Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 April 2019, 08:47   #731
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Nog niet door dat Katerie herboren is???
Waar haal je dat nu opeens vandaan?
Iedereen wordt hier goddelijk gek zeker?

Antoinette, kijk eens wat je allemaal in beweging zet, ma choupinette, Formidable!






.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 24 April 2019, 11:40   #732
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Schitterend geredeneerd, divinement folle!
Wanneer de schittering is afgenomen, ga je dan het gedegen zelfonderzoek beëindigen?
Weet dat elk moment het goede moment is om door te pakken. Onmiddellijkheid laat zich ontdekken als van doorpakken, als van zonder iemand. Het gedegen zelfonderzoek naar ego eindigt als van zonder voorwaarden.
Nowee is offline  
Oud 24 April 2019, 13:29   #733
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Wanneer de schittering is afgenomen, ga je dan het gedegen zelfonderzoek beëindigen?
Weet dat elk moment het goede moment is om door te pakken. Onmiddellijkheid laat zich ontdekken als van doorpakken, als van zonder iemand. Het gedegen zelfonderzoek naar ego eindigt als van zonder voorwaarden.
De schittering is het spel. Het spel is communicatie, anders dan anders. Net als de quote hierboven. Onmiddellijkheid laat zich niet in voorwaarden vangen. Elk moment is het goede moment om door te pakken op de voorwaarden die hier opgelegd worden.

Schitter ze!
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 24 April 2019, 14:54   #734
Antoinette
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
@marie: Waar haal je dat nu opeens vandaan?
Iedereen wordt hier goddelijk gek zeker?

Antoinette, kijk eens wat je allemaal in beweging zet, ma choupinette, Formidable!
Qui, c'est formidable.
Wanneer Antoinette in een kamer of forum binnenwandelt gebeuren er wonderen. Je sais.
Ik weet ook dat iedereen hier van me houdt. Ik verwacht gewoon niet dat ze het al weten.
 
Oud 24 April 2019, 15:33   #735
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Elk moment is het goede moment om door te pakken op de voorwaarden die hier opgelegd worden.
Die draai dat je aan het moment geeft ... Je bent bij Marie in de leer geweest? Kan bijna niet anders.
Nowee is offline  
Oud 24 April 2019, 16:08   #736
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Die draai dat je aan het moment geeft ... Je bent bij Marie in de leer geweest? Kan bijna niet anders.
Kan zijn, of bij jou, wat maakt het uit?

Maar laten we stoppen met dit gehakketak.

De groeten,

Dorje.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 24 April 2019, 16:11   #737
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Noch verveling, noch moedeloosheid slaan toe... enkel de fysieke realiteit die ik weiger uit de weg te gaan...
Guido is offline  
Oud 30 April 2019, 10:34   #738
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Als verveling en moedeloosheid toeslaan binnen de 'waan' van subjectieve hypnose krijg je vanzelf expressies van bovenstaande teksten.

Ze raken heg noch steg m.b.t waar de duiding toe is.

Maar dat geeft niet.. Marie is Marie tenslotte.
Mooi antwoord van Dorje op die onzin van dat het moeilijk, pijn, vervelend... enz. moet zij; dat het ego figuurlijk moet gedood worden...

Citaat:
Je kan het vergelijken met piano spelen. Op een gegeven moment krijg je een klik, de piano-speler verdwijnt en de muziek speelt zichzelf. Het rolt er gewoon uit en er is geen iemand meer die zich zorgen maakt hoe het klinkt voor een ander, er is gewoon muziek.

Een guru wil volgelingen, een pianist enkel muziek spelen, een guru denkt ergens op een eindpunt geraakt te zijn, een pianist weet dat er nog zoveel aspecten van de muziek zijn te ontdekken, een guru wil les geven, een pianist wil muziek spelen en muziek horen bij anderen.
Het gaat hier niet zozeer om die guru, waar ik lak aan heb, maar gewoon over zoeken naar waarheid...
marie is offline  
Oud 30 April 2019, 10:55   #739
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Mooi antwoord van Dorje op die onzin van dat het moeilijk, pijn, vervelend... enz. moet zij; dat het ego figuurlijk moet gedood worden...



Het gaat hier niet zozeer om die guru, waar ik lak aan heb, maar gewoon over zoeken naar waarheid...
Waarheid is simpel, ligt voor het pakken, en is op ieder moment beschikbaar. Het is geen diepe staat van bewustzijn maar ligt aan het oppervlak. Daarom is hij ook vrijwel onzichtbaar. De zoeker zit in de weg en zoekt in de wereld der verschijnselen. Zodra je er een glimp van hebt opgevangen en ook als zodanig herkent begrijp je wat ik bedoel.
Fer is offline  
Oud 30 April 2019, 20:47   #740
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Waarheid is simpel, ligt voor het pakken, en is op ieder moment beschikbaar. Het is geen diepe staat van bewustzijn maar ligt aan het oppervlak. Daarom is hij ook vrijwel onzichtbaar. De zoeker zit in de weg en zoekt in de wereld der verschijnselen. Zodra je er een glimp van hebt opgevangen en ook als zodanig herkent begrijp je wat ik bedoel.
Ja en neen

Citaat:
Waarheid is simpel, ligt voor het pakken, en is op ieder moment beschikbaar.
Citaat:
ligt aan het oppervlak. Daarom is hij ook vrijwel onzichtbaar. De zoeker zoekt (vergeefs) in de wereld der verschijnselen. Zodra je er een glimp van hebt opgevangen en ook als zodanig herkent begrijp je wat ik bedoel...
Ja

Citaat:
Het is geen diepe staat van bewustzijn...
Het is eerder een staat van zijn, altijd aanwezig maar zo voortvluchtig

Citaat:
De zoeker zit in de weg
Neen, hier is het eerder dat de zoeker zijn pinanospel speelt en er zo in opgaat dat het spel zonder speler verder speelt...
marie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.