Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 December 2013, 02:19   #731
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Kijk da's nou weer jammer he? Deze opmerking. Het had niet anders kunnen gaan dan dat het gegaan is. En dat is precies goed voor jou (geweest). Maar dat weet je wel. Kon het even weer niet laten. Ik verveel me gewoon.
Prima hoor. En wat mijn opmerking betreft: Ook dat jammer vinden gaat niet anders dan dat het gaat. Ik sta er verder niet bij stil. Maar daarmee bedoel ik dus ook accepteren dat je sommige dingen liever anders had gewild. Zonder dat je er daarom onder gebukt hoeft te gaan. Maar zelfs dat........enz.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Stomme voetbal op tv. En verder heb ik eigenlijk nergens zin in. Dat heb je wel eens, nietwaar? Maar ja, het is weer eens een dooie boel hier. Moet ik de goegemeenschap hier weer eens toespreken. Het is me allemaal wat. Het leven van ons vrouwen, da's voorwaar geen sinecure. Ik geef het je te doen. En dan zouden we Schopenhauer ook nog moeten lezen. (zie discussie mannen). Alsof wij daar tijd voor zouden hebben. Voor al die onzin. Nah ja....need I say more? Dacht het niet......
Ik kan maar niet wennen aan al dit hokjesdenken in de wereld. Wij hebben het altijd gezellig samen ook al doen we verschillende dingen, ik heb gelukkig geen man die zich typisch gedraagt. (Ook al houdt hij o.a. van sport). We zijn allebei vrijbuiters in die zin. Van de voetbal heb ik niets gemerkt, ik was hier druk. Vroeg hem wel wie tegen mekaar speelt.
Ulla is offline  
Oud 11 December 2013, 02:47   #732
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Er is geen mens waarin ik me niet in herken. Neem Hitler, of Moeder Theresa, of Mandela of de man die onlangs een hoop mensen dood heeft gemaakt, Borat, of hoe heeft hij ook al weer? Oh ja, Bravik. Borat was trouwens heel grappig.

Niets geen karaktereigenschap van wie dan ook is me vreemd.
Jouw hoppen van de ene emotie naar de andere, van ene overtuiging naar de andere, je ''heen en weer'' slingeren met je alles goed willen praten, en alles wat jij bent, ben ik ook.

Waarom blijf je dat doen? Je laat nog steeds zien dat jij het belangrijk vindt, liegt niet meer over.


Je komt ieder keer tevoorschijn Ulla als ik met iemand in discussie ben, je hebt het niet eens in de gaten. Ik was met Nadje in een gesprek dat gepaard ging met een lichte spanning, en je komt als geroepen. Je begint Nadje hartjes onder de riem te steken, zonder dat jij in de gaten hebt. Vraag me af of Nadje ietsje bewuster is dan jij, en of zij dat in de gaten heeft, dat jij haar bijsprong.
Stelletjes onbewuste.
Die hubertnot is een team aan het verzamelen, en iedereen, als een geroepen kudde, schuilt erbij. Lachwekkend!.


Jouw ego is voor mij onbelangrijk, trap gerust keer op keer in Ulla, en dan leg het bij mij zoals Nadje ook doet.
Ik durf tenminste om verantwoordlijkheid te nemen voor mijn ego-streken. Alles wat ik doe is onbewust, wel zie ik nadat de emotie getriggerd is geweest wat er aan de hand is. Soms kies ik ervoor om me erdoor te laten slepen, en soms laat ik gewoon gaan.
Alsnog, is er geen spraken van heldere bewustzijn, en geen bewuste keuze, want de trigger is datgene wat me stuurt, ook al zie ik wat ik doe.

Is jouw ego dat hier zich laat zien, en de ego van ieder ander hier op het forum, dat me hier houdt.
Je reageert met een algemeenplaats en daarmee leid je af.

Je meent te weten hoe ik in elkaar steek en ook daarmee leid je af.
Mijn opmerking naar Naadje toe heb je blijkbaar niet gevolgd, anders had je niet eens tot deze conclusie kunnen komen. Als je een tweegesprek met haar wilt ga dan in een tweegesprek topic. Je vraagt zelf om een reactie en noemt daarbij mijn naam. Al is het via via. Ik voelde mij dus aangesproken en daarop reageerde ik. En daar hoopte je ook op.
Ulla is offline  
Oud 11 December 2013, 03:07   #733
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht

Die hubertnot is een team aan het verzamelen, en iedereen, als een geroepen kudde, schuilt erbij. Lachwekkend!.
En wat heeft dat met mij of mijn antwoord te maken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik durf tenminste om verantwoordelijkheid te nemen voor mijn ego-streken.
En waarom moet je dat keer op keer benadrukken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Is jouw ego dat hier zich laat zien, en de ego van ieder ander hier op het forum, dat me hier houdt.
Dat heb je mis, ik kan je niet hier houden, die macht heb ik toch hopelijk niet dat ik (en anderen) je dwingen om hier te blijven. Dat doe je toch maar mooi zelf. En dat is toch nog steeds jouw eigen ego. Ik vind je ook niet zo oprecht zoals je je voordoet.
Ulla is offline  
Oud 11 December 2013, 11:38   #734
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Mijn opmerking naar Naadje toe heb je blijkbaar niet gevolgd, anders had je niet eens tot deze conclusie kunnen komen. Als je een tweegesprek met haar wilt ga dan in een tweegesprek topic. Je vraagt zelf om een reactie en noemt daarbij mijn naam. Al is het via via. Ik voelde mij dus aangesproken en daarop reageerde ik. En daar hoopte je ook op.
Ulla, je weet echt niet hoe jij reageert. Je doet het al jaren zo, en je ziet het niet eens. Pas nadat jij je in het gesprek mengde, door Nadje bij te staan toen jouw gevoel je dat ingaf, pas daarna heb ik een opmerking naar jou gemaakt. Om jou daar op attent te maken heeft het inderdaad geen enkele zin. Je weet echt niet wat jou stuurt, en welke emoties jou in beweging zetten. Het is heel duidelijk. Ongeacht wat jou raakt en wat jou tot reageren zet, zul je nooit inzien hoe afhankelijk jij bent van de sfeer om je heen. Vervolgens denk dat dat jij door iets anders ''bewogen'' werd, alleen maar omdat jouw tekst niets doet vermoede wat de werkelijke reden is dat jij tussen 'springt'.
Pas nadat jij reageerde, deed ik een kwasi uitnodiging, je reactie was te voorzien, je bent zo voorspelbaar, ik ook trouwens maar ik ontken dat niet.
Dat jij je hier niet van bewust bent is geen kwestie van ''onschuld'' en ook geen na?viteit. Je bent onbewust aan het reageren.
Mihaela is offline  
Oud 11 December 2013, 11:42   #735
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
En wat heeft dat met mij of mijn antwoord te maken?


Waar heb jij het over? Ik legde daar geen verband met jou in het bijzonder, maar de hele box die zich bespeelt laat door de ego-spelletjes van een onnozele hubertnot. Als mollen, wordt iedereen in zijn spel gezogen.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Dat heb je mis, ik kan je niet hier houden, die macht heb ik toch hopelijk niet dat ik (en anderen) je dwingen om hier te blijven. Dat doe je toch maar mooi zelf. En dat is toch nog steeds jouw eigen ego. Ik vind je ook niet zo oprecht zoals je je voordoet.
Ik doe mezelf niet oprecht over, en ik ben verre van oprecht. Ik gedraag me strijdlustig, en irritant. Als het je niet bevalt, laat het achterwege Ulla, maar de kracht heb je het niet. Een klein prikkel, en je bent verkocht.

Wat ego betreft, zeker is mijn eigen ego wat mij in gezelschap van de andere ego's op dit forum doet verkeren. Goed dat je dat weet, hopelijk weet je ook dat dit ook voor jou geldt.
Mihaela is offline  
Oud 11 December 2013, 13:20   #736
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Waar heb jij het over? Ik legde daar geen verband met jou in het bijzonder, maar de hele box die zich bespeelt laat door de ego-spelletjes van een onnozele hubertnot. Als mollen, wordt iedereen in zijn spel gezogen.




Ik doe mezelf niet oprecht over, en ik ben verre van oprecht. Ik gedraag me strijdlustig, en irritant. Als het je niet bevalt, laat het achterwege Ulla, maar de kracht heb je het niet. Een klein prikkel, en je bent verkocht.

Wat ego betreft, zeker is mijn eigen ego wat mij in gezelschap van de andere ego's op dit forum doet verkeren. Goed dat je dat weet, hopelijk weet je ook dat dit ook voor jou geldt.
Strijdlustig en irritant heeft niet zoveel met niet oprecht te maken.
Geef mij liever de rebel dan een achterbaks iemand die alleen maar de ego dingen van anderen gebruikt. Niet bewust en niet eens kwaad bedoeld maar om zichzelf te verdoezelen en te verstoppen en zich superieur te kunnen voelen. Zichzelf op de borst kloppen hoe goed je het allemaal niet wel weet. Hoeveel verder ben je daar nu echt mee gekomen. Je kronkelt je zelf nog steeds in dezelfde bochten en herkent(schermt) er alleen maar dat je nog steeds onbewust bent. Lijkt wel een soort wapen wat je in de strijd gooit.

Je kickt er net iets teveel op alles. Het gaat mij er niet om of het mij wel of niet bevalt. Ik doe niet eens de moeite om niet te reageren. Tenminste als ik dat niet zinnig vind en niet wil. Je praat wel vaker irritante taal, waar ik over heen lees. En Ik ben helemaal niet zo dienstbaar dan je meent. Oftwel juist wel maar wel in een andere hoedanigheid. Ik ben (nu weer) veel liever de geboren rebel die op de barricaden staat als hij zich weer eens ergert over zoveel domheid. Zo ben ik geboren en zo zal ik sterven. En natuurlijk is dat ego en heeft zijn eigen onderzoek nodig. Maar dat weet ik (intussen) en dat zet ik ook in. Maar toch zijn wij allen in wezen hetzelfde en spelen in dit toneelstuk onze eigen rol om dat aan het licht te brengen.

Wijziging aangebracht door Ulla op 11 December 2013 om 13:57.
Ulla is offline  
Oud 11 December 2013, 13:51   #737
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Waar heb jij het over? Ik legde daar geen verband met jou in het bijzonder, maar de hele box die zich bespeelt laat door de ego-spelletjes van een onnozele hubertnot. Als mollen, wordt iedereen in zijn spel gezogen.
Jij niet dan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wat ego betreft, zeker is mijn eigen ego wat mij in gezelschap van de andere ego's op dit forum doet verkeren. Goed dat je dat weet, hopelijk weet je ook dat dit ook voor jou geldt.
Wat betekent dat "hopelijk"? Levert het jou wat op of ben je oprecht bezorgd om mij? (Of beide?) Het gaat met mij namelijk niet slechter of beter als ik dat wel of niet doorheb.
Ulla is offline  
Oud 11 December 2013, 14:19   #738
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ulla, je weet echt niet hoe jij reageert. Je doet het al jaren zo, en je ziet het niet eens. Pas nadat jij je in het gesprek mengde, door Nadje bij te staan toen jouw gevoel je dat ingaf, pas daarna heb ik een opmerking naar jou gemaakt. Om jou daar op attent te maken heeft het inderdaad geen enkele zin. Je weet echt niet wat jou stuurt, en welke emoties jou in beweging zetten. Het is heel duidelijk. Ongeacht wat jou raakt en wat jou tot reageren zet, zul je nooit inzien hoe afhankelijk jij bent van de sfeer om je heen. Vervolgens denk dat dat jij door iets anders ''bewogen'' werd, alleen maar omdat jouw tekst niets doet vermoede wat de werkelijke reden is dat jij tussen 'springt'.
Pas nadat jij reageerde, deed ik een kwasi uitnodiging, je reactie was te voorzien, je bent zo voorspelbaar, ik ook trouwens maar ik ontken dat niet.
Dat jij je hier niet van bewust bent is geen kwestie van ''onschuld'' en ook geen na?viteit. Je bent onbewust aan het reageren.
Ja, voor sfeer ben ik heel gevoelig. En ook dat weet ik. Ik voel mij altijd aangesproken als mijn naam genoemd wordt, ook al besluit ik niet te reageren. Het is een conditionering die we hebben geleerd als kind zijnde. Daardoor dat je je mij niet direct aanspreekt heb ik dat juist door. Je doet het wel vaker. Of je dat expres doet of gewoon doet weet ik niet. Maar ik denk soms wel dat je daar iets mee wilt uitlokken. Anders zou je mij wel rechtstreeks aanspreken.
Ulla is offline  
Oud 11 December 2013, 15:40   #739
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ja, voor sfeer ben ik heel gevoelig. En ook dat weet ik. Ik voel mij altijd aangesproken als mijn naam genoemd wordt, ook al besluit ik niet te reageren. Het is een conditionering die we hebben geleerd als kind zijnde.
Je maakt jezelf iets te belangrijk Ulla. Ik denk echt niet aan jou in het bijzonder als ik op het forum iets typ.
Wat ik vaak denk is: Pff. wat een kudde onbewustelingen. Vervolgens besef ik dat ik ook deel maak uit de kudden. Tja..

Omdat jij zoals gewoonlijk, toen ik met Nadje in een spannend gesprek verkeerde, gelijk Nadje bij sprong ook al was jij je er niet bewust van dat je dat deed: Ja, toen daagde ik je weer uit. En je stapte erin, zoals gewoonlijk nadat ik jou prikkelde'.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Daardoor dat je je mij niet direct aanspreekt heb ik dat juist door. Je doet het wel vaker. Of je dat expres doet of gewoon doet weet ik niet. Maar ik denk soms wel dat je daar iets mee wilt uitlokken. Anders zou je mij wel rechtstreeks aanspreken.
ik heb volgens mij heel direct tegen jou gezegd, en echt naar jou gericht geschreven, dus heb geen idee waarover jij het hebt als je zegt dat ik jou niet direct aanspreek. Hoe directer wil jij het hebben?
Uit irritatie schreef ik eerst een mail met je naam erin, vervolgens toen je op de inhoud inging, heb ik jou direct gezegd wat ik van jouw 'gedrag' vind. Is dat niet direct? Soms doe ik op een manier dat voor mij humorvol is, kan er om lachen, het amuseert me, maar in mijn beleving ga ik zeker daarna heel direct zeggen wat ik ervan vind.

Mijn voornemen is nooit om op het forum irritant te gaan doen of zo, ik voel me simpelweg ook ge?rriteerd door de reacties om me heen, en HUP.. Mihaela gaat strijden! Simpel zat.
Ja, onbewust zoals de rest van de kudde. hier ben 'ik'.
Mihaela is offline  
Oud 11 December 2013, 15:46   #740
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Geef mij liever de rebel
Ik vind je helemaal niet rebels Ulla, ik vind je een zeer volgzaam type die over zichzelf denkt rebels te zijn.
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.