieler. Ik herken de geweldadigheid ervan ook sneller. Ook de vorm verandert met de tijd.
Grof geweld ken ik nauwelijks meer, ook geen grove taal, maar de felheid is er nog steeds in mijn denken, voelen, en het interpreteren van mijn waarnemingen.
Wat ik nu in mijn leven nog steeds als geweld ervaar is mijn manier van denken: het oordelen over mezelf en over de ander.
Kritiek en tegenspraak ervaar ik ook als geweld, vooral als ik ermee wil zeggen dat de ander niet goed genoeg is, en zou moeten veranderen om aan mijn beeld van 'bewust mens' te voldoen.
Als men niet aan mijn beeld voldoet heb ik hem of haar niet meer lief.
Wat ik mezelf vervolgens zie doen is de ander confronteren met zijn 'gebrek aan bewustwording', waarbij ik mijn wil opleg om de ander te veranderen.
Datgene wat ik bij de ander 'onbewust' vind, herken ik keer op keer ook bij mezelf, tenminste als ik de bereidheid heb om er naar te kijken.
Door mezelf en de ander als 'onbewust' te zien voelt als een gebrek aan acceptatie.
Mijn wens om de ander te willen veranderen, en de door mij ondernomen actie, is in mijn beleving een vorm van geweld.
Ook het spiegelen, met het doel de ander te willen veranderen, of bewust te willen maken, ervaar ik als geweld.

Het komt op mij over dat men op dit forum heel graag als spiegel voor de ander wil fungeren, maar nauwelijks toestaat om zelf gespiegeld te worden.
Mondjesmaat zelf iets willen toegeven, maar voluit de ander willen spiegelen, dat lijkt hier de trend.
Bijna iedere tekst die op het forum verschijnt komt op mij over als: "ik weet het wel, en jullie niet".

De omgeving van het forum laat mij weer zien hoe ikzelf nog steeds ben: gewelddadig in mijn denken, voelen en ervaren, fel en oordelend naar mezelf en de ander.

Ja! Ik voel me hier thuis onder 'gelijken'.

**********
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het technische verhaal Renoir Advaita 44 27 July 2013 08:46


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.