Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 December 2013, 20:19   #701
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Da's mooi dat je je in de woorden van Renoir kunt vinden. Ik kan me d'r ook in vinden. En als ik in een driftige bui iemand met kwetsende woorden benader, dan is dat nog steeds een uitdrukking van wat ik ben. Wat zou het anders zijn?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Elke uiting is dan een uiting van wat je bent.
Maar de ene uiting ligt misschien wat dichter bij de bron dan de andere.
In zekere zin is dat correct, iedere uiting is er een vanuit Bewustzijn en Bewustzijn is 'wat' je bent. Zonder Bewustzijn is er niets, het is de oorsprong van alles, de bron.

Het verschil echter zit hem in wat je méér denkt te zijn dan Bewustzijn. Er is een geloof in je gevestigd jouw verhaal in tijd en ruimte te zijn. Vanuit dat geloof geef je uitdrukking aan je bestaan en reageer je bijvoorbeeld geprikkeld wanneer iets daarvan in twijfel wordt getrokken. Geraaktheid, maar ook gestreeld of erkend willen worden, is het bewijs van het hardnekkige geloof in een jezelf, de reden van het reageren vanuit 'wie'.

Zonder dat er helder is van waaruit er gesproken wordt is er verspreiding van duisternis i.p.v. licht. Dan blijven we elkaar aanzien voor 'wie' we zijn met alle controversen van dien en dan wordt het dat bekende heen en weer gesoebat dat alhier alsmaar te zien is.
Rennie is offline  
Oud 8 December 2013, 11:35   #702
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Beste Hab en Renoir, dankjulliewel.
Mars is offline  
Oud 8 December 2013, 12:19   #703
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik vind je net niet raken Nadje.. Er is iets wat tussen je vingertjes glipt volgens mij. Je mist een klein schakeltje..
Let jij nou maar op je eigen vingertjes. Daar heb je vast je handen aan vol.
Nadje is offline  
Oud 8 December 2013, 12:28   #704
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Let jij nou maar op je eigen vingertjes. Daar heb je vast je handen aan vol.
Nadje, stel me ajb nooit meer een vraag of wat dan ook. Uiteindelijk wil je alleen maar dat iets op het forum geschreven wordt, maar je laat keer op keer duidelijk zien dat jij verder geen bereidheid hebt om naar jezelf te kijken.
Bespaar me ajb je oppervlakkige manier van benaderen.
Ga je gerust verder wanen dat jij de bron bent, terwijl je ego, als een stinkdier, je bedwelmt.
Mihaela is offline  
Oud 8 December 2013, 13:10   #705
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Nadje, stel me ajb nooit meer een vraag of wat dan ook. Uiteindelijk wil je alleen maar dat iets op het forum geschreven wordt, maar je laat keer op keer duidelijk zien dat jij verder geen bereidheid hebt om naar jezelf te kijken.
Bespaar me ajb je oppervlakkige manier van benaderen.
Ga je gerust verder wanen dat jij de bron bent, terwijl je ego, als een stinkdier, je bedwelmt.
Oh....is 't weer in die dagen? Nou dan wens ik je sterkte. En een knuffel dan maar. Van dit lekkere stinkdiertje. Helemaal bedwelmd door een luchtje van Jean Paul Gaultier. Van de goed heilig man in hoogst eigen persoon gekregen. Dus ik moet wel lief zijn.
Nadje is offline  
Oud 8 December 2013, 15:25   #706
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Helemaal bedwelmd door een luchtje van Jean Paul Gaultier. Van de goed heilig man in hoogst eigen persoon gekregen. Dus ik moet wel lief zijn.
Oh zo, is het daar weer zo ver.. Niet vergeten, de soep wordt heter opgediend dan die wordt gegeten.
Mihaela is offline  
Oud 8 December 2013, 15:31   #707
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Oh....is 't weer in die dagen?
Ik zag net een film over Lucia Rijker. Laatst toen ik bij Moeder Amma was, zag ik haar daar. Haar uitstraling spreekt me zeer aan.
Mihaela is offline  
Oud 8 December 2013, 15:50   #708
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Nou dan wens ik je sterkte.
Voor mij is geen kwestie van sterkte, maar accepteren dat mijn verwachtingen niet kloppen. Soms ga ik ervan uit dat mensen die op een Zelfkennisforum schrijven, gericht op zelfkennis zijn, en ook bereid zijn om samen iets aan te gaan.
Jij wilt alleen oppervlakkig blijven, en een beetje lief en leuk doen.
Is Ok, ik ben ook gevoelig voor een fijne sfeer, maar zelfkennis brengt ook spanningen mee, en dat mag er ook zijn, als men werkelijk iets aangaat.

Met goeie feedback wordt hier helaas niets gedaan, iedereen wilt lekker relaxed typen, en iets leuks horen, liefst laten zien hoe ''wijs en vrij'' ze zijn, al is dat uiteraard niet zo. Zonder bewust jezelf onder ogen zien, en jezelf durven ontmaskeren is het alleen maar een spel. Ego-spel!

Eigenlijk ben ik al een tijd geleden tot de conclusie gekomen dat men hier bijna nooit iets werkelijk aangaat, en heb het grotendeels los gelaten..

Tja, is zoals het is, alsnog blijft dit een vermakelijk forumpje..
Mihaela is offline  
Oud 8 December 2013, 16:22   #709
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Voor mij is geen kwestie van sterkte, maar accepteren dat mijn verwachtingen niet kloppen. Soms ga ik ervan uit dat mensen die op een Zelfkennisforum schrijven, gericht op zelfkennis zijn, en ook bereid zijn om samen iets aan te gaan.
Jij wilt alleen oppervlakkig blijven, en een beetje lief en leuk doen.
Is Ok, ik ben ook gevoelig voor een fijne sfeer, maar zelfkennis brengt ook spanningen mee, en dat mag er ook zijn, als men werkelijk iets aangaat.

Met goeie feedback wordt hier helaas niets gedaan, iedereen wilt lekker relaxed typen, en iets leuks horen, liefst laten zien hoe ''wijs en vrij'' ze zijn, al is dat uiteraard niet zo. Zonder bewust jezelf onder ogen zien, en jezelf durven ontmaskeren is het alleen maar een spel. Ego-spel!

Eigenlijk ben ik al een tijd geleden tot de conclusie gekomen dat men hier bijna nooit iets werkelijk aangaat, en heb het grotendeels los gelaten..

Tja, is zoals het is, alsnog blijft dit een vermakelijk forumpje..
Dat komt omdat jij graag de "confrontatie" met anderen aangaat. De wezenlijke confrontatie dien je met jezelf aan te gaan. En daar kun je dan (op een forum als dit) over delen.
Nadje is offline  
Oud 8 December 2013, 16:24   #710
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dat komt omdat jij graag de "confrontatie" met anderen aangaat. De wezenlijke confrontatie dien je met jezelf aan te gaan. En daar kun je dan (op een forum als dit) over delen.
Ja, ik typ voor nope, je neemt nada aan.. Fijne dag Nadje.
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.