Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 December 2013, 22:48   #721
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ja, nu heb je me weer nodig he slijmbal? Als Maria Magdalena je al niet gaat helpen, wat verwacht je dan van mij? Van die egotripper hier, die nooit eens feedback ter harte neemt en weigert om aan zelfkennis te doen? Ik zou mijn hengeltje toch elders uit gooien als ik jou was.
tja, het blijft niet veel over voor mij Nadje, heb ook geen goeie karma opgebouwd op het forum, help toch zeg!

weet je wat ik doe? ik ga mezelf heel erg verwond voordoen, dan gaat Ulla mij lappen

ik ga slapen, slaap lekker Nadje, morgen weer een dag - voor strijd of geluk, of allebei ..
Mihaela is offline  
Oud 10 December 2013, 00:03   #722
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik weet niet of ik jou begrijp. Als ik mezelf maar begrijp. Maar dat begrijp jij vast wel.
Hoeft ook niet. Ik las iets wat ik herkende en jij spiegelde in de manier waarop je het zei. Er valt helemaal niets (meer) wel of niet te accepteren als je alle vormen vergeet oftewel deze verdwijnen.
Ulla is offline  
Oud 10 December 2013, 00:06   #723
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht

weet je wat ik doe? ik ga mezelf heel erg verwond voordoen, dan gaat Ulla mij lappen
Geen zin in. Dat zorgende typje verdwijnt met de jaren. Lees je maar eens in......kom je nog wel achter. En weet je dat voelt goed, eindelijk weer alle tijd voor mezelf. Net als toen ik kind was, mijn eigen ding doen. Tegenwoordig doe ik dat hele dagen. Ik hoef voorlopig niets. Alles mag niets moet.
Ulla is offline  
Oud 10 December 2013, 16:48   #724
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Geen zin in. Dat zorgende typje verdwijnt met de jaren. Lees je maar eens in......kom je nog wel achter. En weet je dat voelt goed, eindelijk weer alle tijd voor mezelf. Net als toen ik kind was, mijn eigen ding doen. Tegenwoordig doe ik dat hele dagen. Ik hoef voorlopig niets. Alles mag niets moet.
Geloof er niets van Ulla. Zal ik Esradha straks takelen bv. dan zie je hoe je dienstbare aard naar boven floept.
Ik ben iemand die in jou je strijdlustige aard oproept, dus verwachtte ook geen dienstbaarheid van jou, was gewoon om je erbij te betrekken..
wat wel in ons ''wisselwerking'' als mogelijkheid schuilt is soms samen gek doen, wij zouden als kinderen zeker gelijk een klik gehad hebben, wat dat betreft. Lekker op blote voeten door de modder rennen...
Mihaela is offline  
Oud 10 December 2013, 18:51   #725
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Geloof er niets van Ulla. Zal ik Esradha straks takelen bv. dan zie je hoe je dienstbare aard naar boven floept.
Ik ben iemand die in jou je strijdlustige aard oproept, dus verwachtte ook geen dienstbaarheid van jou, was gewoon om je erbij te betrekken..
wat wel in ons ''wisselwerking'' als mogelijkheid schuilt is soms samen gek doen, wij zouden als kinderen zeker gelijk een klik gehad hebben, wat dat betreft. Lekker op blote voeten door de modder rennen...

Ik denk vooral dat jij in mij jezelf in bepaalde mate herkent. Mijn beste vriendin waarmee ik door de modder en de wateren liep is/ was echter iemand waar ik nooit ruzie mee kon krijgen. Kon ik nog zo hard mijn best doen ze bleef maar glimlachen en liet mij begaan. Zij confronteerde mij op die manier meer met mezelf dan dat jij ooit zou kunnen doen. Waarom bv. zou het (voor mij) belangrijk moeten zijn wat jij gelooft? Daarmee leidt je mij juist af als ik vergeet erbij stil te staan. Doe je dat bewust, lok je uit of is het voor jou belangrijk?.

In de (pre) overgang krijgen veel vrouwen juist een afkeer van al dat moederen en dienstbaar zijn. Maar soms ook van de vechtlust. Zeker die die vroeger alleen maar gemoederd hebben en nooit aan zichzelf hebben gedacht. Ik heb dat wel maar toch herken ik het. Hormonen
versterken daar waar instinct de boventoon voert je zogenaamde karaktereigenschappen of laten ze juist verslappen.

Ik merk dat ook doordat de uiting ervan niet meer zo belangrijk meer voor me is. Ik had dat eigenlijk graag eerder geweten, dat had mij veel kunnen besparen. Je wordt er vanzelf gelaten onder als je dat beseft en niet (meer) vast zit aan je aanleg. Met andere woorden mijn dienstbaarheid en vechtlust zijn niet verdwenen maar komen alleen nog maar tot uiting als ik het echt nodig vind.

Wijziging aangebracht door Ulla op 10 December 2013 om 18:56.
Reden: alinea
Ulla is offline  
Oud 10 December 2013, 21:46   #726
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik had dat eigenlijk graag eerder geweten, dat had mij veel kunnen besparen.
Kijk da's nou weer jammer he? Deze opmerking. Het had niet anders kunnen gaan dan dat het gegaan is. En dat is precies goed voor jou (geweest). Maar dat weet je wel. Kon het even weer niet laten. Ik verveel me gewoon.

Stomme voetbal op tv. En verder heb ik eigenlijk nergens zin in. Dat heb je wel eens, nietwaar? Maar ja, het is weer eens een dooie boel hier. Moet ik de goegemeenschap hier weer eens toespreken. Het is me allemaal wat. Het leven van ons vrouwen, da's voorwaar geen sinecure. Ik geef het je te doen. En dan zouden we Schopenhauer ook nog moeten lezen. (zie discussie mannen). Alsof wij daar tijd voor zouden hebben. Voor al die onzin. Nah ja....need I say more? Dacht het niet......
Nadje is offline  
Oud 10 December 2013, 22:27   #727
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik denk vooral dat jij in mij jezelf in bepaalde mate herkent.
Er is geen mens waarin ik me niet in herken. Neem Hitler, of Moeder Theresa, of Mandela of de man die onlangs een hoop mensen dood heeft gemaakt, Borat, of hoe heeft hij ook al weer? Oh ja, Bravik. Borat was trouwens heel grappig.

Niets geen karaktereigenschap van wie dan ook is me vreemd.
Jouw hoppen van de ene emotie naar de andere, van ene overtuiging naar de andere, je ''heen en weer'' slingeren met je alles goed willen praten, en alles wat jij bent, ben ik ook.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Waarom bv. zou het (voor mij) belangrijk moeten zijn wat jij gelooft?
Waarom blijf je dat doen? Je laat nog steeds zien dat jij het belangrijk vindt, liegt niet meer over.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Daarmee leidt je mij juist af als ik vergeet erbij stil te staan. Doe je dat bewust, lok je uit of is het voor jou belangrijk?.
Je komt ieder keer tevoorschijn Ulla als ik met iemand in discussie ben, je hebt het niet eens in de gaten. Ik was met Nadje in een gesprek dat gepaard ging met een lichte spanning, en je komt als geroepen. Je begint Nadje hartjes onder de riem te steken, zonder dat jij in de gaten hebt. Vraag me af of Nadje ietsje bewuster is dan jij, en of zij dat in de gaten heeft, dat jij haar bijsprong.
Stelletjes onbewuste.
Die hubertnot is een team aan het verzamelen, en iedereen, als een geroepen kudde, schuilt erbij. Lachwekkend!.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Doe je dat bewust, lok je uit of is het voor jou belangrijk?.
Jouw ego is voor mij onbelangrijk, trap gerust keer op keer in Ulla, en dan leg het bij mij zoals Nadje ook doet.
Ik durf tenminste om verantwoordlijkheid te nemen voor mijn ego-streken. Alles wat ik doe is onbewust, wel zie ik nadat de emotie getriggerd is geweest wat er aan de hand is. Soms kies ik ervoor om me erdoor te laten slepen, en soms laat ik gewoon gaan.
Alsnog, is er geen spraken van heldere bewustzijn, en geen bewuste keuze, want de trigger is datgene wat me stuurt, ook al zie ik wat ik doe.

Is jouw ego dat hier zich laat zien, en de ego van ieder ander hier op het forum, dat me hier houdt.
Mihaela is offline  
Oud 10 December 2013, 22:45   #728
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht

Je komt ieder keer tevoorschijn Ulla als ik met iemand in discussie ben, je hebt het niet eens in de gaten. Ik was met Nadje in een gesprek dat gepaard ging met een lichte spanning, en je komt als geroepen.
Ho, ho...ik dacht dat jij al een paar keer had aangegeven het gesprek als be?indigd te zien.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Die hubertnot is een team aan het verzamelen, en iedereen, als een geroepen kudde, schuilt erbij. Lachwekkend!.
Nogmaals ho, ho...('t zal de kersttijd zijn), maarre.....volgens mij was jij één van de eersten die zich volgaarne bij dat clubje randdebielen wilde aansluiten........


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik durf tenminste om verantwoordlijkheid te nemen voor mijn ego-streken.
En dat is wel een schouderklopje waard, vond je?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Alles wat ik doe is onbewust...
Dat noem ik nou nog 's zelfkennis. Van de bovenste plank, ja hoor.....
Nadje is offline  
Oud 10 December 2013, 23:09   #729
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ho, ho...ik dacht dat jij al een paar keer had aangegeven het gesprek als be?indigd te zien.
De spanning was er niet meer, maar daarvoor sprong Ulla je al bij. Doet ze altijd als iemand in een spannend gesprek is, gaat ze inneens iemand bij staan. Zonder dat ze in de gaten heeft, gaat ze iemand bij staan. Zien jullie dat echt niet?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Nogmaals ho, ho...('t zal de kersttijd zijn), maarre.....volgens mij was jij één van de eersten die zich volgaarne bij dat clubje randdebielen wilde aansluiten........
was niet aansluiten wat ik wilde, maar de randdebielhub vroeg erom Ik vond ook amusant, en het haalde me uit het gesprek dat ik met jou had. Eigenlijk wel zonde, als je goed over na denkt, maar volgens mij kon hij de spanning niet meer verdragen die zich in zijn borstkast ophoopte, en dat zocht een weg uit, en ik had even de afleiding nodig.
Ook een klant voor hartkwaaltjes zo waar te nemen aan hubje, of een klein blaasje, en moet vaak zeiken.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
En dat is wel een schouderklopje waard, vond je?
Is hoe je het bekijkt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dat noem ik nou nog 's zelfkennis. Van de bovenste plank, ja hoor.....
Is weer afhankelijk van hoe je het bekijkt, en met welke toon uitgesproken wordt. Uiteindelijk valt op de hoop van illusies, beelden, gedachten.
Mihaela is offline  
Oud 10 December 2013, 23:42   #730
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht

En dat is wel een schouderklopje waard, vond je?
Is een begin, maar dat lost niets op.
Ik ben heel gevoelig voor de gemoed van de ander. Als een tekst met een vriendelijke houding geschreven wordt, en oprecht, ontstaat er bij mij openheid. Als men ge?rriteerd is, of als men zich verweert/verdedigt dan wordt mijn strijdlustigheid gewekt. Ook als men iets schrijft wat duidelijk een misvatting is waarmee men zich voor de gek houdt, doet dat iets met mij.

Geen schouderklopje waard, en het is ook niet onwaard. Het is gewoon zo!

Gewoon onbewust aan het ego overgelaten.

Helaas is er hier op het forum geen openheid over de emoties, en de gemoedstoestand waarin men verkeert, en de intenties waarmee men iets typt worden bijna altijd ontkent.

Iedereen ontkent het.

Eigenlijk een verloren gebied dit forum. Egospelletjes alleen.
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.