Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 December 2014, 11:32   #721
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir
Wat is dat dat in diskrediet gebracht kan worden Juul daar draait het bij gedegen zelfonderzoek om en dat is niet hier bij jou te vinden. Waarom ook op het hoofdforum de zaken niet lopen is omdat dat wat Waarheid is niet gehoord wordt en dat ligt niet aan Waarheid maar aan de weerstand die steeds weer wordt aangetoond er te zijn. Zie bericht Marie #715 in 'Marie's perikelen' waar de teleurstelling spreekt en bericht #716 van Theo waar de reden waarom het niet werkt uitgelegd wordt.

Dat het woord niet gehoord kan worden ligt stereotype aan de verlangens van ego hoe Waarheid behoort te klinken, alleen dat is de reden dat de eenvoud niet tot zijn recht komt. Niet omdat het zo moeilijk zou zijn om het te bevatten.

Verlang niet naar een wereld waarin niet geduwd en getrokken wordt zorg dat je zelf aan zelfonderzoek doet opdat jij als trekker (hoe toepasselijk tussen al dat sperma) aan de wereld een andere attitude gaat hanteren.
Theo, die iets uitlegt?
marie is offline  
Oud 16 December 2014, 11:36   #722
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
...
Als Theo's antwoord, stinkend van het ego, moet gelden als rede waarom het hier niet werkt, dan zijn we inderdaad heel ver van de waarheid en het echte waarheidsonderzoek afgedwaald.
marie is offline  
Oud 16 December 2014, 11:39   #723
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Als Theo's antwoord, stinkend van het ego, moet gelden als rede waarom het hier niet werkt, dan zijn we inderdaad heel ver van de waarheid en het echte waarheidsonderzoek afgedwaald.
Wanneer je aan waarheidvinding gaat doen leer je waarheid kennen. Anders gezegd je wordt Waarheid en herkent Waarheid. Blijf je ego dan herken je in alles alleen maar ego.
Rennie is offline  
Oud 16 December 2014, 11:58   #724
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Nee, de Kruistochten waren in opdracht van de kerk. De opdrachten kwamen uit Rome. Paus Innocentius de IIIe bijv. En het Franse koningshuis heeft zich juist lang hiertegen verzet.
De kruistochten waren geen opdracht tegen de Katharen hé Maria?
Maar kijk, het gezin is ook een instituut en daar maken jij en ik ook deel van uit. De opdrachten die wij in dienst van dit instituut uitvoeren komen uit ons brein vandaan en hebben te maken met leven en overleven in deze wereld.

Maar ik had het over gnostiek als een theosofische leer die zich door middel van Joods/Christelijke begrippen een ge?igende theorie maakt van de kosmos, het universum en het bestaan als mens daarin.
Uitgaande van Bijbelstudie omtrent de ge?igende begrippen van de Bijbel, verwijzen het Joods/Christelijke bewustzijn naar een volkomen andere relatie van de Schepper en de schepping dan deze die in een filosofische of theosofische theorie wordt aangehangen.
Ik heb niets tegen deze theorieën zolang ze niet worden opgelegd.
Het Joods/Christelijk bewustzijn gaat uit van een geloof boven de rede. Het redelijke wordt daarbij niet veronachtzaamd maar krijgt de plaats die het toekomt. Namelijk een opstap te zijn tot de openbaring van de Schepper.
Looro is offline  
Oud 16 December 2014, 12:11   #725
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Wanneer je aan waarheidvinding gaat doen leer je waarheid kennen. Anders gezegd je wordt Waarheid en herkent Waarheid. Blijf je ego dan herken je in alles alleen maar ego.
Mooie Mantra Renoir en heel goed van toepassing op jezelf.

Theo is het type-voorbeeld van die mensen die op een dag van hun paard gevallen zijn (zoals Paulus) wat in hun leven een totale ommegang heeft betekend, waarschijnlijk ook omdat ze in hun vroegere leven totaal naast de waarheid leefden.
Zij prediken nu dat dat de enige weg is en dat past in jouw plaatje van waarheidsvinding waar zogezegd ook een totale ommekeer moet plaats vinden, anders heeft men, per definitie, niets begrepen.

Jullie vertrekken alle twee van het idee dat de gewone mensen aartsdom zijn en niets weten en/of niets inzien en dus alleen door een totale ommekeer 'de waarheid' kunnen inzien. Maar de wereld blijft niet stilstaan en de mensen, ook als groep, gaan erop vooruit en weten al veel meer en zien al veel meer in dan pakweg tien, twintig en nog meer dertig of veertig jaar geleden. Meer en meer mensen zijn en gaan op zoek naar diepere waarheden en ze laten zich niet allemaal totaal om de tuin leiden door hun bekrompen 'ego'. Ok?, ze zijn misschien nog niet aangekomen, ze hebben daar dan ook de pretentie niet voor, maar ze schuiven op en ze zien veel en veel meer in dan mooipraters hier willen komen aantonen.
Aan zulke mensen steeds opnieuw jouw mantra van "jullie weigeren aan zelfonderzoek te doen", terwijl zelfonderzoek een tweede natuur van hen is geworden, wordt meer en meer belachelijk.

Wat houd jezelf tegen, waarvoor ben je bang om steeds weer, als regulator op dit forum waartoe je jezelf hebt uitgeroepen, te weigeren om met deze mensen in ernstige discussie te treden en je liever te verstoppen achter je mantra als dooddoener voor elke echte waarheidsvinding?

Het kan zijn dat je enkel zult optreden als klankbord voor die mensen en dat de echte ontdekkingen door die mensen zelf gedaan moeten worden, maar was het juist niet daarvoor dat dit forum opgericht werd?

Of verkies je dat mooipraters, volledig vervuld van zichzelf en hun ontdekkingen hier het forum naar de haaien helpen.
marie is offline  
Oud 16 December 2014, 12:16   #726
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Gewoon al dat je zegt dat ik blijf de waarheid buiten mijzelf zoeken; terwijl mijn adagio altijd was en is dat de waarheid hoofdzakelijk om niet te zeggen alleen in onszelf te vinden is, maakt duidelijk dat we totaal naast elkaar door blijven praten en dus in kringentjes blijven ronddraaien, zoals je zo goed gezegd hebt, wat inderdaad geen zin heeft.
Je blijft maar vasthouden aan het concept 'Marie' en iedere keer als je een stukje ego doorziet, dan perfectioneer je dat concept weer. En hoppa: ego blijft weer op de troon. Ik heb niet zo veel zin meer om jouw ego te helpen zich te verbeteren.

En voor je zelf heb je al besloten dat het opgeven van dat concept wel in het niet bestaande hiernamaals kan gebeuren. Yeah right. Het ene niet bestaande concept geeft 'zichzelf' in een ander niet bestaand concept op. Hans en Grietje is er niks bij, de sprookjeswereld waar jij in verblijft.
Theo is offline  
Oud 16 December 2014, 12:16   #727
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
De kruistochten waren geen opdracht tegen de Katharen hé Maria?
Maar kijk, het gezin is ook een instituut en daar maken jij en ik ook deel van uit. De opdrachten die wij in dienst van dit instituut uitvoeren komen uit ons brein vandaan en hebben te maken met leven en overleven in deze wereld.

Maar ik had het over gnostiek als een theosofische leer die zich door middel van Joods/Christelijke begrippen een ge?igende theorie maakt van de kosmos, het universum en het bestaan als mens daarin.
Uitgaande van Bijbelstudie omtrent de ge?igende begrippen van de Bijbel, verwijzen het Joods/Christelijke bewustzijn naar een volkomen andere relatie van de Schepper en de schepping dan deze die in een filosofische of theosofische theorie wordt aangehangen.
Ik heb niets tegen deze theorieën zolang ze niet worden opgelegd.
Het Joods/Christelijk bewustzijn gaat uit van een geloof boven de rede. Het redelijke wordt daarbij niet veronachtzaamd maar krijgt de plaats die het toekomt. Namelijk een opstap te zijn tot de openbaring van de Schepper.
Ik heb niets tegen deze theorieën zolang ze niet worden opgelegd.

Wie leg hier iets op, Looro en is iets opleggen niet rechtstreeks in tegenspraak met hun theorieën?
marie is offline  
Oud 16 December 2014, 12:20   #728
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Als Theo's antwoord, stinkend van het ego, moet gelden als rede waarom het hier niet werkt, dan zijn we inderdaad heel ver van de waarheid en het echte waarheidsonderzoek afgedwaald.
Chapeau. Wederom zoek je in de buitenwereld. Nu is het Theo' s stinkende ego. Terwijl je een paar dagen terug nog zei dat we het vrijwel eens waren.
Hopelijk komen Puppetji en nog een paar anderen hier jou bijval verlenen en dan is de consensus dat Theo een stinkend ego heeft weer vastgesteld.
Theo is offline  
Oud 16 December 2014, 12:28   #729
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht

Theo is het type-voorbeeld van die mensen die op een dag van hun paard gevallen zijn (zoals Paulus) wat in hun leven een totale ommegang heeft betekend, waarschijnlijk ook omdat ze in hun vroegere leven totaal naast de waarheid leefden.
Ik ben inderdaad van mijn paard gevallen. Dat paard van mij heette ego.
Ok, ik geef meteen toe dat ik helemaal klem werd gezet door het leven.
Dan maar helemaal de afgrond in dacht ik, ook al protesteerde heel mijn wezen tegen die afgrond. En jij blijft maar tegen die afgrond aanhikken.
In feite bestaat die afgrond niet, maar dat kan de egomens niet zien.
Dus blijf je maar 1001 smoesjes verzinnen om maar niet te hoeven.
Ik neem het je niet kwalijk, want de meeste mensen durven puntje bij paaltje niet als het er op aan komt. Jij bent dan gewoon een van de velen.
Citaat:

Jullie vertrekken alle twee van het idee dat de gewone mensen aartsdom zijn en niets weten en/of niets inzien en dus alleen door een totale ommekeer 'de waarheid' kunnen inzien.
Dit heeft niets met dom te maken, dat is je beledigde ego die zich nu dom voelt. Voor dat wat waar we het hier over hebben is hersens nou juist een hinderpaal. Als ik je iets verwijt is dat je niet dom bent, maar veel te slim.
En jouw ego is net zo slim als jij.
Theo is offline  
Oud 16 December 2014, 12:32   #730
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Mooie Mantra Renoir en heel goed van toepassing op jezelf. Theo is het type-voorbeeld van die mensen die op een dag van hun paard gevallen zijn (zoals Paulus) wat in hun leven een totale ommegang heeft betekend, waarschijnlijk ook omdat ze in hun vroegere leven totaal naast de waarheid leefden.
Zij prediken nu dat dat de enige weg is en dat past in jouw plaatje van waarheidsvinding waar zogezegd ook een totale ommekeer moet plaats vinden, anders heeft men, per definitie, niets begrepen.

Jullie vertrekken alle twee van het idee dat de gewone mensen aartsdom zijn en niets weten en/of niets inzien en dus alleen door een totale ommekeer 'de waarheid' kunnen inzien. Maar de wereld blijft niet stilstaan en de mensen, ook als groep, gaan erop vooruit en weten al veel meer en zien al veel meer in dan pakweg tien, twintig en nog meer dertig of veertig jaar geleden. Meer en meer mensen zijn en gaan op zoek naar diepere waarheden en ze laten zich niet allemaal totaal om de tuin leiden door hun bekrompen 'ego'. Ok?, ze zijn misschien nog niet aangekomen, ze hebben daar dan ook de pretentie niet voor, maar ze schuiven op en ze zien veel en veel meer in dan mooipraters hier willen komen aantonen.
Aan zulke mensen steeds opnieuw jouw mantra van "jullie weigeren aan zelfonderzoek te doen", terwijl zelfonderzoek een tweede natuur van hen is geworden, wordt meer en meer belachelijk.

Wat houd jezelf tegen, waarvoor ben je bang om steeds weer, als regulator op dit forum waartoe je jezelf hebt uitgeroepen, te weigeren om met deze mensen in ernstige discussie te treden en je liever te verstoppen achter je mantra als dooddoener voor elke echte waarheidsvinding?

Het kan zijn dat je enkel zult optreden als klankbord voor die mensen en dat de echte ontdekkingen door die mensen zelf gedaan moeten worden, maar was het juist niet daarvoor dat dit forum opgericht werd?

Of verkies je dat mooipraters, volledig vervuld van zichzelf en hun ontdekkingen hier het forum naar de haaien helpen.
Ik zie je werkelijk nooit in jezelf keren en aan zelfreflectie doen en raak dus niet overtuigd van je bewering dat je aan zelfonderzoek doet. Wat ik je wel zie doen is alsmaar heftig verbaal tegenargumenteren en terugverwijzen (meppen) naar de reflector terwijl je het zelf bent die zich in de schone spiegel waarneemt.

Je spartelt aan een touwtje als een puppet dat zichzelf in beroering brengt en het idee heeft dat een ander daar de oorzaak van is. Het is ronduit lachwekkend dat je ter adstructie een wereld in progressie ten tonele voert die toch overduidelijk gestadig berg afgaande is en je degenen die daarvan overduidelijk geen deel uitmaken de grote ego's noemt.

Je zit er met je ideeën hoe het in elkaar steekt compleet naast Marie en ik heb net als Theo niet de verwachting dat er uit jouw vastgeroeste ideeën nog iets ten positieve is te keren.

Ik heb het ook al opgegeven om nog op je te reageren.
Rennie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.