Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 December 2013, 17:22   #711
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dat komt omdat jij graag de "confrontatie" met anderen aangaat. De wezenlijke confrontatie dien je met jezelf aan te gaan. En daar kun je dan (op een forum als dit) over delen.
Ja, dat klopt dat ik de confrontatie met anderen aanga. Ik doe dat niet graag, maar ik kan het (nog) niet laten.
Alsnog, nu attendeerde ik je op iets, en vervolgens gebruik je mijn 'felheid' als excuus om jezelf niet aan te gaan. Is echt jouw stijl Nadje, als iemand je op iets attendeert, kets je direct terug met iets opvallends van de ander. Ik vind dit zo zwak van je, mogelijk is het een soort van hulpverleners-afwijking, Rob heeft dat ook zo sterk.
Weet je wat, ik laat het ECHT rusten, ik weet niet wat ik in mijn hoofd haal ieder keer dat ik met jou probeer aan te gaan.
Mihaela is offline  
Oud 8 December 2013, 17:42   #712
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ja, dat klopt dat ik de confrontatie met anderen aanga. Ik doe dat niet graag, maar ik kan het (nog) niet laten.
Alsnog, nu attendeerde ik je op iets, en vervolgens gebruik je mijn 'felheid' als excuus om jezelf niet aan te gaan.
Wat je me verwijt is dat ik niet bereid ben om een door jou aangehaald voorbeeld te onderzoeken. Je gaat uit van de veronderstelling dat ik in een driftige bui mensen kwetsend zou benaderen. Als dat zo zou zijn, dan heb je een punt. Dan is er werk aan de winkel. Maar dan nog komt dat, zoals gezegd ook voort uit de wat. Maar het is jouw voorbeeld. Jij komt ermee. Ik benader mensen niet kwetsend dan zou ik een heel slechte hulpverlener zijn. En die sporadische keer dat ik nog eens driftig ben, reageer ik het niet af op een ander. Zo simpel is het.
Nadje is offline  
Oud 8 December 2013, 19:24   #713
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Zoals ik het zie is wie ik ben een uitdrukkingsvorm van wat ik ben en daarmee dus ook wat ik ben.

Zoals ik jou begrijp zit het niet accepteren besloten in de acceptatie van wat je ook niet wilt uitdrukken ook al weet je dat het deel uitmaakt van het wat. Acceptatie ligt voor mijn besef ook besloten in die dingen die je niet wilt of kunt/hoeft te accepteren.

Het wie denken te zijn brengt afscheiding. Het wat doorziet het wie en voegt weer samen. Het wie houdt dat het liefst tegen met allerlei smoesjes en bedenksels. Als je dat ziet zal veel "wie" vanzelf al wegvallen. Dat wat je niet meer dient in je wie zijn en je wat zijn tegenhoud.
Ulla is offline  
Oud 8 December 2013, 21:26   #714
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Wat je me verwijt is dat ik niet bereid ben om een door jou aangehaald voorbeeld te onderzoeken. Je gaat uit van de veronderstelling dat ik in een driftige bui mensen kwetsend zou benaderen. Als dat zo zou zijn, dan heb je een punt. Dan is er werk aan de winkel. Maar dan nog komt dat, zoals gezegd ook voort uit de wat. Maar het is jouw voorbeeld. Jij komt ermee. Ik benader mensen niet kwetsend dan zou ik een heel slechte hulpverlener zijn. En die sporadische keer dat ik nog eens driftig ben, reageer ik het niet af op een ander. Zo simpel is het.
Het gaat niet om zichtbare uiting van driftigheid Nadje, maar je gewoonte om niets toe te laten richting jouw persoon, en dus alles terug ketsen. Een tijd geleden schreef je iets, en ik dacht dat jij mogelijk wel bereid was om bij jezelf dieper op onderzoek te gaan. Vervolgens ga je het afweren, en alles bij de ander (ik in dit geval) leggen.
Niets verloren, is gewoon herbevestigd dat jij hier alleen voor fun komt schrijven.
Mihaela is offline  
Oud 8 December 2013, 22:09   #715
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Maar dan nog komt dat, zoals gezegd ook voort uit de wat.
Alles is het 'wat' oftewel Bewustzijn, dus dat ter onderscheiding nog benoemen is net zo zinnig als steeds maar bij iedere gelegenheid (te onpas) zeggen dat er een zon is of dat gras groen is. Dat wij allen Bewustzijn zijn en dat alles binnen de kaders van het raamwerk van Bewustzijn plaatsvindt is geen onderwerp van discussie.
Het heeft alleen maar zin om over hetgeen wij denken méér te zijn dan Bewustzijn te contempleren, of deze valse overtuiging (van de 'ik' beleving) wel steekhoudend is.
Rennie is offline  
Oud 8 December 2013, 22:25   #716
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Alles is het 'wat' oftewel Bewustzijn, dus dat ter onderscheiding nog benoemen is net zo zinnig als steeds maar bij iedere gelegenheid (te onpas) zeggen dat er een zon is of dat gras groen is. Dat wij allen Bewustzijn zijn en dat alles binnen de kaders van het raamwerk van Bewustzijn plaatsvindt is geen onderwerp van discussie.
Dat was het toevallig wel. En bovendien is dit mijn stekje en bepaal ik de onderwerpen van discussie. En als je dat niet zint, ga lekker uithuilen bij de mannen.
Nadje is offline  
Oud 8 December 2013, 22:26   #717
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Zoals ik jou begrijp ......
Ik weet niet of ik jou begrijp. Als ik mezelf maar begrijp. Maar dat begrijp jij vast wel.
Nadje is offline  
Oud 8 December 2013, 22:32   #718
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het gaat niet om zichtbare uiting van driftigheid Nadje, maar je gewoonte om niets toe te laten richting jouw persoon, en dus alles terug ketsen. Een tijd geleden schreef je iets, en ik dacht dat jij mogelijk wel bereid was om bij jezelf dieper op onderzoek te gaan. Vervolgens ga je het afweren, en alles bij de ander (ik in dit geval) leggen.
Niets verloren, is gewoon herbevestigd dat jij hier alleen voor fun komt schrijven.
Sterker nog, ik kom hier om te vertellen dat het belangrijk is om overal de fun van in te zien en het leven te genieten. Wat weerhoudt je ervan om dat ook te doen?
Nadje is offline  
Oud 8 December 2013, 22:35   #719
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Sterker nog, ik kom hier om te vertellen dat het belangrijk is om overal de fun van in te zien en het leven te genieten. Wat weerhoudt je ervan om dat ook te doen?
Even de strijdbijl (tijdelijk) begraven Nadje, nu ga ik jouw kant schuiven, want ik ben in de oorlog met de jongetjes, heb Maria Magdalena erbij gehaald..
Mihaela is offline  
Oud 8 December 2013, 22:43   #720
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Even de strijdbijl (tijdelijk) begraven Nadje, nu ga ik jouw kant schuiven, want ik ben in de oorlog met de jongetjes, heb Maria Magdalena erbij gehaald..
Ja, nu heb je me weer nodig he slijmbal? Als Maria Magdalena je al niet gaat helpen, wat verwacht je dan van mij? Van die egotripper hier, die nooit eens feedback ter harte neemt en weigert om aan zelfkennis te doen? Ik zou mijn hengeltje toch elders uit gooien als ik jou was. En ik ga er lekker bij liggen. Genoeg geneuzel voor vandaag. Trusten.
Nadje is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 02:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.