Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 April 2019, 09:51   #691
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Mihaela heeft zich eindelijk aangesloten bij de groep waarheidsvinders....
Bravo Laurens, je hebt er hard voor moeten zwoegen...
Ik heb niet zoveel met subjectief beleefde waarheidvinding, dat laat ik aan anderen over. Maar kenmerkend is wel dat je dat onderscheid niet kunt maken.
 
Oud 21 April 2019, 10:40   #692
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Mihaela heeft zich eindelijk aangesloten bij de groep waarheidsvinders....
Bravo Laurens, je hebt er hard voor moeten zwoegen...
Helaas zie jij mijn opmerking als aanval.
Jammer!!
Marie, wij kunnen ( wij allemaal) iets van elkaar leren.
Het is wel waar dat ik overeenkomsten heb met de denkwijze dat op dit forum geventileerd wordt, anders bleef ik hier niet zo lang schrijven.
Jij, trouwens, vindt hier op dit forum ook iets wat jou steeds aantrekt, en vervolgens jou (veel) doet schrijven.
In het verleden vond ik jou vreselijk jengelen, en heel erg uitgebreid over alles en nog wat vertellen. Ik heb jou inderdaad nooit kunnen zien als een serieuze zoeker naar de enige vraag dat toe doet:Wat ben ik werkelijk?
Je denkt al te weten!
En toch, hebben wij ook gesprekken gehad, en daarin zag ik ook een ander kant van jou. Daarnaast vind ik jou op dit draadje nu en dan ook oprechtheid tonen.
Ik vind jou nog steeds veel jengelen, maar dat doe ik ook. Wij mensen lijken meer op elkaar dat wij durven/ in staat zijn om toe te geven.

Je bent niet de enige waar de opmerking van Antoinette van toepassing is, ik merk bij iedereen dat hier op dit forum schrijft, inbegrepen mezelf, dat ze vast gepind zijn aan een denkwijze.
Ben je bereid om jezelf nu en dan kritisch af te vragen wat verzonnen is, en wat werkelijk waar is?
Ik wel!!

Ikzelf merk dat ik ieder denkwijze, of filosofietje begrijp. Rationeel( mentaal) begrijp ik snel wat men zegt.
Ik kan me inleven in dat wat de ander zegt, en het is me snel helder.
Energetisch merk ik wel steeds een terugkerende belemmeringen.
Daarom schrijf ik hier, en ook daarom blijft mijn interesse gericht op 'wat ben ik werkelijk'!
Theoretisch weet ik het, maar de praktijk laat me steeds zien dat er iets knelt.
Er is dus ergens iets wat knelt.

Marie, gaat het bij jou op alle denkbare gebieden perfect? Is er bij jou niets wat gespannen is, is er geen ongemak?
Jij schrijft op dit forum ook omdat jij ergens een behoefte hebt. Dat jij nog steeds op zoek bent naar iets..
Iets in jou is nog niet gestild als het goed is..

Voel je je niet aangevallen door mij Marie! Durf jezelf af te vragen of jij hiermee iets kan.
Wordt niet gelijk nijdig, en beledigend, ga niet gelijk naar Renoir met een felle houding Nergens voor nodig. Vraag jezelf af wat het met je doet, en ga met mij in gesprek. Ik sta er voor open, ik ben niet op ruzie uit.
Mihaela houdt niet meer van ruzie!

Ik was wel gewoon onder de indruk van de heldere opmerking van Antoinette.
Wat daarin schuilt, is niet alleen van toepassing op jou, maar op iedereen op dit forum.
Iedereen denkt iets op het spoor te zijn, maar ziet vast in zijn denk-constructies.
Daarom neem je ook niet gauw iets aan van Nowee, of Renoir. Niet te vergeten Dorje, daar ga ik niet eens op in. Terecht! Want ze zijn ook overtuigd van een denk-constructie, en je voelt dat aan. Waarom zou jij jouw denk- constructie voor een andere denkwijze ruilen?
Maar ieder forum-lid, in zijn zelfingenomenheid, kan soms iets helder zeggen, en als wij onze trots opzij zetten, zou het bruikbaar kunnen zijn.

Doe dus daar iets mee, durf te spelen met de gedachten: zou het mogelijk zijn dat in de opmerking van Antoinette (of in ieder andere opmerking)waarheid schuilt?
Gebruik je tijd nuttig, ga in gesprek niet in aanval/verdediging!
Mihaela is offline  
Oud 21 April 2019, 10:40   #693
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik heb niet zoveel met subjectief beleefde waarheidvinding, dat laat ik aan anderen over. Maar kenmerkend is wel dat je dat onderscheid niet kunt maken.
Wie kan het onderscheid niet maken???
Alsof ik niet zou weten dat ik juist Mihaela in de gordijnen jaag door dat te zeggen...
Maar zij houdt van triggeren, dus...
marie is offline  
Oud 21 April 2019, 10:46   #694
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Wie kan het onderscheid niet maken???
Alsof ik niet zou weten dat ik juist Mihaela in de gordijnen jaag door dat te zeggen...
Maar zij houdt van triggeren, dus...
Mooi wat je zegt Marie. Doe daar iets mee.
Wees bewust dat jij mensen wilt triggeren. Dat gebeurt ook in je lichaam.
Zoek dieper in je gevoel waar jij jezelf in de gordijnen jaagt.
Ik schrijf dit echt vanuit begrip en mee denken.
Wij kunnen onszelf genezen.
Heb jezelf lief Marie, ga geen ruzie maken op een forum als je weet dat jij jezelf kwetst.
Durf te huilen, en te vechten, maar wees bewust dat alles gevolgen heeft.
Er is geen tijd meer om te vechten. Ik vind vechten saai..


Doe mee..
Mihaela is offline  
Oud 21 April 2019, 11:03   #695
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Mooi wat je zegt Marie. Doe daar iets mee.
Wees bewust dat jij mensen wilt triggeren. Dat gebeurt ook in je lichaam.
Zoek dieper in je gevoel waar jij jezelf in de gordijnen jaagt.
Ik schrijf dit echt vanuit begrip en mee denken.
Wij kunnen onszelf genezen.
Heb jezelf lief Marie, ga geen ruzie maken op een forum als je weet dat jij jezelf kwetst.
Durf te huilen, en te vechten, maar wees bewust dat alles gevolgen heeft.
Er is geen tijd meer om te vechten. Ik vind vechten saai..


Doe mee..
Citaat:
Als ik het goed begrijp denkt forumlid marie dat zij zuiver ZIJN is.
Maar daar zij dat bedacht heeft, is dat niet wat zij is, want het is een verstandelijk antwoord.
Ken jij andere dan verstandelijke antwoorden??? Tuurlijk er zijn ook lompe antwoorden maar ook dat zijn antwoorden die met het verstand gemaakt worden...

Dus, inderdaad zij gaat naar de kern... wij zijn niets, want wij kunnen alleen maar verstandelijk antwoorden...

Meer hebben de waarheidsvinders niet nodig om zich zelf tot de alleen zaligmakenden te verklaren, want zij hebben zogezegd hun 'ego' doorzien. Hun 'ego' dat alleen maar verstandelijk kan leuteren... en dan maken ze er nog een verhaaltje bij dat dat 'ego' zichzelf niet kan loslaten want niet kan overleven met de gedachte dat het niet is...

En wat dat voor het 'ego', de verstandelijk opgebouwde vervanging van het eigenlijke 'ik' betreft, hebben ze inderdaad wel gelijk... Maar ze blijven samen met het 'ego' het 'ik' als niet bestaande voorstellen... en het is juist het zuivere 'ik' dat alle limieten die zij zichzelf hebben opgelegd doorbreekt...

Zij spreken over onvoorwaardelijk onderzoek, terwijl het zijzelf zijn die zichzelf voorwaarden hebben opgelegd...
marie is offline  
Oud 21 April 2019, 11:11   #696
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ken jij andere dan verstandelijke antwoorden??? Tuurlijk er zijn ook lompe antwoorden maar ook dat zijn antwoorden die met het verstand gemaakt worden...

Dus, inderdaad zij gaat naar de kern... wij zijn niets, want wij kunnen alleen maar verstandelijk antwoorden...
...
Dit tegemoet komen, van allebei de kanten, voelt niet als (alleen)verstandig gemaakt.
Je hebt een keuze gemaakt, en dat is niet alleen maar een rationeele keuze, maar ook vanuit een innerlijkheid.


Wat blijft over als 'ik' niet meer vecht!
Mihaela is offline  
Oud 21 April 2019, 11:35   #697
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dit tegemoet komen, van allebei de kanten, voelt niet als (alleen)verstandig gemaakt.
Je hebt een keuze gemaakt, en dat is niet alleen maar een rationeele keuze, maar ook vanuit een innerlijkheid.


Wat blijft over als 'ik' niet meer vecht!
Gelatenheid en laten draaien...
Maar dan kom je niet op een forum om gedachten, ideeën, waarheden uit te drukken en/of mee te delen...
Mijn 'ik' vecht niet; mijn 'ik' observeert en deelt af en toe mee wat het constateert...

En inderdaad, mijn 'ego' wordt getriggerd als men mijn woorden niet of verkeerd begrijpt en/of verdraait en met allerlei voorstellen afkomt om mij zogezegd de waarheid te doen inzien, terwijl het voorstellen zijn die ik al lang ver achter mij gelaten heb, want doorgrond...
marie is offline  
Oud 21 April 2019, 11:52   #698
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoinette Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp denkt forumlid marie dat zij zuiver ZIJN is.
Maar daar zij dat bedacht heeft, is dat niet wat zij is, want het is een verstandelijk antwoord.
Wat Marie aanbrengt is geen zuivere tautologie, is geen grammaticale fout. Dat is duidelijk uit haar commentaar. Ik lees het dubbel benadrukken van het verstand als een stijlfiguur.
Het zuiver Zijn is een doel en de verstandelijke benadering verhindert het realiseren van dat doel. Door het benadrukken van het denken en uitdrukken van een verstandelijk antwoord (de tautologie) wijst zij indirect (maar met nadruk) op andere vermogens om het zuiver Zijn te realiseren.

Door het denken te isoleren uit de uitdrukking van de persoon in plaats van
de persoon te benaderen als een complexe entiteit zijn er deze scheve discussies.
Nowee is offline  
Oud 21 April 2019, 13:19   #699
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Maar dan kom je niet op een forum om gedachten, ideeën, waarheden uit te drukken en/of mee te delen...
Mijn 'ik' vecht niet; mijn 'ik' observeert en deelt af en toe mee wat het constateert...
.
Als je ego getriggerd wordt ga je 'ik' zich gekwetst voelen, en dan ga jij zeker vechten. Dat kan op verschillende manieren gaan. Of door de ander proberen terug te kwetsten omdat jij vindt dat de ander het verdient, of ga jij jezelf het slachtoffer voelen, maar zorgt het voor dat de ander voelt(of te weten komt) dat hij jou gekwetst heeft.
Slachtoffer voelen is ook een uiting van het gekwetste ego.

Er zijn er zo veel variaties en mogelijkheden voor het ego in zijn gekwetstheid. Heel interessant om het te verkennen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
En inderdaad, mijn 'ego' wordt getriggerd als men mijn woorden niet of verkeerd begrijpt en/of verdraait en met allerlei voorstellen afkomt om mij zogezegd de waarheid te doen inzien, terwijl het voorstellen zijn die ik al lang ver achter mij gelaten heb, want doorgrond...
Dat trigger is eigenlijk een sleutel, dit kan je onderzoeken.


Wij mensen kijken alleen naar degene die iets bij ons getriggerd heeft, en vergeten naar het belangrijkste te kijken: Onszelf.
Overweeg wat de ander zegt, je zult er misschien verrast worden, van dat wat jij bij jezelf alsnog kan ontdekken..
Wat niet bruikbaar is, of wat jij meent dat niet bruikbaar is, kan je gewoon laten voor wat het is.

Gewoon de gedachten van de ander..
Mihaela is offline  
Oud 21 April 2019, 13:22   #700
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Maar dan kom je niet op een forum om gedachten, ideeën, waarheden uit te drukken en/of mee te delen...
Je komt op een forum voor dat waarvoor je komt, en dat kan per persoon verschillen. Toch?
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.